Het kampioenschap met Cambuur Leeuwarden heeft de club een enorme boost gegeven.
Topscorer Felipe(21 goals), die pas één jaar voor SC Cambuur speelde, vertrok voor 14.5 miljoen euro naar Real Madrid. Supertalent Astrid Mustafa, een 18 jarige spits uit Albanië, verkaste naar Ajax voor 7.5 miljoen euro en middenvelder Leobardo Flores ging voor 7 miljoen euro naar AC Milan. Dat zijn nog de grote transfers, verder vertrokken er nog een aantal spelers voor iets kleinere bedragen.
Succes brengt met zich mee dat topclubs je beste spelers proberen weg te kopen, zoals ik net al beschreef. Echter, Cambuur is plotseling ook een grote naam in Europa. Supertalent Chris Constantine(18 jaar, Engelsman, AMLC, 8.25 miljoen gekocht van Ipswich), spits Leandro(24 jaar, 6 miljoen, Internacional) en verdediger/middenvelder Michel Schmoller(24 jaar, 8.75 miljoen, Santos) wist ik naar Leeuwarden te halen.
Maar dé grote transfer is die van Robin van Persie. Van Persie, 30 jaar inmiddels, heeft een aantal magere jaren achter de rug bij Arsenal. Vorig jaar heeft hij zelfs maar 9 wedstrijden in het eerste elftal meegedaan. Een bod van 3.3 miljoen euro was genoeg om hem uit het reserve elftal van Arsenal weg te plukken. Nog altijd een zeer grote speler, en dé man om Cambuur niet te laten afgaan in de Champions League.
Mijn stadion is uitgebreid naar een capaciteit van 18.600 plaatsen, terwijl men druk bezig is om mijn jeugdopleiding en trainingsfaciliteiten naar State of the Art te brengen. Verder heb ik een aantal nieuwe trainers aangenomen, waardoor ik alles op 5 sterren heb staan.
SC Cambuur Leeuwarden ziet er anno 2014 als volgt uit:
4-3-3
GK Flamarion
DL Lee Suk-Joo
DC Karl Svensson
DC Michel Schmoller
DR Jurgen Colin
MC Davide Pompei
MC Chris Constantine
MC Ahmed Sghaïer
SC Robin van Persie
SC Leandro
SC Ryan Babel
De Super Cup is in ieder geval binnen: PSV werd in de ArenA met 1-2 verslagen door 2 goals van Leandro
The story continues...