abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53928271
moet het nog zien
Do what you love, love what you do!
pi_53932488
Stuk van weer.nl
quote:
Onderzoekers van het KNMI denken ook een verband te hebben gevonden tussen de temperatuur op 16-20 kilometer hoogte boven het noordpoolgebied en de sterkte van de westenwind in de lagere atmosfeer in de periode, 1 tot 2 maanden daarna. Als de temperatuur op 16-20 kilometer boven het noordpoolgebied lager is dan normaal, dan is de westenwind in de lagere atmosfeer sterker dan gemiddeld. Met name in Noord-Europa is het dan relatief zacht. Is het op grote hoogte boven de Noordpool warmer dan normaal, dan maakt Noord-Europa in de periode daarna juist kans op kouder weer dan normaal. Op dit moment is het eigenlijk nog te vroeg om met behulp van deze methode een uitspraak te doen over het weer in de komende winter.

Maar wat voor winter krijgen we dan? Als we ons even richten op de verwachting van Röder, dan lijkt het erop dat we een te koude winter krijgen. Rechts van dit verhaal zijn enkele kaarten te vinden met de afwijking van het luchtdrukpatroon voor oktober, november en december. Uiteindelijk weten we in maart of hij dit keer (wel) gelijk heeft gekregen.
weer.nl
pi_53980060
Roeder Berlin verwacht t/m januari een winterse drukverdeling.
pi_53991009
Het is uitermate frappant dat deze man praat over cycli van 11 of 22 jaar. Als je dat afzet tegen de Elfstedentocht, valt dat onmiddellijk op:

1963 naar 1985 = 22 jaar. Van 1986 naar 1997 is 11 jaar. De volgende zou dan dus in 2008 zijn. Of pas over 11 jaar natuurlijk... Een verklaring voor twee Elfstedentochten op rij (1985, 1986) wordt trouwens niet gegeven.

Ik lach me trouwens rot wanneer deze man gelijk krijgt met zijn modellen. Zijn we eindelijk van dat CO2-gezeur af.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:30:56 #30
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_54044581
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:29 schreef Elfletterig het volgende:
......... Een verklaring voor twee Elfstedentochten op rij (1985, 1986) wordt trouwens niet gegeven......
Als ik de grafiek op wikipedia zie was het minimum aan zonneactiviteit gedurende deze periode laag
quote:
De zonnecyclus conformeert zich niet precies aan het gemiddelde van elf jaar. Recent zijn er korte cycli van slechts 9 jaar waargenomen, en ook zeer lange van 14 jaar.
er zit dus variatie in

Nog wat interessante artikelen:

"An Inconvenient Truth" Ruled Unfit for British Schools: High Court ruling says film contains key scientific errors; breaches education law

Researcher: Global Warming Began 250 Years Ago

Report: CO2 Not Responsible for Past Warming
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_54587236
Kansloos!

Ik herinner mij nog een topic van vorig jaar waar een winter werdt voorspelt die nog nooit zo koud zou zijn geweest. We hebben het gezien

De winter van 2008 wordt net zo kut als afgelopen 5 jaar
pi_54587435
extreem vroege winterinval in de Alpen en de (matige) vorst verwacht deze week vind ik hoopgevend
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_54591470
tvp
  woensdag 14 november 2007 @ 01:15:38 #34
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 14 november 2007 @ 01:38:19 #35
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_54591716
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Kansloos!

Ik herinner mij nog een topic van vorig jaar waar een winter werdt voorspelt die nog nooit zo koud zou zijn geweest. We hebben het gezien

De winter van 2008 wordt net zo kut als afgelopen 5 jaar
Je bedoelt deze?

Als je in het westen of midden van het land woont kan ik me dat voorstellen, maar in het oosten van het land was het steenkoud en een chaos na de enorme sneeuwval van 25 november 2005. En nog maar te zwijgen over Duitsland waar het nog beroerder was.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_54591906
Eh en wat voorspelt hij voor volgend jaar zomer dan?
Eindelijk weer een normale?
Ik hoop het wel na 3 kutzomers
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 14 november 2007 @ 02:04:52 #37
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54591937
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je bedoelt deze?

Als je in het westen of midden van het land woont kan ik me dat voorstellen, maar in het oosten van het land was het steenkoud en een chaos na de enorme sneeuwval van 25 november 2005. En nog maar te zwijgen over Duitsland waar het nog beroerder was.
Nee, ook vorig jaar werd het weer beweerd.
Overigens staat veel sneeuw niet gelijk aan een koude winter. De afgelopen jaren is er ieder jaar wel veel sneeuw gevallen, maar echt koud is het geen enkele keer geweest.
  woensdag 14 november 2007 @ 02:06:18 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54591952
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:15 schreef pfaf het volgende:
Ik dacht dat dit het topic van vorig jaar was. Dat zegt al genoeg...
Elk jaar weer hetzelfde ja.

Wen er maar vast aan dat je drie dagen kunt schaatsen op een plasje en er tien vlokken sneeuw vallen. En blijven liggen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 14 november 2007 @ 02:07:32 #39
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54591964
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:06 schreef popolon het volgende:

[..]

Elk jaar weer hetzelfde ja.

Wen er maar vast aan dat je drie dagen kunt schaatsen op een plasje en er tien vlokken sneeuw vallen. En blijven liggen.
Nou nou popo, je bent te lang weg! De afgelopen jaren is er echt gigantisch veel sneeuw gevallen.
Maar schaatsen... ik zou niet eens meer weten hoe het is om op natuurijs te schaatsen!
  woensdag 14 november 2007 @ 02:09:19 #40
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54591985
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:07 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nou nou popo, je bent te lang weg! De afgelopen jaren is er echt gigantisch veel sneeuw gevallen.
Maar schaatsen... ik zou niet eens meer weten hoe het is om op natuurijs te schaatsen!
Oh ik heb er niks van meegekregen.

Weet je het zeker? Ik weet nu wel wat sneeuw is namelijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 14 november 2007 @ 02:11:01 #41
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54592005
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:09 schreef popolon het volgende:

[..]

Oh ik heb er niks van meegekregen.

Weet je het zeker? Ik weet nu wel wat sneeuw is namelijk.
Yup, misschien geen Grand Rapids sneeuw, maar wel halve meters...
  woensdag 14 november 2007 @ 02:14:31 #42
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54592030
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:11 schreef pfaf het volgende:

[..]

Yup, misschien geen Grand Rapids sneeuw, maar wel halve meters...

Dan ben ik verkeer geinformeerd.

Maar goed, dit bericht krijg je elk jaar sinds de laatste tocht. 't Wrdt wel weer eens tijd.
  woensdag 14 november 2007 @ 02:16:29 #43
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54592042
quote:
Op woensdag 14 november 2007 02:14 schreef popolon het volgende:

[..]

Dan ben ik verkeer geinformeerd.

Maar goed, dit bericht krijg je elk jaar sinds de laatste tocht. 't Wrdt wel weer eens tijd.
Het verschilt natuurlijk per regio.
Maar inderdaad, van mij mag een elfstedentocht wel weer. Wel in februari dan natuurlijk...
pi_54595087
Nou, ik heb hier nog weinig sneeuw gezien de afgelopen paar jaren, maar mijn geheugen is niet al te best.
  woensdag 14 november 2007 @ 10:44:31 #45
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_54595639
Volgens de Telegraaf is er sneeuw in aantocht.
quote:
Sneeuw in aantocht
AMSTERDAM - De eerste sneeuwbuitjes gaan vanmorgen ons land bereiken. De weersvoorspellers denken dat de witte vlokken vooral in de kustprovincies landinwaarts gaan komen.

De komende nachten blijft het ook licht vriezen. Check de weerradar, en zie dat de wolkjes langs de kust op komen zetten..
laˇrieˇkoek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_54595716
Overigens, met sneeuw is het niet goed schaatsen. Wel leuker, niet beter.
pi_54596060
Het is toch verdomde frappant. In oktober heb ik al een keer de auto staan krabben, komende nacht kan het plaatselijk 5 graden vriezen, terwijl de winter pas over meer dan een maand begint. In de Ardennen is afgelopen weekend al sneeuw gevallen, dit weekeinde hagelde het in Nederland en nu wordt al gesproken over de eerste sneeuwbuitjes. Je kunt zeggen wat je wilt, maar het zijn toch signalen die wijzen op een lange, strenge winter.

Ik ben echt heel benieuwd hoe dit uitpakt. Als het uitkomt, legt Corbyn een bom onder de hele CO2-theorie.
pi_54596289
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:06 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd hoe dit uitpakt. Als het uitkomt, legt Corbyn een bom onder de hele CO2-theorie.
Uhm, nee.
  woensdag 14 november 2007 @ 11:20:23 #49
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_54596344
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 19:56 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Ik hou niet van kou
Ik ook niet, ik ga op die dag lekker tegen de warme kont van mijn vriendin aanhangen, en kijk naar die elfstedentocht op teevee ..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_54596486
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:17 schreef Monidique het volgende:
Uhm, nee.
Uhm, ja.
quote:
Corbyn is ook een zogeheten broeikasscepticus. Hij gelooft dat de invloed van de zon op het aardse klimaat veel groter is dan van de mens via het verstoken van fossiele brandstoffen (het zogeheten versterkte broeikaseffect). Volgens hem heeft CO2 vrijwel geen invloed op het klimaat en de zonnecycli des te meer. Tot nu toe is er echter geen algemeen geaccepteerd mechanisme waarlangs de zonneactiviteit het weer op aarde zou kunnen beīnvloeden.

Corbyn denkt dat de zon het aardse klimaat stuurt via de zonnewind. 'Die kosmische straling is weliswaar sterk,maar als je gaat rekenen, zit er in de zonnewind duizendmaal zoveel energie als in de kosmische straling. 'De komende paar jaar worden cruciaal in het klimaatdebat. De huidige zonnecyclus, nummer 23, was namelijk minder krachtig dan de vorige. Amerikaanse zonnefysici als Ken Schatten hebben bovendien voorspeld dat de volgende cyclus, nummer 24, waarschijnlijk nog zwakker wordt.

Als dat inderdaad klopt, moet binnen enkele jaren duidelijk worden wie er nu gelijk heeft in het debat. Als de gemiddelde temperatuur op aarde daalt, blijken de zogeheten broeikassceptici gelijk te hebben en moeten de meeste meteorologen, klimatologen en politici-zoals Al Gore-die zich achter het broeikasstandpunt hebben geschaard met de billen bloot.

Omgekeerd, als de gemiddelde temperatuur op aarde de komende jaren blijft stijgen, is het onmiskenbaar dat de mens via het opstoken van fossiele brandstoffen meer effect heeft op het klimaat dan de variaties in zonne-activiteit. Dan zullen de meeste sceptici hun ongelijk moeten bekennen en diverse van hen hebben al aangekondigd dat te zullen doen, mochten ze geen gelijk hebben. Hetzelfde geldt voor Corbyn. 'Ja, natuurlijk, als de temperatuur op aarde blijft stijgen terwijl de activiteit van de zon afneemt, heb ik ongelijk. Dat zal ik dan ook in het openbaar toegeven. Maar maakt u zich geen zorgen, dat zie ik niet gebeuren!'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')