SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 52% gewijzigd door Stereotomy op 09-10-2007 14:02:47 ]Confidence through competence
Netjes!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:43 schreef Stereotomy het volgende:
Gedaan
Trouwens, AZ-Larissa is de volgende thuiswedstrijd.... gaat het record van Ipswich Town eraan?
Dat Everton en Zenit is een moeilijk verhaal hoor, Everton speelt goed!quote:Opponenten AZ herbergen bekende namen
De spelers en technische staf van AZ kunnen tijdens de groepsfase van het UEFA Cup-toernooi de hand schudden van vele bekenden. Zenit Sint-Petersburg, Everton en 1. FC Nürnberg herbergen namen die bekendheid genieten in de Eredivisie.
Zenit Sint-Petersburg is in de Russische competitie verwikkeld in een spannende strijd om het kampioenschap. De ploeg van coach Dick Advocaat is samen met Spartak Moskou koploper met 49 punten uit 26 wedstrijden. Fernando Ricksen, de vorige zomer door Feyenoord gewilde Oekraïner Anatoli Timostsjoek en Russisch international Pavel Pogrebniak zijn de bekendste spelers.
De voormalig Ajacieden Andy van der Meyde en Steven Pienaar zijn de bekendste namen in de selectie van Everton. De internationals Andrew Johnson (Engeland), Thomas Gravesen (Denemarken) en Tim Cahill (Australië) zijn internationaal gelouterd. Het team van coach David Moyes bezet momenteel de tiende plaats in de Premier League.
Ook 1. FC Nürnberg herbergt werknemers die hun sporen hebben verdiend in het Nederlandse betaalde voetbal. Coach Hans Meyer had eerder FC Twente onder zijn hoede, terwijl Angelos Charisteas (Ajax en Feyenoord) en Tomás Galásek (Willem II en Ajax) eveneens hun brood verdienden in de Eredivisie. Nürnberg legde afgelopen seizoen beslag op de DFB-Pokal, maar is het nieuwe seizoen matig gestart met zes punten uit negen wedstrijden.
Larissa is de grote onbekende in de poule. De Griekse club was afgelopen seizoen in de bekerfinale verrassend met 2-1 te sterk voor Panathinaikos en verraste evenzeer door in de eerste ronde van het UEFA Cup-toernooi Blackburn Rovers uit te schakelen. Larissa heeft een aantal ervaren spelers in de selectie, waarvan Nikos Dabizas (ex-Newcastle United en Leicester City) en Ibrahima Bakayoko (ex-Everton en Olympique Marseille) de meeste bekendheid genieten.
Komt allemaal wel goed. Chapeau trouwens hoe Van Gaal het in deze moeilijke periode allemaal bij elkaar houdt binnen de club! Hij komt openlijk voor zijn spelers op, en het bestuur + coach vormen één blok. Echt prima. Zo komt AZ er nog welquote:Van Gaal: ‘Zware poule, maar niet onoverkomelijk’
ALKMAAR- Louis van Gaal en Maarten Martens lieten direct na de UEFA Cup-loting hun licht schijnen over de tegenstanders in groep A. Louis Van Gaal: “Aan de clubs kun je zien dat de kwaliteit van de UEFA Cup echt omhoog is gegaan. Het is een zware maar geen onoverkomelijke loting.” Martens: “Ik had liever geen Duitse club geloot.”
Van Gaal: “Aan de deelnemende clubs kun je wel zien dat de kwaliteit van de UEFA Cup echt omhoog is gegaan, en dat komt ook tot uiting in onze poule. Het is een zware maar geen onoverkomelijke loting, ik denk wel zwaarder dan de voorgaande jaren. Wel vind ik het een aantrekkelijke poule qua diversiteit aan clubs.”
Everton
“Dat wordt een moeilijke wedstrijd”, schat Martens in. “Het is zeker in ons voordeel dat we er thuis tegen spelen. Uit tegen Everton is een stuk lastiger. Everton is een grote club, maar geen topnaam.”
Van Gaal: “We hebben dit jaar wel als voordeel dat we de laatste wedstrijd tegen Everton thuis voor ons eigen fanatieke publiek spelen zodat we eventueel opgelopen schade nog zouden kunnen herstellen. Ook zijn de te bereizen afstanden goed te overzien.”
1. FC Nürnberg
Martens: “Ik had liever geen Duitse club geloot. Daar hebben we de laatste tijd geen goede resultaten tegen geboekt. Ik ken natuurlijk Tomás Galásek en Angelos Charisteas. Tegen Galásek heb ik nog gespeeld toen ik bij RKC Waalwijk zat.”
Zenit Sint-Petersburg
Martens: “Deze club ken ik beter omdat mijn landgenoot Nicolas Lombaerts er speelt. Tijdens het afgelopen Jeugd EK heeft hij zijn transfer naar Zenit verdiend. Het is volgens hem een aanvallende ploeg met opkomende back. Ze scoren veel, maar krijgen ook veel tegengoals te verwerken.”
Van Gaal: “Het is leuk om Dick Advocaat weer te ontmoeten, hij doet het erg goed daar. Ik hoop dat de omstandigheden de laatste week van oktober nog redelijk goed zijn wanneer we daar in actie komen.”
Larissa
Martens: “Ja, dit is de grote onbekende. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar omdat ze in de eerste ronde Blackburn Rovers hebben uitgeschakeld, mogen we ze niet onderschatten. Maar de ploeg die tegen Larissa punten laat liggen krijgt het zwaar in deze poule.”
Van Gaal: “Van Larissa weet ik zo op het eerste gezicht weinig, maar ook zij zullen niet echt slecht zijn, je kunt echt wel wat wanneer je Blackburn Rovers heb uitgeschakeld. En we hebben nog alle tijd om ze aan het werk te zien.”
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:33 schreef DarkShine het volgende:
Niet de makkelijkste poule, maar wel te doen voor jullie.
Als laatste NL'se club toch succes
quote:Zie jullie liever in de finale verliezen dan in de groepsfase eruit vliegen
ff serieuze vraag he: heb je Agustien bij AZ nog een beetje gevolgd, en hoe vind je hem hier spelen? Van Gaal stelt hem altijd op, is in principe basisspeler, en ik moet zeggen dat ik hem niet heel verkeerd vind, maar jij was niet zo weg van hemquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:33 schreef DarkShine het volgende:
Zie jullie liever in de finale verliezen dan in de groepsfase eruit vliegen
quote:Van Gaal: 'Wat? Koevermans schikt zich bij Oranje wél in de rol waarin ik hem zag?'
Noord-Brabant is geen Nederland meer?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:33 schreef DarkShine het volgende:
Zie jullie liever in de finale verliezen dan in de groepsfase eruit vliegen
Dus mijn signature klopt niet meer neem ik aan BR??quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:47 schreef BobRooney het volgende:
Minder valide en begeleider gewond door vuurwerkbom
Tijdens de tweede helft van de wedstrijd AZ-Paços de Ferreira is er vanuit een pauzeruimte onder de Molenaartribune een vuurwerkbom gegooid in de richting van de opstelplaats voor supporters die in een rolstoel zitten. Hierbij heeft een invalide rolstoelster gehoorbeschadiging opgelopen en is er schade ontstaan aan de rolstoel. Tevens is de 68-jarige begeleider van voornoemde invalide rolstoelster gewond geraakt aan zijn been.
Boete
Er is tot op heden nog geen verdachte van het gooien van het vuurwerk aangehouden. AZ kan waarschijnlijk ook een boete van de UEFA tegemoet zien, omdat er vuurwerk is afgestoken in het stadion.
Getuigen
Het bestuur van AZ heeft met afschuw kennis genomen en verzoekt getuigen van deze daad zich te melden, middels het sturen van een e-mail naar info@az, t.a.v. de AZ veiligheidsorganisatie. Vanuit de veiligheidsorganisatie zal contact met de getuige(n) worden opgenomen.
Flink wat schade evengoed....als het vanuit de pauzeruimte gegooid is, dan kan het wel kloppen dat ik het gooien niet gezien heb![]()
Blijkbaarquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:54 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Dus mijn signature klopt niet meer neem ik aan BR??![]()
Zolang er nog geen getuigen en / of daders zijn, staan alle opties nog openquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:54 schreef fuckbuddy het volgende:
Dus mijn signature klopt niet meer neem ik aan BR??![]()
Die zitten ook in de UEFA-Cup he.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:52 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Noord-Brabant is geen Nederland meer?
Maar AZ moet de poulefase toch wel overleven. Maar plek 2 kan je beter vermijden.
"Dus ik zag die zwaar gehandicapte man een doosje openmaken, waar Pirat opstond en deze stak hij aan maar vergat hem op tijd richting de scheids te gooien...."quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:58 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Blijkbaar. Of zal ik een mail naar ze sturen met mijn getuigeverklaring ?
![]()
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:35 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
"Dus ik zag die zwaar gehandicapte man een doosje openmaken, waar Pirat opstond en deze stak hij aan maar vergat hem op tijd richting de scheids te gooien...."
Waterdicht!
Met een begroting die 10x groter en 10x maffiaër is dan die van Dirk Scheringaquote:Advocaat: ‘AZ is favoriet voor groepswinst’
Geschreven door Matthijs van Laar op dinsdag, 9 oktober om 17:58
Dick Advocaat blijkt het Nederlandse voetbal nog altijd goed te volgen. De voormalig bondscoach hoorde vanmiddag dat hij met zijn Zenit St Petersburg is ingedeeld in een groep met AZ, waarna hij direct de loftrompet stak over de Alkmaarders.
”In mijn ogen is AZ de favoriet om als eerste te eindigen in de groep,” vertelde de oefenmeester op de officiële website van zijn Russische werkgever. Desondanks erkent Advocaat dat de verschillen tussen de teams klein zijn.
”Maar hoe lastiger de poule, hoe aantrekkelijker de onderlinge duels zullen zijn. Ook wij hebben echter goede kansen om ons te kwalificeren. We zullen het hoe dan ook zwaar krijgen om zowel in de UEFA Cup als in de competitie te blijven presteren, maar ik denk dat we er uiteindelijk wel doorkomen,” aldus de Hagenees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |