Ik snap best dat Simon Roozendaal arbitraire 'spelregels' kan bedenken, maar dat betekent nog niet dat ze kloppen. De 'CO2-theorie' sluit niet uit dat er een Elfstedentocht komt in 2007/2008 en de 'CO2-theorie' is dus niet ontkracht als er een Elfstedentocht komt.quote:
De Elfstedentocht is niet de maatstaf, maar de gemiddelde temperatuur op aarde wel. Ik heb niet geschreven dat de CO2-theorie als onjuist is aangetoond als er een Elfstedentocht komt, ik heb geschreven dat er bom onder wordt gelegd. Met andere woorden: het begint dan te rammelen, die theorie.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:28 schreef Monidique het volgende:
Ik snap best dat Simon Roozendaal arbitraire 'spelregels' kan bedenken, maar dat betekent nog niet dat ze kloppen. De 'CO2-theorie' sluit niet uit dat er een Elfstedentocht komt in 2007/2008 en de 'CO2-theorie' is dus niet ontkracht als er een Elfstedentocht komt.
JOH!quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:05 schreef Caesu het volgende:
[en meent dat de zon het klimaat op aarde bepaalt.]
Een Elfstedentocht doet niets af aan de theorie. Immers, er zou dan tien jaar geleden ook al een bom onder gelegd moet zijn en dat is niet het geval en ook het KNMI houdt rekening met enkele Elfstedentochten deze eeuw, maar ook een opwarming van de aarde. Het is heel simpel: de 'CO2-theorie' heeft niets te maken met een Elfstedentocht dit jaar. Of, althans, zoals het gesteld wordt door jou en Simon Roozendaal.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De Elfstedentocht is niet de maatstaf, maar de gemiddelde temperatuur op aarde wel. Ik heb niet geschreven dat de CO2-theorie als onjuist is aangetoond als er een Elfstedentocht komt, ik heb geschreven dat er bom onder wordt gelegd. Met andere woorden: het begint dan te rammelen, die theorie.
als de Elfstedentochten in hetzelfde patroon blijven dan houdt de CO2-theorie ook geen stand. Volgens deze theorie moeten er uiteindelijk geen Elfstedentochten meer mogelijk zijn en dan heb ik het niet over wakken.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een Elfstedentocht doet niets af aan de theorie. Immers, er zou dan tien jaar geleden ook al een bom onder gelegd moet zijn en dat is niet het geval en ook het KNMI houdt rekening met enkele Elfstedentochten deze eeuw, maar ook een opwarming van de aarde. Het is heel simpel: de 'CO2-theorie' heeft niets te maken met een Elfstedentocht dit jaar. Of, althans, zoals het gesteld wordt door jou en Simon Roozendaal.
Ja, dan heb je het over 1000 duizend jaar in de toekomst. Ook al stijgt de gemiddelde temperatuur gemiddeld ieder decennium met een 0.2 graden, dan nog kunnen we wel eens in de zoveel jaar wel een elfstedentocht hebben...quote:Op woensdag 14 november 2007 12:33 schreef kawotski het volgende:
[..]
als de Elfstedentochten in hetzelfde patroon blijven dan houdt de CO2-theorie ook geen stand. Volgens deze theorie moeten er uiteindelijk geen Elfstedentochten meer mogelijk zijn en dan heb ik het niet over wakken.
Van een of andere website die ik niet ken:quote:Op donderdag 15 november 2007 09:53 schreef Remzz het volgende:
Tja er bestaat idd zoals als een 11-jarige ciclus wat betreft de zonnevlekken. '63 elfstedentoch, '74 bijna elfstedentoch, '85 elfstedentocht, '97 elfstedentocht, '08....
Als je dat plaatje ziet is de kans op een elfstedentoch bijna 0, bij alle andere elfstedentochten was de zonneactiviteit lager dan nu.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Van een of andere website die ik niet ken:
[ afbeelding ]
Hij gaat maar tot 2005, ofzo, zo te zien.quote:Op donderdag 15 november 2007 10:18 schreef Remzz het volgende:
[..]
Als je dat plaatje ziet is de kans op een elfstedentoch bijna 0, bij alle andere elfstedentochten was de zonneactiviteit lager dan nu.
Dat plaatje laat de zonneactiviteit zien. De zonneactiviteit is de laatste 50 jaar mondiaal toegenomen, dus logisch dat de mondiale temperatuur ook toegenomen is.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:59 schreef Monidique het volgende:
Van een of andere website die ik niet ken:
[ afbeelding ]
Je ziet dat die correlatie vóór '63 nauwelijks te zien is. Wat overigens precies past bij een stijgende temperatuur. Je ziet dat er geen correlatie is tussen die zonneactiviteit en de mondiale temperatuur, maar het is wel logisch dat, als deze getoonde zonneactiviteit invloed heeft de temperatuur en de temperatuur stijgt, Elfstedentochten minder vaak zullen plaatsvinden en relatief vaker tijdens het minimum. Exact wat je ziet.
Ik zie in dit topic een aantal plaatjes van de zonneactiviteit, maar de laatste 50 jaar is de goldbeweging redelijk constant. Er moet dus nog een grote factor zijn die voor de stijgende temperaturen verantwoordelijk is.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:03 schreef ACT-F het volgende:
De zonneactiviteit is de laatste 50 jaar mondiaal toegenomen, dus logisch dat de mondiale temperatuur ook toegenomen is.
quote:Op donderdag 15 november 2007 14:58 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik zie in dit topic een aantal plaatjes van de zonneactiviteit, maar de laatste 50 jaar is de goldbeweging redelijk constant. Er moet dus nog een grote factor zijn die voor de stijgende temperaturen verantwoordelijk is.
En inderdaad, voor WO2 zie je nog dat Elfstedentochten ook nog konden plaatsvinden bij hoge zonneactiviteit, maar door de stijgende temperaturen zien we dat het nu alleen nog maar kan plaatsvinden in een dal. Goed mogelijk dus dat dit seizoen er weer een tocht komt, maar het zegt helemaal niets over klimaatverandering.
Het grappige is dat Roozendaal zijn sceptici mening probeert te bewijzen aan de hand van voorspelling van ene Corbyn van storm in november en vorst in januari. Echte sceptici, die kritisch kunnen nadenken dus, doorzien deze list waarschijnlijk wel.
Het zal een keer raak zijnquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:22 schreef mark2012 het volgende:
Waarom hoor ik elk jaar weer dat er een grote kans is op een strenge winter?
IkWilbert?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:55 schreef IkWilbert het volgende:
ik verwacht geen elfstedentocht, maar ja... wie ben ik![]()
Wow 3 maal de cyclus doorlopen waarvan 1 keer de al elfstedentoch ontbreekt, indrukwekkend.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:29 schreef Elfletterig het volgende:
Het is uitermate frappant dat deze man praat over cycli van 11 of 22 jaar. Als je dat afzet tegen de Elfstedentocht, valt dat onmiddellijk op:
1963 naar 1985 = 22 jaar. Van 1986 naar 1997 is 11 jaar. De volgende zou dan dus in 2008 zijn. Of pas over 11 jaar natuurlijk... Een verklaring voor twee Elfstedentochten op rij (1985, 1986) wordt trouwens niet gegeven.
Ik lach me trouwens rot wanneer deze man gelijk krijgt met zijn modellen. Zijn we eindelijk van dat CO2-gezeur af.
Klopt. Over 200 jaar.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:33 schreef kawotski het volgende:
[..]
als de Elfstedentochten in hetzelfde patroon blijven dan houdt de CO2-theorie ook geen stand. Volgens deze theorie moeten er uiteindelijk geen Elfstedentochten meer mogelijk zijn en dan heb ik het niet over wakken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |