abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 oktober 2007 @ 17:52:03 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53769551
http://www.alankeyes.com/vvdebate.php
-> Lang debat, maar behoorlijk WTF.

Samenvatting: van anti-etatist tot klassiek-republikein, allemaal spreken ze zich uit tegen abortus, vinden ze geloof in God vanzelfsprekend en hebben homo's te veel rechten. (Ja, inclusief Ron Paul). Waarom toch? Waarom dat fundamentalistische?

(Als iemand het leuk vindt om synchroon dit debat te kijken, biertje erbij, en het te bespreken tijdens het kijken in dit topic, geef maar aan gil. Lijkt me leuk, en ik heb vanavond toch geen fuck te doen.)
  zondag 7 oktober 2007 @ 17:55:28 #2
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53769616
Wat is er toch het grote bezwaar tegen het homohuwelijk? Daar snap ik echt niets van.
pi_53769638
Om een cruciaal deel van het electoraat aan zich te binden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_53769643
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:55 schreef Floripas het volgende:
Wat is er toch het grote bezwaar tegen het homohuwelijk? Daar snap ik echt niets van.

Christenen geloven dat huwelijk iets is tussen man en vrouw. Ik kan het ook niet helpen.

Dat wordt er nu eenmaal ingeramd, en dan is dat zo.
  zondag 7 oktober 2007 @ 17:56:54 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53769646
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:56 schreef Monolith het volgende:
Om een cruciaal deel van het electoraat aan zich te binden.

Maar waarom hebben die stemmers er dan zo'n moeite mee?
  zondag 7 oktober 2007 @ 17:57:30 #6
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53769666
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Christenen geloven dat huwelijk iets is tussen man en vrouw. Ik kan het ook niet helpen.

Maar geloof jij dat ook?
En waarom zou jij je aanbemoeien tegen iemand anders' concept van huwelijk?
  zondag 7 oktober 2007 @ 17:59:23 #7
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53769698
Omdat het politieke zelfmoord is om de gehele christelijke achterban te laten vallen. En die christelijke achterban is bijzonder groot en bijzonder conservatief. Omdat het een ideologisch standpunt zou je denken dat een politicus een andere mening zou willen aannemen, maar dat is niet echt verstandig.
Zyggie.
  zondag 7 oktober 2007 @ 17:59:41 #8
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53769703
Ja, amerika is *echt* een ander land
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53769712
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar geloof jij dat ook?

Ik geloof dat wel. Maar ik ben het er niet mee eens. Als je homo bent, dan ben je zo. En moeten die dan hun leven helemaal alleen blijven? Van mij niet , dat is onmenselijk.

Ik ben niet tegen een burgerlijk homohuwelijk. En kerken moeten het zelf weten of ze iemand wel of niet trouwen .
quote:
En waarom zou jij je aanbemoeien tegen iemand anders' concept van huwelijk?

Toegeven ik vind het een duivels dillema.
pi_53769766
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:55 schreef Floripas het volgende:

Ik heb het net aangezet, dus over het debat later. Wat in de VS leeft is dat een "huwelijk" niet zozeer een status in het register van de burgerlijke stand betekent maar het een...hoe moet je het zeggen...metafysisch concept is voor de kerk. Het is denk ik een definitieverschil. Ik denk dat je andere reacties krijgt als je ze vraagt of ze vinden dat je bij de burgelijke stand een samenlevingscontract moet kunnen krijgen voor twee mannen/vrouwen die ze dezelfde rechten en plichten geeft. Ik vind het niet correct dat jij er dan van maakt dat ze homo's haten.

Nu ik het begin zie...verschrikkelijk, dat gebed.
  zondag 7 oktober 2007 @ 18:05:20 #11
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53769817
Wacht maar tot je de rest ziet, Autodidact. Het gaat ook over het hebben van kinderen, want dat is natuurlijk ook een huwelijksrecht.
pi_53769818
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:59 schreef gronk het volgende:
Ja, amerika is *echt* een ander land

De SGP, het CDA in minder mate , is ook rechts conservatief en ook tegen abortus, homohuwelijk etc. Of het niet iets puur Amerikaans ofzo
  zondag 7 oktober 2007 @ 18:05:39 #13
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53769822
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Toegeven ik vind het een duivels dillema.

Wat christenen wel eens heb horen zeggen is dat zij de waarde van *hun* huwelijk zien verminderen op het moment dat homo's ook kunnen trouwen. Zeg maar, net zo'n beetje met merkkleding die opeens ook gedragen wordt door paupers.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 7 oktober 2007 @ 18:05:49 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53769828
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De SGP is ook rechts conservatief en ook tegen abortus, homohuwelijk etc.

Maar de SGP is en blijft een margebeweging.
pi_53769871
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar waarom hebben die stemmers er dan zo'n moeite mee?

Angst voor verandering, hellend vlak enzo. Velen hebben werkelijk het idee dat het toestaan van abortus uiteindelijk zal leiden tot euthanasie van lelijke kinderen. Met homo's zijn ze bang dat pedofielen dan aanspraak gaan maken op dezelfde rechten. Homo huwelijk zal leiden tot huwelijk tussen mens en dier en wie weet wat...

Nogal overdreven en wat paranoide, maar niet helemaal belachelijk. Er zijn bijvoorbeeld al pedofielen-bewegingen die de homo emancipatie aangrijpen om hun eigen acceptatie te eisen.

Met atheisten ligt het wat ingewikkelder. Een mens is kennelijk beter te vertrouwen wanneer hij zegt verantwoording af te leggen aan een Hogere Macht. Het feit dat een dergelijke belofte niets voorstelt realiseren velen zich kennelijk niet. Daarbij heeft atheisme in de VS een andere ondertoon dan hier, veel negatiever. Goddeloosheid, geen vaste moraal, tegen godsdienstvrijheid enzovoorts.
pi_53769886
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar de SGP is en blijft een margebeweging.

Een groot deel van het CDA , tw de rechts conservatieve flank denkt daar eigenlijk net zo over. Als de rechts-conservatieve flank van het CDA het voor het zeggen heeft (Balk 1 t/m 3) , dan is het CDA op z'n sterkst en het grootst.

Latent is er ook hier een groot draagvlak voor te vinden.
  zondag 7 oktober 2007 @ 18:09:37 #17
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53769901
Even een paar pareltjes uit de reacties op die film:

"Paul: I do not understand how to appeal to you. At all. Let me talk about the Constitution."
  zondag 7 oktober 2007 @ 18:10:47 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53769921
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:08 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Angst voor verandering, hellend vlak enzo. Velen hebben werkelijk het idee dat het toestaan van abortus uiteindelijk zal leiden tot euthanasie van lelijke kinderen. Met homo's zijn ze bang dat pedofielen dan aanspraak gaan maken op dezelfde rechten.

Maar dat is geen argument. Het gaat om consensus.
quote:
Nogal overdreven en wat paranoide, maar niet helemaal belachelijk. Er zijn bijvoorbeeld al pedofielen-bewegingen die de homo emancipatie aangrijpen om hun eigen acceptatie te eisen.

Dat betekent nog niet dat het opgaat.
quote:
Met atheisten ligt het wat ingewikkelder. Een mens is kennelijk beter te vertrouwen wanneer hij zegt verantwoording af te leggen aan een Hogere Macht. Het feit dat een dergelijke belofte niets voorstelt realiseren velen zich kennelijk niet. Daarbij heeft atheisme in de VS een andere ondertoon dan hier, veel negatiever. Goddeloosheid, geen vaste moraal, tegen godsdienstvrijheid enzovoorts.

Het gaat daar harder tegen harder. Maar moslims zijn daar beter vertrouwd dan atheisten.
  † In Memoriam † zondag 7 oktober 2007 @ 18:11:57 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53769950
Ik zit de gelinkte video nu te kijken en ik word altijd een beetje bedroefd als diep religieuze fanatici het hebben over 'common sense'.

Dat is volgens mij de hele essentie waarom ze haten en tegen abortus ed. zijn. Ze hebben geen 'common sense'. Ze zijn 9/10 keer dogmatisch religieus, zeker de neo-cons of gebruiken iig. die religie om hun achterban zover te krijgen dat ze voor dingen stemmen die ze willen.
Carpe Libertatem
pi_53769960
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:02 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nu ik het begin zie...verschrikkelijk, dat gebed.

"As it says in Matthew 6:24", aldus John Cox.

Fucking hell. Het is geen politiek program!
pi_53769987
Echte Christenen vinden dat atheïsme een synoniem is voor (onbewuste) satanisme.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 7 oktober 2007 @ 18:14:32 #22
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_53770018
Die lui moeten eens goed gebenetreerd worden.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  zondag 7 oktober 2007 @ 18:15:19 #23
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53770044
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:11 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik zit de gelinkte video nu te kijken en ik word altijd een beetje bedroefd als diep religieuze fanatici het hebben over 'common sense'.

Dat is volgens mij de hele essentie waarom ze haten en tegen abortus ed. zijn. Ze hebben geen 'common sense'. Ze zijn 9/10 keer dogmatisch religieus, zeker de neo-cons of gebruiken iig. die religie om hun achterban zover te krijgen dat ze voor dingen stemmen die ze willen.

Is er echt een verschil tussen deze lui en Milli Görus?
  zondag 7 oktober 2007 @ 18:15:44 #24
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53770057
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:13 schreef JohnDope het volgende:
Echte Christenen vinden dat atheïsme een synoniem is voor (onbewuste) satanisme.

"Echte Christenen"?
Wil je dit eens uitleggen?
pi_53770062
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar dat is geen argument. Het gaat om consensus.

Maar dat is wel wat er (onder andere) achter het verzet tegen deze zaken steekt...
quote:
[..]

Dat betekent nog niet dat het opgaat.

Natuurlijk niet, maar het versterkt wel de angsten.
quote:
[..]

Het gaat daar harder tegen harder. Maar moslims zijn daar beter vertrouwd dan atheisten.

Tsja, omdat die in de ogen van andere religieuzen wel verantwoording afleggen aan een hogere macht en leven na de dood. Misschien is het het idee dat hun gedrag dan voorspelbaarder zou zijn? Maar over het algemeen is de reputatie van de Islam ook in de VS stevig onderuit gegaan, dus of ze nog ver boven de atheisten staan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')