Dat maak ik dus ook té vaak mee. Zo zat ik laatst een film te kijken. Op het moment dat de film afliep dacht ik "verveling, wat zal ik es gaan doen" .. en op dát moment gaat mn telefoon over; een maat belde of ik weer es wat wou gaan doen die avond, en hij belt eigenlijk nooit uit zichzelf. En gisteren nog. Ik had met een vriendin afgesproken en die zou 's avonds komen. Ik wist niet hoelaat ze zou komen dus ik bel, en ja hoor, op het moment dat ze opneemt komt ze net aan.quote:Ik loop door de stad en bedenk op een gegeven moment bij mezelf dat ik weleens wat mensen van vorige jaar (examenjaar) weer eens zou willen tegenkomen. Ik was die hele gedachte alweer vergeten totdat ik de dag daarna in de bus iemand van vorige jaar tegenkwam. Om vervolgens op het perron en in de trein een aantal oud-klasgenoten (afzonderlijk van elkaar) tegen te komen. Terwijl elke week rond die tijd met de trein ga, en datzelfde traject maar nooit iemand tegenkom. Dat was wel vrij apart als je dat achteraf beseft. Het kan toeval zijn, maar ik zie het toch wat anders
Vorige week heb ik bijna exact hetzelfde gehad. Ik stapte uit de trein op weg naar mijn ouders (die trein neem ik dus wel vaker), en ik moest opeens denken aan een oud-klasgenoot van me waar ik vaak mee op trok. Ik had hem in geen tijden meer gezien. 5 Minuten later fietst ie me voorbijquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:53 schreef Urquhart het volgende:
Ik loop door de stad en bedenk op een gegeven moment bij mezelf dat ik weleens wat mensen van vorige jaar (examenjaar) weer eens zou willen tegenkomen. Ik was die hele gedachte alweer vergeten totdat ik de dag daarna in de bus iemand van vorige jaar tegenkwam. Om vervolgens op het perron en in de trein een aantal oud-klasgenoten (afzonderlijk van elkaar) tegen te komen. Terwijl elke week rond die tijd met de trein ga, en datzelfde traject maar nooit iemand tegenkom. Dat was wel vrij apart als je dat achteraf beseft. Het kan toeval zijn, maar ik zie het toch wat anders
Of dat je zelf net klaar bent en denkt 'nu kan het'... tring. Kan ook dat de ander dan goed aanvoelt overigensquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:16 schreef sjarreltje het volgende:
Ik wist niet hoelaat ze zou komen dus ik bel, en ja hoor, op het moment dat ze opneemt komt ze net aan.
Hm, ik zit weleens in tegenovergestelde richting en staar altijd naar buiten en dit valt mezelf ook op, ik kijk dan net in de trein en zie dat er dan een trein voorbij rijdt. Terwijl ik hem niet zag aankomen, ook denk ik er niet aan, ik wend alleen mijn gezicht niet meer naar buiten, en trein raast voorbij.quote:Oh ja, ik heb ook vaak dat ik op de trein zit te wachten, op het moment dat ik dan uit verveling es ga kijken in de richting waar de trein vandaan zou moeten komen, dattie er aan komt! En ik heb het twee keer meegemaakt dat ik gewoon ontspannen wachtte op de trein en toen dacht 'nu komtie eraan' en dattie ook nog kwam!
Normaal gesproken zie ik dit als puur toeval..maar voor dit topic wil ik wel in meer geloven
Dat met het stoplicht dat lukt me in Nijmegen tegenwoordig bewust. Maar dat lijkt me meer een geval van timing aangezien ik daar vaak langs komquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:35 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Of dat je zelf net klaar bent en denkt 'nu kan het'... tring. Kan ook dat de ander dan goed aanvoelt overigens![]()
[..]
Hm, ik zit weleens in tegenovergestelde richting en staar altijd naar buiten en dit valt mezelf ook op, ik kijk dan net in de trein en zie dat er dan een trein voorbij rijdt. Terwijl ik hem niet zag aankomen, ook denk ik er niet aan, ik wend alleen mijn gezicht niet meer naar buiten, en trein raast voorbij.
Of, das gewoon grappig, aan je neus zitten, een beweging maken ofzo, en dat het stoplicht dan op groen springt, dan lijkt het net of jij dat doet![]()
![]()
Je bent verdwaald, lubje. Skeptics corner is een ander topicquote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:01 schreef mvdlubbe het volgende:
Goed voorbeeld van de LOA, sjarreltje!
Alle mensen in die trein (en de trein zelf) zijn natuurlijk vooruit gewarped om aan jouw wensen te voordoen!
Dat zal natuurlijk niet werken als ik een camera in die bocht klaar zet om de gewarpte trein te flitsenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:01 schreef mvdlubbe het volgende:
Goed voorbeeld van de LOA, sjarreltje!
Alle mensen in die trein (en de trein zelf) zijn natuurlijk vooruit gewarped om aan jouw wensen te voordoen!
Wel of geen onzin: het is een Universele wet. Een mechaniek. Een systeem. Daar kun je lang of kort over discussieren maar het is er. Of je nu wilt of niet!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:34 schreef jogy het volgende:
Een discussie over het wel of niet onzin zijn van LOA kan worden gevoerd in: The skeptic's corner #5
Nee, er zijn mensen die er in geloven dat dit hun leven beheerst. En voor die mensen (en de mensen die wel beter weten) moet je gewoon naar het hoekje der scepticiquote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:07 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Wel of geen onzin: het is een Universele wet. Een mechaniek. Een systeem. Daar kun je lang of kort over discussieren maar het is er. Of je nu wilt of niet!
Je zegt nee maar haalt een andere stelling aan dan wat ik daarnet zei.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:31 schreef sjarreltje het volgende:
Nee, er zijn mensen die er in geloven dat dit hun leven beheerst. En voor die mensen (en de mensen die wel beter weten) moet je gewoon naar het hoekje der sceptici
Ik bedoel dat als het een systeem is, dan zou dat systeem volgens een methode moeten werken en dus zou het te beinvloeden moeten zijn. En dát lijkt me onzin. Mja, daar is dit topic niet veurquote:Op maandag 15 oktober 2007 08:04 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Je zegt nee maar haalt een andere stelling aan dan wat ik daarnet zei.
Ja het is er, nee het hoeft niet je leven te beheersen inderdaad.
Daar kun je juist wel over discussieren want het is helemaal niet zeker of het er is of niet. Daar is geen bewijs voor. Komt er nog bij dat het grotendeels is gebaseerd op persoonlijke ervaring wat het helemaal lastig maakt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:07 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Wel of geen onzin: het is een Universele wet. Een mechaniek. Een systeem. Daar kun je lang of kort over discussieren maar het is er. Of je nu wilt of niet!
Wát een afgrijselijke 'discussie'. Echt een debat hollandse stijl. Harder brullen als je gelijk wilt hebben, onzin blaten als opponenten de waarheid zeggen. Prachtig!quote:Op maandag 15 oktober 2007 17:44 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Daar kun je juist wel over discussieren want het is helemaal niet zeker of het er is of niet. Daar is geen bewijs voor. Komt er nog bij dat het grotendeels is gebaseerd op persoonlijke ervaring wat het helemaal lastig maakt.
Afgelopen weekend was bij Rondom10 nog een discussie over the Secret. Voor de liefhebbers:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=5688554&md5=1fecb1b4829ead1280ffa1effc22ab6a
Overigens vond ik het een verschrikkelijke discussie, maar dat ligt volgens mij meer aan de irritante presentator.
Hehe ken het 'probleem'. Maar dan vraag ik me altijd af of ik deze gebeurtenissen diep van binnen niet zelf heb gewild. Omdat ik best veel bewuste momenten heb, ben ik het voor mezelf gaan analyseren hoe dat nou eigenlijk werkt. En ik heb meer en meer het idee dat je het tot een bepaalde maat zeker wel kunt sturen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:59 schreef Blaxje het volgende:
Ik heb er bizar veel ervaringen mee. Zoveel dat ik liever 'toeval' de reden geef dan de LOA.
Precies wat Urquhart hier schrijft, daar gaat het voor mij om. Er zit m.i. idd een kern van waarheid in, maar het is voor mij slechts een klein onderdeel van het geheel van aspecten die ons leven kunnen beinvloeden. Zo ook het 'toeval' wat jij ter sprake brengt. Ik weet inmiddels niet meer wat ik me bij 'toeval' moet voorstellen, omdat het leven vaak vreemder werkt dan fictie. Dus ook mbt 'toeval' is voor mijn gevoel niets onmogelijk. Ik vind het iig altijd erg toevallig dat je de situatie kunt beinvloeden in de door jouw gewenste richting. Erg aparte ervaringen.quote:Nu is deze gedachte eigenlijk oude wijn in nieuwe zakken, er zijn al vele boeken voor The Secret over dit verschijnsel geschreven. Ik heb het vooral gehaald een aantal jaren geleden uit Handboek Spiegelogie van Willem de Ridder. Desalniettemin merk ik wel dat er een bepaalde kern van waarheid in zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |