quote:Op donderdag 22 november 2007 11:36 schreef Stpan het volgende:
[..]
Dan voel ik 'gewoon' wat faillissementen aankomen bij de extra degradanten.
En de 1e divisie gaat uit 22 clubs bestaan?
Ronduit schandalig en respectloos.quote:Jan Reker, algemeen direkteur van PSV heeft een nieuwe competitieopzet gelanceerd waarin onder andere topwedstrijden op het programma staan. Er komt een nieuw soort play-offs en tv- gelden hoeven door minder clubs verdeeld worden. De medewerking van de eerste divisie is hierbij noodzakelijk.
De eerste divisie zal ook ingekormpen moeten worden en verwacht wordt dat dit binnen nu en een jaar gebeurt. De af te vloeien clubs uit de eerste divisie dienen op te gaan in de nieuw te formeren topklasse van amateurs en betaalde voetbalclubs. Een ander scenario is, dat twee tot vier clubs weggesanneerd worden uit het profvoetbal.
"Als de eerste divisie niet meewil, dan zet de eredivisie de betalingen vanuit onze televisiegelden aan de eerste divisie stop. Wij financieren nu voor een groot deel de eerste divisie", aldus een woordvoerder.
www.svheracles.nl
En de semi-zwartgeld structuren van de amateurs nog even witwassen, publiek en clubs porren betaald voetbal te willen gaan spelen etc. Joh, die amateurs willen niet. Ja 2 wilden er, en die spelen nu 1e divisie.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:38 schreef Damzkieee het volgende:
Ik moet zeggen dat de doorstroming naar amateurs een goed idee is. Nu de accomodaties van de amateurs nog
Ja, geniaal he? Stel je voor, je komt al je hele leven bij Fortuna Sittard en dan krijg je te horen dat je club wordt weggesaneerd vanwege een plan van Reker.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:43 schreef Damzkieee het volgende:
Weggesaneerd, dat bedenk je toch niet?! Moet hij zich eens voorstellen als zijn cluppie wordt 'weggesaneerd'![]()
Wat een idee.
Het is gewoon te gek voor woorden. Ik walg hier echt van..quote:Op donderdag 22 november 2007 11:45 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ja, geniaal he? Stel je voor, je komt al je hele leven bij Fortuna Sittard en dan krijg je te horen dat je club wordt weggesaneerd vanwege een plan van Reker.
In hoeverre het plan beter of slechter dan de playoffs is doet wat mij betreft sowieso niet ter zake, als deze maatregel er voor zorgt dat er clubs het betaald voetbal moeten gaan verlaten. Er wordt door de woordvoerder over het saneren van twee tot vier clubs gesproken alsof dat helemaal geen kwaad kan, en dat vind ik schandalig.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:48 schreef rubbereend het volgende:
beter dan de Play Offs die zijn gewoon kei hard oneerlijk, dit is tenminste gewoon een competitie.
Maar slechter dan gewoon een reguliere competitie over 34 wedstrijden en dan klaar
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:48 schreef rubbereend het volgende:
beter dan de Play Offs die zijn gewoon kei hard oneerlijk, dit is tenminste gewoon een competitie.
Maar slechter dan gewoon een reguliere competitie over 34 wedstrijden en dan klaar
En Reker is toevallig algemeen direkteur van PSVquote:Op donderdag 22 november 2007 12:02 schreef HL_Dog43 het volgende:
Helemaal mee eens.
En willen de kleine kids ff ophouden met meteen de hele PSV gemeenschap uit te schelden. Reker's plan is het. Dus daar botvier je je woorden agressie maar op. Verder niet zo zielig doen.
Dat valt toch wel mee? Het is niet zo dat de 1e divisie clubs dat geld zelf verdiend hebben ofzo, ze mogen blij zijn dat ze nog wat van de TV-rechten mogen mee-snoepen. Laten we nou eerlijk zijn, als er een verandering is die wél echt nodig is, is het wel het op de schop nemen van de 1e divisie.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:40 schreef Blawh het volgende:
En die laatste regel is gewoon helemaal een schande, riekt gewoon naar chantage. Egoisme en arrogantie voeren hier toch wel de boventoon, alleen maar om er zelf over de rug van andere clubs en de voetballiefhebbers beter van te worden.
Gut toch en daardoor heel PSV als een stelletje tyfus boeren omschrijven?Kindje toch. Wij zijn nogmaals NIET verantwoordelijk voor wat deze man zegt.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:05 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
En Reker is toevallig algemeen direkteur van PSV
Hoezo? Je kan de eerste divisie zo vaak op de schop nemen als je wilt, maar ons land is gewoon te klein om ook van de lagere divisie een aantrekkelijke competitie te kunnen maken. Als dat systeem weer op de schop gaat, komen er echt niet opeens hogere toeschouwersaantallen.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:05 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Het is niet zo dat de 1e divisie clubs dat geld zelf verdiend hebben ofzo, ze mogen blij zijn dat ze nog wat van de TV-rechten mogen mee-snoepen. Laten we nou eerlijk zijn, als er een verandering is die wél echt nodig is, is het wel het op de schop nemen van de 1e divisie.
PSV heeft met het gezeik over de TV gelden door AZ en Ajax nog gezegd dat ze solidair zijn met de rest. Nu komen ze hier mee. Als je zulke vrienden hebt, heb je geen vijanden meer nodigquote:Op donderdag 22 november 2007 12:06 schreef HL_Dog43 het volgende:
Gut toch en daardoor heel PSV als een stelletje tyfus boeren omschrijven?Kindje toch. Wij zijn nogmaals NIET verantwoordelijk voor wat deze man zegt.
Ach, het is al jarenlang vaste prik dat PSV de eredivisie grondig wil hervormen. Vroeger Van Raaij al, en nu Reker. Dat is dus gewoon club-beleid. Beetje raar om dat dan in de schoenen te schuiven van één man (Reker).quote:Op donderdag 22 november 2007 12:06 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Gut toch en daardoor heel PSV als een stelletje tyfus boeren omschrijven?Kindje toch. Wij zijn nogmaals NIET verantwoordelijk voor wat deze man zegt.
Dat ook.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:08 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach, het is al jarenlang vaste prik dat PSV de eredivisie grondig wil hervormen. Vroeger Van Raaij al, en nu Reker. Dat is dus gewoon club-beleid. Beetje raar om dat dan in de schoenen te schuiven van één man (Reker).
Bij sommige amateur clubs staan er duizenden mensen langs de lijn, terwijl tegelijkertijd sommige Eerste Divisie clubs voor een paar honderd mensen in een sfeerloos stadion spelen. Dan zit er toch iets scheef lijkt me...quote:Op donderdag 22 november 2007 12:07 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan de eerste divisie zo vaak op de schop nemen als je wilt, maar ons land is gewoon te klein om ook van de lagere divisie een aantrekkelijke competitie te kunnen maken. Als dat systeem weer op de schop gaat, komen er echt niet opeens hogere toeschouwersaantallen.
Gewoon zoals in Duitsland en Engeland doorstroming van hoogste tot laagste niveau. Dan hoef je niet te saneren, want clubs uit de onderste regionen van de eerste divisie degraderen vanzelf wel en worden vervangen door hoog spelende amateurclubs (waarvan vele tegenwoordig ook gewoon semi-profclubs zijn).quote:Op donderdag 22 november 2007 12:07 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan de eerste divisie zo vaak op de schop nemen als je wilt, maar ons land is gewoon te klein om ook van de lagere divisie een aantrekkelijke competitie te kunnen maken. Als dat systeem weer op de schop gaat, komen er echt niet opeens hogere toeschouwersaantallen.
Wie komt hiermee naar buiten? Reker he? JA! En zie je ergens staan "het PSV bestuur" ? NEE! En is dan de PSV aanhang het hier voor het merendeel mee eens?Altans zie je dat staan? NEE!quote:Op donderdag 22 november 2007 12:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach, het is al jarenlang vaste prik dat PSV de eredivisie grondig wil hervormen. Vroeger Van Raaij al, en nu Reker. Dat is dus gewoon club-beleid. Beetje raar om dat dan in de schoenen te schuiven van één man (Reker).
Haha ja het zal vast zo zijn dat Reker hier volledig uit zichzelf spreekt, zonder het bestuur achter zich te hebben. Ik vind het best als je een scheiding maakt tussen supporters en bestuur, maar dit is echt geen eenmans-actie hoor. Zoals het dat vroeger met Van Raaij ook niet was...quote:Op donderdag 22 november 2007 12:11 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Wie komt hiermee naar buiten? Reker he? JA! En zie je ergens staan "het PSV bestuur" ? NEE! En is dan de PSV aanhang het hier voor het merendeel mee eens?Altans zie je dat staan? NEE!
Dus zeur verdomd niet dat het HEEL PSV IS!
I rest my case.![]()
In principe voel ik daar wel wat voor, maar ik vraag me af in hoeverre dat haalbaar is gezien de accomodaties van de amateurclubs. We leven in Nederland, dus dat gaat niet zonder een hoop regeltjes over de veiligheid.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon zoals in Duitsland en Engeland doorstroming van hoogste tot laagste niveau. Dan hoef je niet te saneren, want clubs uit de onderste regionen van de eerste divisie degraderen vanzelf wel en worden vervangen door hoog spelende amateurclubs (waarvan vele tegenwoordig ook gewoon semi-profclubs zijn).
Als PSV de Champions League wint zijn het toch ook niet alleen de spelers en staff die de CL winnen. Maar dan is het verdomd ineens wel HEEL PSV!quote:Op donderdag 22 november 2007 12:11 schreef HL_Dog43 het volgende:
Wie komt hiermee naar buiten? Reker he? JA! En zie je ergens staan "het PSV bestuur" ? NEE! En is dan de PSV aanhang het hier voor het merendeel mee eens?Altans zie je dat staan? NEE!
I rest my case.![]()
Over wie/welke opmerking heb je het nu?quote:Op donderdag 22 november 2007 12:15 schreef HL_Dog43 het volgende:
En die conclussie trek je gelijk terwijl je de feiten niet eens weet. Beetje voorbarig vind je niet.
die opmerking. (had eigenlijk de quote erbij moeten zetten ik weet)quote:Op donderdag 22 november 2007 12:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Haha ja het zal vast zo zijn dat Reker hier volledig uit zichzelf spreekt, zonder het bestuur achter zich te hebben. Ik vind het best als je een scheiding maakt tussen supporters en bestuur, maar dit is echt geen eenmans-actie hoor. Zoals het dat vroeger met Van Raaij ook niet was...
quote:Op donderdag 22 november 2007 12:08 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
PSV heeft met het gezeik over de TV gelden door AZ en Ajax nog gezegd dat ze solidair zijn met de rest. Nu komen ze hier mee. Als je zulke vrienden hebt, heb je geen vijanden meer nodig.
welk bestuur?quote:Op donderdag 22 november 2007 12:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Haha ja het zal vast zo zijn dat Reker hier volledig uit zichzelf spreekt, zonder het bestuur achter zich te hebben. Ik vind het best als je een scheiding maakt tussen supporters en bestuur, maar dit is echt geen eenmans-actie hoor. Zoals het dat vroeger met Van Raaij ook niet was...
da's geen bestuur maar een RvCquote:
Hij vertelde er anders niet bij dat ze eerste divisie clubs gingen chanteren en opdoeken.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]in datzelfde gesprek lichtte Rekers dit plan toe. Dus doe nu niet zo verrast
Het is behoorlijk arrogant om daar zo laconiek over te doen.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:29 schreef Fiskus het volgende:
Wat een zieligdoenerij van sommige usertjes hier'wegsaneren
'
Ja we moeten clubs als Omniworld en AGOVV ten koste van alles behouden, want stel je voor zeg..
Voorbeeld: als ik roep dat TerroRobbie mod moet worden, en vervolgens doet men dat ook, dan zijn de gene die de beslissing uiteindelijk maken debet aan het debacle wat volgt, en niet ik.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:23 schreef JanVanHalst het volgende:
Is het uberhaupt relevant of het een PSV-idee of een Reker-idee is? Dat lijkt me nou niet het belangrijkste in deze zaak. Bovendien: als de ECV akkoord gaat met deze plannen zijn alle bobo's even schuldig.
Ik neem toch ook aan dat ie clubs gewoon wil laten degraderen naar een divisie onder de Jupiler League? Opdoeken zal sowieso niet kunnen, en zo raar is het ook weer niet om te kunnen degraderen uit een divisie. Komt de spanning alleen maar ten goede.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:32 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Het is behoorlijk arrogant om daar zo laconiek over te doen.
jawel hoor, de subsidie junks zoals hij ze respectloos noemde moesten maar in een soort 2e divisie samen met de top van de amateursquote:Op donderdag 22 november 2007 12:28 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Hij vertelde er anders niet bij dat ze eerste divisie clubs gingen chanteren en opdoeken.
Omdat er een wezenlijk verschil is tussen oneerlijk en bedrog en chantage.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:00 schreef rubbereend het volgende:
maar Robbie waarom heb jij je ook niet zo druk gemaakt toen jouw club voor de oneerlijke play offs stemde?
het chantage deel ben ik ook niet echt blij meequote:Op donderdag 22 november 2007 13:08 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Omdat er een wezenlijk verschil is tussen oneerlijk en bedrog en chantage.
Ah, dus users die voor kleinere clubs zijn en daarvoor opkomen zijn usertjes.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:29 schreef Fiskus het volgende:
Wat een zieligdoenerij van sommige usertjes hier'wegsaneren
'
Ja we moeten clubs als Omniworld en AGOVV ten koste van alles behouden, want stel je voor zeg..
Reker zet met harde taal belachelijk hoog in, om op 13 december na onderhandelingen toch nog iets over te houden. Waarschijnlijk alleen de Play-Offs die een andere opzet krijgen en misschien dat de afdracht naar de Eerste Divisie minder wordt. Niet solidair, ieder contract krijgen ze meer en iedere keer willen ze minder afdragen.........Omdat in Europa hetzelfde geflikt wordt, alleen is PSV dan een kleintje.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:40 schreef Blawh het volgende:
[..]
[..]
Ronduit schandalig en respectloos.
En die laatste regel is gewoon helemaal een schande, riekt gewoon naar chantage. Egoisme en arrogantie voeren hier toch wel de boventoon, alleen maar om er zelf over de rug van andere clubs en de voetballiefhebbers beter van te worden.
In de gedachtengang van een gloryhunter is dat wel zo ja.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:24 schreef Stpan het volgende:
[..]
Ah, dus users die voor kleinere clubs zijn en daarvoor opkomen zijn usertjes.
Nooit geweten dat de grote van je favoriete club ook de grote/belangrijkheid op FOK! of elders in de maatschappij bepaalde.
Loop niet zo te janken als een kleine kleuter. Reker draagt de mening van PSV uit. Of je het wil of niet.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:11 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
I rest my case.![]()
Te janken als een kleine kleuterquote:Op donderdag 22 november 2007 14:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Loop niet zo te janken als een kleine kleuter. Reker draagt de mening van PSV uit. Of je het wil of niet.
quote:Op donderdag 22 november 2007 10:50 schreef Damzkieee het volgende:
Die ECvoetbal/degradatiepoule is al helemaal een drama. Als je op een puntje na 9e wordt speel je om degradatie, terwijl nummer 8 om Europees voetbal speelt
Schotland, here we come
Precies, en solidariteit (quote:Op donderdag 22 november 2007 14:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In de sport is geen plaats voor losers
Dat zei ik niet.quote:Op donderdag 22 november 2007 15:08 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Precies, en solidariteit () gaat ten koste van groei.
Waarom hoort Heracles niet in de Eredivisie volgens jou?quote:Op vrijdag 23 november 2007 02:50 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Clubs als Excelsior, VVV en Heracles horen toch ook gewoon niet in de Eredivisie thuis? Ik vind dat Reker groot gelijk heeft! Het kost de (16) grotere clubs ook gewoon geld, dus opgerot met die prutsers!
Dat was m'n vraag, dus kan je dat niet als antwoord geven..quote:Op vrijdag 23 november 2007 06:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat het een kleine kut club is die in de Eerste divisie prima op zijn plaats is
Ze zijn te klein voor de eredivisie hebben alleen kutvoetballers en zijn gewoon een kutclub.quote:Op vrijdag 23 november 2007 06:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat was m'n vraag, dus kan je dat niet als antwoord geven..
Ik doe dan ook geeb boute stellingen. Waarom zou ik dan argumenten aan moeten dragen?quote:Op vrijdag 23 november 2007 06:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoals jij?
Dat is de grap! Je hebt nog geen argument gegeven, slechts loze kreten!quote:Op vrijdag 23 november 2007 06:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ga de zelfde argumenten niet 3 keer geven
Welke vraag?quote:Op vrijdag 23 november 2007 07:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, hoor dat zijn gewoon argumenten
Maar ga je mijn vraag nog beantwoorden of komt de vraag je niet uit?
Waarom kosten deze ploegen geld? En geld van wie?quote:Op vrijdag 23 november 2007 02:50 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Clubs als Excelsior, VVV en Heracles horen toch ook gewoon niet in de Eredivisie thuis? Ik vind dat Reker groot gelijk heeft! Het kost de (16) grotere clubs ook gewoon geld, dus opgerot met die prutsers!
Ben ik ook wel benieuwd naar. Volgens mij levert het alleen maar geld op.quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:40 schreef Stpan het volgende:
[..]
Waarom kosten deze ploegen geld? En geld van wie?
Hij bedoelt denken met de opmerking dat ze geld zouden kost dat de grotere clubs een groter bedrag zouden krijgen wanneer er minder clubs zouden zijn. Dan wordt er namelijk over minder clubs een bedrag verdeeldquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:21 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar. Volgens mij levert het alleen maar geld op.
Eens.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:35 schreef Stpan het volgende:
Nogmaal, laat Ajax, PSV, Feyenoord en AZ dan gewoon een competitie van 4 oprichten, mogen ze alles met z'n vieren delen.
Volgens mij vergeet hij in alle euforie dat er bij bijv. Ajax-Heracles ook 35.000 betalende toeschouwers zitten. De grotere clubs krijgen overigens sowieso al een hoger bedrag, dit gaat op eindrangschikking. Dus veel zal er echt niet veranderen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:27 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hij bedoelt denken met de opmerking dat ze geld zouden kost dat de grotere clubs een groter bedrag zouden krijgen wanneer er minder clubs zouden zijn. Dan wordt er namelijk over minder clubs een bedrag verdeeld
Ik denk niet dat de clubs hun seizoenskaarten goedkoper gaan maken wanneer er 16 teams in de competitie zitten. Van die 35.000 zijn de meesten denk ik seizoenskaarthouder. Maar goed, ik vrees serieus dat dit plan er gaat komen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:51 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Volgens mij vergeet hij in alle euforie dat er bij bijv. Ajax-Heracles ook 35.000 betalende toeschouwers zitten. De grotere clubs krijgen overigens sowieso al een hoger bedrag, dit gaat op eindrangschikking. Dus veel zal er echt niet veranderen.
Wat versterkingen zijn voor de subtoppersquote:
Je overschat de kwaliteiten van de laatste 4quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:12 schreef Blawh het volgende:
Dam, jij wilt 3 namen van spelers die mee kunnen draaien in de basis van de subtop?
Boakye
Klavan
Wuytens
Everton
Pieckenhagen
Je moet kijken hoeveel losse kaarten er verkocht wordenquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:51 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Volgens mij vergeet hij in alle euforie dat er bij bijv. Ajax-Heracles ook 35.000 betalende toeschouwers zitten. De grotere clubs krijgen overigens sowieso al een hoger bedrag, dit gaat op eindrangschikking. Dus veel zal er echt niet veranderen.
Maar als je competitie inkrimpt verschuif je de benaming 'kleine clubs' toch alleen maar? Dan zullen middenmoters verworden tot degradatiekandidaten, en zo gauw als ze degraderen zal hun financiële huishouding dusdanig verslechteren dat zij zelf voor de Eredivisie te klein worden.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:14 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[quote] <Knip>
Volgens mij wordt een kampioenschap op dit moment juist verloren in die 'oninteressante wedstrijden'.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Interessante competitie, meer wedstrijden, meer TV geld, meer concurrentie, meer buitenlandse exposure, meer reclameinkomsten
Maar wel met meer financi"ele armslag en dus doorgaans met betere selecties. Ik vind het in ieder geval wel een goed plan van Reker.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:37 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Maar als je competitie inkrimpt verschuif je de benaming 'kleine clubs' toch alleen maar? Dan zullen middenmoters verworden tot degradatiekandidaten,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |