wtfquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:45 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Holleeder heeft ooit volgens Endstra gezegt dat wanneer er niet betaald werd er wel eens een lijk in je tuin gevonden kan worden![]()
Samen met het feit dat het quote gebouw doorzeeft is met 19 kogels een aantal jaren geleden![]()
Da's dus één van de dingen die niet helemaal duidelijk zijn. De verschillende bronnen verschillen hier nogal over.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zeegers is nooit van het tableau geschrapt, dat heeft hij zelf gedaan.
Het is gewoon een simpel grapje van Jort Kelderquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:53 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
wtf![]()
nou wordt het wel een beetje erg ongeloofwaarig..
Wat? Dat van die 19 kogels? Is echt gebeurd hoor. Geeft gewoon aan hoe zulke lui 'zakendoen'. Daar moet je gewoon niet mee sollen, want dan ga je dood. En dat laatste, daar komen steeds meer mensen achter.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:53 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
wtf![]()
nou wordt het wel een beetje erg ongeloofwaarig..
Afrekening dusquote:Van politiebronnen begrijp ik dat het geen argeloze jogger is geweest wiens hart het begaf, maar een duidelijk geval van 'afrekening in het criminele milieu'. Wie de ongelukkige is blijft vooralsnog onvermeld 'in het belang van het onderzoek'. Het gezicht van het slachtoffer is zo zwaar verminkt dat sektie morgen moet uitwijzen wie het is.
En dus kan het speculeren beginnen.
Hier meerquote:Nederig verzoek vanaf de Cosa Nostra: staakt het vuren met onzinnige speculaties. Niets aan de hand. De politie ziet tussen beide lijken, dat van Zeegers en onze tuinvondst, geen enkele relatie. Maar, uh... had Cor van Hout een van zijn vaste schuiladressen niet om de hoek? Ja, dus? Ook herinner ik mij hoe Willem Endstra mij vertelde met welke chantage ze hem klein trachtten te krijgen. 'Als je niet betaalt', vertrouwde Endstra mij toe op het terras van zijn Sea Port Marina, 'gooien ze gewoon een lijk in je tuin, en dan kun je het uitzoeken.'
iets meer info over de 19 kogels. Tevens is er bij de toen malige eigenaar van Quote ook een kogel door de ruit van z'n 4 jarig zoontje geschoten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:55 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Wat? Dat van die 19 kogels? Is echt gebeurd hoor. Geeft gewoon aan hoe zulke lui 'zakendoen'. Daar moet je gewoon niet mee sollen, want dan ga je dood. En dat laatste, daar komen steeds meer mensen achter.
weer komen de namen Holleeder en Endstra naar boven. Keer op keer komen deze 2 namen naar boven.quote:KelderDe Amsterdamse politie heeft nog geen idee wie er achter de schoten zit. Er zou een automatisch wapen gebruikt zijn. Wel is bekend dat hoofdredacteur Jort Kelder geregeld is bedreigd. Kelder heeft in het kantoor aan het Singel 19 kogelgaten geteld.
Aan speculaties omtrent de dader waagt uitgever Van den Biggelaar zich niet. ''Dat gaat de politie uitzoeken.'' De aanslag is nog niet opgeëist. Door de redactie worden de schietpartijen in verband gebracht met publicaties over Heineken-ontvoerder Willem Holleeder en diens relatie met vastgoedmagnaat Willem Endstra. Quote publiceerde exact een jaar geleden over Holleeder. ''Die heeft toen nog met zijn fietsje gepost bij het redactielokaal.'' Dat meldt Het Parool.
Hoofdredacteur Jort Kelder wil niet ingaan op speculaties. ''Dit is gewoon bizar. Je vraagt je af; waarom wij? Quote is een lifestyle- zakenblad, zoveel ruzie maken we niet. We doen gewoon ons werk, ik weet helemaal niet wie dit heeft gedaan, maar als iemand klachten heeft heb ik liever dat we een kop koffie met hem drinken, dan dat de kogels door het plafond gaan. ''
maw: het was zijn eigen beslissingquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:54 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als hij onder zware druk eieren voor z'n geld heeft gekozen, omdat hij anders alsnog uit z'n professie gezet zou worden, maar dan onvrijwillig.
Dat weet ik dus niet zeker, maar het lijkt er wel op. Maar maakt het uit?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
maw: het was zijn eigen beslissing![]()
Dat laatste is wat ik net begreep; hij stopte na een gesprek met de deken van de orde der advocaten. Vrijwilliger dus min of meer.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:54 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Da's dus één van de dingen die niet helemaal duidelijk zijn. De verschillende bronnen verschillen hier nogal over.
Zou me niks verbazen als hij onder zware druk eieren voor z'n geld heeft gekozen, omdat hij anders alsnog uit z'n professie gezet zou worden, maar dan onvrijwillig.
Klinkt alsof je een goede link hebt gevonden met info. Kun je die met ons delen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste is wat ik net begreep; hij stopte na een gesprek met de deken van de orde der advocaten. Vrijwilliger dus min of meer.
Overigens zat hij in het bestuursrecht.
Nou ik keek naar Nova, daar werd dat gezegd.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:32 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Klinkt alsof je een goede link hebt gevonden met info. Kun je die met ons delen?
Waar de Orde van Advocaten eventueel belang bij heeft, boeit niet in die situatie.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:23 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
De Orde van Advocaten heeft er natuurlijk ook geen enkel belang bij om iemand er met veel bombarie en alle gevolgen van dien uit te mieteren. Dan lossen ze het liever zo op, stilletjes.
Dat laatste klopt, hij zou een smet zijn op de goede naam van de beroepsgroep natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:23 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet zeker, maar het lijkt er wel op. Maar maakt het uit?
De Orde van Advocaten heeft er natuurlijk ook geen enkel belang bij om iemand er met veel bombarie en alle gevolgen van dien uit te mieteren. Dan lossen ze het liever zo op, stilletjes.
Dat laatste klopt dus niet.quote:
maar ja kijk naar bram oud advocaat van holleeder. Die heeft ook een hele lijst met punten waar uit blijkt dat hij gewoon fout is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, hij zou een smet zijn op de goede naam van de beroepsgroep natuurlijk.
omdat Zeegers de eer aan zich zelf heeft gehouden.quote:
Lekker boeiend alsof je als advocaat niet bevriend mag zijn met iemand als Holleeder? Uiteindelijk draait het allemaal om het karakter.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:43 schreef ook_gek het volgende:
[..]
maar ja kijk naar bram oud advocaat van holleeder. Die heeft ook een hele lijst met punten waar uit blijkt dat hij gewoon fout is.heeft lang in een Ferrari 550 maranello van Holleeder gereden postadres van Holleeder was aan bram z'n kantoor holleeder gebruikte bram z'n kantoor om gasten te ontvangen
Om maar even door te gaan. Dit zijn allemaal zaken die kei hart bewezen zijn in de ruzzie tussen Bram en Jort.
Het is dan ook onbegrijpelijk waarom de deken nooit ingegrepen heeft. Wel hebben ze Bram het advies gegeven te stoppen om Holleeder te verdedigen.
Holleeder heeft verschillende regels van de advocatuur overtreden. En daar is nooit iets aan gedaan.
Het is wel degelijk boeiend omdat aan de advocatuur regels verbonden zijn. Deze dienen na geleeft te worden. Indien dit niet gedaan word zal de deken ingrijpen. Echter hebben ze dat bij Bram nooit gedaan.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Lekker boeiend alsof je als advocaat niet bevriend mag zijn met iemand als Holleeder? Uiteindelijk draait het allemaal om het karakter.
Na een gesprek met de deken van de orde van advocaten, die wrs een dringend beroep op hem heeft gedaan om op te stappen als advocaat. Dat deed hij op die manier, omdat Zeegers anders een smet zou zijn op de professie van advocaat. En Zeegers zal z'n eigen motieven gehad hebben. Ik zie het toch als een soort van schuldbekentenis. Als je onschuldig zou zijn geweest, zou je niet gestopt zijn als advocaat.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
omdat Zeegers de eer aan zich zelf heeft gehouden.
Jezus ging bijvoorbeeld ook om met criminelen en hoeren. En die gozer wordt nogsteeds door iedereen aanbeden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:46 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Het is wel degelijk boeiend omdat aan de advocatuur regels verbonden zijn. Deze dienen na geleeft te worden. Indien dit niet gedaan word zal de deken ingrijpen. Echter hebben ze dat bij Bram nooit gedaan.
Precies, jij snapt wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, hij zou een smet zijn op de goede naam van de beroepsgroep natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |