CBR125 is wel wat voor jequote:Op donderdag 8 november 2007 17:35 schreef Johnns het volgende:
Hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt aan het motorrijbewijs? Het lijkt me leuk om mijn motorrijbewijs erbij te halen, iets dat ik straks in het voorjaar wel mooi kan doen.
oja, en hebben jullie nog tips voor een beginnersmotor? beetje nakedbike achtig. A met beperking, dat weer wel![]()
totale kosten rbw incl kleding ongeveer: 1500 euro.quote:Op donderdag 8 november 2007 17:35 schreef Johnns het volgende:
Hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt aan het motorrijbewijs? Het lijkt me leuk om mijn motorrijbewijs erbij te halen, iets dat ik straks in het voorjaar wel mooi kan doen.
oja, en hebben jullie nog tips voor een beginnersmotor? beetje nakedbike achtig. A met beperking, dat weer wel![]()
Moet zeker lukken.quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:23 schreef Oosthoek het volgende:
Ik heb ongeveer 1000 euro begroot. Geen idee of ik dat ga halen, denk het niet eigenlijk, daarom heb ik maar wat uitloop gereserveerd.. Heb nu 2x 60 en 1x 80 uitgegeven, maandag weer twee uur les á 80 euro en volgende week AVB. Zie nu dat me dat 100 euro gaat kosten. Ben dan dus al 380 kwijt. Moet dan nog AVD (200 euro totaal) en verkeersdeelnemingslessen natuurlijk. Daar zou ik dan nog 5 lessen kunnen hebben voor deelneming voordat ik aan de 1000 euro zit. Moet eigenlijk wel lukken als ik dat zo teruglees...![]()
Die ER5 ziet er zekerquote:Op maandag 12 november 2007 12:00 schreef theKiD het volgende:
[..]
totale kosten rbw incl kleding ongeveer: 1500 euro.
Excl. kleding ongeveer 900 euro.
Mooie beginnersfietsen: Kawa ER5, Honda cbf (ook lesmotor volgens mij) Dit zijn beide naked bikes
Elke maand maar even wat speciaal opzij leggen, en als het dan een beetje meezit met de wachttijden bij het CBR kan ik misschien in het voorjaar nog wel...quote:Op maandag 12 november 2007 22:43 schreef Beach het volgende:
Vraag maar niet hoeveel ik kwijt ben [ afbeelding ]
Och, mn moeder heeft nog een Belgisch rijbewijs uit de jaren '70. Daar kreeg je het toen gewoon gratis bijquote:Op maandag 12 november 2007 23:08 schreef Johnns het volgende:
Overigens als ik mijn vader hoor, die in totaal 1 rijles gehad heeft en voor de rest bij de gemeente een "lesplaatje" haalde, en daarmee binnen de gemeente zelf mocht rijden om het zelf aan te leren. En dan natuurlijk ook gewoon binnen 1x slagen heEn vroeger kostten rijbewijzen natuurlijk ook nog geen drol.
Ze letten overal op.quote:Op dinsdag 13 november 2007 08:24 schreef Boost het volgende:
Kan een van jullie mij nou eens vertellen waar bij het AVD nou allemaal op gelt wordt? Is het vooral het kijken en positie op de weg, of welke andere zaken wordt extra gelt? Heb morgenavond nog een les en dan ga ik mijn AVD plannen. Hoop het eigenlijk nog deze maand af te ronden....
Tja, ik vond het inderdaad ook superfijn om open te rijden toen ik nog een helm van de rijschool had, die besloeg ook al bij het minste of geringste en het vizier was ook compleet bekrast. Nu ik mijn eigen helm heb rij ik toch best vaak dicht...in ieder geval als ik boven de 50 ga rijden zeker. En inderdaad, op de snelweg moet je ook haast wel (heb het eigenlijk ook nooit anders geprobeerd haha....)quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:32 schreef Oosthoek het volgende:
Ik vind het juist heerlijk om met een open vizier te rijden. Heb hem tot nu toe nog niet dicht gehad. Zal wel komen als ik op de snelweg zit, maar heb jaren met een potje op mn kop brommer gereden, dus ben wel redelijk gewend aan de wind langs je wangen.
Jup!quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:49 schreef Den_Haag het volgende:
En goed gebruik maken van de voordelen van een motor.
Dicht vind ik soms ook wel lekker. Compleet afgesloten, nog maar amper motorgeluid, geen wind gesuis, en je kunt lekker tegen jezelf praten zonder dat andere mensen dat doorhebben.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:32 schreef Oosthoek het volgende:
Ik vind het juist heerlijk om met een open vizier te rijden. Heb hem tot nu toe nog niet dicht gehad. Zal wel komen als ik op de snelweg zit, maar heb jaren met een potje op mn kop brommer gereden, dus ben wel redelijk gewend aan de wind langs je wangen.
quote:Op woensdag 14 november 2007 13:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dicht vind ik soms ook wel lekker. Compleet afgesloten, nog maar amper motorgeluid, geen wind gesuis, en je kunt lekker tegen jezelf praten zonder dat andere mensen dat doorhebben.
ik voer hele gesprekken met mijzelf.. ook het paardenlul komt regelmatig voorbij ja!quote:Op woensdag 14 november 2007 14:04 schreef Geqxon het volgende:
Of ben ik de enige die wel eens "paardenlul" roept?
same here.. en ook van.. rij rechtdoor op voorangsweg, auto van rechts.. 'nee je ziet me niet he? zal ik alvast remmen want je rijd toch wel door.. .. ja he ik wist het, wat ben je me toch dankdaar dat ik remde anders had je nu gezeik met je vrouw over die deuk'quote:Op woensdag 14 november 2007 14:16 schreef nicomart het volgende:
[..]
ik voer hele gesprekken met mijzelf.. ook het schelden komt regelmatig voorbij ja!
Alsof ik mezelf hoorquote:Op woensdag 14 november 2007 20:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
same here.. en ook van.. rij rechtdoor op voorangsweg, auto van rechts.. 'nee je ziet me niet he? zal ik alvast remmen want je rijd toch wel door.. .. ja he ik wist het, wat ben je me toch dankdaar dat ik remde anders had je nu gezeik met je vrouw over die deuk'![]()
Mja.. die is inderdaad onvermijdelijk.. Die heb ik ook vaak bij 10 km/h langzamer rijden dan toegestaan op een weg waar inhalen niet is toegestaan.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:47 schreef Lennox het volgende:
Ouwe, seniele + mongool is meestal een combinatie die er ineens uitfloept. Voornamelijk bij onnodig linksrijden.
Als het al zo dichtbij zit.quote:Op maandag 19 november 2007 13:46 schreef Boost het volgende:
En nog een mededeling van mijn kant uit....
Ondanks dat ik nog bezig ben met lessen, ben ik er toch sterk over aan het denken om nu al een motortje te kopen....
Ben namelijk zojuist mijn dreambike tegengekomen op i-net tegen een niet af te slaan prijsje....Zit nu een beetje in dubio. Nu kopen, en genieten van het feitdat ik iig de motor heb die ik wil hebben....Of wachten tot ik mijn rijbewijs heb, zoals de normale procedure is en dan pas een motor aanschaffen....
HELP!!!
Dat is wel vrij kutquote:Op maandag 19 november 2007 17:20 schreef Boost het volgende:
nou jongens...alles was geregeld, afspraak gemaakt om te kijken, en ik zat alweer een 3 kwartier in de auto op weg naar mijn nieuwe motortje...totdat...de verkoper doodleuk belde...sorry, heb hem al verkocht!
Ben geloof ik nog nooit zo kwaad op iemand geworden over de telefoon en heb in dit geval zelfs een volwassen man tot huilen kunnen brengen uit schaamte. Had hem ook nog bijna (helaas bijna...) zover dat hij de koper op ging bellen om de verkoop ongedaan te maken. Uiteindelijk deed ie dat dus niet. Klote voor mij, maar ja...
hij gaf wel meteen toe dat hij fout was geweest, maar ja, daar koop ik niets voor. 2,5 uur vrij genomen voor niets, 150 km gereden voor niets....
Baal nu dus even als een stekker!
Vooruitquote:Op zondag 25 november 2007 15:27 schreef Firenzo het volgende:
Ik zit ook al een tijdje te denken aan het halen van mijn motorrijbewijs, en ik had een aantal vraagjes
hoeveel lessen hebben jullie gevolgd? [wat voor aantal is normaal]?
wat kost een les ongeveer? [gelijkwaardig aan autorijles?]
hadden jullie al ervaring met [schakel]brommer oid?
wat is fijner een rijschool met de intructeur in de auto, of op de motor?
wat heeft het jullie totaal ongeveer gekost? [pak gekocht ja/nee, exemans etc]
tnx
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |