abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:50:00 #51
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53732967
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 22:36 schreef E.T. het volgende:
Ik vind het raar dat het hem blijkbaar niks kan schelen wat er met z'n partner gebeurt als hij overlijdt..
en ook smoesjes verzint om onder een samenlevingscontract oid uit te komen

Maar goed, dat was de issue niet..
Lady-wrb, ik weet eigenlijk niet of jij ook inkomen hebt en of dat meegenomen is in de hypotheek? Dan zou er namelijk in veel gevallen wel iets van een levensverzekering aan de hypotheek vastzitten, zodat iig het huis vrij valt. Mar goed, daar redt je het niet mee om de kinderen uit te kopen voor de overwaarde..

dit snap ik niet zo goed
we hebben allebei wat eigen geld ingebracht (ik ben uitgekocht door mijn ex en mijn partner heeft zijn huis verkocht met overwaarde)
bedoel je dat?

ik heb op dit moment nog een uitkering, mijn partner werkt. maar ik ben wel bezig om weer aan de slag te komen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:50:35 #52
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_53732982
Vertel hem dat hij zonder samenlevingscontract/huwelijk veel meer successierechten moet betalen als jij komt te overlijden. Als hij zich zo'n zorgen maakt om geld trekt dat argument hem misschien wel over de streep
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:54:33 #53
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53733101
volgens mij maak ik me meer zorgen om geld dan hij
of je moet die kosten van een testament bedoelen.

nou ja, ik ga er maar vanuit dat ik gewoon het eerst de radijsjes van onder ga bekijken. en voor de rest hoop ik er maar het beste van.

en die levensverzekering ga ik eens nakijken.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:56:08 #54
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53733158
Een levensverzekering in de hypotheek zorgt er voor dat het wegvallen van een inkomen door overlijden geen nadelige invloed heeft. Het deel van de hypotheek dat door dat inkomen gedragen werd, wordt dan volledig afgelost met het bedrag uit de levensverzekering.

(FH, je verbetert me wel he, als het niet helemaal klopt.. hypotheken is niet helemaal mijn ding.. )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 oktober 2007 @ 23:09:34 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53733463
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 22:21 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

[..]

tuurlijk, geef die vent maar weer de schuld... ze willen toch allebei geen samenlevingscontract?
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 20:11 schreef lady-wrb het volgende:
hij wil niks regelen zodat ik in het huis kan blijven wonen als hij zou komen te overlijden, zodat ik dus op straat sta, mocht hem wat overkomen.
wat zou ik kunnen doen om dit voor mezelf op te vangen? een soort levensverzekering ofzo?
pi_53733483
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 22:54 schreef lady-wrb het volgende:

nou ja, ik ga er maar vanuit dat ik gewoon het eerst de radijsjes van onder ga bekijken. en voor de rest hoop ik er maar het beste van.
.

Dat vind ik geen verstandige houding als je nog een klein kind van jezelf (en dus niet van hem) hebt rondlopen, er maar het beste van hopen.

Waarom denk je dat dit soort zaken zo goed geregeld kunnen worden?
Omdat het nodig kan zijn, ook voor jou.

Wat gebeurt er als jij morgen krak zegt, heb je dan wel alles goed geregeld voor jouw kindje?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 23:15:33 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53733618
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 22:46 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

so what? ik wil wel een testament.
lijkt mij afdoende.
is dat niet zo dan?

Je hebt helemaal gelijk.

Maar je partner is een grote $%#@ dat 'ie zich hier dus niet voor in wil zetten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53733688
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 20:11 schreef lady-wrb het volgende:
mijn partner en ik hebben samen een huis gekocht.
we zijn niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract en willen dat ook absoluut niet.
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 23:28:54 #59
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53733948
't Hangt er toch ook vanaf hoe de koop op papier staat in dit geval dan?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53734142
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 23:28 schreef popolon het volgende:
't Hangt er toch ook vanaf hoe de koop op papier staat in dit geval dan?

Tuuk. Als het huis op beider namen staat, dan houdt ze in ieder geval een half huis over.
pi_53735185
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 23:36 schreef Linden het volgende:
Tuuk. Als het huis op beider namen staat, dan houdt ze in ieder geval een half huis over.

Als de erfgenamen centen willen zien zal het huis verkocht moeten worden aangezien zij niet alleen de hypotheek(lasten) zal kunnen dragen van de volledige hypotheek.

Dan staat ze alsnog op straat.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 00:46:50 #62
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_53735620
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 00:23 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Als de erfgenamen centen willen zien zal het huis verkocht moeten worden aangezien zij niet alleen de hypotheek(lasten) zal kunnen dragen van de volledige hypotheek.

nee, want TS heeft dan nog altijd de eindstem, althans iedere eigenaar kan verkoop weigeren.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 06:56:36 #63
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_53737969
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 00:23 schreef _Arthur het volgende:

Al zal dat in de praktijk ook wel meevallen denk ik. Het is jammer dat het het huis eventueel verkocht moet worden, maar er kan natuurlijk altijd een kleiner huis gekocht worden of gehuurd worden. Het is natuurljk niet zo dat TS direct na de dood van de partner dakloos is.
Overigens zou ik persoonlijk toch mijn partner voor het blok zetten denk ik. En als mijn partner blijft weigeren toch eens nadenken of er wel toekomst zit in een relatie met iemand die niet van plan is een beetje toe te geven aan mijn wensen op een -voor mij- erg belangrijk onderwerp.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 oktober 2007 @ 07:38:56 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53738017
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 23:18 schreef Linden het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat heeft nog steeds niets mee te maken dat zij dit specifieke geval WEL wil regelen en hij NIET. De conclusie dat hij een lul is lijkt me dan toch redelijk rechtvaardigt hoor. Zeker omdat er al meerdere malen over gesproken is (volgens TS)...
pi_53738021
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 22:54 schreef lady-wrb het volgende:

en die levensverzekering ga ik eens nakijken.

Wat is nu eigenlijk de reden dat je partner niets wil regelen?
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 08:52:42 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53738245
lady-wrb, hebben jullie niet een samenlevingscontract moeten aan gaan toen jullie het huis kochten? Veel hypotheekverstrekkers stellen dat dacht ik wel als voorwaarde.

Wat je zou kunnen doen, volgens mij, is zelf een overlijdensrisico-verzekering afsluiten want als ik het me nog goed herinner moet jij zeg maar de premie betalen voor als hij zou komen te overlijden en andersom, dus in principe zou dat moeten kunnen in dit geval.

Anders mss eens praten met een assurantie-adviseur want ik dacht dat het wel mogelijk moet zijn dat jij een levensverzekering op zijn leven af sluit. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten hoor...
pi_53738736
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 00:46 schreef dr.dunno het volgende:
nee, want TS heeft dan nog altijd de eindstem, althans iedere eigenaar kan verkoop weigeren.

Als de erfgenamen van haar partner geld willen zien en ze kan de helft van die erfenis niet met andere middelen betalen, zal ze moeten verkopen om dus die erfenis te kunnen voldoen.
pi_53739434
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
lady-wrb, hebben jullie niet een samenlevingscontract moeten aan gaan toen jullie het huis kochten? Veel hypotheekverstrekkers stellen dat dacht ik wel als voorwaarde.

Dat lijkt mij ook..... Toch vaag "dat er niets geregeld is"
Zou zou ik niet willen leven met een constante onzekere factor
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 14:03:54 #69
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53742407
nee, we hebben geen nieuwe hypotheek hoeven nemen namelijk.
de hypotheek van het vorige huis van mijn partner loopt gewoon door, het bedrag dat we bij de koop tekort kwamen hebben we gewoon zelf betaald.

maar er gloort weer hoop aan de horizon. ik heb na het lezen van de reakties hier, maar weer de stoute schoenen aangetrokken en eens een balletje opgegooid over testamenten en de ellende waar de overblijvende partner mee te maken krijgt bij overlijden van de ander. en kennelijk heb ik dit keer een goede snaar geraakt en moet ik het van hem maar eens uit gaan zoeken hoe we het zouden kunnen regelen.
pi_53745943
Maar andersom geldt het immers ook? Als jij overlijdt erft jouw kind jouw helft en moet hij die uitkopen. Heb je de voogdij geregeld?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:00:59 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53746575
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:03 schreef lady-wrb het volgende:
nee, we hebben geen nieuwe hypotheek hoeven nemen namelijk.
de hypotheek van het vorige huis van mijn partner loopt gewoon door, het bedrag dat we bij de koop tekort kwamen hebben we gewoon zelf betaald.

maar er gloort weer hoop aan de horizon. ik heb na het lezen van de reakties hier, maar weer de stoute schoenen aangetrokken en eens een balletje opgegooid over testamenten en de ellende waar de overblijvende partner mee te maken krijgt bij overlijden van de ander. en kennelijk heb ik dit keer een goede snaar geraakt en moet ik het van hem maar eens uit gaan zoeken hoe we het zouden kunnen regelen.
Gelukkig dat er een openingetje lijkt te zijn!

Voor beide partijen wil je dit toch gewoon goed geregeld hebben...
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:45:07 #72
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53747407
nou echt wel.

ik heb van heel nabij mee mogen genieten van wat er gebeurt als er niets geregeld is.
mijn buurman stond gewoon op straat en was zelfs zijn eigen spullen kwijt.

ik ben vreselijk geschrokken van de hardheid van mensen die geld ruiken.
pi_53751530
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 08:52 schreef Brighteyes het volgende:

Toen wij ons huis kochten waren wij nog niet getrouwd en hadden verder ook niets geregeld. Dat werd ook niet geeist van de verstrekker.
pi_53752715
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:03 schreef lady-wrb het volgende:
moet ik het van hem maar eens uit gaan zoeken hoe we het zouden kunnen regelen.

Mooi zo, ijzer smeden als het heet is!
pi_53753158
Simpel: Testament waarin voor de langslevende vruchtgebruik is opgenomen is je -enige- optie.

Doe je dit niet dan kunnen zijn kinderen bij overlijden de helft van het huis direct opeisen.

offtopic: Ik vraag me trouwens af in wat voor een relatie jij zit als je wederhelft te beroerd is om een testament (op jouw kosten nota bene) op te stellen waarin -alleen- maar het vruchtgebruik geregeld is. Koters blijven altijd recht houden op zijn helft, dus snap zijn probleem niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')