abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54096655
Dan ga er nu maar gauw heen dan

[SC] deel 62, met vriendjes op de regenboogbrug
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_54099396
hoi ben ik weer
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_54099703
Wat een geweldig beest Nok...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54099735
joa he... onze Merlijn de tovenaar
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_54099927
Vind um ook wel wat hebben van die ene uit Cats... (weet je wel... Die ja...)
pi_54100227
ja, he.... echt cats
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_54100270
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:40 schreef nokwanda het volgende:
ja, he.... echt cats
Nouhou...
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:38:22 #158
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_54104024
Ik wil alleen een meeting die skepcis vrij is!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:41:09 #159
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54113057
Even gedag zeggen en vermelden dat ik weer rustig ben, gisteren erg druk geweest gezien het aantal berichten en de aard van mijn berichten op de log en die 3 berichten hier, ben 2 degen vergaten depakine in te nemen dus waarschijnlijk heeft het daar mee te maken hoewel ik me wel prettig voelde giseren in die opwelling.

Nu weer weg, waarschijnlijk tot morgen

Prettige dag verder
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_54115340
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 08:38 schreef Darkwolf het volgende:
Ik wil alleen een meeting die skepcis vrij is!
Helemaal totaal scepsis vrij lijkt me niet realistisch aangezien er ook in de non-sceptische kant nuances genoeg zitten. Ik kan bijvoorbeeld accepteren dat ieder eigen ervaringen heeft, maar niet altijd dezelfde duiding van die ervaringen hanteren als de persoon zelf doet. Om verschillende redenen. Door te luisteren naar wat er tussen de zinnen door wordt gezegd en door ervaring, niet eens perse mijn eigen ervaringen.
Relativeren kan leiden tot het soms sceptisch zijn.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator woensdag 24 oktober 2007 @ 00:41:40 #161
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54125349
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Even gedag zeggen en vermelden dat ik weer rustig ben, gisteren erg druk geweest gezien het aantal berichten en de aard van mijn berichten op de log en die 3 berichten hier, ben 2 degen vergaten depakine in te nemen dus waarschijnlijk heeft het daar mee te maken hoewel ik me wel prettig voelde giseren in die opwelling.

Nu weer weg, waarschijnlijk tot morgen

Prettige dag verder
Jij ook een fijne dag dromenvanger
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 24 oktober 2007 @ 08:41:58 #162
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_54127735
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:40 schreef nokwanda het volgende:
Helemaal totaal scepsis vrij lijkt me niet realistisch aangezien er ook in de non-sceptische kant nuances genoeg zitten. Ik kan bijvoorbeeld accepteren dat ieder eigen ervaringen heeft, maar niet altijd dezelfde duiding van die ervaringen hanteren als de persoon zelf doet. Om verschillende redenen. Door te luisteren naar wat er tussen de zinnen door wordt gezegd en door ervaring, niet eens perse mijn eigen ervaringen.
Relativeren kan leiden tot het soms sceptisch zijn.
True.
Ik maakte ook maar een grapje eigenlijk.
Maar aan de andere kant heb je mensen die helemaal niet luisteren en zo overtuigd zijn dat de wetenschap het einde is en de rest uitgesloten qua mogelijkheden... tja... daar valt niet mee te discussieren.
(Het is ook ongeloofelijk dat zowel de skeptische als de "believers" nog steeds met elkaar in verwikkeling zitten met hele grote lappen tekst naar elkaar... niemand die open staat voor elkaar.)
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:42:27 #163
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54132491
Goede middag :w

Bij sceptici en believers zie ik het als 2 politieke partijen die het zelden tot nooit met elkaar eens kunnen worden, links vs rechts.

Tijd voor koffie en dan ga ik eens zien wat ik ga doen deze dag.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:21:35 #164
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_54133328
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:42 schreef Dromenvanger het volgende:
Bij sceptici en believers zie ik het als 2 politieke partijen die het zelden tot nooit met elkaar eens kunnen worden, links vs rechts.
Yup. Dat is een mooie vergelijking inderdaad.
Petje af ook voor de non skeptischi die stug blijven schrijven, zelfs met bronnen die (zoals ik al verwacht had) vervolgens weer in de wind worden geslagen met een nieuw kaa uu tee excuus.
pi_54137154
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 08:41 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

True.
Ik maakte ook maar een grapje eigenlijk.
Maar aan de andere kant heb je mensen die helemaal niet luisteren en zo overtuigd zijn dat de wetenschap het einde is en de rest uitgesloten qua mogelijkheden... tja... daar valt niet mee te discussieren.
(Het is ook ongeloofelijk dat zowel de skeptische als de "believers" nog steeds met elkaar in verwikkeling zitten met hele grote lappen tekst naar elkaar... niemand die open staat voor elkaar.)
Daarom dfoe ik het ook niet meer. Met geen van beide kanten.
Want als je zo dom bent om wetenschap tot religie te verheffen dan kan ik het daar niet mee eens zijn. Maar als je zo dom bent om overal overheen te zweven en alles zonder slag of stoot aan te nemen met als leuze: ik ben zo spiritueeeeeeeeeel, ben jij ook spiritueeeeeel, dan ga ik spontaan over mijn nek. Geen van beide is realistisch, en daarin neem ik mee dat de eraliteit heel anders is dan ieder van ons weet.

ik hoorde laatst een leuke die ik ga gebruiken hier:
Tennissen is, naar wat wij met de huidige wetenschappelijke kennis weten, onmogelijk. Maar we kunnen het toch. Dat laat dus zien dat er een heleboel is dat we net weten wat het toch mogelijk maakt.
En dat naar beide kanten. het is niet bovennatuurlijk, maar vanuit de wetenschap gezien eigenlijk wel paranormaal.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:47:34 #166
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_54154792
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:16 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Daarom dfoe ik het ook niet meer. Met geen van beide kanten.
Want als je zo dom bent om wetenschap tot religie te verheffen dan kan ik het daar niet mee eens zijn. Maar als je zo dom bent om overal overheen te zweven en alles zonder slag of stoot aan te nemen met als leuze: ik ben zo spiritueeeeeeeeeel, ben jij ook spiritueeeeeel, dan ga ik spontaan over mijn nek. Geen van beide is realistisch, en daarin neem ik mee dat de eraliteit heel anders is dan ieder van ons weet.

ik hoorde laatst een leuke die ik ga gebruiken hier:
Tennissen is, naar wat wij met de huidige wetenschappelijke kennis weten, onmogelijk. Maar we kunnen het toch. Dat laat dus zien dat er een heleboel is dat we net weten wat het toch mogelijk maakt.
En dat naar beide kanten. het is niet bovennatuurlijk, maar vanuit de wetenschap gezien eigenlijk wel paranormaal.
Helemaal mee eens. Niks mis met de situatie van meerdere kanten bekijken en bij bepaalde dingen je vraagtekens zetten. Enige scepsis is altijd wel op zijn plaats. Als je dingen zomaar klakkeloos gelooft en overneemt dan ben je niet goed bezig. En dat geldt voor wetenschappers net zo goed als voor zweefteven
Kritisch de argumenten voor en tegen iets bekijken en daar je conclusies uittrekken
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_54155562
hellow
ik heb thuis nog steeds geen telefoon en/of internet. Heb nu kontrakt opgezegd en aan het wachten dat dat rond is (kon ook nog 14 dgn duren vraag me niet waarom)
voor de rest gaat alles oke, druk met werk enzo
hoe gaat het hier met jullie?
pi_54156280
met mij gaat het nog steeds goed.

heb nu een telescoop maar wel een goedkope. kan ik lekker de buren bespieden hahaha
Werewolf
pi_54156521
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:29 schreef draculettetje het volgende:
hellow
ik heb thuis nog steeds geen telefoon en/of internet. Heb nu kontrakt opgezegd en aan het wachten dat dat rond is (kon ook nog 14 dgn duren vraag me niet waarom)
Ik zeg Grrrrr... Stomme inet en telefoondinges!! (Had nou toch maar "toen" opgezegd!!
Kzie je morgen!!!
pi_54157175
quote:
hellow
Behalve dat ik jouw mobiele nummer niet heb/kwijt ben gaat het heel goed
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 25 oktober 2007 @ 13:15:55 #171
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54157948
Goede middag

De discussie over werken en dat mensen die niet werken lui zijn en profiteurs zijn kan me zo moe maken In mijn ogen mag je niets te klagen hebben wanneer je met plezier werkt, denk dat mensen die anderen als lui aankaarten zelf met tegenzin werken en beter ander werk kunnen zoeken.

Waarom zou je bijvoorbeeld wanneer je werk als hobby ziet anderen lui zien als ze die hobby niet hebben? Je zou toch denken dat ze iemand werk gunnen als ze het als hobby zien.

Dan altijd nog de kwestie van profiteren en belasting afdragen, alsof deze maatschappij instort wanneer dat kleine gedeelte niet werkt. Je hebt toch altijd het merendeel van de mensen dat wel wilt werken.

Heb ook geen zin meer om aan discussies deel te nemen omdat ik het nut niet inzie daarvan, wilde een bericht achter laten in het betreffende topic maar dan weet ik dat mensen altijd een bepaalde instelling zullen hebben.

Dan heb je nog mensen die werken maar niet echt werken. Sporters, muzikanten en ga zo door. Mensen die puur en alleen hobbyen en meer verdienen dan 100 bij elkaar. Daar wordt nooit over geklaagd over die belachelijke salarissen.
  Moderator vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:44:02 #172
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54193150
Jemig wat is het rustig hier

Haloooohooo hoohooo hohoo
pi_54193840
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:44 schreef senesta het volgende:
Jemig wat is het rustig hier

Haloooohooo hoohooo hohoo
lloo hoo ho ho ho
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:10:44 #174
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54199054
Tis inderdaad rustig en om nu steeds te blijven posten achter elkaar zie ik ook niet zitten.

Wie weet is het moment aangebroken dat mensen hun winter-slaap aan het houden zijn.
pi_54199459
Neu, begonnen aan mijn studie
Zit de laatste tijd helemaal minder te ouwehoeren achter de computer. Meer dingen opzoeken en lezen en minder meelezen en reageren op Fok!
Alles is anders aan het worden. Ik lees en schilder weer meer.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:42:29 #176
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54199494
Tsja, voor alles is een tijd, soms wat meer op FOK! en soms wat minder.
Al ben ik er eigenlijk wel elke dag

Spreekt iemand marietje nog wel eens?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:47:24 #177
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54199584
Hoe bevalt de studie tot nu toe?

Ik ben ook stukken minder actief, af en toe helemaal niet aanwezig en zeker geen 50 berichten per dag zoals voorheen. Heb in mijn ogen ook veels teveel geschreven over depressie en dan blijf je maar bezig zijn ermee.

Ik kijk de laatste tijd veel films en gisteren schaatsen gekeken, heb vooral 's avonds geen behoefte om achter computerscherm te zitten.

Wat voor boeken lees je graag? Ik las vaker psychologische boeken maar ook daar word ik niet vrolijker van, dan liever een boek van Stephen King of een andere fictie schrijver.
  Moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:48:24 #178
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54199610
Ik heb een tijdje gelezen van King maar ik vind hem soms erg langdradig.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:48:37 #179
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54199616
Marietje niet meer gezien of gesproken, heb ook nooit mail contact gehad met haar.

Denk dat ze nog wel onder de levenden is
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:50:25 #180
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54199658
King is af en toe wel eens langdradig inderdaad, maar vaak lees ik dan snel over die stukken heen, selectief lezen noemen ze dat volgens mij.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:15:12 #181
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54200112
Heb soms zin om alles compleet om te gooien in mijn leven en soms denk ik wel eens dat er een moment gaat komen dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. Dat er een moment komt dat het los gaat barsten, en dan is een nieuw jaar vaak een impuls om dat te doen omdat er toch gevoelsmatig wat wordt afgesloten.

Dat passieve dat nog steeds aanwezig is daar zal ik nooit aan wennen.
  Moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:20:41 #182
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54200201
Waarschijnlijk ben je echt toe aan iets nieuws, een daginvulling zodat je je in ieder geval nuttig voelt.
  Moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:27:31 #183
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54200305
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 12:02 schreef sararaats het volgende:
met mij gaat het nog steeds goed.

heb nu een telescoop maar wel een goedkope. kan ik lekker de buren bespieden hahaha
Ik zie je berichtje nu pas
Fijn dat het goed met je gaat
Een vriend van mij had ook een wat goedkopere telescoop gekocht maar ik vond het toch wel erg tegenvallen.
Het enige wat je wat beter kon zien was de maan, de planeten waren niet knap in beeld te brengen
quote:
hellow
Vervelend zeg dat gedoe met je telefoon en internet
Hopen maar dat de afwikkeling wel een beetje vlot gaat, en dan ergens anders informeren?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:42:36 #184
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54200551
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:20 schreef senesta het volgende:
Waarschijnlijk ben je echt toe aan iets nieuws, een daginvulling zodat je je in ieder geval nuttig voelt.
Iets nieuws en iets verfrissends inderdaad, iets wat voor nieuwe levenslust gaat zorgen in dit bestaan. Gedragstherapie komt nog naar voren maar ook dat duurt geen heel jaar omdat het niet een rampzalige situatie is hier, het is niet hoe het zijn moet maar het is tenminste rustiger. Dacht dat gedragstherapie individueel gebeurde maar volgens mij gebeurt het in een groep en dan is het een voordeel dat ik nieuwe mensen leer kennen, meer sociale contacten kunnen ook upliftend werken.

Nuttig voelen is het dan ook inderdaad, maar eerste waar het dan echt om draait is bezig zijn intensiever zodat er minder tijd is voor mezelf. Heb veels teveel tijd om stil te staan bij het leven en dan is het zo dat er altijd een moment komt om te kijken naar zaken waar je maar beter niet naar kunt kijken. Sta je teveel stil bij het leven dan staat het leven teveel stil bij jou.

Gisteren las ik hier dat Albert Heyn bijvoorbeeld Job-coaches in dienst heeft voor mensen die reintegreren in het arbeidsproces, en dan vind ik het okey dat een bedrijf als Albert Heyn zoiets doet en dat er een trend gezet wordt op dat gebied. Vaak houden zulke bedrijven zich niet bezig met zulke zaken en kom je al snel terecht ergens waar alleen maar mensen zitten die moeten wennen aan het nieuwe ritme wat ervoor zorgt dat je wederom in een situatie zit waar iets negatiefs van uitstraalt. Wie weet dat meer bedrijven de laatste tijd zo zijn ingesteld?

Volgende week op gesprek om de stand van zaken bij te houden en dan maar eens duidelijk overleggen wat ik nu verder wil op het gebied van werken of studeren. Heb nog een heel leven voor de boeg dus het is niet te laat.

Heb soms ook het idee dat ik veels teveel persoonlijke zaken hier en op mijn eigen site geschreven heb, maar goed, het is niet iets dat wereldvreemd is omdat het vaak voorkomt. En gezien het feit dat ik ook voordeel heb behaald op persoonlijk vlak is het niet echt iets om voor te schamen.
pi_54200609
in de cursus kan ik door de Gobelijn-telescoop kijken.

Gobelijn-telescoop (40 cm Cassegrain)

Deze Cassegrain-telescoop werd speciaal voor Urania op maat gemaakt in Duitsland. De Russische optiek van Lomo staat garant voor een uitzonderlijke beeldkwaliteit. De Gobelijn-telescoop staat in de waarnemingstoren van Urania.

Diameter: 400 mm
Brandpuntsafstand: 4000 mm
Openingsverhouding: f/10
Montering: equatoriale vorkmontering
Aandrijving: motorsturing op beide assen met CB2

De Gobelijn-telescoop

Deze multifunctionele telescoop staat niet alleen ter beschikking van het publiek, maar wordt ook gebruikt voor wetenschappelijke waarnemingen, zoals het fotometrisch opvolgen van ondermeer planetoïden en sterbedekkingen. Dit is mogelijk dankzij de computergestuurde vorkmontering, die ons toelaat een zeer hoge volgnauwkeurigheid te bereiken.

De telescoop is genoemd naar professor Gobelijn, de verstrooide "professor in alles" uit de Vlaamse stripreeks "Jommeke", getekend door Jef Nys.

bron: Volksterrenwacht Urania Hove

ik kijk erg uit naar de cursus. hopelijk is het dan helder

------

ik heb besloten yvonne te vergeten want er is een nieuwe vrouw in m'n leven gekomen (al een tijdje)

ik heb een snotvalling

[ Bericht 1% gewijzigd door Pinnenmutske op 27-10-2007 14:02:05 ]
Werewolf
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:48:06 #186
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54200655
Veel plezier met de cursus

Eergisteren heb ik ook wat opdrachten ingeleverd voor de cursus die ik volg, vandaag even niet en maandag verder.
  Moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:00:49 #187
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54200907
Ik ben eigenlijk best blij dat de Yvonneperiode weer voorbij is Sara
Heb je iemand ontmoet bij de meet?
En inderdaad wat dromenvanger zegt, heel veel plezier bij je cursus

Lukt het een beetje met de opdrachten dromenvanger?
Vind je het nog steeds leuk?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:02:23 #188
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54200935
De dag plukken is nog iets wat niet aanwezig is hier, bij het opstaan gedachtes van " Ik heb totaal geen zin erin", de dag is al naar de klote voordat de dag begonnen is. En dan heeft dat ook te maken met slecht slapen en slecht dromen. Laatste droom ging erover dat ik me sneed aan een cola glas, het glas zat vast in mijn pols en als ik het eruit wilde trekken zou de ader open springen en zou ik dood bloeden. Wist niet wat ik moest doen en toen kwam ook nog eens een oud klasgenoot die het glas eruit begon te trekken. Niet echt fris wakker worden met frisse gedachtes en frisse energie, vanzelf dat de ingeslopen gedachtes naar voren komen die niet okey zijn. Verward wakker worden door zo'n droom en is het dan verward dan komen gedachtes uit het verleden terug en is het geen nieuwe dag als het ware, eens wakker worden alsof het een nieuwe dag is waarbij de rest van het leven niet meer meetelt zoals vorig jaar vaker gebeurde maar dat komt nog wel.

Maar goed, genoeg stil gestaan weer. Heb zin om even naar de stad te gaan maar weet niet wat ik zou moeten kopen en als ik dan niets weet te kopen zie ik de reden niet om de stad in te lopen.

zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:03:48 #189
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_54200967
De cursus is een beetje oppervlakkig in mijn ogen, teveel theorie en te weinig praktijk. Wie weet dat het 2e cursuspakket meer praktijk gaat bevatten.

Alsnog okey om tenminste ergens mee bezig te zijn.
pi_54200998
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:00 schreef senesta het volgende:
Ik ben eigenlijk best blij dat de Yvonneperiode weer voorbij is Sara
Heb je iemand ontmoet bij de meet?
En inderdaad wat dromenvanger zegt, heel veel plezier bij je cursus
het is iemand uit België dat is het enige dat ik erover kwijt wil
Werewolf
  Moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:55:28 #191
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54201706
Leuk Sara, ook wederzijds nu?
pi_54201944
wat niet is kan nog komen zeg ik altijd.

in elk geval, ik heb het haar al wel gezegd en haar antwoord was: hoe komt het dat je op zo'n oude taart als ik val? ze is misschien wel in de 40 maar wel ongelooflijk sexy.

ze vroeg me ook waarom ik het niet eerder zei en ik antwoordde dat ik de kans niet kreeg.

er stond ooit een foto van haar in m'n fotoboek
Werewolf
pi_54204667
leuk antwoord van haar, Sara
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_54204892
@DV, Het is niet zo heel moeilijk. Het enige waar ik echt heel erg veel moeite mee heb is statistiek omdat ik in cijfermatig begrip gewoonweg lager presteer dan de gemiddelde downer.
De rest is een eitje. Gaat in dezelfde cheetah-mode als alles bij mij. Ik race twee keer zo snel overal doorheen om vervolgens een week niet zo veel te doen. Ik heb zo mijn eigen ritme.

Over dat lezen. Voor studie lees ik dus veel over psychologie, maar voor mijn lol lees ik vanalles.
Momenteel natuurlijk veel over psychologie en orthopedagogiek, maar daarnaast van historische roman tot fantasy tot detectives (ben dol op die middeleeuwse) en de Dan Brown achtige gnostiek-crimi's. Heel divers.
Heb ongeveer de hele verplichte literartuurlijst van Zuid Afrika in mijn boekenkast en heel veel zwarte feministische vrouwenliteratuur en andere Afro-Amerikaanse schrijvers als Baldwin.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_54207865
dit is de foto waar jullie waarschijnlijk zolang op gewacht hebben.

waar is de tijd?
Werewolf
  Moderator zondag 28 oktober 2007 @ 00:48:04 #196
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54213727
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:09 schreef nokwanda het volgende:
@DV, Het is niet zo heel moeilijk. Het enige waar ik echt heel erg veel moeite mee heb is statistiek omdat ik in cijfermatig begrip gewoonweg lager presteer dan de gemiddelde downer.
De rest is een eitje. Gaat in dezelfde cheetah-mode als alles bij mij. Ik race twee keer zo snel overal doorheen om vervolgens een week niet zo veel te doen. Ik heb zo mijn eigen ritme.

Over dat lezen. Voor studie lees ik dus veel over psychologie, maar voor mijn lol lees ik vanalles.
Momenteel natuurlijk veel over psychologie en orthopedagogiek, maar daarnaast van historische roman tot fantasy tot detectives (ben dol op die middeleeuwse) en de Dan Brown achtige gnostiek-crimi's. Heel divers.
Heb ongeveer de hele verplichte literartuurlijst van Zuid Afrika in mijn boekenkast en heel veel zwarte feministische vrouwenliteratuur en andere Afro-Amerikaanse schrijvers als Baldwin.
Volgens mij zitten wij een beetje in het zelfde literatuur hoekje, diana gabaldon, jean auel, dan Brown idd
  Moderator zondag 28 oktober 2007 @ 00:48:43 #197
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54213739
Leuke foto sara, met lang haar
pi_54216721
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:48 schreef senesta het volgende:
Leuke foto sara, met lang haar
dank je

moest iemand begeleiden die blokfluit speelde maar godverde, die geit speelde zoveel fouten en ik speelde foutloos.

had nochtans tegen de lerares gezegd dat ik verschrikkelijk bang was maar had 1 grote troost.

m'n vlam was daar ook (ken haar namelijk van de muziekschool)
Werewolf
pi_54217326
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:48 schreef senesta het volgende:

[..]

Volgens mij zitten wij een beetje in het zelfde literatuur hoekje, diana gabaldon, jean auel, dan Brown idd
Vooral Gabaldon . In het Engels leest ze trouwens nog veel leuker. Dat is een mens met een echte eigen taal humor.
Dan Brown en Auel zijn leuk voor tussendoor.
Wat ook altijd heerlijk bleef om te lezen en herlezen is de Veelkleurig land serie en de daaropvolgende twee trilogieen van het Galactisch bestel van Julian May.
Ik ben eigenlijk geen sf fan (okay, ik ken Dune maar dat was niet mijn ding), maar die vond ik geweldig.

En ow, de laatste tijd is daar Arthur Japin bijgekomen. Pas ontdekt dat hij wel lekker wegschrijft en een mooie manier heeft van zich inleven in zijn personages. Las ergens wat over zijn nieuwste boek, De Verzoening, en ging daardoor een oudere lezen. Zag daarna een intervieuw en toen snapte ik het. Hij heeft een niet doorsnee wereldbeeld en een niet doorsne emphatisch gevoel en dat geeft mij altijd een apart gevoel bij mensen. Niet zoveel mensen hebben dat in die mate, al zouden ze het graag willen.

[ Bericht 17% gewijzigd door nokwanda op 28-10-2007 08:11:59 ]
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator zondag 28 oktober 2007 @ 08:16:05 #200
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54217345
Ik ga ze even noteren, ik was al even door mijn boeken heen en ben nu boeken opnieuw aan het lezen.
Maar ik ben wel toe aan iets nieuws
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')