abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53779606
Doeg, rutger05.
  zondag 7 oktober 2007 @ 23:36:43 #152
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53779623
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:32 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Maar wanneer definieer je menselijk bewustzijn? Mogen zwakzinnigen, mentaal gehandicapten, en dementerenden bijvoorbeeld ook geaborteerd worden?
Nee, want die hebben menselijk bewustzijn. We hebben nu de regel: vanaf 22 weken niet meer, dan beginnen neurologische bane zich te vormen, en dan heb je bewustzijn. Ook met mensen met syndroom van down, natuurlijk.
  zondag 7 oktober 2007 @ 23:38:52 #153
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53779669
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is heel lullig ja, maar dat mannen ook verantwoordelijk zijn maakt de vrouw niet minder verantwoordelijk... Helaas is het heel wat moeilijker om mannen aan dergelijke verplichtingen te houden, maarja op andere gebieden hebben vrouwen weer een oneerlijk voordeel. Als de man bijvoorbeeld geen abortus wil, maar de vrouw wel, dan kan de man zijn kind doei zeggen.
In de praktijk is het doorgaans dat de man niks van zich laat horen en de vrouw twee keuzen heeft.

• Abortus. Wat de EO of wie dan ook zegt, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten. De meeste vrouwen hebben hier jaren last van, zo niet de rest van hun leven. De mannen niet.

• Het kind ter wereld laten komen. Daar gáát je economische positie.
  • pi_53779691
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, want die hebben menselijk bewustzijn. We hebben nu de regel: vanaf 22 weken niet meer, dan beginnen neurologische bane zich te vormen, en dan heb je bewustzijn. Ook met mensen met syndroom van down, natuurlijk.
    Hoezo? Een koe heeft ook neurologische banen, en toont meer bewustzijn dan een Alzheimer patient, maar dat zien we toch ook niet als een gelijkwaardig bestaan?

Ik vind die grens voor menselijk bewustzijn nogal arbitrair, dus daarom moet er zo voorzichtig mogelijk mee omgegaan worden..
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:41:27 #155
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_53779720
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hoezo? Een koe heeft ook neurologische banen, en toont meer bewustzijn dan een Alzheimer patient, maar dat zien we toch ook niet als een gelijkwaardig bestaan?
    Niet gelijkwaardig, maar wel respectwaardig.
    pi_53779724
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

In de praktijk is het doorgaans dat de man niks van zich laat horen en de vrouw twee keuzen heeft.

• Abortus. Wat de EO of wie dan ook zegt, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten. De meeste vrouwen hebben hier jaren last van, zo niet de rest van hun leven. De mannen niet.

• Het kind ter wereld laten komen. Daar gáát je economische positie.
  • Ik heb ook heel veel begrip voor de positie van de vrouw, maar voor de zoveelste keer: voor haar is het geen kwestie van leven en dood, voor het ongeboren kind wel.
      † In Memoriam † zondag 7 oktober 2007 @ 23:41:46 #157
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_53779727
    quote:
    Heb jij ook foto's van verkrachtingen van meisjes van 12 die van jou niet mogen aborteren?
    Carpe Libertatem
    pi_53779748
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:40 schreef Evil_Jur het volgende:
    Ik vind die grens voor menselijk bewustzijn nogal arbitrair, dus daarom moet er zo voorzichtig mogelijk mee omgegaan worden..
    Kijk, ik ben de wereldvreemde dwergjongen, dus mijn ervaringen zijn beperkt, maar volgens mij gaan de meeste abortussen gepaard met intensieve emotionele strubbelingen en is het zeker niet iets waar achteloos mee omgegaan wordt door de betrokken personen.
    pi_53779756
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:41 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Heb jij ook foto's van verkrachtingen van meisjes van 12 die van jou niet mogen aborteren?
    => B&H.
    pi_53779764
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hai, vind je het erg om die even achter linkjes te plaatsen? Vrij onsmakelijk

Heb je overigens wel eens een geaborteerd varken gezien? Heeft hetzelfde uiterlijk.
    Volgens mij zijn deze foto's te confronterend voor voorstanders.

Deze foto's laten de gruwelijkheid van abortus zien. Zijn echte beelden van een abortus dan te erg voor voorstanders van abortus? Het is toch volgen hun weinig meer dan een simpele medische ingreep?

De foto's laten niets of minder keihard de realiteit van abortuspraktijken zien. Als je voor abortus bent dan moet je niet terugschrikken voor dergelijke foto's.

Ik heb ook gehoord dat mensenvlees naar varkensvlees smaakt, maar ik stel mensen niet gelijk aan varkens.
    Article 1 Universal Declaration of Human Rights
    'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:44:01 #161
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_53779772
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:41 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik heb ook heel veel begrip voor de positie van de vrouw, maar voor de zoveelste keer: voor haar is het geen kwestie van leven en dood, voor het ongeboren kind wel.
    Hoe zou ji jdenken op een verbod op abortus, maar dat de man dan gedwongen word voor een kind te zorgen, financieel? Ook als dat betekent dat de staat van iedere man een DNA-profiel heeft en de staat je dus aanwijst als vader?
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:44:29 #162
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_53779787
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:32 schreef rutger05 het volgende:
    Misschien moeten de voorstanders van abortus eens foto's gaan bekijken van geaborteerden. Foto's liegen niet.
    Daar heb je gelijk in, en abortus is ook niet iets om licht over te denken natuurlijk. Deze foto’s zijn echter van hetzelfde stramien als de PETA-campagnes met bloederige dieren, ze proberen direct op de emotie in te spelen om alle rationaliteit uit het debat te krijgen.

Een fotocampagne met een harlekijnsfoetus, anencefale baby's, en andere congenitale afwijkingen met de vraag eronder “Why does God allow this?” past ook in het rijtje. Ik vind het een onkiese manier van argumenteren. (Links leiden niet direct tot foto's, haal de x na de eerste / weg.)
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:45:20 #163
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_53779804
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:43 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Deze foto's laten de gruwelijkheid van abortus zien. Zijn echte beelden van een abortus dan te erg voor voorstanders van abortus? Het is toch volgen hun weinig meer dan een simpele medische ingreep?

De foto's laten niets of minder keihard de realiteit van abortuspraktijken zien. Als je voor abortus bent dan moet je niet terugschrikken voor dergelijke foto's.

Ik heb ook gehoord dat mensenvlees naar varkensvlees smaakt, maar ik stel mensen niet gelijk aan varkens.
    Ik ben ook voor borstkankeroperaties, maar ik hoef er geen te zien.
    Ik heb hou nooit gehoord over het bij bewustzijn castreren van biggetjes, maar ik hoef het geluid ook niet constant in een speaker voor jouw huis te laten horen.
    pi_53779812
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:41 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, die heb ik niet, maar daar is wel onderzoek naar gedaan. Bij de het allergrootste gedeelte van de gepleegde abortussen is er geen sprake geweest van enig misbruik van de vrouw in kwestie.
    'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
      † In Memoriam † zondag 7 oktober 2007 @ 23:46:45 #165
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_53779837
    quote:
    Kip.
    Carpe Libertatem
    pi_53779841
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:45 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Nee, die heb ik niet, maar daar is wel onderzoek naar gedaan. Bij de het allergrootste gedeelte van de gepleegde abortussen is er geen sprake geweest van enig misbruik van de vrouw in kwestie.
    Maar is dat een reden om abortus voor misbruikte vrouwen ook te verbieden?
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:47:01 #167
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_53779845
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:41 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik heb ook heel veel begrip voor de positie van de vrouw, maar voor de zoveelste keer: voor haar is het geen kwestie van leven en dood, voor het ongeboren kind wel.
    De inhoud van 'freakonomics' ontging je dus blijkbaar?
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      † In Memoriam † zondag 7 oktober 2007 @ 23:47:23 #168
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_53779850
    quote:
    Aha en als dat er wel zou zijn moet ze het kind voldragen vind je?
    Carpe Libertatem
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:47:48 #169
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_53779857
    quote:

[..]

Ik heb iets van een conservatieve regering gehoord in een bepaald land in Noord-Amerika die foto's van de Irakoorlog van lijkkisten niet gepubliceerd wilde hebben, omdat het te gruwelijk zou zijn.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
      † In Memoriam † zondag 7 oktober 2007 @ 23:47:56 #170
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_53779864
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar is dat een reden om abortus voor misbruikte vrouwen ook te verbieden?
    Allejezus du_ke ... we hebben een onderwerp gevonden waar het over eens zijn.
    Carpe Libertatem
    pi_53779878
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kijk, ik ben de wereldvreemde dwergjongen, dus mijn ervaringen zijn beperkt, maar volgens mij gaan de meeste abortussen gepaard met intensieve emotionele strubbelingen en is het zeker niet iets waar achteloos mee omgegaan wordt door de betrokken personen.
    In de meeste gevallen zeker niet, dat bedoelde ik er ook niet mee. Ik doelde meer op het gemak waarmee abortus door voorstanders als een geweldige overwinning voor de vrouw wordt beschouwd. Daar zie ik een zekere achteloosheid in met betrekking tot de gevoeligheid en de complexheid van de kwestie.
      † In Memoriam † zondag 7 oktober 2007 @ 23:48:47 #172
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_53779882
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:43 schreef Monidique het volgende:
    => B&H.
    Carpe Libertatem
    pi_53779889
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:47 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Allejezus du_ke ... we hebben een onderwerp gevonden waar het over eens zijn.
    Dat is ook niet zo lastig hoor, gewoon wat vaker je gezonde verstand gebruiken.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_53779891
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ben ook voor borstkankeroperaties, maar ik hoef er geen te zien.
    Ik heb hou nooit gehoord over het bij bewustzijn castreren van biggetjes, maar ik hoef het geluid ook niet constant in een speaker voor jouw huis te laten horen.
    Ik vind deze vergelijkingen compleet mank gaan. Deze foto's tonen niet meer of minder de keiharde gruwelijke realiteit van abortuspraktijken zien. Het zijn niet zomaar foto's van een operatie. Als je bijvoorbeeld oorlogsbeelden laat zien dan zijn deze vaak ook gruwelijk.
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:49:31 #175
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_53779909
    quote:

[..]

En toch - van een verbod op abortus is doorgaans de vrouw de dupe. Tenzij je voorstander bent van een systeem zoals ik net voorstelde.
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:50:28 #176
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_53779929
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:49 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik vind deze vergelijkingen compleet mank gaan. Deze foto's tonen niet meer of minder de keiharde gruwelijke realiteit van abortuspraktijken zien. Het zijn niet zomaar foto's van een operatie. Als je bijvoorbeeld oorlogsbeelden laat zien dan zijn deze vaak ook gruwelijk.
    Ja, en die hoef ik ook niet te zien. Afgeschoten ledematen.
    Jij hoeft ook bij je karbonaadje niet de slachtpartij van het varken te zien, wel?
    pi_53779942
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:47 schreef gronk het volgende:

[..]

De inhoud van 'freakonomics' ontging je dus blijkbaar?
    Ik heb het boek nooit gelezen, ik weet alleen dat het onder andere over de positieve maatschappelijke gevolgen van abortus ging, dus licht aub even toe wat je bedoelt.
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:51:22 #178
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_53779954
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:48 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

In de meeste gevallen zeker niet, dat bedoelde ik er ook niet mee. Ik doelde meer op het gemak waarmee abortus door voorstanders als een geweldige overwinning voor de vrouw wordt beschouwd. Daar zie ik een zekere achteloosheid in met betrekking tot de gevoeligheid en de complexheid van de kwestie.
    Een zekere achteloosheid met betrekking tot de gevoeligheid en de complexheid is aan beide kanten te vinden. Alleen al de slogan ‘pro life’ is ervoor gemaakt om alle nuance weg te halen en de tegenstander als anti-life met alle suggesties van dien neer te zetten.
    pi_53779969
    Dat is waar ja.
      † In Memoriam † zondag 7 oktober 2007 @ 23:52:07 #180
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_53779973
    quote:
    Zou jij blij worden van opengereten lichamen op auto-fora omdat autorijden ongelukken veroorzaakt? ...
    Carpe Libertatem
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:52:13 #181
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_53779974
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:48 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik kan je uit ervaring van vriendinnen verzekeren dat abortus niet een achteloos middel is. Wellicht wordt het in het debat zo besproken, maar zelfs de meest pro-choice-vrouwen die ik ken gaat het niet in de kouwe kleren zitten.
    Het is niet: 's ochtends naar de sauna, in de middag abortus en daarna naar Américain, of zo.
    pi_53779979
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, en die hoef ik ook niet te zien. Afgeschoten ledematen.
    Jij hoeft ook bij je karbonaadje niet de slachtpartij van het varken te zien, wel?
    Jij bekijkt dus liever nooit foto's of filmbeelden die naar zijn om te zien, maar die wel een indruk geven van de keiharde realiteit?
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:53:31 #183
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_53779998
    quote:

[..]

Dat komt omdat je als mens daarbij denkt aan een levend wezen, terwijl dit in feite nog niet is. De potentie is daar. Je moet ook niet denken dat een arbortus is als een bezoekje aan de tandarts, de emotionele schade en schande is misschien wel evenredig aan de gruwelijkheid van het plaatje. Ieder moet daar vrij zijn om in te kiezen, tot een bepaalde ethische grens. En die ethische grens moet niet worden gesteld aan de hand van hoe gruwelijk het klompje cellen eruit ziet, maar hoe ver de ontwikkeling van het wezen is.
    Zyggie.
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:53:55 #184
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_53780007
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:52 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Jij bekijkt dus liever nooit foto's of filmbeelden die naar zijn om te zien, maar die wel een indruk geven van de keiharde realiteit?
    Nee. Is dat erg?
    Ik heb ooit bij een NGO gewerkt die iets deed met hondsdolheid. Ik daag je uit een filmpje uit te kijken met hondsdolheid. Het lukt je gewoon niet.
      † In Memoriam † zondag 7 oktober 2007 @ 23:54:41 #185
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_53780026
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:52 schreef rutger05 het volgende:
    Je beseft dat de foto's van jouw keiharde realiteit maar voor een paar % geldt ... mag ik hopen tenminste.
    Carpe Libertatem
    pi_53780037
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik kan je uit ervaring van vriendinnen verzekeren dat abortus niet een achteloos middel is. Wellicht wordt het in het debat zo besproken, maar zelfs de meest pro-choice-vrouwen die ik ken gaat het niet in de kouwe kleren zitten.
    Het is niet: 's ochtends naar de sauna, in de middag abortus en daarna naar Américain, of zo.
    Volgens mij is er een onderzoek geweest naar vrouwen die abortus hebben laten plegen en daaruit kwam ondermeer naar voren dat veel van deze vrouwen later met psychische problemen te maken krijgen als gevolg van de gepleegde abortus.
      † In Memoriam † zondag 7 oktober 2007 @ 23:55:16 #187
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_53780048
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:53 schreef Floripas het volgende:
    Ik heb ooit bij een NGO gewerkt die iets deed met hondsdolheid. Ik daag je uit een filmpje uit te kijken met hondsdolheid. Het lukt je gewoon niet.
    Mij wel ... geweldig.
    Carpe Libertatem
    pi_53780052
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Daarom zeg ik dus dat ik het over bepaalde voorstanders heb, niet per se over mensen die abortus laten plegen. Nogal logisch dat dat niet in de koude kleren gaat zitten.
    pi_53780066
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Mij wel ... geweldig.
    .
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:56:38 #190
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_53780078
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:54 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Volgens mij is er een onderzoek geweest naar vrouwen die abortus hebben laten plegen en daaruit kwam ondermeer naar voren dat veel van deze vrouwen later met psychische problemen te maken krijgen als gevolg van de gepleegde abortus.
    Natuurlijk. Een abortus is niet iets dat je tussen brunch en champagne laat plegen, als gezellig iets. Dat versterkt juist het punt: zoiets doe je ècht niet zo maar.
    pi_53780085
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:54 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je beseft dat de foto's van jouw keiharde realiteit maar voor een paar % geldt ... mag ik hopen tenminste.
    Ik staan een paar voorbeelden van websites bij en daar kun je foto's zien van geaborteerd menselijk leven in verschillende stadia van ontwikkeling. Erg confronterend en gruwelijk inderdaad.
    pi_53780112
    Als gruwelijke afbeeldingen argumenten zijn, iets niet te doen, dan kunnen we de chirurgenopleidingen wel afschaffen.
    pi_53780115
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Natuurlijk. Een abortus is niet iets dat je tussen brunch en champagne laat plegen, als gezellig iets. Dat versterkt juist het punt: zoiets doe je ècht niet zo maar.
    Er bestaan helaas ook nog vrouwen die meerdere malen abortussen laten plegen.
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:58:44 #194
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_53780125
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik heb het boek nooit gelezen, ik weet alleen dat het onder andere over de positieve maatschappelijke gevolgen van abortus ging, dus licht aub even toe wat je bedoelt.
    Kinderen die niet geaborteerd worden, hebben een redelijke kans om als 'ongewenst kind' op de wereld te komen. Ze zijn bijvoorbeeld 't kind van een tienermoedertje, die eigenlijk geen geld of tijd heeft om d'r kind op te voeden, die ook helemaal geen zin heeft dat een baby aan d'r tiet zuigt. Vader is vaak pleite, dus geen stabiele gezinssituatie. Kind heeft daardoor een hoog risico om problemen te krijgen met bonding in de eerste paar levensjaren en hoppa, d'r is weer een psychopatisch crimineeltje geboren.

D'r zullen natuurlijk altijd gevallen zijn waarin het geen fuck uitmaakt; als dat kind vijf jaar later was geboren was het ook niet goed terechtgekomen. Maar ik denk wel dat je een redelijke afweging kunt maken van 'Bruto Nationaal Geluk', en dat die voor sommige abortusgevallen in z'n geheel positief uitpakt.

Snap je?
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      zondag 7 oktober 2007 @ 23:58:46 #195
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_53780128
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:56 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik staan een paar voorbeelden van websites bij en daar kun je foto's zien van geaborteerd menselijk leven in verschillende stadia van ontwikkeling. Erg confronterend en gruwelijk inderdaad.
    Ik mag aannemen dat je dat wel weet zonder die foto's ooit te hebben gezien. Een vroege miskraam zou je ook helemaal van slag brengen? Het is nog niet levend.
    Zyggie.
    pi_53780153
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:58 schreef Monidique het volgende:
    Als gruwelijke afbeeldingen argumenten zijn, iets niet te doen, dan kunnen we de chirurgenopleidingen wel afschaffen.
    Deze afbeeldingen zijn niet gruwelijk omdat het zomaar beelden zijn van een operatie, maar omdat deze duidelijk geaborteerd menselijk leven laten zien.
    pi_53780157
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee. Is dat erg?
    Niet dat ik Rutger's ongenuanceerde tactiek nou vind getuigen van veel respect voor het onderwerp, maar hij heeft wel een punt. De werkelijkheid zien, zeker als deze afschuwelijk is, is vaak voldoende om mensen nog eens goed te laten nadenken. Niet dat ze per se tot een andere conclusie zouden komen, maar het voegt wel wat toe.
    pi_53780160
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 23:58 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Er bestaan helaas ook nog vrouwen die meerdere malen abortussen laten plegen.
    Joh, er zijn mensen die vogelvoer over hun jongeheer strooien en dan hun lieve parkietjes loslaten. Er zullen altijd randgevallen zijn. En nee, dit is geen vergelijking.
      maandag 8 oktober 2007 @ 00:00:36 #199
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_53780165
    quote:

[..]

Waarom is het zo gruwelijk? Omdat hetgeen je ziet op een mens lijkt? Of omdat er een wezen met zelfbewust zijn onder gruwelijke pijnen gedood is? Wat is het dat het zo gruwelijk maakt? Is daar een rationalisering aan te koppelen. De foto's zijn niet fris, dat geef ik toe, maar is dat voldoende grond, is dat het argument?

We zien iets wat op een mens lijkt, wat in potentie een mens had kunnen worden. Maar goed, potentie, daar koop je niets voor. Als je een foto van een vrouw ziet over wier gezicht een man geëjaculeerd heeft dan heb je ook een potentieel leven ontnomen – een meter lager de boel lozen had over 9 maanden een kind kunnen geven. Is dat laatste nu ook een gruwelijke foto? (Voor republikeinen wel natuurlijk.)
      † In Memoriam † maandag 8 oktober 2007 @ 00:01:25 #200
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_53780182
    quote:
    Urhm, nou nee, niet erg confronterend. Zo is het leven gewoon.

De meeste (ong 80% ofzo, te lui om het precies op te zoeken) vinden in de eerste paar weken plaats. Dan is het een klompje cellen. Ohnee een website met foto's van uitgespoten puisten van puber. the horror! ....

Grow a fucking spine.

Als je sterk genoeg bent om in een boek te geloven dat zegt dat je moet doden voor je geloof ben je sterk genoeg om wat geaborteerde plaatjes te zien. Watjes.
    Carpe Libertatem
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')