SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk het welquote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:49 schreef Houtspeer het volgende:
Kunnen die bacterien het wel overleven daar op de maan?
Ja dat bedoel ik, das dus weinig goeds allemaal.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe bedoel je dat je nooit evolutie van micro-organismen hebt meegemaakt? Waar denk je dat elk jaar weer een nieuwe griepvariant vandaag komt of ook redelijk recent, H5N1?
en ik zie wat jij niet ziet? eu andersomquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:06 schreef PankPinther het volgende:
dieren die uitsterven zijn niet (genoeg) geevolueerd, dat is namelijk de reden dat ze uitsterven
andersom zou je kunnen stellen dat alles wat niet uitsterft aan het evolueren is
dus... kijk om je heen...
Dan is dat dus al geen evolutiequote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:06 schreef PankPinther het volgende:
dieren die uitsterven zijn niet (genoeg) geevolueerd, dat is namelijk de reden dat ze uitsterven
Dat heeft te maken met mutatie en niet met evolutie.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe bedoel je dat je nooit evolutie van micro-organismen hebt meegemaakt? Waar denk je dat elk jaar weer een nieuwe griepvariant vandaag komt of ook redelijk recent, H5N1?
Iedere diersoort is concurrentie voor jou, dus evolutie waardoor een andere levensvorm succesvoller word is nooit leuk voor jou.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:03 schreef imbaman het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, das dus weinig goeds allemaal.
Een nieuw diersoort of iets beter dan de mens zou leuker zijn.
alles wat niet uitgestorven isquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:10 schreef imbaman het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van wel-evolutie
dus evolutie valt niet waar te nemen?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:18 schreef PankPinther het volgende:
[..]
alles wat niet uitgestorven is
niet door 1 persoon neequote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:21 schreef imbaman het volgende:
[..]
dus evolutie valt niet waar te nemen?
Volgens mij moet je nog even wat verder inlezen hoe leven is ontstaan. Er waren na de oerknal geen bacterien; die ontwikkelden zich pas lang daarna. En het evolutie proces gaat veel te langzaam om waar te nemen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:58 schreef imbaman het volgende:
[..]
Denk het wel
Ze kregen het ook voor elkaar om hier te leven na de oerknal
Jawel hoor. Bij Snel reproducerende levensvormen. Bacteriën bijvoorbeeld. Daarom krijg je ook steeds nieuwe ziektes.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:21 schreef imbaman het volgende:
[..]
dus evolutie valt niet waar te nemen?
Nee, dat kan niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:49 schreef Houtspeer het volgende:
Kunnen die bacterien het wel overleven daar op de maan?
volgens mij heeft dat meer met scholing te maken dan met vergroting van de capaciteitquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:30 schreef Coencordia het volgende:
Als je kijkt naar de technologische sprongen die we met het menselijk ras hebben meegemaakt dan kun je spreken van een vergroting van de hersencapaciteit (al zie je dat niet altijd bij de mensen).
dit heeft volgens mij voor een groot deel met goede voeding en hygiene te makenquote:Ook is de mens sterker weerbaar geworden tegen virussen. Waar men vroeger dood kon gaan aan de griep, gebeurt dat nu nauwelijks meer.
Toch wel aanwijzingen van evolutie toch?
Begrijp je uberhaupt wel wat 'evolueren' inhoudt of verwacht je dat er uit een hond een kat geboren gaat worden o.i.d.?quote:We nemen waar dat dieren uitsterven.
Ik heb nog nooit waargenomen dat iets evolueerde.
Was het heel misschien in je opgekomen dat de maan misschien niet zo'n heel geschikte omgeving was voor bacteriën?quote:Wat ik me afvraag; We zijn nu het heelal ingeweest, rondje gelopen op de maan bijvoorbeeld
We hebben daar bacterieen achter gelaten. Wanneer kunnen we evolutie verwachten van de bacterieen of kleine dieren die we (per ongeluk?) op de maan hebben achtergelaten?
Waar denk je dat al die hondenrassen vandaan komen?quote:Waarom gaat alles om ons heen juist kapot ipv dat we nieuwe beesten/bacterieen waarnemen?
Iemand voorbeelden van leuke evoluties ? (wel waargenomen)quote:Evolutie-theorie klinkt alsof het allemaal zich leuk aanpast.
Het enige wat goed evolueert zijn enge ziektes?
Waar haal je die wijsheid vandaan? Tot zover hebben we nog niet echt een andere planeet gevonden waar complex leven zou kunnen onstaan. We hebben echter ook nog maar een verwaarloosbaar klein gedeelte van het universum afgezocht.quote:Waarom vindt er verder in het heelal geen evolutie plaats?
Jij misschien eens proberen lezen boek inleidende biologie.quote:Ikke allemaal niet snappen doen!
Aangezien jullie allemaal denken de wijsheid in pacht te hebben, verwacht ik dat jullie allemaal met zinvolle reacties komen
Er hoeft ook geen informatie bij. Een andere volgorde van de bouwstenen van DNA geeft andere eigenschappen. Informatie die erbij zou komen of zou verdwijnen is een bedenksel van creationisten.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:43 schreef DeDaan het volgende:
Evolutie is niet waar te nemen, gewoonweg omdat het denk niet bestaat.
Er komt geen informatie bij (evolutie), er gaat alleen informatie verloren.
Ah ja, sorry. Had kennelijk over een zinnetje van de OP heen gelezen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:03 schreef imbaman het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, das dus weinig goeds allemaal.
Een nieuw diersoort of iets beter dan de mens zou leuker zijn.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:55 schreef dikkedorus het volgende:
Een goed voorbeeld van evolutie is een bepaalde vlinder (geen idee welke soort precies, ik dacht in Engelend) die eerst wit was, maar zich aanpaste aan zijn omgeving.
Nu is hij zwart en kan zich verstoppen tegen de zwarte schoorstenen die tijdens de industriele vooruitgang overal zijn opgesprongen.
Ik weet het verhaal niet precies, maar daar kwam het op neer.
Het feit dat je op je ouders lijkt is erfelijkheid, heeft niets met evolutie te maken. Evolutie is survival of best fitted. Als jij beter aangepast bent dan je broertjes en zusjes, en jij daardoor meer kinderen krijgt, die ook beter aangepast zijn. Dat is evolutie.
Dat bedoel ik, TS snapt jammer genoeg niet dat bacterien niet zomaar in de ruimte kunnen leven.quote:
Daarmee is het dan ook een OP om verder weinig woorden aan vuil te maken.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:20 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, TS snapt jammer genoeg niet dat bacterien niet zomaar in de ruimte kunnen leven.
Zo hee ben jij even belezenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:43 schreef DeDaan het volgende:
Degeneratie, het stokpaardje van mensen die geen flauw benul hebben van genetica.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:43 schreef DeDaan het volgende:
Wanneer gelezen mag TS het nog eens proberen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 06:38 schreef Invictus_ het volgende:
http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/
Maar misschien kunnen we beter hier beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |