Helemaal totaal scepsis vrij lijkt me niet realistisch aangezien er ook in de non-sceptische kant nuances genoeg zitten. Ik kan bijvoorbeeld accepteren dat ieder eigen ervaringen heeft, maar niet altijd dezelfde duiding van die ervaringen hanteren als de persoon zelf doet. Om verschillende redenen. Door te luisteren naar wat er tussen de zinnen door wordt gezegd en door ervaring, niet eens perse mijn eigen ervaringen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:38 schreef Darkwolf het volgende:
Ik wil alleen een meeting die skepcis vrij is!
Jij ook een fijne dag dromenvangerquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Even gedag zeggen en vermelden dat ik weer rustig ben, gisteren erg druk geweest gezien het aantal berichten en de aard van mijn berichten op de log en die 3 berichten hier, ben 2 degen vergaten depakine in te nemen dus waarschijnlijk heeft het daar mee te maken hoewel ik me wel prettig voelde giseren in die opwelling.
Nu weer weg, waarschijnlijk tot morgen![]()
Prettige dag verder
True.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:40 schreef nokwanda het volgende:
Helemaal totaal scepsis vrij lijkt me niet realistisch aangezien er ook in de non-sceptische kant nuances genoeg zitten. Ik kan bijvoorbeeld accepteren dat ieder eigen ervaringen heeft, maar niet altijd dezelfde duiding van die ervaringen hanteren als de persoon zelf doet. Om verschillende redenen. Door te luisteren naar wat er tussen de zinnen door wordt gezegd en door ervaring, niet eens perse mijn eigen ervaringen.
Relativeren kan leiden tot het soms sceptisch zijn.
Yup. Dat is een mooie vergelijking inderdaad.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:42 schreef Dromenvanger het volgende:
Bij sceptici en believers zie ik het als 2 politieke partijen die het zelden tot nooit met elkaar eens kunnen worden, links vs rechts.
Daarom dfoe ik het ook niet meer. Met geen van beide kanten.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 08:41 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
True.
Ik maakte ook maar een grapje eigenlijk.
Maar aan de andere kant heb je mensen die helemaal niet luisteren en zo overtuigd zijn dat de wetenschap het einde is en de rest uitgesloten qua mogelijkheden... tja... daar valt niet mee te discussieren.
(Het is ook ongeloofelijk dat zowel de skeptische als de "believers" nog steeds met elkaar in verwikkeling zitten met hele grote lappen tekst naar elkaar... niemand die open staat voor elkaar.)
Helemaal mee eens. Niks mis met de situatie van meerdere kanten bekijken en bij bepaalde dingen je vraagtekens zetten. Enige scepsis is altijd wel op zijn plaats. Als je dingen zomaar klakkeloos gelooft en overneemt dan ben je niet goed bezig. En dat geldt voor wetenschappers net zo goed als voor zweeftevenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Daarom dfoe ik het ook niet meer. Met geen van beide kanten.
Want als je zo dom bent om wetenschap tot religie te verheffen dan kan ik het daar niet mee eens zijn. Maar als je zo dom bent om overal overheen te zweven en alles zonder slag of stoot aan te nemen met als leuze: ik ben zo spiritueeeeeeeeeel, ben jij ook spiritueeeeeel, dan ga ik spontaan over mijn nek. Geen van beide is realistisch, en daarin neem ik mee dat de eraliteit heel anders is dan ieder van ons weet.
ik hoorde laatst een leuke die ik ga gebruiken hier:
Tennissen is, naar wat wij met de huidige wetenschappelijke kennis weten, onmogelijk. Maar we kunnen het toch. Dat laat dus zien dat er een heleboel is dat we net weten wat het toch mogelijk maakt.
En dat naar beide kanten. het is niet bovennatuurlijk, maar vanuit de wetenschap gezien eigenlijk wel paranormaal.
Ik zegquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:29 schreef draculettetje het volgende:
hellow
ik heb thuis nog steeds geen telefoon en/of internet. Heb nu kontrakt opgezegd en aan het wachten dat dat rond is (kon ook nog 14 dgn duren vraag me niet waarom)
voor de rest gaat alles oke, druk met werk enzo
hoe gaat het hier met jullie?
Behalve dat ik jouw mobiele nummer niet heb/kwijt ben gaat het heel goedquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:29 schreef draculettetje het volgende:
hellow
ik heb thuis nog steeds geen telefoon en/of internet. Heb nu kontrakt opgezegd en aan het wachten dat dat rond is (kon ook nog 14 dgn duren vraag me niet waarom)
lloo hoo ho ho hoquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:44 schreef senesta het volgende:
Jemig wat is het rustig hier![]()
Haloooohooo hoohooo hohoo
Ik zie je berichtje nu pasquote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:02 schreef sararaats het volgende:
met mij gaat het nog steeds goed.
heb nu een telescoop maar wel een goedkope. kan ik lekker de buren bespieden hahaha
Vervelend zeg dat gedoe met je telefoon en internetquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:29 schreef draculettetje het volgende:
hellow
Iets nieuws en iets verfrissends inderdaad, iets wat voor nieuwe levenslust gaat zorgen in dit bestaan. Gedragstherapie komt nog naar voren maar ook dat duurt geen heel jaar omdat het niet een rampzalige situatie is hier, het is niet hoe het zijn moet maar het is tenminste rustiger. Dacht dat gedragstherapie individueel gebeurde maar volgens mij gebeurt het in een groep en dan is het een voordeel dat ik nieuwe mensen leer kennen, meer sociale contacten kunnen ook upliftend werken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:20 schreef senesta het volgende:
Waarschijnlijk ben je echt toe aan iets nieuws, een daginvulling zodat je je in ieder geval nuttig voelt.
het is iemand uit Belgiëquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:00 schreef senesta het volgende:
Ik ben eigenlijk best blij dat de Yvonneperiode weer voorbij is Sara![]()
Heb je iemand ontmoet bij de meet?
En inderdaad wat dromenvanger zegt, heel veel plezier bij je cursus
Volgens mij zitten wij een beetje in het zelfde literatuur hoekje, diana gabaldon, jean auel, dan Brown iddquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:09 schreef nokwanda het volgende:
@DV, Het is niet zo heel moeilijk. Het enige waar ik echt heel erg veel moeite mee heb is statistiek omdat ik in cijfermatig begrip gewoonweg lager presteer dan de gemiddelde downer.
De rest is een eitje. Gaat in dezelfde cheetah-mode als alles bij mij. Ik race twee keer zo snel overal doorheen om vervolgens een week niet zo veel te doen. Ik heb zo mijn eigen ritme.
Over dat lezen. Voor studie lees ik dus veel over psychologie, maar voor mijn lol lees ik vanalles.
Momenteel natuurlijk veel over psychologie en orthopedagogiek, maar daarnaast van historische roman tot fantasy tot detectives (ben dol op die middeleeuwse) en de Dan Brown achtige gnostiek-crimi's. Heel divers.
Heb ongeveer de hele verplichte literartuurlijst van Zuid Afrika in mijn boekenkast en heel veel zwarte feministische vrouwenliteratuur en andere Afro-Amerikaanse schrijvers als Baldwin.
dank jequote:
quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:48 schreef senesta het volgende:
[..]
Volgens mij zitten wij een beetje in het zelfde literatuur hoekje, diana gabaldon, jean auel, dan Brown idd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |