abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:03:32 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53787474
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:49 schreef Rnej het volgende:

[..]

prutser
pisjong
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 8 oktober 2007 @ 13:30:43 #52
71115 Rnej
I walk the line
pi_53789440
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

pisjong
pi_53791297
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:16 schreef Rnej het volgende:
weet de precieze cijfers niet... maar t zijn een paar honderd mensen per jaar die de dood vinden in een lawine...

edit: enne komakie.. tis je vergeven hoor
Afgelopen jaar zijn mensen omgekomen bij lawines (nederlanders zelfs).
Waar ik (wat ik offpiste noem) offpiste ga, is de kans niet zo heel groot denk ik.
gebied is btw: Les Sybelles (zit in saint sorlin).

Kent iemand dit en gaat er heen?
  maandag 8 oktober 2007 @ 15:43:13 #54
71115 Rnej
I walk the line
pi_53792522
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 14:50 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Waar ik (wat ik offpiste noem) offpiste ga, is de kans niet zo heel groot denk ik.

daar zit de fout..... ga niet offpiste zonder iemand die weet wat ie doet... tenzij het 2 meter naast de piste is.... en dan nog kan het fout gaan

en btw.. in les sybelles is in februari 2005 een nederlandse meid omgekomen omdat ze offpiste ging...
  maandag 8 oktober 2007 @ 15:56:48 #55
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53792836
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 14:50 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Elk jaar komen er veel mensen om in lawines. Gemiddeld 100 mensen per jaar alleen al in de Alpen.
Feit dat je "denkt" dat het niet gevaarlijk is zegt toch al genoeg wat je weet en hoe je er mee om gaat?
Een vriend van mij heeft een vriend verloren in een lawine die vlak naast een piste was.

Hoe je het trouwens ook wend of keert het is altijd gevaarlijk aangezien je gewoon niet verzekerd bent. Geloof me, als je er wat krijgt heb je daarna echt een hele lege portomonnee

Ik geef toe, ik neem leerlingen ook wel eens mee off-piste. Maar ik mag het en ik weet wat ik doe.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 8 oktober 2007 @ 16:02:11 #56
71115 Rnej
I walk the line
pi_53792920
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 15:56 schreef Komakie het volgende:

Hoe je het trouwens ook wend of keert het is altijd gevaarlijk aangezien je gewoon niet verzekerd bent. Geloof me, als je er wat krijgt heb je daarna echt een hele lege portomonnee
komt ook nog ns bij dat als je een lawine veroorzaakt die op de piste terecht komt en anderen meeneemt je financieel aansprakelijk bent... dan ben je dus de rest van je leven schadevergoeding aan overgebleven familieleden aan t betalen....

afgezien van t feit dat je de dood van anderen dus op je geweten hebt (if not je eigen dood...) je daarna de complete reddingspoging mag dokken en je daarna de rest van je leven aan t werk bent om af te betalen....

niet iets wat 30 seconden poeder waard is.... en dan heb je t nog niet over t risico van je eigen dood gehad.. :S
  maandag 8 oktober 2007 @ 16:09:23 #57
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53793097
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 16:02 schreef Rnej het volgende:

[..]

komt ook nog ns bij dat als je een lawine veroorzaakt die op de piste terecht komt en anderen meeneemt je financieel aansprakelijk bent... dan ben je dus de rest van je leven schadevergoeding aan overgebleven familieleden aan t betalen....

afgezien van t feit dat je de dood van anderen dus op je geweten hebt (if not je eigen dood...) je daarna de complete reddingspoging mag dokken en je daarna de rest van je leven aan t werk bent om af te betalen....

niet iets wat 30 seconden poeder waard is.... en dan heb je t nog niet over t risico van je eigen dood gehad.. :S
Nouja dan ga je misschien wel erg ver. Over het algemeen zijn gedeeltes naast de piste wel redelijk gezekerd. Maar dan nog is off-piste een duur grapje als er iets fout gaat.

Waarom ik dan wel off-piste ga?
Omdat ik er wel voor verzekerd ben
pi_53793162
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 16:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nouja dan ga je misschien wel erg ver. Over het algemeen zijn gedeeltes naast de piste wel redelijk gezekerd. Maar dan nog is off-piste een duur grapje als er iets fout gaat.

Waarom ik dan wel off-piste ga?
Omdat ik er wel voor verzekerd ben
Het leven is niet te verzekeren

maar kent iemand/ gaat iemand naar Les Sybelles?

Komen nu aantal funparcs
  maandag 8 oktober 2007 @ 16:13:06 #59
71115 Rnej
I walk the line
pi_53793178
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 16:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

zou je denken... maat van me heeft al een keer gehad dat hij (in frankrijk dan) een hoop sneeuw op een piste deed komen... waren ze bij de pistedienst niet heel erg blij mee.... en zn vriendin ook niet, die kwam tot dr middel in de sneeuw vast te zitten.... :S
  maandag 8 oktober 2007 @ 16:14:41 #60
71115 Rnej
I walk the line
pi_53793220
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 16:12 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Komen nu aantal funparcs
ben er zelf vorig jaar geweest... ga er nooit meer naartoe..

kutliften, kutpistes, kuttoeristen... bah... en geen boom te vinden, 1 grote vlakte...
  maandag 8 oktober 2007 @ 16:30:43 #61
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53793560
quote:

[..]

Komen nu aantal funparcs
Je kunt ook een poot breken omdat je op je bek gaat in de poeder. Je zou niet de eerste zijn. Of een spierscheuring. Of een knie verdraaien. Is toch lastig als je niet verzekerd bent...
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 16:13 schreef Rnej het volgende:

[..]

zou je denken... maat van me heeft al een keer gehad dat hij (in frankrijk dan) een hoop sneeuw op een piste deed komen... waren ze bij de pistedienst niet heel erg blij mee.... en zn vriendin ook niet, die kwam tot dr middel in de sneeuw vast te zitten.... :S
Uitzonderingen daar gelaten.
Normaal gesproken zijn pistes gezekerd.
pi_53793733
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 16:14 schreef Rnej het volgende:

[..]

ben er zelf vorig jaar geweest... ga er nooit meer naartoe..

kutliften, kutpistes, kuttoeristen... bah... en geen boom te vinden, 1 grote vlakte...
Ga er al 10 jaar heen, vind het een tof gebied.
  maandag 8 oktober 2007 @ 16:43:35 #63
71115 Rnej
I walk the line
pi_53793845
wat is je vergelijksmateriaal dan? .. want ik had toen amper vergelijkingsmateriaal (1 ander gebied ) en daarna nog naar 7 andere gebieden geweest... en toen wist ik dat ik nooit meer terug wilde
pi_53800015
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 16:43 schreef Rnej het volgende:
wat is je vergelijksmateriaal dan? .. want ik had toen amper vergelijkingsmateriaal (1 ander gebied ) en daarna nog naar 7 andere gebieden geweest... en toen wist ik dat ik nooit meer terug wilde
Ik ga altijd met kerst en ik vind het gewoon heerlijk dat ik niet te lang moet wachten. Ik haat wachten namelijk. Heb weinig vergelijking maar vind het niet overdruk en vind het gewoon een fijn gebied.
  maandag 8 oktober 2007 @ 21:56:46 #65
71115 Rnej
I walk the line
pi_53800488
nja, dan moet je er vooral naartoe blijven gaan toch laat je niet door mijn opmerking beinvloeden (no sarcasm ) ... maarreh, verandering van spijs doet eten
pi_53802729
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:56 schreef Rnej het volgende:
nja, dan moet je er vooral naartoe blijven gaan toch laat je niet door mijn opmerking beinvloeden (no sarcasm ) ... maarreh, verandering van spijs doet eten
Tsjah. Gebruik gemaakt van de liasons?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:55:50 #67
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53861478
Ik krijg als het goed is een Proform van Burton
pi_53864737
Ik heb een vast-en-zeker-veel-gestelde-vraag:

Ik heb vanaf eind december tot half februari +/- 2 maanden niks te doen. Ik snowboard nu al zo'n 9/10 jaar en stiekem wil ik graag eens les gaan geven. Eerst wil ik dus eigenlijk gewoon een brevet of e.d. halen. Ik weet hier alleen bijna niks over. Is zoiets in een tijdsbestek van 2 maanden te doen? In Oostenrijk had je altijd de Anwarter-opleiding...
Bestaat deze nog steeds en is dat tof om te doen? Wat kost het ongeveer en hoe lang duurt dat, m.a.w. is dat de moeite waard?

Kortom: is er ergens informatie te verkrijgen, en wat zijn goede tips?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 16:00:14 #69
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53865078
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:45 schreef jakovasaur het volgende:
Ik heb een vast-en-zeker-veel-gestelde-vraag:

Ik heb vanaf eind december tot half februari +/- 2 maanden niks te doen. Ik snowboard nu al zo'n 9/10 jaar en stiekem wil ik graag eens les gaan geven. Eerst wil ik dus eigenlijk gewoon een brevet of e.d. halen. Ik weet hier alleen bijna niks over. Is zoiets in een tijdsbestek van 2 maanden te doen? In Oostenrijk had je altijd de Anwarter-opleiding...
Bestaat deze nog steeds en is dat tof om te doen? Wat kost het ongeveer en hoe lang duurt dat, m.a.w. is dat de moeite waard?

Kortom: is er ergens informatie te verkrijgen, en wat zijn goede tips?
Zo veel is die vraag niet gesteld hoor. Maar er zitten zeker 2 leraren hier (waar ik er 1 van ben)

Ripstar doet opleidingen. Zo ongeveer alle die je kunt doen.
Ze hebben 2 keer een anwarter-opleiding voordat het seizoen begint. Waarvan er 1 deze maand dus dat is misschien wat kort dag. De opleidingen duren 10 dagen dus is prima te doen. Je moet er alleen ff de tijd hebben in die weken.

Op www.ripstar.com kun je alle info wel vinden.

Ik vond het zeker leuk om te doen. Je leert onwijs veel in die paar dagen en je hebt een geldig bewijs voor bijna heel Oostenrijk. De geldigheid zit een beetje lastig omdat niet alle bundeslanden (provincies) elkaar accepteren. Maar dit is een soort overkoepelend gebeuren wat overal geaccepteerd moet worden. Alleen in Tirol zeiken ze er nog wel eens over. Maar dan moet je gewoon een goede school zoeken want ik ken genoeg scholen in Tirol waarbij het niet een probleem is.
Daarnaast ben je gewoon een week lang lekker bezig met een hele groep mensen die allemaal dezelfde interesse hebben, namelijk snowboarden

Je kunt ook je opleiding doen bij een bundesland, maar dat is beperkter en bij ripstar zitten meer nederlanders. Wat zeker bij een gebrek aan goede duitse kennis erg handig is kan ik je vertellen

Ik zou het zeker doen als ik jou was. Zelfs als je niet gelijk wilt lesgeven kan het altijd handig zijn als je een keer niets te doen hebt of langer op vakantie wilt en niet zoveel geld hebt. Daarnaast leer je zoveel. Snowboardtechnisch gezien ga je er echt veel beter van boarden wat het alleen maar leuker maakt.
Het is trouwens wel ff 10 dagen door pezen. Je moet niet gek opkijken van om 8:00 in de lift naar boven, tot 13:00 boarden (les dan) en dan van 15:00 tot 19:00 theorielessen. Daarnaast nog wat leren en je hebt een aardige dag. Maar ik vond het allemaal waard. Zoveel dat ik daarna ook nog mijn Landes en Alpin Kurs heb gedaan

Je kunt trouwens altijd hier vragen. Er is altijd wel iemand die je er iets over kan/wil vertellen
pi_53866048
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik had al even op de site van ripstar gekeken en het ziet er inderdaad goed uit!

Echter: ik kan alleen de volgende cursusdata vinden:

Kaprun [A], 12 t/m 21 oktober 2007 ¤850,-
Kaprun [A], 19 t/m 28 oktober 2007 ¤850,-
Ramsau am Dachstein / Schladming [A],
7 t/m 16 december 2007 ¤855,-
Kreischberg [A], 16 t/m 25 feburuari 2008 ¤850,-
Stubai / Schlick 2000, 15 t/m 24 maart 2008 ¤850,-
Kaprun [A], 26 april t/m 3 mei 2008, ¤785,-

Raar dat er tussen 16 december en 16 februari niks zit. Dat is juist de periode wanneer ik kan. 7 december komt eigenlijk te vroeg. Is er niet iets vergelijkbaars in die periode?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:58:36 #71
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53867407
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:50 schreef jakovasaur het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik had al even op de site van ripstar gekeken en het ziet er inderdaad goed uit!

Echter: ik kan alleen de volgende cursusdata vinden:

Kaprun [A], 12 t/m 21 oktober 2007 ¤850,-
Kaprun [A], 19 t/m 28 oktober 2007 ¤850,-
Ramsau am Dachstein / Schladming [A],
7 t/m 16 december 2007 ¤855,-
Kreischberg [A], 16 t/m 25 feburuari 2008 ¤850,-
Stubai / Schlick 2000, 15 t/m 24 maart 2008 ¤850,-
Kaprun [A], 26 april t/m 3 mei 2008, ¤785,-

Raar dat er tussen 16 december en 16 februari niks zit. Dat is juist de periode wanneer ik kan. 7 december komt eigenlijk te vroeg. Is er niet iets vergelijkbaars in die periode?
Geen idee
Misschien ergens een cursus van een bundesland maar dat weet ik zo niet.
Wat is iets later? Ik weet toevallig dat er 12 dec t/m 22dec 1 is van Tirol, maar verder...

Januari is een hele rare maand natuurlijk. Hoewel februari ook in het seizeon is, doen ze die opleidingen meestal aan het einde van het seizoen of aan het begin. Dan zou je moeten, maar geen idee naar andere opties.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 19:27:14 #72
71115 Rnej
I walk the line
pi_53869236
andere opties: www.snowsportsacademy.nl

enne liasons? watte?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 21:19:15 #73
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53871693
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 19:27 schreef Rnej het volgende:
andere opties: www.snowsportsacademy.nl

enne liasons? watte?
Snowsports
pi_53872585
Hoe zit het dan met de overstap van Anwarter naar Landes...

Want opzich zou ik het wel leuk vinden om ook die cursus te doen. Mijn probleem zal alleen mn eigen vaardigheid zijn, de rest gaat opzich wel lukken..

Hoe groot is die overstap?, ik had dan wel een drie voor die shit, maar zo goed in vergelijking met andere op de Anwarter ging het niet...

Ik heb geen zin in een seizoen lesgeven voor een school, ga wel af en toe met schoolkampen mee enzo en ga zelf ook nog eens boarden. Vorig jaar dus 7 sneeuwweken gehad, waarvan 4 lesgeven, Anwarter en twee vrije weken.. Dit jaar zal het een stuk minder worden en ik heb vanaf mn gebroken pols (eind v/h seizoen) niet meer geboard en mede doordat ik alleen op een wakeboard heb gestaan..

Dit jaar zal het hem dus niet worden, maar zou ik volgend jaar al op kunnen gaan.. Ik zag op Ripstar ook een Landes trainingsweek staan ofzo.. dat lijkt me ook wel wat, maar hoe kijken jullie daartegen aan.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:01:42 #75
71115 Rnej
I walk the line
pi_53872767
Bram... je weet net zo goed als ik dat die cijfers bij ons redelijk nergens op sloegen....

ik heb een 2 gehaald voor mn eigenvaardigheid (even daar gelaten of hij terecht was of niet;)

er waren mensen die ook een 2 hadden die duidelijk slechter reden... en dan bedoel ik t niet op de manier dat ik nou zo supergoed was, maar damn... de manier van beoordelen was echt VER te zoeken...

de regel is: anwarter + een seizoen = genoeg om landes te kunnen halen...

Die landes voorbereiding hoor je gemengde verhalen over... de een zegt dat het weinig uitmaakt, de ander zegt dat het nuttig is... een ding is zeker, kwaad kan het niet, en je hebt een beter beeld van wat ze van je verwachten
pi_53874405
Ja dat is ook wel zo.. vindt het niveau van anwarter sowieso om van te huilen.. Niet zozeer van wat de leerlingen kunnen, maar hoe de cursus wordt aangeboden, maargoed..

Maar ik bedoel wel dat ik gewoon tussen de middenmoot zat ofzo, en het moet beter ook voor landes denk ik zo.. en dat wil ik ook, laten we het zo zeggen..

Ik ga nog een jaartje lekker boarden en volgend jaar maar eens die voorbereiding doen en kijken hoe ik ervoor sta..
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:10:23 #77
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53876682
Verschil tussen Anwarter en Landes is heeeeel groot.
Bij de anwarter moet je van een berg af kunnen komen, bij Landes moet je kunnen snowboarden!!!

Dat van Anwarter+seizoen=landes vind ik een beetje onzin. het ligt er maar helemaal aan hoe jij je seizoen in deelt en dan nog zijn er mensen die nooit een slalom zullen halen omdat ze niet echt gericht hard kunnen boarden en ook niet de freestyle landes zullen halen door gebrek aan freestyle kunde. Ik denk dat bij 70% van de mensen die regel niet op gaat.

Maar het verschil vind ik belachelijk groot. Op een anwarter moet je met bochten een rode piste zeker naar beneden komen. Je hoeft niet eens te carven of echt hoog of diep ontlasting te doen. Bij Landes moet je ineens gelande kunnen rijden en carven+kurtzschwung+entlastungs bochten les gaan geven. Nogal een kromme overgang als je het mij vraagt.

Eigen vaardigheid is gewoon heel belangrijk bij Landes. Zowel voor je eigen vaardigheid prufung (gelande rijden) als bij het schulefahren (gevorderde bochten).

Sjoerd heeft me wel eens vertelt dat als je een 1 hebt voor je anwarter eigen kunnen en schulefahren je landes kunt gaan doen. Eerder is niet verstandig. Natuurlijkheb je na de cursus nog zat geboard dus ben je beter geworden dus als je een jaar eerder je anwarter hebt gedaan is het nu een beetje koffiedik kijken of je goed genoeg bent voor Landes.

Die voorbereiding is iig gezellig en leuk. Daarnaast krijg je les dus je leert er ook nog het nodige van. En je krijgt denk ik wel wat meer inzicht in wat er allemaal moet gebeuren. Hoewel er bij de daadwerkelijke opleiding wat preciezer gekeken wordt en er dus meer druk op staat. Dat laatste is alleen wat ik gehoord heb van mensen die er aan mee hebben gedaan.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:15:10 #78
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53876800
Je moet trouwens het niveau van Anwarter leraren ook niet te nou nemen. Ze hoeven niet zo heel veel te kunnen.
Het enige wat je moet kunnen om je anwarter te halen is met zekerheid van een rode piste af komen. correcte techniek enzo. Je hoeft niet eens te carven oid.
Daarnaast moet je een basisbocht voor kunnen doen en een beetje in half duits brabbelend uitleggen welke oefening je gaat doen.

Elk figuur die een beetje op een snowboard kan staan en aanwijzingen redelijk snel op neemt kan dat halen.

Je merkt ook wel dat het bij Landes allemaal serieuzer wordt. Cursisten kunnen veel beter boarden en zijn ook veel intensiever met snowboarden bezig over het algemeen.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 07:17:50 #79
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_53878848

Ik neig nu toch iets meer naar hem. Laat ik me toch weer door de print beinvloeden
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:41:41 #80
71115 Rnej
I walk the line
pi_53880275
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 07:17 schreef XL het volgende:
[ afbeelding ]

Ik neig nu toch iets meer naar hem. Laat ik me toch weer door de print beinvloeden
doe me een lol... . ga daar niet met flowbindingen op staan

enne, wat Komakie zegt
k heb t volgens mij al eerder gezegd... meid die al 10 jaar boardde, ook hardboots e.d. en al een seizoen op r naam had staan reed ik helemaal zoek.... en dan kom je later een ploegje landesleerlingen tegen die dan nog 8x zo hard gaan terwijl ze een of andere armoefening doen.... sta je toch zo van:

ik ga ook gewoon zonder seizoen ervoor mn landes proberen hoor .... kga echt niet een heel seizoen kinderles geven
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:06:11 #81
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_53880675
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 07:17 schreef XL het volgende:
[ afbeelding ]

Dat is het slapste board uit de reeks he van 2007/2008. Dat je niet erin vergist.
Wat wil je er vooral mee gaan doen? (ja snowboarden oke)

Hij is wel super.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:37:27 #82
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53881331
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 09:41 schreef Rnej het volgende:

[..]

doe me een lol... . ga daar niet met flowbindingen op staan

enne, wat Komakie zegt
k heb t volgens mij al eerder gezegd... meid die al 10 jaar boardde, ook hardboots e.d. en al een seizoen op r naam had staan reed ik helemaal zoek.... en dan kom je later een ploegje landesleerlingen tegen die dan nog 8x zo hard gaan terwijl ze een of andere armoefening doen.... sta je toch zo van:

ik ga ook gewoon zonder seizoen ervoor mn landes proberen hoor .... kga echt niet een heel seizoen kinderles geven
Ach als je echt een seizoen in de sneeuw gaat doen hoef je niet alleen maar kinderles te geven.
Ik heb gewoon een kinderclubje een keer verknald en gelijk kreeg ik alleen nog maar volwassenen

Maar het wil trouwens niet zeggen dat je met Landes gelijk alleen maar goede groepen krijgt. Ik had in het eerste jaar na me landes soms nog steeds het idee dat ik alleen maar 2de en 3de jaars aan het les geven was. Of zelfs nog beginners.
Toen een aantal keer bewezen dat ik alles kan les geven en nou geef ik echt alles les, maar vooral heel veel gevorderde tot ver gevorderde groepen.
Je moet gewoon eerst bewijzen dat je het kan en daarna krijg je het pas. Hoewel je landes hebben natuurlijk wel erg mee werkt

Het is ook 1 van de redenen waarom ik niet naar een ander gebied zou willen. Dan moet je daar weer helemaal opnieuw beginnen met het opbouwen van een "reputatie". Daarnaast heb ik het prima naar me zin waar ik nu zit en zou ik niet weten waar ik anders les zou willen geven.

Anwarter vs Landes is echt een groot verschil. Zoals ik al zei een beetje een belachelijk groot verschil. Ik vind dat het niveau van een Anwarter ook dik omhoog moet. Je gooit gewoon het imago van het leraar zijn naar beneden door eigenlijk matige boarders leraar te laten worden. Er zijn natuurlijk ook genoeg hele goeie boarders bij de anwarter. Ik had wel een aantal gasten bij me anwarter die mij toen het licht uit de ogen reden. Maar ook een aantal die nog nauwlijks op een board konden staan. Er was zelfs een gast die zijn bindingen met de tenen naar binnen had gezet

Verschil is vrij simpel, ik rij immers ook Rnej het licht uit de ogen
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:49:36 #83
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_53881587
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:06 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Dat is het slapste board uit de reeks he van 2007/2008. Dat je niet erin vergist.
Wat wil je er vooral mee gaan doen? (ja snowboarden oke)

Hij is wel super.
Een speels apparaat voor dagen met slecht zicht, zodat je wat kunt kloten op de vierkante meter.
Tevens voor dagen dat je met 'toeristen' op pad bent, zodat je wat kunt spelen tijdens het ontspannen afdalen met de groep
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:25:37 #84
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_53882305
Ik heb trouwens in mijn achterhoofd het idee om morgen even naar de SlopeStyle wedstrijden in Landgraaf te gaan kijken. Heb alleen nog geen gezelschap geregeld, is er meer interesse voor?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:29:17 #85
71115 Rnej
I walk the line
pi_53882378
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ach als je echt een seizoen in de sneeuw gaat doen hoef je niet alleen maar kinderles te geven.
Ik heb gewoon een kinderclubje een keer verknald en gelijk kreeg ik alleen nog maar volwassenen

Maar het wil trouwens niet zeggen dat je met Landes gelijk alleen maar goede groepen krijgt. Ik had in het eerste jaar na me landes soms nog steeds het idee dat ik alleen maar 2de en 3de jaars aan het les geven was. Of zelfs nog beginners.
Toen een aantal keer bewezen dat ik alles kan les geven en nou geef ik echt alles les, maar vooral heel veel gevorderde tot ver gevorderde groepen.
Je moet gewoon eerst bewijzen dat je het kan en daarna krijg je het pas. Hoewel je landes hebben natuurlijk wel erg mee werkt

Het is ook 1 van de redenen waarom ik niet naar een ander gebied zou willen. Dan moet je daar weer helemaal opnieuw beginnen met het opbouwen van een "reputatie". Daarnaast heb ik het prima naar me zin waar ik nu zit en zou ik niet weten waar ik anders les zou willen geven.

Anwarter vs Landes is echt een groot verschil. Zoals ik al zei een beetje een belachelijk groot verschil. Ik vind dat het niveau van een Anwarter ook dik omhoog moet. Je gooit gewoon het imago van het leraar zijn naar beneden door eigenlijk matige boarders leraar te laten worden. Er zijn natuurlijk ook genoeg hele goeie boarders bij de anwarter. Ik had wel een aantal gasten bij me anwarter die mij toen het licht uit de ogen reden. Maar ook een aantal die nog nauwlijks op een board konden staan. Er was zelfs een gast die zijn bindingen met de tenen naar binnen had gezet

Verschil is vrij simpel, ik rij immers ook Rnej het licht uit de ogen
beetje overdreven term.. bovendien stond ik toen voor de... 23e of 24e dag in de echte sneeuw geloof ik

maar idd, je reed wel redelijk bij me weg ja maar hell... seizoen nummer hoeveel?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:38:41 #86
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_53882572
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:49 schreef XL het volgende:

[..]

Een speels apparaat voor dagen met slecht zicht, zodat je wat kunt kloten op de vierkante meter.
Tevens voor dagen dat je met 'toeristen' op pad bent, zodat je wat kunt spelen tijdens het ontspannen afdalen met de groep
Dan zou ik eerder voor de Evil Twin gaan.
Is ook heel speels board maar toch net iets stijver zodat je redelijk tot goed er mee kan piste rijden.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:40:22 #87
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_53882605
quote:

[..]

Komen nu aantal funparcs
Je moet ff de website www.wintersporters.nl bekijken dan ben je verzekerd van veel en goede info omtrend het gebied!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:56:30 #88
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_53882966
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:38 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Dan zou ik eerder voor de Evil Twin gaan.
Is ook heel speels board maar toch net iets stijver zodat je redelijk tot goed er mee kan piste rijden.
Heb je dit weekend zin om een uurtje in Zoetermeer te gaan boarden?
Dan probeer ik hem even
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:04:33 #89
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_53883115
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:56 schreef XL het volgende:

[..]

Heb je dit weekend zin om een uurtje in Zoetermeer te gaan boarden?
Dan probeer ik hem even
zaterdag wordt lastig
volgende week moet ik wel tijd hebben op een avond. kan je dan?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:09:53 #90
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_53883234
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:04 schreef Basje_B het volgende:

[..]

zaterdag wordt lastig
volgende week moet ik wel tijd hebben op een avond. kan je dan?
Dinsdag en misschien woensdag.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:15:47 #91
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_53883363
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:09 schreef XL het volgende:

[..]

Dinsdag en misschien woensdag.
Woensdag kan ik niet.
laat je nog weten over dinsdag. Goed?

zal ff waxen slijpen voor je. neem je schroevedraaier mee voor stance?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:24:44 #92
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_53883547
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:15 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Woensdag kan ik niet.
laat je nog weten over dinsdag. Goed?

zal ff waxen slijpen voor je. neem je schroevedraaier mee voor stance?
Komt goed. Ik heb de Darkstar al verkocht, dus die kan ik je niet aanbieden. Kan mijn Malolo aanbieden aan je. Daarnaast kan ik misschien bij de Duif een Fun.kink oppikken om te testen. Dan kan ik de twee kandidaten naast elkaar testen en kun jij die ook proberen.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:26:43 #93
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_53883595
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:24 schreef XL het volgende:

[..]

Komt goed. Ik heb de Darkstar al verkocht, dus die kan ik je niet aanbieden. Kan mijn Malolo aanbieden aan je. Daarnaast kan ik misschien bij de Duif een Fun.kink oppikken om te testen. Dan kan ik de twee kandidaten naast elkaar testen en kun jij die ook proberen.
Waarschijnlijk gaat me vriendin ook mee en die gat toch proberen. Ga ik haar helpen en kan jij lekker proberen. Maar als je toch de Kun.kink leent wil ik uiteraard proberen.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:05:57 #94
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53884454
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:29 schreef Rnej het volgende:

[..]

beetje overdreven term.. bovendien stond ik toen voor de... 23e of 24e dag in de echte sneeuw geloof ik

maar idd, je reed wel redelijk bij me weg ja maar hell... seizoen nummer hoeveel?
Ik probeerde je maar een beetje te sarren hoor
begin 3de seizoen trouwens

ach en je kon toch wel redelijk mee komen? ik probeerde redelijk te pompen. Moet toch een beetje indruk maken Zolang het maar niet ten koste gaat van de techniek
pi_53885353
hehe, altijd maar die eeuwige "discussie"

Het is gewoon cool om te boarden, en het is juist gaaf als er iemand beter rijdt, kan je teminste wat leren..
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:57:14 #96
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_53885385
true true! beter iemand die beter is bij je zodat ie je een beetje kan opfokken,dan een slome duikelaar waar je constant op moet wachten.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_53885455
te relaxed trouwens, kreeg net een mail dat ik mee kan met een kamp..

10 tot 17 januari echt te relaxed... 4 uurtjes lesegeven op een dag, daarna lekker vrij boarden.. Prima te doen.. Nog een beetje betaald, alles vergoed enzo.. Dat is het betere werk.. Geen idee waar het is, maar dat zal me weinig uitmaken...

@ Rene samen met een andere boarder die bij onze anwarter was: Robin, die kerel met witte auto en die ook nog zo'n vrouwke scoorde... Maja das wel beter in ieder geval iemand die een beetje mee kan...
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:27:16 #98
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_53885957
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:57 schreef KneusTeun het volgende:
true true! beter iemand die beter is bij je zodat ie je een beetje kan opfokken,dan een slome duikelaar waar je constant op moet wachten.
Of je koop net als XL een boardjeom te kutten terwijl je moet wachten

Hebben jullie al Bataleon spullen gehad in de winkel?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:10:58 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53886798
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:57 schreef KneusTeun het volgende:
Ach we lopen elkaar ook alleen maar beetje op te fokken.
met Rnej is het wel prima boarden. Als hij wat sneller zou zijn

Maar goed, met iemand boarden die wat langzamer is kan ook wel prima zijn. Met me vriendin kan ik ook niet volle bak gaan maar het geeft je wel de tijd om zelf wat dingen te proberen, zoals pistejib-tricks enzo

ik hou niet zo heel erg van vol planken. Zo hard mogelijk gaan vind ik niet zo fijn. ik kan het wel, maar ik vind het niet echt boeiend. Ik ga liever sierlijk naar beneden
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:20:03 #100
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_53886960
nope nog nix van ingekocht.kdenk dat we dit jaar pas heel laat gaan bestellen.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')