abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53742760
Wie niet werkt zal niet eten. Simpel.
pi_53742778
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
Simpel.

Precies, kinderen terug in de kolenmijnen wat ik je brom.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 14:26:58 #253
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53742781
Een hoop kleine winkels zouden gráág op zondag open zijn. Nu moeten ze hun inkomsten uit zes andere dagen halen, waarvan er zo'n 4 à 5 relatief maar heel weinig omzet geven. Liever een doordeweekse dag minder dan de zondag aan je neus voorbij laten gaan.

Maar ja, alles ten koste van de gristelijke moraal. Je zou toch godverdomme een stille guerilla-oorlog beginnen tegen zoveel reli-tuig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 14:27:30 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53742796
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:17 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

"De meerderheid heeft het bepaald"

Onder paars heeft de meerderheid bepaald dat er al die koopzondagen konden komen, wat willen de poldertaliban nog meer terug draaien? Abortus? Euthansie? Homohuwelijk?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 14:30:04 #255
45206 Pietverdriet
pi_53742851
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:23 schreef gelly het volgende:

[..]

De HoReCa is van oudsher al een branche die zo'n beetje 7 dagen per week werkt. Op vrijwillige basis. Punt is denk ik een beetje dat de kleine ondernemer "gedwongen" wordt ook op zondag open te zijn. Simpelweg omdat ie anders klanten verliest.

Dat is de keuze van de winkelier, de openingstijden door de week zijn ook verlengt, maar alleen de supermarkten blijven savonds langer open.
Dat je open mag betekend niet dat je open moet.
Een antiquariaat zal eerder op zondag open willen zijn als op een maandag of dinsdag
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:44:11 #256
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53745100
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Onder paars heeft de meerderheid bepaald dat er al die koopzondagen konden komen, wat willen de poldertaliban nog meer terug draaien? Abortus? Euthansie? Homohuwelijk?

Terug naar de jaren vijfig
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53747076
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zij krijgen de zaterdag, wij krjgen de zondag.

Jij wil de stad in zonder winkelpubliek. Jij krijgt zondag.
Ik wil de stad in zonder kinderen. Krijg ik vrijdag zonder kinderen?
pi_53757630
Wat betreft wat Paars ingevoerd heeft en het 'terugdraaien daarvan:
quote:
De ChristenUnie-fractie in de Tweede Kamer heeft met verontwaardiging kennisgenomen van de wijze waarop de VVD pleit voor het loslaten van de Winkeltijdenwet. ,,Partijen die de bestaande wet willen handhaven, worden voor taliban uitgemaakt. Moet ik de VVD dan een losgeslagen bende wettelozen gaan noemen?’’ vraagt Kamerlid Cynthia Ortega-Martijn zich af.

De regeringspartijen CDA, PvdA en ChristenUnie hebben in hun coalitieakkoord afgesproken: ‘Het oneigenlijke gebruik van de toerismebepaling in de Winkeltijdenwet ter verruiming van het aantal koopzondagen wordt tegengegaan.’ Naar verluidt neemt het kabinet binnenkort een besluit over de wijze waarop het bedoelde misbruik van de toerismebepaling wordt aangepakt.

Volgens de geldende Winkeltijdenwet, die D66-minister Hans Wijers ruim tien jaar geleden opstelde, mogen gemeenten twaalf koopzondagen per jaar aanwijzen. Voor toeristische centra wordt een uitzondering gemaakt; daar mogen de winkels op meer zondagen open, om de stroom toeristen te bedienen die ze op die dag te verwerken krijgen. Inmiddels is wel duidelijk dat veel gemeenten van die uitzonderingsregeling gebruik maken voor winkelcentra die onmogelijk als ‘toeristisch’ zijn aan te merken. Er zijn gemeenten waar álle winkels álle zondagen open mogen zijn. De ChristenUnie hoopt dat het kabinet daar, zoals afgesproken, een einde aan maakt.
Ortega: ,,We pleiten dus voor handhaving van een bestaande wet, die onder een liberaal bewind tot stand is gekomen. Dat doen we omdat volgens ons de zondagsrust een zegen is voor de mensen. Die zegen willen we ook hardwerkende winkeliers niet onthouden. De VVD komt op voor de belangen van de grote winkelketens, maar ze zien niet hoe zwaar de kleine middenstander het heeft die onder druk van z’n grote buren op zondag de winkel open moet doen, en dan ook nog eens z’n personeel extra moet betalen. Mensen hebben een gezamenlijke vrije dag nodig voor een gezond sociaal leven. En er is een grens aan wat consumenten consumeren kunnen, dus de totale omzet van de detailhandel neemt echt niet toe door al die koopzondagen.’’

In het Algemeen Dagblad vergelijkt VVD-Kamerlid Aptroot het voornemen van de coalitiepartijen met het bewind van de taliban in Afghanistan. ,,De christelijke partijen in het kabinet zijn een soort taliban in de polder die voor ons willen uitmaken wat we wel en niet mogen doen,’’ zegt VVD-Kamerlid Charlie Aptroot in het AD (4 oktober 2007). De ChristenUnie vindt het ongehoord dat de liberalen zo oordelen over democratische partijen die de bestaande wet willen handhaven.

http://www.christenunie.n(...)liban-ongehoord.html

Denk erom: winkels mogen helemaal niet zelf kiezen op welke zondag ze open zijn. De gemeente kiest 12 zondagen waarop een winkel kan kiezen dicht te blijven. Een gemeente mag van de overheid de winkels niet zomaar toestemming geven vaker dan eenmaal per maand op zondag open te zijn; tenzij dat voor het toerisme nodig is.

Ik vind het verkeerde betutteling, dat de overheid bepaalt wanneer een winkel open mag. Verkeerde regeling door Paars opgesteld dus, met die beperking tot 12 per jaar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_53758155
tja, zoals velen werk ik doordeweeks, en wat mij betreft mogen alle winkels de gehele week dicht, behalve donderdagavond en zaterdag en zondag. Behalve dan natuurlijk alles wat gerelateerd is met mijn maag. Die hebben 24/7 open te zijn.

En winkels op zondag open is wel zo praktisch, ben ik niet van een zaterdag alleen afhankelijk als ik iets moet/wil aanschaffen.

En wellicht blijft het argeloos winkelend publiek in Den Haag op zondag het volgende bespaard:

pi_53758185
en wil iemand godverdegodver de stekker uit die kutkerken trekken, van die takkeherrie van die klokken wordt ik ook niet goed. En dat om 9:50 in de ochtend
pi_53758735
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 09:51 schreef Godslasteraar het volgende:
en wil iemand godverdegodver de stekker uit die kutkerken trekken, van die takkeherrie van die klokken wordt ik ook niet goed. En dat om 9:50 in de ochtend

Ik hoor liever de kerkklokken dan het gejammer uit de minaretten van een moskee.
  zondag 7 oktober 2007 @ 10:52:12 #262
45206 Pietverdriet
pi_53758848
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 10:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik hoor liever de kerkklokken dan het gejammer uit de minaretten van een moskee.

Oh, laat ik nu gedacht hebben dat jij het liefst humpapa en stampende laarzen hoorde, met mannen gezang daarbij over zwarte handen enzo

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietverdriet op 07-10-2007 11:10:58 ]
  zondag 7 oktober 2007 @ 10:52:44 #263
40566 Ericr
Livewrong
pi_53758854
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, laat ik nu gedacht hebben dat jij het liefst humpapa en stampende laarzen hoorde, met mannen gezang daarbij over zwarte handen enzo

zondag 7 oktober 2007 @ 11:08:41 #264
45206 Pietverdriet
pi_53759093
Wat ik ook nooit gesnapt heb is dat de Christenhonden zich zo vast bijten in winkels, is dat hun enige idee van economische activiteit en werken, de winkel? Kunnen ze niet verder denken? Waarom is de Winkel gebonden aan zondagsrust, maar wordt er niet moeilijk gedaan over mensen in de continue industrie, de electriciteitscentrales, de politie, verplegend personeel, mensen bij de omroepen, mensen bij de pers, cafe, frietkot, restaurant, wegenwacht die hun helpt als ze zondag naar oma gaan na de kerk en met pech komen zitten, ja godbetere het, meneer pastoor en de dominee werken ook op zondag.
Waarom mogen dat uitgerekend winkels niet open?

Juist de detail handel heeft enorme concurentie van 24/7 open zijnde internetshops. Voor de detailhandel zou het juist een enorm voordeel zijn als ze op zondag open mogen zijn als ze dat willen. En nogmaals, ze HOEVEN niet.
pi_53759119
quote:

[..]

Niet bepaald mijn favoriete genre, daarom ben ik ook niet naar mofrika verhuisd.
pi_53759196
Ik ga liever terug naar de jaren '50 met de gristenen, dan terug naar het Stenen Tijdperk met de moslims.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53759344
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat ik ook nooit gesnapt heb is dat de Christenhonden zich zo vast bijten in winkels, is dat hun enige idee van economische activiteit en werken, de winkel? Kunnen ze niet verder denken? Waarom is de Winkel gebonden aan zondagsrust, maar wordt er niet moeilijk gedaan over mensen in de continue industrie, de electriciteitscentrales, de politie, verplegend personeel, mensen bij de omroepen, mensen bij de pers, cafe, frietkot, restaurant, wegenwacht die hun helpt als ze zondag naar oma gaan na de kerk en met pech komen zitten, ja godbetere het, meneer pastoor en de dominee werken ook op zondag.
Waarom mogen dat uitgerekend winkels niet open?

Juist de detail handel heeft enorme concurentie van 24/7 open zijnde internetshops. Voor de detailhandel zou het juist een enorm voordeel zijn als ze op zondag open mogen zijn als ze dat willen. En nogmaals, ze HOEVEN niet.

laat de Jezusunie eens met het voorstel komen dat ook benzinestations op zondag dicht moeten.
pi_53759362
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:25 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

laat de Jezusunie eens met het voorstel komen dat ook benzinestations op zondag dicht moeten.

Zou je daar wakker van liggen dan?
pi_53759393
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:26 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Zou je daar wakker van liggen dan?

ik niet, maar in mijn fantasie kan ik het gebrul van autorijdend Nederland al horen
pi_53759441
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:28 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ik niet, maar in mijn fantasie kan ik het gebrul van autorijdend Nederland al horen

Hmmm ja, leuk experimentje inderdaad.

Als er één groep is die de groep huiliemoslims qua vermakelijkheid benadert, dan zijn het de fanatieke autorijders wel.
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:56:28 #271
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53759863
quote:

Zielig fuguur.
Pugna Pro Patria
pi_53764277
quote:

[..]

[afbeelding]

zitten jouw kids bij die beweging?
Niet voor de poes
  † In Memoriam † zondag 7 oktober 2007 @ 15:09:26 #273
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53765188
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:14 schreef TomTancr3do het volgende:
Ik ga liever terug naar de jaren '50 met de gristenen, dan terug naar het Stenen Tijdperk met de moslims.

Ik ga liever helemaal niet terug als je het niet erg vind.
Carpe Libertatem
pi_53781378
quote:
Goed punt, ik heb een hele tijd tegenover een kerk gewoond (tot tweemaal toe eigenlijk), en ik werd er echt niet goed van. Vooral omdat het echt onnodig hard was, en extreem lang doorging. Erg fijn als je ligt uit te slapen, of je zit een film te kijken ofzo. Vraag me echt af waar dat voor nodig is, ik val mijn buren ook niet lastig met structureel lawaai.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_53783768
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:42 schreef Floripas het volgende:
Je legt het dan gewoon af tegen de Blokkers en de V&Ds.
Sinds de koopzondagen is het de V&D ook geweldig vergaan natuurlijk...

Ik durf zelfs te stellen dat de koopzondag een van de oorzaken is dat de V&D thans slecht draait. De koopzondag zorgt voor hogere personeelskosten. De V&D meende dat op te lossen door miepjes van 16 in te huren, ook voor doordeweeks (en goed maar duur personeel moest eruit).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')