quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:12 schreef Netsplitter het volgende:
Andere partner zoeken?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dan ben ik sowieso mijn onderdak kwijt.
maar goed, we dwalen af. ik wil gewoon een antwoord op mijn vraag.
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:18 schreef Kanjer het volgende:
Staat het huis op beider naam? zo ja, zul je daar best rechten aan kunnen ontlenen.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:20 schreef Rewimo het volgende:
Je zou een levensverzekering kunnen afsluiten op zijn leven, die aan jou uitbetaalt. Daarvoor moet jij dan premie betalen. Maar ik weet niet of dat kan zonder zijn medeweten.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:20 schreef Linden het volgende:
[..]
Worden de kids dan mede-eigenaar?
[..]
Daar zal best een verklaring voor moeten worden ondertekend dat hij nu gezond enzo is.
Nou ja, van de helft van de woning dan. Maar dan bepaalt waarschijnlijk de moeder van de kids wat er met die helft van het huis gebeurd, denk ik. Ligt een beetje aan de leeftijd van de kids.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:43 schreef Tuinman het volgende:
ik heb ook kids uit eerste huwelijk
dus ik heb een testament op gemaakt voor de langst levende, dus ja dan moet je of trouwen of een samenlevings contract hebben
anders geen rechten en die kids worden de nieuwe eigenaren van de woning met alles wat er zich dan aan roerende goederen in bevinden
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:18 schreef Kanjer het volgende:
Struisvogel, heeft de gewoonte zijn kop in het zand te steken....![]()
Staat het huis op beider naam? zo ja, zul je daar best rechten aan kunnen ontlenen.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:51 schreef Tuinman het volgende:
nee GreatWhiteSilence
ik zei ze worden eigenaar van alles dus roerende en ontroerende goederen
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:55 schreef Tuinman het volgende:
er is niks geregeld dus lady-wrb krijgt niks nopes nada
Dus jij beweert dat zijn kinderen ook haar helft van de woning erven?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:55 schreef Tuinman het volgende:
er is niks geregeld dus lady-wrb krijgt niks nopes nada
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:17 schreef overhyped het volgende:
[..]
Je koopt samen een huis, maar je wilt niets regelen bij overlijden?? Sorry hoor, maar als je echt zo stom bent dan verdien je het om op straat te komen te staan,...
Nu zal dat niet gebeuren, als je het samen koopt dan ben je beide eigenaar: je hebt alleen na overleiden van jouw "partner" (asociale idioot?) een huis dat je deelt met de kinderen van jouw "partner"
Sorry dat ik zo bot en beledigend doe hoor, maar hoe stom kan je zijn.. Samen een huis kopen en absoluut niets willen regelen.... Waarom eigenlijk niet?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nou ja, van de helft van de woning dan. Maar dan bepaalt waarschijnlijk de moeder van de kids wat er met die helft van het huis gebeurd, denk ik. Ligt een beetje aan de leeftijd van de kids.
Dus hoe is je relatie met de ex van je vriend? De moeder van zijn kinderen?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:01 schreef Diepvriez het volgende:
Wat een gewedlgie relatie als je pas een huis gekocht ,samen en dat je nu al moet denken dat je op straat zou kunnen komen te staan.
ik zou nu alvast gaan sparen als ik jou was, of gewoon meer zekerheid eisen.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ja, maar de kinderen komen weer in beeld als jouw vriend overlijdt.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:13 schreef Netsplitter het volgende:
Het klinkt hard, maar ik zou 'm voor het blok zetten.
Of zekerheid of je eist jou deel van het geld op en gaat weg.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:17 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en als ik in staat ben ze uit te kopen zijn ze ook weer heel snel uit beeld
en dat is nou waar ik naar streef
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:33 schreef RedBitch het volgende:
iemand de links onder dit topic al opgevallen?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:23 schreef Tinkepink het volgende:
Erft jouw kind niet van hem? Of heeft je kindje een andere vader? EN hoe zit het eigenlijk andersom? Wie erft jouw deel als jij sterft?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Bij mij staat er Willst du mit mir gehen? Ja Nein Vielleicht.
Geen idee welke links jij ziet, maar ik zie de relevantie niet.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:48 schreef RedBitch het volgende:
[..]
ik zie links over sucessierecht, erfenisgeschillen en notaris
ik weet niet hoe jouw relatie met je partner zijn kinderen is, maar zoals ik begrijp ga je er bij voorbaat al vanuit dat ze je inderdaad op straat zouden zetten.
Ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat je partner dat niks doet. Heb je hem al eens voorgelgd als de situatie andersom zou zijn? Dat hij dan jouw kind de helft van de woning moet uitkeren? En hoe staat hij daar tegenover?
laat hem vruchtgebruik bv per testament aan jou toewijzen, maar dan zitten zijn kids dus met jou opgescheept als het huis verkocht moet worden oid, dus het is even afwachten of iedereen dat wel zo'n brilliant plan vindt, temeer jij niet automatisch voogd zal wordenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:11 schreef lady-wrb het volgende:
mijn partner en ik hebben samen een huis gekocht.
we zijn niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract en willen dat ook absoluut niet.
hij heeft 2 kinderen die bij zijn overlijden zullen erven.
hij wil niks regelen zodat ik in het huis kan blijven wonen als hij zou komen te overlijden, zodat ik dus op straat sta, mocht hem wat overkomen.
wat zou ik kunnen doen om dit voor mezelf op te vangen? een soort levensverzekering ofzo?
en kan ik dit doen zonder dat hij daarvan afweet?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:20 schreef E.T. het volgende:
Ik kan eigenlijk maar een reactie bedenken.. 'wat een lamlul van een vent'
quote:Geslacht: vrouw
Beroep: slim blondje
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:21 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
[..]
tuurlijk, geef die vent maar weer de schuld... ze willen toch allebei geen samenlevingscontract?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:21 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
[..]
tuurlijk, geef die vent maar weer de schuld... ze willen toch allebei geen samenlevingscontract?
typische vrouwenreactie idd.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Inderdaad, die meid is ook niet al te snugger.
quote:
met een samenlevings- of huwelijkscontract boeit dat niet, omdat de overlevende partner automatisch vruchtgebruik krijgt over het aandeel dat naar de kinderen gaat, althans onder de huidige erfwet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:27 schreef Linden het volgende:
[..]
there's always a second.
Maareh, wel raar van die vent dat 'ie het dan ook niet per testament oid wil regelen natuurlijk. En al is het geregeld, willen de kids hun deel misschien wel helemaal niet verkopen. Dan wordt het interessant.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:32 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
met een samenlevings- of huwelijkscontract boeit dat niet, omdat de overlevende partner automatisch vruchtgebruik krijgt over het aandeel dat naar de kinderen gaat, althans onder de huidige erfwet.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Inderdaad, die meid is ook niet al te snugger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |