quote:Op zondag 7 oktober 2007 15:16 schreef sander89 het volgende:
[..]
Van last van polsen krijgen komt ook doordat je verkeerd opvangt als je valt, ik doe het zelf ook nog wel is en dan voel ik me polsen best snel weer.
Mijn polsen zijn ook best gevoelig omdat eentje is een keer gebroken is en paar keer gekneusd zijn ze allebei.
[afbeelding]
Ik heb zelf deze gekocht toen ik weer is erg last had van me polsen had, het werkte en beviel erg goed maar je kan beter leren je goed opvangen zodat je polsen minder belast.
minder stevig is vaak beter, als je superstugge beschermers gebruikt verleg je het breekpunt en verhoog je het moment wat optreedt als je je klap opvangt...quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:46 schreef RichardX het volgende:
Ik gebruik al jaren skateboard polsbeschermers van SPEX (Perry Sport). SPEX is nou niet echt een topmerk, maar voor polsbeschermers echt prima en erg stug. Ze passen ook prima onder mn Burton handschoenen, merk het amper. Heb ook wel eens van die specifieke snowboard polsbeschermers gebruikt, die zijn wel wat soepeler maar denk ik, ook minder stevig..
er staat toch;quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:00 schreef Komakie het volgende:
Je kunt trouwens wel beter je arm breken dan een pols. aangezien het geen gewricht is.
Maar ook je arm breken is kut dus je kunt beter een oplossing zoals Rnej zoeken
anyway, gisteren was leuk.
Mooie pics Mark
Yo Flaccid,quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:49 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Nee ik ga niet zo sick off piste nee. Het is hooguit bij de lift eronderdoor, niet gedropt worden door een heli![]()
sorryquote:Op maandag 8 oktober 2007 09:07 schreef Rnej het volgende:
[..]
er staat toch;
de kans dat je wat breekt is groter, MAAR .... tuurlijk is je arm breken over t algemeen beter... maar je wil de kans dat je iets breekt toch niet vergroten?
Arm ok, maar beter je pols dan je elleboog.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:00 schreef Komakie het volgende:
Je kunt trouwens wel beter je arm breken dan een pols. aangezien het geen gewricht is.
Maar ook je arm breken is kut dus je kunt beter een oplossing zoals Rnej zoeken
anyway, gisteren was leuk.
Mooie pics Mark
daar heb jij weer een puntquote:Op maandag 8 oktober 2007 09:25 schreef XL het volgende:
[..]
Arm ok, maar beter je pols dan je elleboog.
daar heb jij weer een puntquote:Op maandag 8 oktober 2007 09:25 schreef XL het volgende:
[..]
Arm ok, maar beter je pols dan je elleboog.
bij dezequote:Op maandag 8 oktober 2007 01:14 schreef GenesiZ het volgende:
Thanks, maar bedank ForumGek ook even, die heeft het bedacht
pisjongquote:
Afgelopen jaar zijn mensen omgekomen bij lawines (nederlanders zelfs).quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:16 schreef Rnej het volgende:
weet de precieze cijfers niet... maar t zijn een paar honderd mensen per jaar die de dood vinden in een lawine...
edit: enne komakie.. tis je vergeven hoor![]()
daar zit de fout..... ga niet offpiste zonder iemand die weet wat ie doet... tenzij het 2 meter naast de piste is.... en dan nog kan het fout gaanquote:Op maandag 8 oktober 2007 14:50 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Afgelopen jaar zijn mensen omgekomen bij lawines (nederlanders zelfs).
Waar ik (wat ik offpiste noem) offpiste ga, is de kans niet zo heel groot denk ik.
gebied is btw: Les Sybelles (zit in saint sorlin).
Kent iemand dit en gaat er heen?
Elk jaar komen er veel mensen om in lawines. Gemiddeld 100 mensen per jaar alleen al in de Alpen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:50 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Afgelopen jaar zijn mensen omgekomen bij lawines (nederlanders zelfs).
Waar ik (wat ik offpiste noem) offpiste ga, is de kans niet zo heel groot denk ik.
gebied is btw: Les Sybelles (zit in saint sorlin).
Kent iemand dit en gaat er heen?
komt ook nog ns bij dat als je een lawine veroorzaakt die op de piste terecht komt en anderen meeneemt je financieel aansprakelijk bent... dan ben je dus de rest van je leven schadevergoeding aan overgebleven familieleden aan t betalen....quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:56 schreef Komakie het volgende:
Hoe je het trouwens ook wend of keert het is altijd gevaarlijk aangezien je gewoon niet verzekerd bent. Geloof me, als je er wat krijgt heb je daarna echt een hele lege portomonnee
Nouja dan ga je misschien wel erg ver. Over het algemeen zijn gedeeltes naast de piste wel redelijk gezekerd. Maar dan nog is off-piste een duur grapje als er iets fout gaat.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:02 schreef Rnej het volgende:
[..]
komt ook nog ns bij dat als je een lawine veroorzaakt die op de piste terecht komt en anderen meeneemt je financieel aansprakelijk bent... dan ben je dus de rest van je leven schadevergoeding aan overgebleven familieleden aan t betalen....
afgezien van t feit dat je de dood van anderen dus op je geweten hebt (if not je eigen dood...) je daarna de complete reddingspoging mag dokken en je daarna de rest van je leven aan t werk bent om af te betalen....
niet iets wat 30 seconden poeder waard is.... en dan heb je t nog niet over t risico van je eigen dood gehad.. :S
Het leven is niet te verzekerenquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nouja dan ga je misschien wel erg ver. Over het algemeen zijn gedeeltes naast de piste wel redelijk gezekerd. Maar dan nog is off-piste een duur grapje als er iets fout gaat.
Waarom ik dan wel off-piste ga?
Omdat ik er wel voor verzekerd ben
zou je denken... maat van me heeft al een keer gehad dat hij (in frankrijk dan) een hoop sneeuw op een piste deed komen... waren ze bij de pistedienst niet heel erg blij mee.... en zn vriendin ook niet, die kwam tot dr middel in de sneeuw vast te zitten.... :Squote:Op maandag 8 oktober 2007 16:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nouja dan ga je misschien wel erg ver. Over het algemeen zijn gedeeltes naast de piste wel redelijk gezekerd. Maar dan nog is off-piste een duur grapje als er iets fout gaat.
ben er zelf vorig jaar geweest... ga er nooit meer naartoe..quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:12 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Het leven is niet te verzekeren![]()
maar kent iemand/ gaat iemand naar Les Sybelles?
Komen nu aantal funparcs
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |