abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2007 @ 16:11:50 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_53695089
Fok! Dieetclub #206 | Zondagskinderen

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

--------------------------------------------------------------------------------
disclaimer
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 oktober 2007 @ 16:13:30 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53695118
Vanavond weer volleyballen trouwens
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53695146
vanavond wokken en mensjes leren kennen
Ja doei.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 16:21:25 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_53695299
Vanavond hopelijk lichtjesroute fietsen
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 oktober 2007 @ 16:27:16 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53695431
Vanavond bankhangen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53695575
Vanavond zingen
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 4 oktober 2007 @ 16:33:15 #7
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_53695579
Vanavond schoenen kopen voor onder mijn trouwpak....
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_53695818
Vanavond.. balletje laten verwisseling op mijn tongpiercing
pi_53696106
vanavond vroeg naar bed
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2007 @ 16:48:54 #10
43556 miss_dynastie
pi_53696115
Coldfeeeet!!!!!
Weet je nog dat boek van Ainsley Harriott dat nergens meer leverbaar was? Kom ik bij de boekhandel hier en hebben ze hem gewoon! Ik heb hem gelijk maar meegenomen, ik ga er van het weekend eens rustig in lezen
pi_53696295
Hallo, daar ben ik weer! Wat een dolle dagen maak ik toch, tegenwoordig. Gister 6 uur de deur uit, 8 uur weer thuis ('s ochtends/'s avonds, wel te verstaan ).

SQ is terug, met een nieuwe avatar. Dikke pret. Ga je meteen weer aan de SB?

Ik heb ook even gelezen in dat FP-topic over dikke mensen, wel shocking zeg, wat een gebash. Niet dat ik serieus overgewicht nou zo mooi vind, maar jeetje, je zou met een BMI van 25+ al geen hap meer mogen eten, als ik het zo lees.
Realiseren mensen zich ook weleens dat het voor een flink deel genetisch bepaald is? Ik heb het dan niet over mensen die anderhalf pak gevulde koeken achter elkaar wegwerken, maar mensen die gezond eten, genoeg bewegen en alsnog een BMI van 27-29 hebben.....
Nou, ik vind het best stom.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:01:58 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_53696535
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 16:54 schreef ColdFeet het volgende:
Hallo, daar ben ik weer! Wat een dolle dagen maak ik toch, tegenwoordig. Gister 6 uur de deur uit, 8 uur weer thuis ('s ochtends/'s avonds, wel te verstaan ).

SQ is terug, met een nieuwe avatar. Dikke pret. Ga je meteen weer aan de SB?

Ik heb ook even gelezen in dat FP-topic over dikke mensen, wel shocking zeg, wat een gebash. Niet dat ik serieus overgewicht nou zo mooi vind, maar jeetje, je zou met een BMI van 25+ al geen hap meer mogen eten, als ik het zo lees.
Realiseren mensen zich ook weleens dat het voor een flink deel genetisch bepaald is? Ik heb het dan niet over mensen die anderhalf pak gevulde koeken achter elkaar wegwerken, maar mensen die gezond eten, genoeg bewegen en alsnog een BMI van 27-29 hebben.....
Nou, ik vind het best stom.
Ben al 4 dagen aan het Bakkeren

Trouwens, dat artikel op de FP...
quote:
Mensen met een normaal gewicht voelen zich superieur als ze een dik persoon zien. Dat heeft een goede invloed op het zelfbeeld van de mensen met een normaal postuur.
Zie je nou wel dat al ons vet ergens een hoger doel dient?
disclaimer
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:02:56 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_53696573
Ik geef overigens toe dat ik dat ook denk als ik iemand zie die echt heeeeeel dik is, dan denk ik toch: het valt bij mij nog mee, het kan altijd erger
disclaimer
pi_53696593
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik geef overigens toe dat ik dat ook denk als ik iemand zie die echt heeeeeel dik is, dan denk ik toch: het valt bij mij nog mee, het kan altijd erger
Dat denk ik ook maar dat heeft iedereen denk ik wel een beetje
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:05:47 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_53696673
En op de Fontys waar ik studeerde liep een meisje van minstens 180 kilo en die at elke pauze gefrituurd eten en daarvan dacht ik ook: neem nou een appel meisje!

Maar walging of afkeer voel ik gelukkig niet
disclaimer
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:09:48 #16
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53696787
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
En op de Fontys waar ik studeerde liep een meisje van minstens 180 kilo en die at elke pauze gefrituurd eten en daarvan dacht ik ook: neem nou een appel meisje!

dacht misschien even dat je het over mij had maar heb nog nooit iets uit de kantine daar gegeten
pi_53696807
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:05 schreef Stormqueen het volgende:

Ik heb dat boek van Wieke Biesheuvel over haar afvalsucces gelezen, en zij schreef: dikke mensen (niet stevig, niet voluptueus, maar dik) bij wie het overgewicht wordt veroorzaakt door hun eetpatroon, kunnen heel hard roepen dat ze blij zijn met hun lichaam, dat ze zich mooi voelen, maar stiekem blijft het gebrek aan zelfbeheersing knagen.

En dat geloof ik wel.
Maar moet ik mezelf nou gaan haten? Ik eet regelmatig en heel gezond, ik probeer enigszins trouw te sporten/bewegen, en toch heb ik een BMI van ergens tussen de 28 en 30. Sorry
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:10:58 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_53696814
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:09 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

dacht misschien even dat je het over mij had maar heb nog nooit iets uit de kantine daar gegeten
Nee, je lijkt er niet eens op, meisje in kwestie is bruin van kleur enzo
disclaimer
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:12:26 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_53696849
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:10 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik heb dat boek van Wieke Biesheuvel over haar afvalsucces gelezen, en zij schreef: dikke mensen (niet stevig, niet voluptueus, maar dik) bij wie het overgewicht wordt veroorzaakt door hun eetpatroon, kunnen heel hard roepen dat ze blij zijn met hun lichaam, dat ze zich mooi voelen, maar stiekem blijft het gebrek aan zelfbeheersing knagen.

En dat geloof ik wel.
Maar moet ik mezelf nou gaan haten? Ik eet regelmatig en heel gezond, ik probeer enigszins trouw te sporten/bewegen, en toch heb ik een BMI van ergens tussen de 28 en 30. Sorry
1. Dan ben je dus niet DIK
2. Als je gezond eet hoef je je dus niet schuldig te voelen!
3. Uit je toonzetting merk ik wel dat je er toch behoorlijk mee zit...
disclaimer
pi_53696887
daar ben ik weer een keer

De laatste weken wat minder aan de lijn gedaan. Resultaat: 900 gram aangekomen. Die gaan we er nu weer aflijnen natuurlijk Waar ik wel achter ben gekomen is dat ik van alcohol heel erg aankom, nog veel meer dan van suikers en vetten. Frustererend, als je een avondje bent wezen stappen, 4 baco´s (uiteraard met light cola) op hebt, 1,5 kilo zwaarder bent... Dus voortaan maar op stap zonder alcohol. Misschien heeft het ook met het warme klimaat en vocht vasthouden, maar er gaat bijna anderhalve week overheen voordat ik die anderhalve kilo week kwijt ben. Dus ik weet nu hoe het komt dat ik niet echt meer af kan vallen. Alcoholvrij dus voortaan!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:19:51 #21
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53697036
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, je lijkt er niet eens op, meisje in kwestie is bruin van kleur enzo
al is het ook alweer meer dan een jaar geleden dat ik daar dagelijks kwam (bij Fontys dus )
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:21:48 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_53697069
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:19 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

al is het ook alweer meer dan een jaar geleden dat ik daar dagelijks kwam (bij Fontys dus )
Wel die in Eindhoven dan? Want er zijn er best veel...

(voor mij trouwens 2,5 jaar geleden)
disclaimer
pi_53697124
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

1. Dan ben je dus niet DIK
2. Als je gezond eet hoef je je dus niet schuldig te voelen!
3. Uit je toonzetting merk ik wel dat je er toch behoorlijk mee zit...
Ik ben niet moddervet, maar behooooorlijk fors En ja, ik zit ermee. En dit soort dingen maken het alleen maar erger, van die ongenuanceerde afzeikreacties...
Bah.
Ik loop bij een psycholoog, en een van de dingen om aan te werken is idd mijn negatieve lichaamsbeeld.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:28:59 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_53697238
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:23 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ben niet moddervet, maar behooooorlijk fors En ja, ik zit ermee. En dit soort dingen maken het alleen maar erger, van die ongenuanceerde afzeikreacties...
Bah.
Ik loop bij een psycholoog, en een van de dingen om aan te werken is idd mijn negatieve lichaamsbeeld.
Ik denk dat de meesten van ons dat hier wel hebben, want als je 100% tevreden bent met je lichaam wil je ook niet afvallen. Sterker nog, ik denk dat de meeste vrouwen in dit land een negatief lichaamsbeeld hebben, of ze nou maat 36 of maat 56 hebben.
Ik heb in het verleden regelmatig tranen met tuiten gestort omdat ik mezelf zo lelijk vond. Sinds ik blijheidvrijheidspilletjes slik kan ik me er gelukkig niet meer zo druk om maken, maar ik (en iedereen hier, daar durf ik een hand voor in het vuur te steken) weet precies hoe dat voelt.
En diep in je hart weet je waar het aan ligt... want als het niet aan jezelf te wijten valt, zul je jezelf er ook niet om "haten". Zo was dat bij mij, en nog steeds, ik roep wel dat ik zo gezond eet en weet wat goede voeding is. Dat WEET ik ook wel, maar ik vertel er nooit bij hoe ik ongegeneerd pakken koekjes en glazen chocomel weg kan kiepen. Want het is best eng om met die "schuldige" kant van jezelf geconfronteerd te worden.

Ik kom niet tot een clou
disclaimer
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:29:50 #25
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53697269
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wel die in Eindhoven dan? Want er zijn er best veel...

(voor mij trouwens 2,5 jaar geleden)
Ja wel in Eindhoven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')