Nou zal ik ook maar eens wat inbrengen. Ik ben 27 jaar en heb nu ongeveer 3 maanden geen vriendin meer. We zijn 3,5 jaar bij elkaar geweest, waarvan we een 'break' hadden van om en nabij een jaar. Zij woont in Den Bosch, ik in Zwolle. De relatie was heel heftig en intens, enerzijds fijn, anderszijds het tegenovergestelde. Achteraf realiseer ik me het natuurlijk anders als op dat moment, maar zelfs na een korte periode van 3 maanden weet ik nog niet helemaal hoe ik het moet zien. Ik neem gewoon afstand en probeer rust te vinden.
Heb een periode gehad van 2 maanden blowen vlak voordat het uit ging, omdat ik het niet meer trok. Toen het over was, ben ik ook weer radicaal gestopt en fitness ik nu 5 keer in de week. Mooi opgeschoten trouwens, daarmee.
Ik heb van mezelf nu wel door dat een relatie met mij niet makkelijk is. Ik kan dat wel op borderline afschuiven, omdat de kenmerken van mijn stoornis betrekking hebben op relaties, maar ik heb ook geleerd dat iedereen anders omgaat met 'situaties'. Om het maar ff heel algemeen te zeggen.
Als ik een meisje leuk vind is het gelijk alles of niets. Kan gaan claimen, word angstig. Kan ook heel relax ermee omgaan, afhankelijk van hoe zij omgaat met mij. Ik heb ook liever een relatie dan geen relatie, omdat ik dat fijner en gezelliger vind. Ik kan alleen geen relatie hebben om het relatie hebben zelf. Dat werkt niet.
Mis de sex wel. Gigantisch! Ben recentelijk aan het omzwaaien in het Christendom en probeer dus ook geen sex te hebben. Heb best wel wat vriendinnetjes gehad. Ook alleen om de sex. Denk iets van 3 echte relaties, waarvan ik mijn vorige relatie verreweg als de beste beschouw. Helaas ook als de heftigste. Sorry meisje, dat het zo gegaan is. Ook al weet je wel hoe ik het zie.
Ze leest dit overigens niet. Ik hou er soms gewoon van om vanuit mijn hart te spreken. Eigenlijk doe ik dat altijd wel, maar goed.
Relaties zijn voor mij dus knap lastig. Het geeft zoveel strijd en onrust, dat ik soms zou denken dat het beter is om geen vriendin te hebben. Al zou het alleen maar zijn omdat de meeste mensen niet goed kunnen omgaan met mensen zoals ik. Overigens heb ik in mijn 'sociale' leven vrij weinig problemen en ook mijn zakelijke leven heeft weinig te lijden. Het blijft dus puur 'ik' die dan volgt. Voor mezelf heb ik allang geaccepteerd dat ik elke dag anders kan zijn. Dat mijn stemming zo kan omslaan.
Misschien is de volgende stap voor mij wel om van mezelf te leren houden. Althans, dit bewust te doen. Want zulke uitspraken als van jezelf leren houden vind ik verschrikkelijk abstract. De reden dat ik hier in dit topic ben? Ook al houdt het me bezig, ik zou nooit zomaar uit mezelf op een topic zoals dit reageren. Meestal ben ik hier heel fel in discussies en laat ik alleen een buitenkant zien. Al is het alleen omdat je hier idioten hebt die je pakken op je kwetsbare moment. Mongooltje pesten noem ik dat ook wel. Voor mezelf. Ik sta er nu gelukkig boven.
Gekke is dat dit topic in mijn active list stond. Heel vreemd, want ik had hier niet op gereageerd. Ik dacht: "Weer gedonder met die database! Heb ik een topic in m'n active list waar ik helemaal niet bij aanwezig ben geweest!" Dus ik heb maar ff wat rondgeklikt (lees: refresh via een omweg) en blijkt dit topic nog steeds in m'n active list lekker vrolijk aanwezig te zijn. Heb dus een tvp'tje geplaatst en nou ja, dit is m dan. Kan nog wel meer gaan vertellen, maar ik denk dat dit het meeste stukje Integrity is dat ik hier ooit heb laten zien.
Da's mijn ingekorte verhaaltje. Ik ga nu trainen!