quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 14:47 schreef RicXDesign het volgende:
Ik denk dat je het beste gewoon even naar een goede wintersportzaak kunt gaan, daar kunnen ze je goed voorlichten tbv beschermingstukken.
Dat 'ding' voor lawines heet een 'Recco' en zit in bijna alle kledingstukken (jassen, broeken enz) van de grotere cq. bekendere merken. Recco geeft een signaaltje af zodat ze je onder de sneeuw kunnen vinden. Het kan nooit kwaad om zo'n ding in je kleding te hebben, maar ik zou niet te veel off-piste gaan als beginnend boarder.
Have fun alvast
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:22 schreef Komakie het volgende:
Als je nou hier je vraagt nog eens stelt weet ik zeker dat je antwoord gaat krijgen
[Centraal] Snowboard topic deel 61
Anyway, een recco is triest. Als je denkt dat je daar iets aan hebt in een lawine dan heb je echt zaagsel in je hoofd. Als je off piste wilt dan moet je een lawinepieper hebben (en schep+sonde). Dan kun je niet alleen onder de sneeuw vandaan worden gehaald maar kun je ook iemand eronder vandaan halen als jij er niet onder zit maar iemand anders. Moet je trouwens wel goed oefenen anders heb je er nog geen flikker aan.
Ze zijn trouwens ook vrij duur...
en met 4 weken ervaring off piste gaan
ik bedoel serieus offpiste. niet 5m van de piste af. Dan heb je ook geen pieper of recco () nodig
anyway, ga maar ff naar het snowboardtopic. Daar zijn genoeg mensen die er "verstand" van hebben
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |