Nou en? Maakt dat zijn lot draaglijker?quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:28 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is waar, maar in ieder geval is dat lot niet door een ander mens voor hem gekozen.
Na, und? Als ik een volwassen eik omhak dan krijg ik ook gedonder met de gemeente, maar trek ik een net ontsproten eikeltje uit dat nog maar 5cm hoog is, dan is er geen haan die ernaar kraait. Maar het had best die eik kunnen worden, zoals ik het zie.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wanneer je vanaf dat moment de boel zijn gang laat gaan, wordt er met een beetje geluk in de meeste gevallen 9 maanden later een mens geboren. Dat is dus hoe ik het zie.
Ja, maar dat geldt ook voor geen condoom omdoen of de morning after-pil. Je moet dus een hardere filosofische basis hebben.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wanneer je vanaf dat moment de boel zijn gang laat gaan, wordt er met een beetje geluk in de meeste gevallen 9 maanden later een mens geboren. Dat is dus hoe ik het zie.
Maakt het kijken naar zijn pijn zijn lot ondragelijker of zijn pijn erger?quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou en? Maakt dat zijn lot draaglijker?
Het socio-biologische proces dat zich ervoor afspeelt negeer je maar. Dan wordt een baby pas echt gemaakt!quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Eikelmoordernaar.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:31 schreef Iblis het volgende:
Maar het had best die eik kunnen worden, zoals ik het zie.
In zijn toestand? Geen invloed meer.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maakt het kijken naar zijn pijn zijn lot ondragelijker of zijn pijn erger?
Neukenquote:Op maandag 8 oktober 2007 00:34 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het socio-biologische proces dat zich ervoor afspeelt negeer je maar. Dan wordt een baby pas echt gemaakt!
Goed punt, maar een eik is geen mensenleven.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Na, und? Als ik een volwassen eik omhak dan krijg ik ook gedonder met de gemeente, maar trek ik een net ontsproten eikeltje uit dat nog maar 5cm hoog is, dan is er geen haan die ernaar kraait. Maar het had best die eik kunnen worden, zoals ik het zie.
Als ik een twintigjarige doodschiet dan is dat ook niet belangrijk. Deze persoon had misschien een vijftigjarige kunnen worden, maar ach, dat maakt niets uit.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Na, und? Als ik een volwassen eik omhak dan krijg ik ook gedonder met de gemeente, maar trek ik een net ontsproten eikeltje uit dat nog maar 5cm hoog is, dan is er geen haan die ernaar kraait. Maar het had best die eik kunnen worden, zoals ik het zie.
Zie hier een gruwelijke foto van een geaborteerde eikel, die niet meer in de schoot van moeder aarde rust en geen wortel meer kan schieten:quote:
Daarom ...quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:34 schreef Floripas het volgende:
In zijn toestand? Geen invloed meer.
Niet als je de juiste voorzorgsmaatregelen neemt... Plus neem je natuurlijk altijd een risico, en dat zul je ook moeten accepteren.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:34 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het socio-biologische proces dat zich ervoor afspeelt negeer je maar. Dan wordt een baby pas echt gemaakt!
quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zie hier een gruwelijke foto van een geaborteerde eikel, die niet meer in de schoot van moeder aarde rust en geen wortel meer kan schieten:
[ afbeelding ]
Nogmaals, waarom zo'n issue over abortus, terwijl, zeg, schoon drinkwater, roken of Ford Pinto's minstens net zoveel doden op hun geweten hebben?quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Die persoon heeft een eigen wil en wens niet doodgeschoten te worden, en door hem te vermoorden ontneem je hem dat.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als ik een twintigjarige doodschiet dan is dat ook niet belangrijk. Deze persoon had misschien een vijftigjarige kunnen worden, maar ach, dat maakt niets uit.
Je maakt in strafrecht geen verschil tussen het doden van een twintigjarige of een zeventigjarige, nee.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als ik een twintigjarige doodschiet dan is dat ook niet belangrijk. Deze persoon had misschien een vijftigjarige kunnen worden, maar ach, dat maakt niets uit.
Een betere vergelijking zou zijn met de vliegenmepper slaan op dat zojuist verschenen vlekje op je dekbed. Niemand die daar problemen mee heeft.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Waarom, voor mij is het toch voldoende?quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, maar dat geldt ook voor geen condoom omdoen of de morning after-pil. Je moet dus een hardere filosofische basis hebben.
Jammer dat het plaatsen van echte foto's van abortuspraktijken voor veel mensen te confronterend is.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zie hier een gruwelijke foto van een geaborteerde eikel, die niet meer in de schoot van moeder aarde rust en geen wortel meer kan schieten:
[ afbeelding ]
Dat klopt. Maar het punt is dat een eikeltje nog niet per se een eik is, en een embryo nog niet per se een mens.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Goed punt, maar een eik is geen mensenleven.
Zo heb ik ook nog een lijstje hoor, dat is zo'n dooddoener. Ik ben dan ook niet zo zwaar tegen abortus dat ik het verboden wil zien worden, maar ik vind het geen positief iets.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom zo'n issue over abortus, terwijl, zeg, schoon drinkwater, roken of Ford Pinto's minstens net zoveel doden op hun geweten hebben?
Niet als je een publieke opinie over het geheel wilt ventileren. Sta je A voor, dan wil ik met je debatteren over A. Sta je B voor, dan debatteer ik B met je. Maar als je iets ventileert dat gemeengoed heet te worden, dan dien je er motivatie voor te berde te brengen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:37 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Waarom, voor mij is het toch voldoende?
Ik zou je moeten aangeven. De t op je keyboard waar je net op tikte zou net het stofje zijn waardoor henk naar rechts zou kijken en janine zou ontmoeten en daardoor laten over 6 generaties megajim zou voortkweken.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:35 schreef rutger05 het volgende:
Van een wortelkanaalbehandeling ook - en daar ben je neem ik aan niet tegen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:37 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jammer dat het plaatsen van echte foto's van abortuspraktijken voor veel mensen te confronterend is.
In sommige landen is het doden van uniek menselijk leven in de baarmoeder niet meer strafbaar. In Nederland wordt het belang van een kind wel beschermd in de baarmoeder in het geval van een erfenis. Verder is het gewoon toegestaan om het te doden tot een bepaalde fase van de zwangerschap.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je maakt in strafrecht geen verschil tussen het doden van een twintigjarige of een zeventigjarige, nee.
Chaostheorie à gogo. Ron Paul, check. 4chan, check. Atheist, check. NECKBEARD!!!!quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zou je moeten aangeven. De t op je keyboard waar je net op tikte zou net het stofje zijn waardoor henk naar rechts zou kijken en janine zou ontmoeten en daardoor laten over 6 generaties megajim zou voortkweken.
Maarja, helaas, door jou tik heb je nu heel die toekomstige familie uitgegeroeid. Technisch gezien heb je genocide gepleegd ... MOORDERNAAR.
Correctie: potentieel leven.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In sommige landen is het doden van uniek menselijk leven in de baarmoeder niet meer strafbaar. In Nederland wordt het belang van een kind wel beschermd in de baarmoeder in het geval van een erfenis. Verder is het gewoon toegestaan om het te doden tot een bepaalde fase van de zwangerschap.
Dat hangt van je definite af van "doden". Wanneer begint voor jou menselijk leven?quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In sommige landen is het doden van uniek menselijk leven in de baarmoeder niet meer strafbaar. In Nederland wordt het belang van een kind wel beschermd in de baarmoeder in het geval van een erfenis. Verder is het gewoon toegestaan om het te doden tot een bepaalde fase van de zwangerschap.
Ik heb het niet over foto's van een wortelkanaalbehandeling, maar over foto's van gedood menselijk leven in de baarmoeder. Van die foto's die ik op jouw verzoek achter een linkje heb geplaats en waarop o.a. een handje duidelijk was te onderscheiden.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Van een wortelkanaalbehandeling ook - en daar ben je neem ik aan niet tegen.
4chan? holy shit ... fuck offquote:Op maandag 8 oktober 2007 00:41 schreef Floripas het volgende:
Chaostheorie à gogo. Ron Paul, check. 4chan, check. Atheist, check. NECKBEARD!!!!
En unieke bomen zijn tot een bepaalde fase van hun groei ook gewoon te ontwortelen, en unieke dieren zijn eigenlijk altijd gewoon op te eten.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Vanaf de conceptie en dat lijkt mij ook correct. Vanaf de conceptie is een uniek menselijk leven ontstaan. Wanneer volgens jou?quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat hangt van je definite af van "doden". Wanneer begint voor jou menselijk leven?
Tja en waarom mogen mensen niet gewoon gedood worden in het geval van overbevolking? Wat maakt een menselijk leven nou zo speciaal dat dat niet mag?quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:42 schreef Iblis het volgende:
[..]
En unieke bomen zijn tot een bepaalde fase van hun groei ook gewoon te ontwortelen, en unieke dieren zijn eigenlijk altijd gewoon op te eten.
Wat is het nu dat een menselijk leven zo speciaal maakt dat daar de grens direct na de conceptie moet liggen?
wanneer is conceptie .... zaadje in ei ... nestelen in wand ...?quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:43 schreef rutger05 het volgende:
Vanaf de conceptie en dat lijkt mij ook correct. Vanaf de conceptie is een uniek menselijk leven ontstaan. Wanneer volgens jou?
Maar, ook al is het een uniek menselijk leven? Is het altijd moreel verwerpelijk om onschuldig leven te doden?quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:43 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Vanaf de conceptie en dat lijkt mij ook correct. Vanaf de conceptie is een uniek menselijk leven ontstaan. Wanneer volgens jou?
Dat klinkt als een leuk onderzoekje voor bozeappel.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:45 schreef Monidique het volgende:
Eigenlijk, vanaf de conceptie, verwijder de foetus na één maand. Overleeft het? Nee, het is slechts een orgaan, in feite. Na twee maanden? Nee. Na zes? Nauwelijks. (Volgens mij.)
Gevaarlijk argument, waarom dan ubehaupt mensen anders behandelen dan dieren?quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:42 schreef Iblis het volgende:
[..]
En unieke bomen zijn tot een bepaalde fase van hun groei ook gewoon te ontwortelen, en unieke dieren zijn eigenlijk altijd gewoon op te eten.
Wat is het nu dat een menselijk leven zo speciaal maakt dat daar de grens direct na de conceptie moet liggen?
You fat. No doubt.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
4chan? holy shit ... fuck off
En ik ben niet dik en ik heb geen neckbeard en ik ben fucking gespierd .... eat that womyn.
En nogmaals, ik kan je hier foto's van uitbloedende dieren laten zien waar je ook van terugschrikt. Ben je daar ook zo tegen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over foto's van een wortelkanaalbehandeling, maar over foto's van gedood menselijk leven in de baarmoeder. Van die foto's die ik op jouw verzoek achter een linkje heb geplaats en waarop o.a. een handje duidelijk was te onderscheiden.
Bewustzijn, zelfreflectie, oftewel een neurologisch gebeuren. Niet het lapje vlees om je heen, maar je zenuwstelsel maakt je bijzonder.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:45 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Tja en waarom mogen mensen niet gewoon gedood worden in het geval van overbevolking? Wat maakt een menselijk leven nou zo speciaal dat dat niet mag?
Een zin met condities. Wat is onschuldig? Onschuldig impliceert al bijna dat er niets mee gedaan mag worden.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:46 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar, ook al is het een uniek menselijk leven? Is het altijd moreel verwerpelijk om onschuldig leven te doden?
Voor mij? Als het neurologische patronen begint te vertonen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:43 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Bewustzijn. Neurologische patronen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:45 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Tja en waarom mogen mensen niet gewoon gedood worden in het geval van overbevolking? Wat maakt een menselijk leven nou zo speciaal dat dat niet mag?
Lekker moreel superieur,quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:48 schreef Evil_Jur het volgende:
Maar ik ben lekker wel vegetarier...
Op sommige gebieden omdat ze anders zijn. Stemrecht voor honden lijkt me niet zinnig. Maar voor sommige aapachtigen snijdt het argument inderdaad wel hout.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:46 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Gevaarlijk argument, waarom dan ubehaupt mensen anders behandelen dan dieren?
Menselijk leven doden is per definitie iets dat je niet mag doen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een zin met condities. Wat is onschuldig? Onschuldig impliceert al bijna dat er niets mee gedaan mag worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |