Ik drink bier wanneer ik dorst heb, en drinken is zover ik weet nog steeds één van de primaire levensbehoeftes. Roken is absoluut overbodig. Een mens kan zonder roken, maar niet zonder drinken.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:16 schreef Keltie het volgende:
[..]
Waarom drinkt iemand bier of eet iemand Brinta? Waarom moet iemand jou gaan overtuigen met degelijke standpunten? Als iemand het lekker vind, is dat goed genoeg.
Daarnaast mag er in veel restaurants al niet gerookt worden, wat normaal is.. Om daar nou nog een terras bij te doen
Sowieso, buiten eten![]()
Het gaat toch om de horeca? Kroeg en terras? Daar nuttigen mensen die zooi, verbieden dus maar?quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:16 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Wel dus. Het is inderdaad zo dat van die BrEeZaH-potions als Dropshot en Wodka-Redbull stinken als de tering. Ik weet niet waar jij woont, maar hier kom ik nooit mensen tegen die in allerlei openbare plaatsen en op straat die rotzooi nuttigen. Roken word vrijwel overal gedaan; gezopen niet.
Yep! Was paar weken geleden nog een topic over.quote:
Mensen die kleine kinderen meenemen naar een restaurant. Ook zoiets nutteloos en zeer irritant. Maar dat verbieden we ook niet of wel?quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:07 schreef Tuvai.net het volgende:
Tja, het mag dan wel buiten zijn, maar het probleem is hetzelfde. Ook als ik op het terras, buiten dus, lekker aan het eten ben zit er vrijwel altijd iemand te puffen waardoor ik die rookwolk direct in m'n gezicht gewaaid krijgt. Ook niet echt smakelijk.
Roken doe je maar thuis. Je hebt immers zelf de (mijns inzien) belachelijke keuze gemaakt om te gaan roken, iets wat absoluut nutteloos is (ik moet de eerste roker nog tegenkomen die mij er met degelijke standpunten van kan overtuigen WAAROM hij/zij rookt), daar willen mensen als mezelf geen last van hebben; vooral niet als ik van een betaalde maaltijd aan het genieten ben.
Bier is alcohol en onttrekt vocht. Dus bier is geen primaire levensbehoefte. Je drinkt voortaan maar water.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:18 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik drink bier wanneer ik dorst heb, en drinken is zover ik weet nog steeds één van de primaire levensbehoeftes. Roken is absoluut overbodig. Een mens kan zonder roken, maar niet zonder drinken.
En we hebben kromme vergelijking nummer 2. Want ja, iedereen moet natuurlijk 30+ kilometer naar het werk lopen, en om 5 uur weer netjes terug. Gewoon omdat dat kan in plaats van die kwaadaardige auto te gebruiken, hé.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik rook doe ik dat omdat ik daar zin in heb. Net zoals jij met je stinkende kankerverwekkende auto in de file wilt staan ipv lopen.
Iedereen gaat natuurlijk >30 km bij zijn werk weg wonen. Totaal overbodig lijkt me en dus verbieden.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:20 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
En we hebben kromme vergelijking nummer 2. Want ja, iedereen moet natuurlijk 30+ kilometer naar het werk lopen, en om 5 uur weer netjes terug. Gewoon omdat dat kan in plaats van die kwaadaardige auto te gebruiken, hé.![]()
Bier of Ranja. Het doet er niet toe wat ik op 't terras nuttig. Feit is dat niemand d'r last van heeft als ik iets zit te drinken 3 tafeltjes verderop, in tegenstelling tot zo'n door een roker uitgestootte roetgeur die over het hele terras heenvloegt.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:20 schreef Keltie het volgende:
[..]
Bier is alcohol en onttrekt vocht. Dus bier is geen primaire levensbehoefte. Je drinkt voortaan maar water.
Een mens kan zonder bier, niet zonder water.
Wanneer is de laatste keer dat je daar gebruik van hebt gemaaktquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:22 schreef Keltie het volgende:
OV.
Ik haat het OV, maar ik loop dan ook niet te zeiken over het feit dat ik in de file sta.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Wanneer is de laatste keer dat je daar gebruik van hebt gemaakt![]()
Het werkt goed tussen de centra van grote steden maar over het algemeen kost het je anderhalf tot 2x zoveel tijd.
Jij komt aan met een kutargument dat je bier nodig hebt om te leven.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:25 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Bier of Ranja. Het doet er niet toe wat ik op 't terras nuttig. Feit is dat niemand d'r last van heeft als ik iets zit te drinken 3 tafeltjes verderop, in tegenstelling tot zo'n door een roker uitgestootte roetgeur die over het hele terras heenvloegt.
Omdat de verschillen minimaal zijn.quote:Sowieso snap ik niet dat altijd meteen weer die vergelijking met alcohol word gemaakt wanneer je met een roker een discussie aan gaat. Kun je niks beters dan zo'n cliché verzinnen?
Ja, ik ga elke dag een tientje voor de trein neerlappen om op m'n werk te komen terwijl ik voor benzine maar iets van 2 euro kwijt ben of zo.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:22 schreef Keltie het volgende:
OV.
Ja, want iedereen weet natuurlijk waar hij/zij in de toekomst gaat werken en gaat daar dus de woonlocatie op afstemmen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Iedereen gaat natuurlijk >30 km bij zijn werk weg wonen. Totaal overbodig lijkt me en dus verbieden.
Wie zonder zonde is, werpt de eerste steen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:25 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Bier of Ranja. Het doet er niet toe wat ik op 't terras nuttig. Feit is dat niemand d'r last van heeft als ik iets zit te drinken 3 tafeltjes verderop, in tegenstelling tot zo'n door een roker uitgestootte roetgeur die over het hele terras heenvloegt.
Sowieso snap ik niet dat altijd meteen weer die vergelijking met alcohol word gemaakt wanneer je met een roker een discussie aan gaat. Kun je niks beters dan zo'n cliché verzinnen?
Dus door gierigheid verpest jij de wereld en het leven van je, eventuele, nageslacht?quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:27 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ja, ik ga elke dag een tientje voor de trein neerlappen om op m'n werk te komen terwijl ik voor benzine maar iets van 2 euro kwijt ben of zo.
Ik ga gewoon op de fiets naar het werk. Werkt perfect. Zou je ook moeten doen. Alleen moet ik langs een drukke weg met veel verkeer. Ik irriteer me altijd mateloos aan de dampen die daar vrij komen. Ook maar verbieden dan lijkt me.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Wanneer is de laatste keer dat je daar gebruik van hebt gemaakt![]()
Het werkt goed tussen de centra van grote steden maar over het algemeen kost het je anderhalf tot 2x zoveel tijd.
Verhuizen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:27 schreef Tuvai.net het volgende:
Ja, want iedereen weet natuurlijk waar hij/zij in de toekomst gaat werken en gaat daar dus de woonlocatie op afstemmen.
Dus je kutargumenten worden overruled met andere kutargumenten en dan ga je maar weg?quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:30 schreef Tuvai.net het volgende:
Zucht, wat een niveau hier.
Ik ga verder niet meer op jullie in jongens, geniet maar lekker van jullie sigaretjes zo lang het nog kan zou ik zeggen. Ik gun ze jullie.
Alcohol is een van de ergste hard-drugs. Je kan nog beter coke snuiven.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:25 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Sowieso snap ik niet dat altijd meteen weer die vergelijking met alcohol word gemaakt wanneer je met een roker een discussie aan gaat. Kun je niks beters dan zo'n cliché verzinnen?
wat een enorme onzin loop te daar te praten. Er wordt niets tegen criminaliteit gedaan dus moeten ze ook niets tegen roken doen? Ik wil niet vervelend zijn, maar criminaliteit is in Nederland ook verboden.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:08 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, er zijn ook verschrikkelijk veel mensen die last hebben van files, het OV, de zorg, criminaliteit wat wordt daar aan gedaan? Weinig tot helemaal niks! Het is gewoon de zoveelste maatregel om burgertje te pesten.
Het lijkt wel het nieuwe doel van dit kabinet te zijn om alles wat leuk of lekker is af te pakken dan wel duurder te maken, met als redenen "andere mensen hebben er last van", "het is slecht voor de gezondheid" en/of "het is slecht voor het milieu".
Ik dwing je niet om zo ver weg te gaan werken. Dat doe je zelf.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:27 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ja, ik ga elke dag een tientje voor de trein neerlappen om op m'n werk te komen terwijl ik voor benzine maar iets van 2 euro kwijt ben of zo.
[..]
Ja, want iedereen weet natuurlijk waar hij/zij in de toekomst gaat werken en gaat daar dus de woonlocatie op afstemmen.
Uit jou eerder posts blijkt toch echt iets anders.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:30 schreef Tuvai.net het volgende:
Zucht, wat een niveau hier.
Ik ga verder niet meer op jullie in jongens, geniet maar lekker van jullie sigaretjes zo lang het nog kan zou ik zeggen. Ik gun ze jullie.
nou, en stel je nu ook nog eens voor dat je die dropshot zwaar ongezond is voor omstanders, je het vanaf 10 barkrukken ruikt, en dat een kwart van het terras dropshot loopt te zuipen, terwijl jij bijna over je nek gaat van de stankquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:14 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik ga bijna over m'n nek van de geur van Dropshot als die 2 barkrukken verder word ingeschonken... Dus je punt gaat niet echt op
Tsja, iedereen heeft zijn eigen grens van wat hij wel en niet irritant/lastig vindt, als "lastig" een maatstaf wordt in het leven zijn we terug bij de preventieve fusillaties. Ik vind oma's irritant, geen oma's meer op straat. Ik heb last van andere mensen in een winkel, iedereen moven?quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:36 schreef Asmodean het volgende:
[..]
wat een enorme onzin loop te daar te praten. Er wordt niets tegen criminaliteit gedaan dus moeten ze ook niets tegen roken doen? Ik wil niet vervelend zijn, maar criminaliteit is in Nederland ook verboden.
Er zijn mensen die last hebben van files, inderdaad, maar denk je serieus dat dat punt te vergelijken valt met roken? Als je in de file staat ben je samen met anderen in de file verantwoordelijk ervoor. Bovendien is er voor het fileprobleem geen simpele oplossing, er is al zo enorm veel asfalt in Nederland en het verkeer groeit alleen maar.
Bij roken is het zo dat een individu het plezier van anderen vergalt door te roken. Het stinkt, is ongezond, en je valt er gewoon veel mensen mee lastig. Voor andere mensen is het simpelweg écht vervelend, rokers zijn vaak gewoon superasociaal bezig daardoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |