Ben al 4 dagen aan het Bakkerenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:54 schreef ColdFeet het volgende:
Hallo, daar ben ik weer! Wat een dolle dagen maak ik toch, tegenwoordig. Gister 6 uur de deur uit, 8 uur weer thuis ('s ochtends/'s avonds, wel te verstaan).
SQ is terug, met een nieuwe avatar. Dikke pret. Ga je meteen weer aan de SB?
Ik heb ook even gelezen in dat FP-topic over dikke mensen, wel shocking zeg, wat een gebash. Niet dat ik serieus overgewicht nou zo mooi vind, maar jeetje, je zou met een BMI van 25+ al geen hap meer mogen eten, als ik het zo lees.
Realiseren mensen zich ook weleens dat het voor een flink deel genetisch bepaald is? Ik heb het dan niet over mensen die anderhalf pak gevulde koeken achter elkaar wegwerken, maar mensen die gezond eten, genoeg bewegen en alsnog een BMI van 27-29 hebben.....
Nou, ik vind het best stom.
Zie je nou wel dat al ons vet ergens een hoger doel dient?quote:Mensen met een normaal gewicht voelen zich superieur als ze een dik persoon zien. Dat heeft een goede invloed op het zelfbeeld van de mensen met een normaal postuur.
Dat denk ik ook maar dat heeft iedereen denk ik wel een beetjequote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik geef overigens toe dat ik dat ook denk als ik iemand zie die echt heeeeeel dik is, dan denk ik toch: het valt bij mij nog mee, het kan altijd erger![]()
dacht misschien even dat je het over mij hadquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
En op de Fontys waar ik studeerde liep een meisje van minstens 180 kilo en die at elke pauze gefrituurd eten en daarvan dacht ik ook: neem nou een appel meisje!
Maar walging of afkeer voel ik gelukkig niet![]()
Ik heb dat boek van Wieke Biesheuvel over haar afvalsucces gelezen, en zij schreef: dikke mensen (niet stevig, niet voluptueus, maar dik) bij wie het overgewicht wordt veroorzaakt door hun eetpatroon, kunnen heel hard roepen dat ze blij zijn met hun lichaam, dat ze zich mooi voelen, maar stiekem blijft het gebrek aan zelfbeheersing knagen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
En op de Fontys waar ik studeerde liep een meisje van minstens 180 kilo en die at elke pauze gefrituurd eten en daarvan dacht ik ook: neem nou een appel meisje!
Maar walging of afkeer voel ik gelukkig niet![]()
Nee, je lijkt er niet eens op, meisje in kwestie is bruin van kleur enzoquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
dacht misschien even dat je het over mij hadmaar heb nog nooit iets uit de kantine daar gegeten
![]()
1. Dan ben je dus niet DIKquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb dat boek van Wieke Biesheuvel over haar afvalsucces gelezen, en zij schreef: dikke mensen (niet stevig, niet voluptueus, maar dik) bij wie het overgewicht wordt veroorzaakt door hun eetpatroon, kunnen heel hard roepen dat ze blij zijn met hun lichaam, dat ze zich mooi voelen, maar stiekem blijft het gebrek aan zelfbeheersing knagen.
En dat geloof ik wel.
Maar moet ik mezelf nou gaan haten? Ik eet regelmatig en heel gezond, ik probeer enigszins trouw te sporten/bewegen, en toch heb ik een BMI van ergens tussen de 28 en 30. Sorry
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, je lijkt er niet eens op, meisje in kwestie is bruin van kleur enzo
Wel die in Eindhoven dan? Want er zijn er best veel...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:19 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
![]()
al is het ook alweer meer dan een jaar geleden dat ik daar dagelijks kwam (bij Fontys dus
)
Ik ben niet moddervet, maar behooooorlijk forsquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
1. Dan ben je dus niet DIK
2. Als je gezond eet hoef je je dus niet schuldig te voelen!
3. Uit je toonzetting merk ik wel dat je er toch behoorlijk mee zit...
Ik denk dat de meesten van ons dat hier wel hebben, want als je 100% tevreden bent met je lichaam wil je ook niet afvallen. Sterker nog, ik denk dat de meeste vrouwen in dit land een negatief lichaamsbeeld hebben, of ze nou maat 36 of maat 56 hebben.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben niet moddervet, maar behooooorlijk forsEn ja, ik zit ermee. En dit soort dingen maken het alleen maar erger, van die ongenuanceerde afzeikreacties...
Bah.
Ik loop bij een psycholoog, en een van de dingen om aan te werken is idd mijn negatieve lichaamsbeeld.
Ja wel in Eindhovenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wel die in Eindhoven dan? Want er zijn er best veel...
(voor mij trouwens 2,5 jaar geleden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |