quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:36 schreef E.T. het volgende:
Ik vind het raar dat het hem blijkbaar niks kan schelen wat er met z'n partner gebeurt als hij overlijdt..
en ook smoesjes verzint om onder een samenlevingscontract oid uit te komen![]()
Maar goed, dat was de issue niet..
Lady-wrb, ik weet eigenlijk niet of jij ook inkomen hebt en of dat meegenomen is in de hypotheek? Dan zou er namelijk in veel gevallen wel iets van een levensverzekering aan de hypotheek vastzitten, zodat iig het huis vrij valt. Mar goed, daar redt je het niet mee om de kinderen uit te kopen voor de overwaarde..
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:21 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
[..]
tuurlijk, geef die vent maar weer de schuld... ze willen toch allebei geen samenlevingscontract?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:11 schreef lady-wrb het volgende:
hij wil niks regelen zodat ik in het huis kan blijven wonen als hij zou komen te overlijden, zodat ik dus op straat sta, mocht hem wat overkomen.
wat zou ik kunnen doen om dit voor mezelf op te vangen? een soort levensverzekering ofzo?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:54 schreef lady-wrb het volgende:
volgens mij maak ik me meer zorgen om geld dan hij
of je moet die kosten van een testament bedoelen.
nou ja, ik ga er maar vanuit dat ik gewoon het eerst de radijsjes van onder ga bekijken. en voor de rest hoop ik er maar het beste van.
.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:46 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
so what? ik wil wel een testament.
lijkt mij afdoende.
is dat niet zo dan?
quote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:11 schreef lady-wrb het volgende:
mijn partner en ik hebben samen een huis gekocht.
we zijn niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract en willen dat ook absoluut niet.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 23:28 schreef popolon het volgende:
't Hangt er toch ook vanaf hoe de koop op papier staat in dit geval dan?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 23:36 schreef Linden het volgende:
Tuuk. Als het huis op beider namen staat, dan houdt ze in ieder geval een half huis over.
nee, want TS heeft dan nog altijd de eindstem, althans iedere eigenaar kan verkoop weigeren.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 00:23 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Als de erfgenamen centen willen zien zal het huis verkocht moeten worden aangezien zij niet alleen de hypotheek(lasten) zal kunnen dragen van de volledige hypotheek.
Dan staat ze alsnog op straat.
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:54 schreef lady-wrb het volgende:
volgens mij maak ik me meer zorgen om geld dan hij
of je moet die kosten van een testament bedoelen.
nou ja, ik ga er maar vanuit dat ik gewoon het eerst de radijsjes van onder ga bekijken. en voor de rest hoop ik er maar het beste van.
en die levensverzekering ga ik eens nakijken.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 00:46 schreef dr.dunno het volgende:
nee, want TS heeft dan nog altijd de eindstem, althans iedere eigenaar kan verkoop weigeren.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
lady-wrb, hebben jullie niet een samenlevingscontract moeten aan gaan toen jullie het huis kochten? Veel hypotheekverstrekkers stellen dat dacht ik wel als voorwaarde.
Gelukkig dat er een openingetje lijkt te zijn!quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 14:03 schreef lady-wrb het volgende:
nee, we hebben geen nieuwe hypotheek hoeven nemen namelijk.
de hypotheek van het vorige huis van mijn partner loopt gewoon door, het bedrag dat we bij de koop tekort kwamen hebben we gewoon zelf betaald.
maar er gloort weer hoop aan de horizon. ik heb na het lezen van de reakties hier, maar weer de stoute schoenen aangetrokken en eens een balletje opgegooid over testamenten en de ellende waar de overblijvende partner mee te maken krijgt bij overlijden van de ander. en kennelijk heb ik dit keer een goede snaar geraakt en moet ik het van hem maar eens uit gaan zoeken hoe we het zouden kunnen regelen.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
lady-wrb, hebben jullie niet een samenlevingscontract moeten aan gaan toen jullie het huis kochten? Veel hypotheekverstrekkers stellen dat dacht ik wel als voorwaarde.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 14:03 schreef lady-wrb het volgende:
moet ik het van hem maar eens uit gaan zoeken hoe we het zouden kunnen regelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |