abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53742240
Hey,

het is alweer bijna winter en dan ga ik op wintersport. Afgelopen jaren geleerd te snowboarden, kan het nu ook. Ben ook gevallen, en heb ooit mijn pols gekneusd. Nu dacht ik, ik koop wat bescherming (helm, polsverstevigers/beschermers etc..), dan kan ik wat 'gevaarlijkere' dingen proberen.
Ik wil sowieso een helm. Weet iemand iets over polsverstevigers en beschermers. En welke merken zijn goed, en welke merken absoluut niet nemen (burton ten opzichte van lidl)?.
Mijn neef had ooit een dingetje in zijn jas zitten waarmee je uit lawines kon gevist worden met een systeempje. Iets wat reageerde op iets ofzoiets? Zijn daar losse polsbandjes van waarmee je dan er uitgevist kan worden? (als die 5 euro kosten ofzo, dan wil ik ze graag hebben ).
pi_53742862
tvp

men polsen doen nog zeer van vorige week
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 14:47:01 #3
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_53743117
Ik denk dat je het beste gewoon even naar een goede wintersportzaak kunt gaan, daar kunnen ze je goed voorlichten tbv beschermingstukken.
Dat 'ding' voor lawines heet een 'Recco' en zit in bijna alle kledingstukken (jassen, broeken enz) van de grotere cq. bekendere merken. Recco geeft een signaaltje af zodat ze je onder de sneeuw kunnen vinden. Het kan nooit kwaad om zo'n ding in je kleding te hebben, maar ik zou niet te veel off-piste gaan als beginnend boarder.

Have fun alvast
pi_53743254
Dit jaar proberen niet je handen/polsen te gebruiken bij het breken van je val. Gewoon opvangen met je onderarmen. Hoe dan ook, er zijn ook handschoenen te koop met polsbescherming voor het geval dat je op zoek gaat in skatewinkels.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 15:03:18 #5
139712 SIRfuckalot
ik ben de alpha en de omega
pi_53743366
tja...recco zuigt ....als je echt off piste wil gaan rijden met je maatjes koop(of huur) een avalance kit.

hierin zitten o.a. lawine piepers,probe (lange stok) en een schep

Ook een curus offpiste boarden is handig vroeger had saiko goeie offpiste reizen

houd er rekening mee als je op jezelf back country gaat rijden en je moet met een heli van de berg worden gehaald dat de kosten voor jezelf zijn en je verzekering niets dekt

last but not lest wees super voorzichtig en denk goed na over die "gevaarlijke dingen"want je zal niet de eerste die een lawine niet overleeft (of vrienden)

spreekt uit ervaring
pi_53744286
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:47 schreef RicXDesign het volgende:
Ik denk dat je het beste gewoon even naar een goede wintersportzaak kunt gaan, daar kunnen ze je goed voorlichten tbv beschermingstukken.
Dat 'ding' voor lawines heet een 'Recco' en zit in bijna alle kledingstukken (jassen, broeken enz) van de grotere cq. bekendere merken. Recco geeft een signaaltje af zodat ze je onder de sneeuw kunnen vinden. Het kan nooit kwaad om zo'n ding in je kleding te hebben, maar ik zou niet te veel off-piste gaan als beginnend boarder.

Have fun alvast

Heb 4 weken ervaring en kan al wat, zo beginnend ook weer niet, maar ben gewoon geen pro.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:22:36 #7
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53747000
Als je nou hier je vraagt nog eens stelt weet ik zeker dat je antwoord gaat krijgen

[Centraal] Snowboard topic deel 61

Anyway, een recco is triest. Als je denkt dat je daar iets aan hebt in een lawine dan heb je echt zaagsel in je hoofd. Als je off piste wilt dan moet je een lawinepieper hebben (en schep+sonde). Dan kun je niet alleen onder de sneeuw vandaan worden gehaald maar kun je ook iemand eronder vandaan halen als jij er niet onder zit maar iemand anders. Moet je trouwens wel goed oefenen anders heb je er nog geen flikker aan.
Ze zijn trouwens ook vrij duur...

en met 4 weken ervaring off piste gaan
ik bedoel serieus offpiste. niet 5m van de piste af. Dan heb je ook geen pieper of recco ( ) nodig

anyway, ga maar ff naar het snowboardtopic. Daar zijn genoeg mensen die er "verstand" van hebben
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_53758803
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:22 schreef Komakie het volgende:
Als je nou hier je vraagt nog eens stelt weet ik zeker dat je antwoord gaat krijgen

[Centraal] Snowboard topic deel 61

Anyway, een recco is triest. Als je denkt dat je daar iets aan hebt in een lawine dan heb je echt zaagsel in je hoofd. Als je off piste wilt dan moet je een lawinepieper hebben (en schep+sonde). Dan kun je niet alleen onder de sneeuw vandaan worden gehaald maar kun je ook iemand eronder vandaan halen als jij er niet onder zit maar iemand anders. Moet je trouwens wel goed oefenen anders heb je er nog geen flikker aan.
Ze zijn trouwens ook vrij duur...

en met 4 weken ervaring off piste gaan
ik bedoel serieus offpiste. niet 5m van de piste af. Dan heb je ook geen pieper of recco ( ) nodig

anyway, ga maar ff naar het snowboardtopic. Daar zijn genoeg mensen die er "verstand" van hebben

Nee ik ga niet zo sick off piste nee. Het is hooguit bij de lift eronderdoor, niet gedropt worden door een heli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')