abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:01:50 #176
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53726938
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 18:52 schreef vbmot het volgende:
Typisch weer het kabinet van de betutteling. Ik begrijp niet waar de intolerantie van die christenen toch vandaan komt. Waarom zouden ze zich bemoeien met zaken waar ze niks mee te maken hebben; niemand is verplicht om te gaan winkelen op zondag. Ik haal het toch ook niet in m'n hoofd om mensen te verbieden om naar de kerk te gaan, hoe weinig begrip ik er ook voor heb. Ze doen maar, leven en laten leven. Overigens zijn de winkels in het centrum van Dublin, de hoofdstad van het streng katholieke Ierland, ook gewoon geopend op zondag vanaf een uur of 12, maar de zondagsrust zal vast iets van die anacephale protestanten zijn. Ik krijg het gevoel dat ze wat aandacht tekort komen door de manier waarop ze de confrontatie aangaan met niet gelovige mensen. Mijn respect voor 'de gristen' is in elk geval flink gedaald en daar zal ik me dan voortaan ook naar gaan gedragen. Dat ze maar in de stront mogen zakken met dat sprookjesboek.

Moet ik nu uit verveling maar kerken in brand gaan steken op zondag? Liefst met grrrrristenen erin, dan krijgen we hopelijk een beter kabinet de volgende keer.

Lees je eigen bericht nog eens na en kijk hoe onvoorstelbaar belachelijk je jezelf maakt. Heb toch wat meer respect voor het christendom. Het heeft het Europese continent gemaakt tot wat het thans is. Je bent gewoon een zielig figuur

Hier in Noordoost-Friesland is geen winkel open op zondag. Ook nog nooit geweest en niemand die er over klaagt. Hier wordt je al raar aangekeken als je op zondag het gras maait of de was buiten hangt te drogen
Pugna Pro Patria
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:07:43 #177
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53727100
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 19:01 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Lees je eigen bericht nog eens na en kijk hoe onvoorstelbaar belachelijk je jezelf maakt. Heb toch wat meer respect voor het christendom. Het heeft het Europese continent gemaakt tot wat het thans is. Je bent gewoon een zielig figuur

Hier in Noordoost-Friesland is geen winkel open op zondag. Ook nog nooit geweest en niemand die er over klaagt. Hier wordt je al raar aangekeken als je op zondag het gras maait of de was buiten hangt te drogen

Het maakt weer zonneklaar dat met het CDA in de regering het allochtonenvraagstuk niet zal worden opgelost (zoals ook Paul Scheffer aankaart in z'n nieuwste boek maar ik zeg dat al langer ).

Het is een clash of religions met als grootste slachtoffer de moderne Nederlander.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:08:09 #178
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53727112
Floripas, jij als grootvoorstander van een met geweld opgelegde vrije dag , vind dus ook dat alle horeca dicht zou moeten zijn. Dat een pizza bestellen op een zondagavond een nono is evenals een lekker pilske pakken in je lokale kroegje.

Arbeid zou immers verboden moeten zijn op zondag opdat gij zult rusten! ... of?

[ Bericht 1% gewijzigd door Boze_Appel op 05-10-2007 19:33:13 ]
Carpe Libertatem
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:24:14 #179
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53727518
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 19:08 schreef Boze_Appel het volgende:
Florpas, jij als grootvoorstander van een met geweld opgelegde vrije dag , vind dus ook dat alle horeca dicht zou moeten zijn. Dat een pizza bestellen op een zondagavond een nono is evenals een lekker pilske pakken in je lokale kroegje.

Arbeid zou immers verboden moeten zijn op zondag opdat gij zult rusten! ... of?

Ik denk dat het alleen moet gelden voor de zaken die hij niet nodig heeft. Daarnaast vind ik dat de overheid een vrije dag op deze manier niet moet verplichten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:31:51 #180
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53727701
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 19:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het maakt weer zonneklaar dat met het CDA in de regering het allochtonenvraagstuk niet zal worden opgelost (zoals ook Paul Scheffer aankaart in z'n nieuwste boek maar ik zeg dat al langer ).

Het is een clash of religions met als grootste slachtoffer de moderne Nederlander.

Het CDA heeft weinig met moslims. Ik ken geen enkele CDA'er die het islamitische geloof aanhangt. Het is nog gewoon een partij vol autochtone vaak christelijke Nederlanders. Die willen de moslims best gedogen, zolang ze zich maar aanpassen aan onze normen en waarden. Zolang ze die niet met voeten treden hebben de moslims weinig te vrezen van het CDA (en van alle andere weldenkende Nederlanders). Of had jij een andere oplossing?
Pugna Pro Patria
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:35:10 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53727788
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 19:31 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Het CDA heeft weinig met moslims. Ik ken geen enkele CDA'er die het islamitische geloof aanhangt. Het is nog gewoon een partij vol autochtone vaak christelijke Nederlanders. Die willen de moslims best gedogen, zolang ze zich maar aanpassen aan onze normen en waarden. Zolang ze die niet met voeten treden hebben de moslims weinig te vrezen van het CDA (en van alle andere weldenkende Nederlanders). Of had jij een andere oplossing?

Je bevestigd alleen maar m'n stelling
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:36:25 #182
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53727824
quote:

[..]

Respect moet van beide kanten komen. Het zonder goede reden aantasten van andermans persoonlijke vrijheid valt zeker niet onder respect. De invloed van het christendom op de geschiedenis van Europa heeft hier verder helemaal niks mee te maken.
quote:

Wederom: waarom zou je je bemoeien met dingen waar je niks mee te maken (en dus ook geen last van) hebt? Nederland zit vol met bemoeizuchtige figuren die denken te weten wat goed is voor een ander. Feit is dat ik dat zelf wel weet, net als het grootste deel van de bevolking. Ik zal nooit naar de kerk gaan net als sommige anderen nooit zullen gaan winkelen op zondag. Hebben we last van elkaar? Ik zou niet weten hoe.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:38:47 #183
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53727865
quote:
Hier in Noordoost-Friesland ....

Alles wordt een stuk duidelijker.
Carpe Libertatem
pi_53727974
quote:

Leuk. Ik woon niet in Noordoost-Friesland en ik wil op zondag kunnen werken, nou ja, in ieder geval anderen kunnen laten werken, zodat ik op zondag kan kopen. Dan doen jij en je Noordoost-Friezen dat gewoon niet, maar leg anderen niet op hoe ze hun zondag dienen te vullen.
pi_53731849
de grenzen van "links" & "rechts"worden overschreden, vrijwel unaniem luidt het oordeel; dit kabinet is een sneu dieptepunt
pi_53731895
en verder trekt niemand zich van het gereutel der sneue paardenpijpers op het binnenhof ene flikker aan
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 23:21:10 #187
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53733756
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 22:11 schreef Godslasteraar het volgende:
en verder trekt niemand zich van het gereutel der sneue paardenpijpers op het binnenhof ene flikker aan

Het niveau zakt weer behoorlijk... Als dit het niveau van godslateraars is, dan ben ik blij dat ik in het christelijke kamp zit. Daar zit nog beschaving en fatsoen.
Pugna Pro Patria
pi_53734312
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:20 schreef bas-beest het volgende:

[..]

daar heeft 'ie zowaar een punt...

Ware het niet dat als je als Prod of Katholiek oiet op zondag wenst te werken je door een werkgever niet aangenomen wordt. En je kunt je dan niet beklagen bij het meldpunt discrimanatie want je bent geen minderheid.

Het is ook opvallend dat er tegen kuisheid gezeken wordt nu het uit Christelijke kant komt, maar we begrip moeten hebben voor geitennenneukers die niet weten wat Gillete is en hun vrouwen corrigeren de keuken in tikken

Beetje dubbele moraal.....zeker daar deze krietiek weer uit de bekende hoe komy
De Koran is geil de bijbel is vies

Komop mensen
Kop naar beneden nar het oosten om Allah te pijpen en je vanuit het westen door de PvdA stevig in je aars te laten nemen. Want deze voormalig rooie rakkers hebben recentelijk toch weer goed laten blijken wat voor volksverlakkers het zijn...... bezuinigingen, partijgenoten naaien en referenda's doordrukken.

Maar het woord poldertaliban zet de hiervan spontaan ejaculerende linkse kerk hier fijn van af, want dat blijft miz dom volk
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 00:14:47 #189
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53735001
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 23:43 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ware het niet dat als je als Prod of Katholiek oiet op zondag wenst te werken je door een werkgever niet aangenomen wordt. En je kunt je dan niet beklagen bij het meldpunt discrimanatie want je bent geen minderheid.

Als ik niet op dinsdag wil werken zijn er vast ook een hoop werkgevers die me niet aannemen. Discriminatie zal dat niet onder vallen. Wat is het verschil?
pi_53738369
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 23:21 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Het niveau zakt weer behoorlijk... Als dit het niveau van godslateraars is, dan ben ik blij dat ik in het christelijke kamp zit. Daar zit nog beschaving en fatsoen.

een kamp dat een genocidaal monster aanbidt, en het dan hebben over beschaving en fatsoen
*snorf*
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 09:16:42 #191
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53738406
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 09:13 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

een kamp dat een genocidaal monster aanbidt, en het dan hebben over beschaving en fatsoen
*snorf*

Je maakt jezelf echt belachelijk. Heb jij van je moeder en/of vader in je opvoeidng wel eens gehoord over respect en fatsoen. Of kom je uit een klassiek tokkie-gezin en hebben jullie die fase maar overgeslagen?
Pugna Pro Patria
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:07:21 #192
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53739310
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 09:16 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Je maakt jezelf echt belachelijk. Heb jij van je moeder en/of vader in je opvoeidng wel eens gehoord over respect en fatsoen. Of kom je uit een klassiek tokkie-gezin en hebben jullie die fase maar overgeslagen?

Nogmaals, respect en fatsoen moeten van twee kanten komen. Ik zie helaas maar al te vaak gelovigen die denken dat zij of hun standpunten een speciale status hebben. Deze arrogantie wekt vaak irritaties op, en terecht. Gelukkig zijn er ook veel gelovigen die vinden dat geloof iets persoonlijks is, iets wat je met anderen kunt delen maar zeker niet moet opdringen. Voor zulk soort mensen heb ik respect en ik denk eigenlijk dat ze zekerder staan in hun geloof omdat ze niet ten koste van alles erkenning proberen te vinden bij de ongelovige medemens.

Hoe dan ook, eigenlijk denk ik dat je aan het trollen bent
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:13:37 #193
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53739388
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:07 schreef vbmot het volgende:

[..]

Nogmaals, respect en fatsoen moeten van twee kanten komen. Ik zie helaas maar al te vaak gelovigen die denken dat zij of hun standpunten een speciale status hebben. Deze arrogantie wekt vaak irritaties op, en terecht. Gelukkig zijn er ook veel gelovigen die vinden dat geloof iets persoonlijks is, iets wat je met anderen kunt delen maar zeker niet moet opdringen. Voor zulk soort mensen heb ik respect en ik denk eigenlijk dat ze zekerder staan in hun geloof omdat ze niet ten koste van alles erkenning proberen te vinden bij de ongelovige medemens.

Hoe dan ook, eigenlijk denk ik dat je aan het trollen bent

Mis. Ik ben een oprecht gelovig mens. En ik stoor mij aan het onbeschofte en onfatsoenlijk gedrag van bepaalde groepen mensen in deze maatschappij. Het redelijk lijkt helemaal weg
Pugna Pro Patria
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:18:41 #194
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53739463
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:13 schreef Jurgen21 het volgende:
Mis. Ik ben een oprecht gelovig mens. En ik stoor mij aan het onbeschofte en onfatsoenlijk gedrag van bepaalde groepen mensen in deze maatschappij. Het redelijk lijkt helemaal weg

De redelijkheid lijkt inderdaad weer weg. Het blijkt dat de poldertaliban het weer tijd vind van het opgedrongen gristelijke moraal, ipv. in redelijkheid de mensen zelf te laten bepalen of ze hun winkel open houden of ze willen rusten, etc.

Gaan ze straks ook vasten wettenlijk invoeren?
Carpe Libertatem
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:21:07 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53739494
quote:

[..]

Zie het als een morele afrekening, na ettelijke eeuwen van ongeremde christenterreur. We zijn god voorbij -- eindelijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:23:09 #196
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53739517
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:21 schreef Ringo het volgende:
Zie het als een morele afrekening, na ettelijke eeuwen van ongeremde christenterreur. We zijn god voorbij -- eindelijk.

Blijkbaar zijn er nog wat nastuipen uit de sprookjesput.
Carpe Libertatem
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:36:25 #197
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53739708
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:23 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er nog wat nastuipen uit de sprookjesput.

Behoorlijke nastuipen dan. Onze gemeenteraad heeft een christelijke meerderheid

Na het lezen van sommige reacties hier snap ik best waarom sommige moslims radicaliseren. Ook ik wordt enkel gesterkt in mijn geloof als ik zie wat voor ellende atheïsme met zich meebrengt
Pugna Pro Patria
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:37:00 #198
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53739722
quote:

[..]

Door fundamentalisten als jij zal het nog lang onrustig blijven in Nederland. We leven in de 21ste eeuw, pas je daar op aan.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:38:50 #199
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53739760
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:36 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Behoorlijke nastuipen dan. Onze gemeenteraad heeft een christelijke meerderheid

Na het lezen van sommige reacties hier snap ik best waarom sommige moslims radicaliseren. Ook ik wordt enkel gesterkt in mijn geloof als ik zie wat voor ellende atheïsme met zich meebrengt

Fout: moslims radicaliseren juist door de mogelijkheden (artikel 23 anyone?) en ergernissen die de christelijke terreur heeft geschapen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:41:07 #200
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53739800
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hier wreekt zich dus het gebrek aan kennis van onze geschiedenis. Hoe kun je nou spreken van christenterreur, terwijl het juist het christendom is geweest dat Europa gemaakt heeft tot wat het vandaag de dag is. Met kerken als bolwerken van onze cultuur. Met een geloof dat vele grote staatsmannen de kracht gaf om te strijden voor een gpede zaak. Zelfs op onze euromunt wordt verwezen naar God. We zijn een door en door christelijk land, altijd al geweest en dat zal niet worden weggepoetst door godslasteraars.
Pugna Pro Patria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')