abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:42:28 #201
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53739817
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Fout: moslims radicaliseren juist door de mogelijkheden (artikel 23 anyone?) en ergernissen die de christelijke terreur heeft geschapen.

Pugna Pro Patria
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:42:50 #202
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53739823
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:36 schreef Jurgen21 het volgende:
Na het lezen van sommige reacties hier snap ik best waarom sommige moslims radicaliseren. Ook ik wordt enkel gesterkt in mijn geloof als ik zie wat voor ellende atheïsme met zich meebrengt

Vertel mij. Wat voor ellende brengt atheïsme met zich mee?
Carpe Libertatem
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:44:58 #203
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53739860
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:13 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Mis. Ik ben een oprecht gelovig mens. En ik stoor mij aan het onbeschofte en onfatsoenlijk gedrag van bepaalde groepen mensen in deze maatschappij. Het redelijk lijkt helemaal weg

Probeer je eens in de andere kant in te leven. Ik vind het erger (en buiten alle redelijkheid) als mensen proberen om mijn leven in te richten dan als mensen zo nu en dan grof worden. Als je nou nog last zou hebben van mijn fijne tijd op zondag in het winkelcentrum dan hadden we iets om over te discussieren. Nu wekt het vooral de indruk van een typisch gereformeerde instelling dat plezier toch vooral verboden is. Er straalt er een ontzettende bitterheid vanaf, misschien frustratie dat het zieltjes winnen toch niet echt wil lukken? Zie de waarheid toch onder ogen; ik, en velen met mij, zien de kerk als iets uit vervlogen tijden, een museumstuk verweven met onze geschiedenis, maar niet iets om nu nog ons leven op te baseren. Dat stadium is definitief voorbij.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_53739877
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:41 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Hier wreekt zich dus het gebrek aan kennis van onze geschiedenis. Hoe kun je nou spreken van christenterreur, terwijl het juist het christendom is geweest dat Europa gemaakt heeft tot wat het vandaag de dag is. Met kerken als bolwerken van onze cultuur. Met een geloof dat vele grote staatsmannen de kracht gaf om te strijden voor een gpede zaak. Zelfs op onze euromunt wordt verwezen naar God. We zijn een door en door christelijk land, altijd al geweest en dat zal niet worden weggepoetst door godslasteraars.

Dat is eerder ondanks dan dankzij het christendom (of welke dogmatische doctrine dan ook). Ik heb geen enkel probleem met gelovigen, zolang ze enkel zichzelf beperkingen willen opleggen. Eindelijk eens een verstandig geluid uit het VVD kamp, jammer dat de VVD voor de rest vooral een club van conservatieve bange mensen is die zelf ook niet vies zijn van bevoogding en vrijheidsbeperking.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2007 11:47:07 ]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:46:16 #205
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53739879
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Vertel mij. Wat voor ellende brengt atheïsme met zich mee?

Mensen als jij, die alles en iedereen die gelooft volstrekt belachelijk maakt. Je vernielt een samenleving. Ik heb niets tegen atheïsme an sich; iedereen zoekt zelf maar uit wat ie wil geloven. Maar atheïsten die alles wat religieus is gaat vernederen, kwetsen, beledigen of klieren heb ik geen enkel begrip voor. Denk eens na voordat je wat opschrijft. Als ik gewoon naast je zou staan in een café dan zou je bepaalde dingen tegen mij zeggen, omdat dat gewoon tegen alle fatsoensnormen in gaat. Maar op het anonieme internet schrijf je alles gewoon op...
Pugna Pro Patria
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:48:16 #206
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53739914
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:42 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Verplaats je eens in hen: hoe zou jij het vinden als je geloof constant ter discussie wordt gesteld maar tegelijkertijd een ander geloof met staatsmiddelen de burgers wordt opgedrongen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53739917
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:46 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Mensen als jij, die alles en iedereen die gelooft volstrekt belachelijk maakt. Je vernielt een samenleving. Ik heb niets tegen atheïsme an sich; iedereen zoekt zelf maar uit wat ie wil geloven. Maar atheïsten die alles wat religieus is gaat vernederen, kwetsen, beledigen of klieren heb ik geen enkel begrip voor. Denk eens na voordat je wat opschrijft. Als ik gewoon naast je zou staan in een café dan zou je bepaalde dingen tegen mij zeggen, omdat dat gewoon tegen alle fatsoensnormen in gaat. Maar op het anonieme internet schrijf je alles gewoon op...

Kerel, jij doet het zelf net zo hard, maar dan richting moslims. Ik weet niet of dat nu die beschaving is waar jij op doelt.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:49:21 #208
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53739936
quote:

[..]

Het zijn voornamelijk christenen die miljoenen moslims en joden aan hun zwaard hebben geregen. Nimmer hoor je daar ook maar een kritisch noot over.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:51:04 #209
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53739966
quote:

Als ik gezellig in het cafe een biertje met je zou drinken zou ik het net zo goed over sprookjes hebben als hier. En je hebt gelijk dat iedereen lekker moet geloven wat hij/zij zelf wil geloven. Ik ga alleen miepen als mensen hun geloof en de rituelen of gedragingen daar omheen willen opdringen aan de andere mensen zonder geloof of met een ander geloof.

Bv. het hele koopzondag gebeuren. Ik vind het hartstikke leuk voor je dat jij in mensen gelooft die over water lopen, echt helemaal top, maar waarom mag een winkelier zijn winkel niet open doen omdat jij vind dat hij moet rusten van jouw geloof.

Atheisten hebben helemaal geen problemen met gelovigen totdat die gelovigen zich gaan bemoeien met hun leven. Geloof, maar doe dat lekker in je eigen leven en probeer mijn leven niet om te vormen naar waar jij in geloofd. Dank u.
Carpe Libertatem
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:51:15 #210
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53739972
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is eerder ondanks dan dankzij het christendom (of welke dogmatische doctrine dan ook). Ik heb geen enkel probleem met gelovigen, zolang ze enkel zichzelf beperkingen willen opleggen. Eindelijk eens een verstandig geluid uit het VVD kamp, jammer dat de VVD voor de rest vooral een club van conservatieve bange mensen is die zelf ook niet vies zijn van bevoogding en vrijheidsbeperking.

De VVD is van oorsprong een gewone christelijke partij. Zie onderstaand artikel uit het beginselprogramma van de partij uit 1948. Later is het artikel verdwenen uit het programma, maar onlangs zei Frits Bolkesteijn dat hij het betreurde dat de VVD niet meer oog had voor de christelijke traditie in Nederland
quote:
De Partij is diep overtuigd, dat de grondslagen der Nederlandse beschaving wortelen in het
christendom, al moge dit door de onderscheidene groepen des volks nog zo verschillend worden
verstaan. Zij is ervan doordrongen, dat het bovenal de christelijke geest is, die ons volk de waarde en
de vrijheid van de mens en zijn verantwoordelijkheid heeft doen beseffen en die het aanzien van ons
volk in de wereld heeft bepaald. Zij acht het daarom een onafwijsbare eis, dat door versterking van
deze geest zedelijke ontworteling en geestelijk nihilisme worden overwonnen, opdat de grondslagen
onzer samenleving daadwerkelijk kunnen worden beschermd tegen de gevaren, die deze, in het
bijzonder van de zijde der voorstanders van totalitaire staatsconstructies, bedreigen. Zij geeft er zich
daarbij ten volle rekenschap van, dat de zedekundige beginselen van het christendom worden
aangehangen door zeer velen, die de christelijke godsdienst niet belijden.
Pugna Pro Patria
pi_53740024
Overigens kan ik prima begrijpen dat de kleine ondernemer helemaal niet zit te wachten op zoveel koopzondagen. Het levert nauwelijks wat op maar men werkt wel 7 dagen per week. Ze kunnen niet als een V&D een blik personeel opentrekken.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:54:19 #212
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53740025
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als ik gezellig in het cafe een biertje met je zou drinken zou ik het net zo goed over sprookjes hebben als hier. En je hebt gelijk dat iedereen lekker moet geloven wat hij/zij zelf wil geloven. Ik ga alleen miepen als mensen hun geloof en de rituelen of gedragingen daar omheen willen opdringen aan de andere mensen zonder geloof of met een ander geloof.

Bv. het hele koopzondag gebeuren. Ik vind het hartstikke leuk voor je dat jij in mensen gelooft die over water lopen, echt helemaal top, maar waarom mag een winkelier zijn winkel niet open doen omdat jij vind dat hij moet rusten van jouw geloof.

Atheisten hebben helemaal geen problemen met gelovigen totdat die gelovigen zich gaan bemoeien met hun leven. Geloof, maar doe dat lekker in je eigen leven en probeer mijn leven niet om te vormen naar waar jij in geloofd. Dank u.

In een democratie, eigenlijk in elke samenlevingsvorm, worden ideeën aan anderen opgedrongen. Toevallig heeft Nederland een grote groep christenen. Ons wordt koopzondagen opgedrongen door de atheïstische kerk.
Pugna Pro Patria
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:54:49 #213
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53740033
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:51 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

De VVD is van oorsprong een gewone christelijke partij. Zie onderstaand artikel uit het beginselprogramma van de partij uit 1948. Later is het artikel verdwenen uit het programma, maar onlangs zei Frits Bolkesteijn dat hij het betreurde dat de VVD niet meer oog had voor de christelijke traditie in Nederland
[..]

Dat was een heel andere tijd: de tijd dat het geloof nog niet bekritiseerd mocht worden. Zelfs de PvdA/SDAP schermde toen met het geloof uit electorale overwegingen.

Maar het is inderdaad zo dat de VVD altijd een buitenbeentje is gebleven in het keurkorps van liberale partijen in Europa.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:56:21 #214
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53740062
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:54 schreef Jurgen21 het volgende:
In een democratie, eigenlijk in elke samenlevingsvorm, worden ideeën aan anderen opgedrongen. Toevallig heeft Nederland een grote groep christenen. Ons wordt koopzondagen opgedrongen door de atheïstische kerk.

Ja en alle atheisten sleuren de gristenen hun huizen uit om verplicht te gaan winkelen ... ohnee, wacht dat ging anders ...
Carpe Libertatem
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:57:03 #215
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53740075
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Kerel, jij doet het zelf net zo hard, maar dan richting moslims. Ik weet niet of dat nu die beschaving is waar jij op doelt.

Niet alleen richting moslims maar richting alle anders denkenden. Het straalt een enorme arrogantie uit om anderen je levensovertuiging op te leggen. En ja, dat doe je bijvoorbeeld d.m.v. het verbieden van koopzondagen op basis van religieuze argumenten.
pi_53740097
quote:

[..]

In een liberale samenleving staat het je vrij gebruik te maken van rechten. Dat lijkt me een beter optie. Wil je niet op zondag winkelen ? Prima, dan doe je het niet. Maar mensen die dat wel willen moeten dat gewoon kunnen. Dat is het verschil met christenpolitiek. Dan bepaalt de kerk wat goed voor je is. En die tijd hadden we geloof ik al een tijdje achter ons.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:01:55 #217
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53740174
quote:

[..]

Het gebrek aan logica doorkruist telkenmale je argumentatie. Het is namelijk gewoon toegestaan om niet te gaan winkelen op zondag. Dat mag gewoon, koopzondag of niet. Zo kan elk poppetje doen waar 'ie zin in heeft. Fijn he?
pi_53740195
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:51 schreef Boze_Appel het volgende:

Precies, en dit kan je nu net niet aan het verstand brengen van gelovigen, op 1 of andere manier zit een constructiefout in de hersencellen.
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:04:53 #219
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53740228
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
Precies, en dit kan je nu net niet aan het verstand brengen van gelovigen, op 1 of andere manier zit een constructiefout in de hersencellen.

Ze denken het moraalmonopolie te hebben en denken dus te weten wat is goed is voor hunzelf en anderen.
Carpe Libertatem
pi_53740267
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ze denken het moraalmonopolie te hebben en denken dus te weten wat is goed is voor hunzelf en anderen.

Dat is niet voorbehouden aan gelovigen denk ik. Het wordt pas vervelend als je anderen de vrijheid ontneemt om eigen normen en waarden te hanteren. En dat zie ik ook veel niet-gelovigen doen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:10:43 #221
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53740326
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:03 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik ben dan ook vaste klant bij de hersendokter.

(het niveau daalt weer jongens, kom op...)

Ik heb gewoon een politieke mening, die ik hier slechts zelden heb verdedigd vanuit miijn christelijke achtergrond. Het is dan ook verbazingwekkend dat het geloof erbij wordt gehaald.
Pugna Pro Patria
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:13:52 #222
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53740378
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:10 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een politieke mening, die ik hier slechts zelden heb verdedigd vanuit miijn christelijke achtergrond. Het is dan ook verbazingwekkend dat het geloof erbij wordt gehaald.

Wat is je argumentatie voor een wekelijkse rustdag?
pi_53740418
quote:

[..]

een politieke mening die is gebaseerd op de bijbel en je geloof (of beter gezegd, je opvoeding. Want geloven doe je niet uit jezelf).
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:16:17 #224
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53740424
quote:

[..]

Het is de combinatie van je fundamentalistische geloof en je aversie tegen moslims die niet meer van deze tijd is.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:37:33 #225
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53740873
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, lekker zonder regels en laat iedereen maar doen waar ie zin in heeft.

De winkels zijn 6 dagen per week open. Waarom moet die 7e dag er perse bij eigenlijk?

Voor een fulltime werkend iemand zijn de winkels dus maar 1 dag open. een 2e is zeer welkom.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:46:38 #226
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53741050
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is de combinatie van je fundamentalistische geloof en je aversie tegen moslims die niet meer van deze tijd is.

Ik heb géén fundamentalistisch geloof en heb geen aversie tegen moslims an sich. Ik heb wel aversie tegen een islamisering van Nederland.
Pugna Pro Patria
pi_53741124
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:46 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik heb géén fundamentalistisch geloof en heb geen aversie tegen moslims an sich. Ik heb wel aversie tegen een islamisering van Nederland.

Je vindt het vervelend dat een ander geloof invloed heeft ? En ik snap al helemaal niet waarom je tegen die islamisering zou zijn (als dat zou bestaan), jullie streven naar dezelfde normen en waarden. Misschien duurt het even voordat je dat door hebt.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:04:09 #228
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53741358
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:37 schreef Lambiekje het volgende:

Voor een fulltime werkend iemand zijn de winkels dus maar 1 dag open. een 2e is zeer welkom.

Idd, want je rent je die zaterdag dag gewoon rot
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:04:18 #229
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53741363
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Je vindt het vervelend dat een ander geloof invloed heeft ? En ik snap al helemaal niet waarom je tegen die islamisering zou zijn (als dat zou bestaan), jullie streven naar dezelfde normen en waarden. Misschien duurt het even voordat je dat door hebt.

Ook al zouden we naar dezelfde normen en waarden streven (wat overigens niet klopt), dan nog vind dat de verschillende culturen onverenigbaar zijn. Dat leidt tot ruzies.
Pugna Pro Patria
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:06:11 #230
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53741408
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je zaterdag 12 uur aan een stuk winkelt. Je boodschappen kun je door de week 's avonds gewoon doen, dus het lijkt me zeer onlogisch dat je de hele zaterdag, elke zaterdag weer kwijt bent aan het aanschaffen van andere consumptiegoederen.
Pugna Pro Patria
pi_53741436
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:04 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ook al zouden we naar dezelfde normen en waarden streven (wat overigens niet klopt), dan nog vind dat de verschillende culturen onverenigbaar zijn. Dat leidt tot ruzies.

Jee, daar heb je echt geen verschillende culturen voor nodig hoor. Waarom denk je dat er tig christelijke stromingen bestaan ? De islam en het christendom kennen meer overeenkomsten dan verschillen.
pi_53741454
Maar goed, in onze joods-christelijke cultuur moeten de winkels natuurlijk ook op zaterdag dicht.
pi_53741478
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:06 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je zaterdag 12 uur aan een stuk winkelt. Je boodschappen kun je door de week 's avonds gewoon doen, dus het lijkt me zeer onlogisch dat je de hele zaterdag, elke zaterdag weer kwijt bent aan het aanschaffen van andere consumptiegoederen.

Jij dient niet te bepalen wanneer ik en de winkelier, alletwee jou onbekend nota bene, het een puik plan vinden een overeenkomst te sluiten.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:11:33 #234
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53741506
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Vooralsnog zit je vandaag achter je TFT-scherm uit te hijgen
Pugna Pro Patria
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:12:23 #235
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53741515
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jij dient niet te bepalen wanneer ik en de winkelier, alletwee jou onbekend nota bene, het een puik plan vinden een overeenkomst te sluiten.

Jij mag best met een winkelier een overeenkomst sluiten op de zondag. Dat is nergens verboden. Zolang de winkelier zijn zaak maar gesloten houdt.
Pugna Pro Patria
pi_53741543
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:19 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Dé overheid wordt aangestuurd door mensen die door de Nederlandse bevolking worden gekozen. Blijkbaar hebben grote groepen Nederlanders dus helemaal geen moeite met een moraliserende overheid. Een overheid die grenzen stelt is juist goed bezig.

Zo, dat is democratisch van je. Dus als een meerderheid van het parlement beslist dat alle ondernemers op zondag hun winkel moeten openen, heb je daar ook geen bezwaar tegen?

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_53741575
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zo, dat is democratisch van je. Dus als een meerderheid van het parlement beslist dat alle ondernemers op zondag hun winkel moeten openen, heb je daar ook geen bezwaar tegen?

Wat voor droeftoeter heeft de site in je sig eigenlijk gemaakt

Dat zou eens verboden moeten worden

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2007 13:16:11 ]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:15:55 #238
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53741578
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik dan prima. Dat is namelijk de essentie van onze democratie.
Pugna Pro Patria
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:17:16 #239
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53741607
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:15 schreef Jurgen21 het volgende:

Carpe Libertatem
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:25:16 #240
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53741746
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:17 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

U bent ondemocratisch?
Pugna Pro Patria
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:26:24 #241
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53741760
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:25 schreef Jurgen21 het volgende:
U bent ondemocratisch?

Ik heb niet zoveel met democratie nee.
Carpe Libertatem
pi_53741819
Ik vrees dat velen bij de laatste verkiezingen niet helemaal doorhadden wat hun stem voor de zogenaamd 'linkse' GristenUnie werkelijk zou betekenen...
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:40:05 #243
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53742016
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel met democratie nee.

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53742164
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:15 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ah, ja. Ik ben tegen allebei, maar ik ben dan ook geen democraat.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 14:07:09 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53742463
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een vriend van mij vatte het zo samen.
Waarom mag ik niet zelf bepalen welke dag ik mijn antiquariaat open doe?
Mijn ene buurman de frietbakker en de andere buurman de kroegbaas mogen op zondag hun ongezonde nering aan de touristen verkopen, maar mijn tweedehands boeken, gezond geestelijk voer mag ik niet aan de man brengen

Geweldig te zien dat niemand hier van de poldertaliban aanhangers een argument tegen heeft kunnen formuleren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 14:14:39 #246
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53742584
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Geweldig te zien dat niemand hier van de poldertaliban aanhangers een argument tegen heeft kunnen formuleren

Er is er eentje over verkeersdrukte begonnen, maar verder hebben ze weinig argumenten inderdaad.
Carpe Libertatem
pi_53742611
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:14 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er is er eentje over verkeersdrukte begonnen, maar verder hebben ze weinig argumenten inderdaad.

Dat is ook niet zo gek, er is geen enkel rationeel argument voor te bedenken behalve dat het voortkomt uit hun 2e wetboek, de Bijbel.

Voor socialisten is het natuurlijk een ander verhaal.
pi_53742626
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:

"De meerderheid heeft het bepaald"
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 14:18:46 #249
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53742643
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:16 schreef gelly het volgende:
Voor socialisten is het natuurlijk een ander verhaal.

Voor socialisten zal de werkdruk van de zelfstandige ondernemer gelden. Maar ook die zal geen antwoord hebben op de vraag waarom de frietbakker wel (zelfstandige ondernemer) en de antiekwinkel niet (zelfstandige ondernemer).
Carpe Libertatem
pi_53742726
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Voor socialisten zal de werkdruk van de zelfstandige ondernemer gelden. Maar ook die zal geen antwoord hebben op de vraag waarom de frietbakker wel (zelfstandige ondernemer) en de antiekwinkel niet (zelfstandige ondernemer).

De HoReCa is van oudsher al een branche die zo'n beetje 7 dagen per week werkt. Op vrijwillige basis. Punt is denk ik een beetje dat de kleine ondernemer "gedwongen" wordt ook op zondag open te zijn. Simpelweg omdat ie anders klanten verliest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')