quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:52 schreef vbmot het volgende:
Typisch weer het kabinet van de betutteling. Ik begrijp niet waar de intolerantie van die christenen toch vandaan komt. Waarom zouden ze zich bemoeien met zaken waar ze niks mee te maken hebben; niemand is verplicht om te gaan winkelen op zondag. Ik haal het toch ook niet in m'n hoofd om mensen te verbieden om naar de kerk te gaan, hoe weinig begrip ik er ook voor heb. Ze doen maar, leven en laten leven. Overigens zijn de winkels in het centrum van Dublin, de hoofdstad van het streng katholieke Ierland, ook gewoon geopend op zondag vanaf een uur of 12, maar de zondagsrust zal vast iets van die anacephale protestantenzijn. Ik krijg het gevoel dat ze wat aandacht tekort komen door de manier waarop ze de confrontatie aangaan met niet gelovige mensen. Mijn respect voor 'de gristen' is in elk geval flink gedaald en daar zal ik me dan voortaan ook naar gaan gedragen. Dat ze maar in de stront mogen zakken met dat sprookjesboek.
Moet ik nu uit verveling maar kerken in brand gaan steken op zondag? Liefst met grrrrristenen erin, dan krijgen we hopelijk een beter kabinet de volgende keer.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:01 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Lees je eigen bericht nog eens na en kijk hoe onvoorstelbaar belachelijk je jezelf maakt. Heb toch wat meer respect voor het christendom. Het heeft het Europese continent gemaakt tot wat het thans is. Je bent gewoon een zielig figuur![]()
Hier in Noordoost-Friesland is geen winkel open op zondag. Ook nog nooit geweest en niemand die er over klaagt. Hier wordt je al raar aangekeken als je op zondag het gras maait of de was buiten hangt te drogen![]()
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:08 schreef Boze_Appel het volgende:
Florpas, jij als grootvoorstander van een met geweld opgelegde vrije dag, vind dus ook dat alle horeca dicht zou moeten zijn. Dat een pizza bestellen op een zondagavond een nono is evenals een lekker pilske pakken in je lokale kroegje.
Arbeid zou immers verboden moeten zijn op zondag opdat gij zult rusten! ... of?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het maakt weer zonneklaar dat met het CDA in de regering het allochtonenvraagstuk niet zal worden opgelost (zoals ook Paul Scheffer aankaart in z'n nieuwste boek maar ik zeg dat al langer).
Het is een clash of religions met als grootste slachtoffer de moderne Nederlander.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:31 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Het CDA heeft weinig met moslims. Ik ken geen enkele CDA'er die het islamitische geloof aanhangt. Het is nog gewoon een partij vol autochtone vaak christelijke Nederlanders. Die willen de moslims best gedogen, zolang ze zich maar aanpassen aan onze normen en waarden. Zolang ze die niet met voeten treden hebben de moslims weinig te vrezen van het CDA (en van alle andere weldenkende Nederlanders). Of had jij een andere oplossing?
[..]
Lees je eigen bericht nog eens na en kijk hoe onvoorstelbaar belachelijk je jezelf maakt. Heb toch wat meer respect voor het christendom. Het heeft het Europese continent gemaakt tot wat het thans is. Je bent gewoon een zielig figuur![]()
quote:Hier in Noordoost-Friesland is geen winkel open op zondag. Ook nog nooit geweest en niemand die er over klaagt. Hier wordt je al raar aangekeken als je op zondag het gras maait of de was buiten hangt te drogen![]()
Hier in Noordoost-Friesland ....
Hier in Noordoost-Friesland is geen winkel open op zondag. Ook nog nooit geweest en niemand die er over klaagt. Hier wordt je al raar aangekeken als je op zondag het gras maait of de was buiten hangt te drogen![]()
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:11 schreef Godslasteraar het volgende:
en verder trekt niemand zich van het gereutel der sneue paardenpijpers op het binnenhof ene flikker aan
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:20 schreef bas-beest het volgende:
[..]
daar heeft 'ie zowaar een punt...
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 23:43 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ware het niet dat als je als Prod of Katholiek oiet op zondag wenst te werken je door een werkgever niet aangenomen wordt. En je kunt je dan niet beklagen bij het meldpunt discrimanatie want je bent geen minderheid.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 23:21 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Het niveau zakt weer behoorlijk... Als dit het niveau van godslateraars is, dan ben ik blij dat ik in het christelijke kamp zit. Daar zit nog beschaving en fatsoen.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 09:13 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
een kamp dat een genocidaal monster aanbidt, en het dan hebben over beschaving en fatsoen
*snorf*
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 09:16 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Je maakt jezelf echt belachelijk. Heb jij van je moeder en/of vader in je opvoeidng wel eens gehoord over respect en fatsoen. Of kom je uit een klassiek tokkie-gezin en hebben jullie die fase maar overgeslagen?![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:07 schreef vbmot het volgende:
[..]
Nogmaals, respect en fatsoen moeten van twee kanten komen. Ik zie helaas maar al te vaak gelovigen die denken dat zij of hun standpunten een speciale status hebben. Deze arrogantie wekt vaak irritaties op, en terecht. Gelukkig zijn er ook veel gelovigen die vinden dat geloof iets persoonlijks is, iets wat je met anderen kunt delen maar zeker niet moet opdringen. Voor zulk soort mensen heb ik respect en ik denk eigenlijk dat ze zekerder staan in hun geloof omdat ze niet ten koste van alles erkenning proberen te vinden bij de ongelovige medemens.
Hoe dan ook, eigenlijk denk ik dat je aan het trollen bent![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:13 schreef Jurgen21 het volgende:
Mis. Ik ben een oprecht gelovig mens. En ik stoor mij aan het onbeschofte en onfatsoenlijk gedrag van bepaalde groepen mensen in deze maatschappij. Het redelijk lijkt helemaal weg
[..]
Mis. Ik ben een oprecht gelovig mens. En ik stoor mij aan het onbeschofte en onfatsoenlijk gedrag van bepaalde groepen mensen in deze maatschappij. Het redelijk lijkt helemaal weg
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:21 schreef Ringo het volgende:
Zie het als een morele afrekening, na ettelijke eeuwen van ongeremde christenterreur. We zijn god voorbij -- eindelijk.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er nog wat nastuipen uit de sprookjesput.
[..]
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:36 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Behoorlijke nastuipen dan. Onze gemeenteraad heeft een christelijke meerderheid![]()
Na het lezen van sommige reacties hier snap ik best waarom sommige moslims radicaliseren. Ook ik wordt enkel gesterkt in mijn geloof als ik zie wat voor ellende atheïsme met zich meebrengt![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zie het als een morele afrekening, na ettelijke eeuwen van ongeremde christenterreur. We zijn god voorbij -- eindelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |