abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53742132
IB-groep is wel een van de meest perfecte voorbeelden dat die paarse krokodil useless is! kan niet wachten tot ze bij mij beginnen te (azijn)zeiken
We all use our brains, to keep our ears apart.
pi_53742368
Wat een gedoe, tering . Ik hoop dat mij nooit zoveel onrecht wordt aangedaan .
pi_53742523
Ik had ze direct doorgemaild terwijl ik aan de telefoon zaat, nu moet je weer een week wachten.

Wat een verhaal, trouwens, echt te absurd voor woorden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_53751500
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:38 schreef erikkll het volgende:
als je naar groningen was gegaan en je had die ontvangstbevestigingen bij je, dan had je ze natuurlijk gelijk kunnen geven.

Ik heb ze meteen doorgemaild, maar al had ik ze persoonlijk kunnen overhandigen, dan nog waren ze de zaak opnieuw gaan onderzoeken. Ze "wisten" na anderhalf jaar nog niet dat ik die ontvangstbevestigingen had. Ambtenaren hé....

[ Bericht 1% gewijzigd door Tja... op 06-10-2007 22:01:42 ]
pi_53751538
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:10 schreef heiden6 het volgende:
Ik had ze direct doorgemaild terwijl ik aan de telefoon zaat, nu moet je weer een week wachten.

Wat een verhaal, trouwens, echt te absurd voor woorden.

Heb ik dus gedaan, maar ze moeten nu eerst de zaak opnieuw onderzoeken. Waarom makkelijk als het moeilijk kan...
pi_53753242
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:56 schreef Tja... het volgende:

[..]

Heb ik dus gedaan, maar ze moeten nu eerst de zaak opnieuw onderzoeken. Waarom makkelijk als het moeilijk kan...

Ze zoeken nu wie ze de schuld kunnen geven, zo werkt dat bij de meeste ambtelijke organisaties. Eerst kijken wie ze intern kunnen schoppen en dan pas aan de klant denken.
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
pi_53762082
TVP, alhoewel dit nog wel eventjes kan duren
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_53763156
"grappig" verhaal, even volgen dan maar

Blij dat je tenminste je poot stijf houdt, succes...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53781397
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:56 schreef Tja... het volgende:

[..]

Deerniswekkende manier van werken, inderdaad. Ik zou het bij zo'n toko nog geen dag uithouden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_53784345
Je zegt dat er loonbeslag is gelegd. Dat betekent ook dat je op een gegeven moment een dagvaarding moet hebben ontvangen. Hieruit is een rechtzaak uit voortgekomen waarin de rechter je blijkbaar veroordeeld heeft, tot het betalen van de hoofdsom, aangezien je zonder rechterlijk bevel geen beslag kan leggen op iemands loon.

Waarom ben je dan niet naar die rechtzaak gegaan ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_53784472
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je zegt dat er loonbeslag is gelegd. Dat betekent ook dat je op een gegeven moment een dagvaarding moet hebben ontvangen. Hieruit is een rechtzaak uit voortgekomen waarin de rechter je blijkbaar veroordeeld heeft, tot het betalen van de hoofdsom, aangezien je zonder rechterlijk bevel geen beslag kan leggen op iemands loon.

Ik geloof dat de IBG net als de belastingdienst zónder rechtzaak beslag kan laten letten op iemand z'n loon.
pi_53784917
pff, ik kreeg van het weekend ook een brief van de ibg. Ik zou teveel stufi hebben ontvangen. Ik had al 3x geprobeerd mijn stufi stop te zetten, maar de hufters blijven gewoon doorstorten. Hoe moeilijk kan het nou zijn. Vervolgens krijg je een brief en maken ze van hun probleem jouw probleem. (Ik heb de zooi trouwens maar snel teruggestort. Maar ik vond het wel heel slorig)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53785127
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:13 schreef Ticootje het volgende:
pff, ik kreeg van het weekend ook een brief van de ibg. Ik zou teveel stufi hebben ontvangen. Ik had al 3x geprobeerd mijn stufi stop te zetten, maar de hufters blijven gewoon doorstorten. Hoe moeilijk kan het nou zijn. Vervolgens krijg je een brief en maken ze van hun probleem jouw probleem. (Ik heb de zooi trouwens maar snel teruggestort. Maar ik vond het wel heel slorig)
Dat is het ergste inderdaad. Altijd als zij een fuck-up maken, komen ze het probleem weer bij jou neerleggen. Als zij teveel overmaken komt er meteen actie met deurwaarders en ander gezeik. Krijg je te weinig, dan mag je zelf maandenlang hemel en aarde bewegen om iets van geld te zien...
Trust me, I know what I'm doing.
pi_53786038
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

De IBG kan, net als de Belastingdienst, loonbeslag laten leggen zonder tussenkomst van een rechter. De aankondiging van het beslag was destijds tevens het eerste contact met het deurwaarderskantoor, waarna het hele gedoe is begonnen. 12 maanden later, toen de IBG het officieel nog aan het uitzoeken was, hebben ze het beslag opeens geeffectueerd.
pi_53787454
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:02 schreef Tja... het volgende:

[..]

De IBG kan, net als de Belastingdienst, loonbeslag laten leggen zonder tussenkomst van een rechter. De aankondiging van het beslag was destijds tevens het eerste contact met het deurwaarderskantoor, waarna het hele gedoe is begonnen. 12 maanden later, toen de IBG het officieel nog aan het uitzoeken was, hebben ze het beslag opeens geeffectueerd.
Dat is dus niet waar. IBG heeft wel degelijk een rechterlijk vonnis nodig. De enige die dat niet hoeven zijn de Belastingdienst, Gemeentebelastingen etc.

Als het goed is, zit bij de papieren van het beslag die bij je afdeling personeelszaken liggen, een afschrift van het vonnis.
pi_53788938
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. IBG heeft wel degelijk een rechterlijk vonnis nodig. De enige die dat niet hoeven zijn de Belastingdienst, Gemeentebelastingen etc.

Als het goed is, zit bij de papieren van het beslag die bij je afdeling personeelszaken liggen, een afschrift van het vonnis.
Echt niet - dat wil zeggen: er is geen vonnis c.q. veroordeling geweest. Ik dacht hetzelfde als wat jij stelt, namelijk dat dat soort dingen altijd via de rechetr moeten, maar volgens mijn advocaat zijn er uitzodneringen, net als voor de Belastingdienst het geval is.

Enfin, ik ben benieuwd wat dit nieuwe "onderzoek" door de IBG oplevert. Verwacht er eerlijk gezegd niet al te veel van...
pi_53791195
quote:
Welke instanties kunnen zonder vonnis van de rechter beslag (laten) leggen op mijn loon of uitkering?

* De Belastingdienst.
* Het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB), voor het innen van boetes.
* Uitvoeringsorganisaties zoals de Sociale Verzekeringsbank, de Kamer van Koophandel, het UWV en de IB-groep.
* De gemeente.
* Het Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen (LBIO) heeft geen nieuw veroordelend vonnis nodig om beslag te (laten) leggen. Er dient echter wel een vonnis te zijn waarin een alimentatieplicht wordt uitgesproken. Het LBIO kan alleen in actie komen als aan alle daarvoor gestelde voorwaarden wordt voldaan (zie www.lbio.nl).
Van hier.
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
pi_53791784
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 13:04 schreef Tja... het volgende:

[..]

Echt niet - dat wil zeggen: er is geen vonnis c.q. veroordeling geweest. Ik dacht hetzelfde als wat jij stelt, namelijk dat dat soort dingen altijd via de rechetr moeten, maar volgens mijn advocaat zijn er uitzodneringen, net als voor de Belastingdienst het geval is.

Enfin, ik ben benieuwd wat dit nieuwe "onderzoek" door de IBG oplevert. Verwacht er eerlijk gezegd niet al te veel van...
Sorry, je hebt gelijk.
  maandag 8 oktober 2007 @ 21:21:40 #69
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_53799738
Ben je lekker mee.

ZE maken er zelf een teringzooi van en jij zit met de gebakken peren.

IBG:(:(:(
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_53867215
UPDATE 11-10: De IBG heeft een schikking aangeboden om "uit de impasse te komen". Tegelijkertijd ontkennen ze de mails ontvangen te hebben, maar erkennen ze dat ik het nodige gedaan heb om te reageren.

Het schikkingsvoorstel beslaat echter alleen de incasso- en rentekosten, en niet de exploot- en advocaatkosten, dus ik ben niet akkoord gegaan.

Wordt vervolgd.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:53:46 #71
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_53867302
... Wat een ongelooflijke prutsers.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:15:32 #72
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53867728
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:48 schreef Tja... het volgende:
UPDATE 11-10: De IBG heeft een schikking aangeboden om "uit de impasse te komen". Tegelijkertijd ontkennen ze de mails ontvangen te hebben, maar erkennen ze dat ik het nodige gedaan heb om te reageren.

Het schikkingsvoorstel beslaat echter alleen de incasso- en rentekosten, en niet de exploot- en advocaatkosten, dus ik ben niet akkoord gegaan.

Wordt vervolgd.

En nu, wordt het doorgeschoven naar een andere commissie ofzo? Of komt er nog een hoorzitting?
pi_53874723
Jeetje! Net even je verhaal doorgelezen en echt te belachelijk voor woorden!
En nu nog steeds ontkennen dat ze je mails hebben gekregen (ondanks de bevestigingen!)
Achterlijke idioten!
Heel veel succes TS, en ik blijf dit topic ff volgen voor de updates

IBG -->
pi_53888753
UPDATE 12-10: Ik ben akkoord gegaan met een aangepast schikkingsvoostel waarin de extra kosten wel zijn meegenomen. Ook worden de "teveel" betaalde termijnen in mindering gebracht op mijn restschuld bij de IB-groep (waardoor deze practisch nihl is) en kan ik een schriftelijke verklaring tegemoet zien waarin o.a. staat dat de IB-Groep "mogelijk niet de juiste weg heeft bewandeld".

k heb besloten de schikking zoals die er nu ligt te accepteren. Ik kan wel proberen er een schadevergoeding of compensatie voor mijn tijd uit te halen, maar dan moet ik het hele Ombudsman en waarschijnlijk het gerechtelijke traject bewandelen, en zijn we zo een jaar verder. En na bijna 2 jaar heb ik er wel genoeg van...
pi_53888972
Hmm, niet te snel toehappen. Ombudsman kan binnen een paar weken dingen voor je regelen. Zodra ze bij IBG de naam Alex Brenninkmeijer horen vallen, zul je zien dat ze best weten wat werken is, maar dat ze er voor een simpele student gewoon geen moeite voor willen doen.
pi_53889011
Kan ik me heel goed voor stellen TJA, Na zoveel gezeur wil je er gewoon een keer vanaf zijn.

Maar groot respect zoals je het hebt aangepakt. Mijn complimenten. Ik denk niet dat er veel (oud)-studenten zijn die je dit nadoen.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:49:19 #77
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53893029
Gerechtigheid!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_53914210
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 16:59 schreef coolbest4 het volgende:
Kan ik me heel goed voor stellen TJA, Na zoveel gezeur wil je er gewoon een keer vanaf zijn.

Maar groot respect zoals je het hebt aangepakt. Mijn complimenten. Ik denk niet dat er veel (oud)-studenten zijn die je dit nadoen.
Thanks. Inderdaad, op een bepaald moment wil je er gewoon een punt achterzetten.
Voor mij geen IBG meer...
  maandag 15 oktober 2007 @ 05:33:06 #79
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53941371
Hoewel enorm lullig voor betrokkenen, zijn dit soort verhalen altijd hilarisch om te lezen !

En dat terwijl ik uitsluitend positieve ervaringen heb met de IBG!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_53994501
Nou, TS, goed om te horen dat je poot stijf houden (en de emails bewaren!) nut heeft gehad. Ik zal op niet al te lange termijn moeten beginnen met het terugbetalen van mijn studieschuld, en naar aanleiding van deze verhalen ga ik me goed voorbereiden
pi_53995669
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:21 schreef iamredleader het volgende:
Nou, TS, goed om te horen dat je poot stijf houden (en de emails bewaren!) nut heeft gehad. Ik zal op niet al te lange termijn moeten beginnen met het terugbetalen van mijn studieschuld, en naar aanleiding van deze verhalen ga ik me goed voorbereiden
ALLES bewaren... bij mij ontstond het probleem pas toen het einde van mijn schuld al in zicht was. (maar het was dan ook maar een paar duizend euro)
pi_54155933
Laatste update: Het geld is binnen, incl. rente tot de dag van overboeking (en dat stond niet in de schikking).
Het is eindelijk afgelopen!
pi_54159876
Halleluja
pi_54162129
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:46 schreef Tja... het volgende:
Laatste update: Het geld is binnen, incl. rente tot de dag van overboeking (en dat stond niet in de schikking).
Het is eindelijk afgelopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')