Toen ik bij atos-origin aankwam waren die jongens daar heel realistisch in: 'wij denken dat je d'r niet gelukkig van wordt om twee uur te rijden om dan iets te doen bij een klant. Solliciteer bij philips medical systems of een soortgelijk bedrijf en ga moeilijke software schrijven. Wij doen dingen die te standaard zijn, en dat vind je de eerste keer nog leuk, maar de veertigste keer ben je 't beu. 'quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:15 schreef TomTancr3do het volgende:
Zogenaamd 'goede' banen "met gratis rijbewijs en een zeer voordelige leaseauto" zijn meestal niet de meest interessante banen voor gepromoveerden.
En ze wilden je ook echt niet aannemen? Of hing het meer van jou af? In het laatste geval had ik die baan gewoon genomen en na een jaar ofzo, nadat ik een betere baan had gevonden, heel hardquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Toen ik bij atos-origin aankwam waren die jongens daar heel realistisch in: 'wij denken dat je d'r niet gelukkig van wordt om twee uur te rijden om dan iets te doen bij een klant. Solliciteer bij philips medical systems of een soortgelijk bedrijf en ga moeilijke software schrijven. Wij doen dingen die te standaard zijn, en dat vind je de eerste keer nog leuk, maar de veertigste keer ben je 't beu. '
Op zich prima advies natuurlijk, maar na afloop had ik nog steeds geen inkomen
Dit is dus precies wat het bedrijf ook verwacht. Vandaar dat ze je niet aannemen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:39 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
En ze wilden je ook echt niet aannemen? Of hing het meer van jou af? In het laatste geval had ik die baan gewoon genomen en na een jaar ofzo, nadat ik een betere baan had gevonden, heel hard![]()
gedaan.
De kans dat je daar tussen komt is bijna nul.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Toen ik bij atos-origin aankwam waren die jongens daar heel realistisch in: 'wij denken dat je d'r niet gelukkig van wordt om twee uur te rijden om dan iets te doen bij een klant. Solliciteer bij philips medical systems of een soortgelijk bedrijf en ga moeilijke software schrijven. Wij doen dingen die te standaard zijn, en dat vind je de eerste keer nog leuk, maar de veertigste keer ben je 't beu. '
Op zich prima advies natuurlijk, maar na afloop had ik nog steeds geen inkomen
Je moet jezelf natuurlijk wel een beetje geïnteresseerd neerzetten en zeker niet laten doorschemeren wat je precies van plan bent. Je sollicitatie aanpassen aan het bedrijf waar je bij solliciteert, zegmaar. Ik weet zeker dat ze je op dit moment wel zouden aannemen als je het zo aanpakt, ze zitten te springen om mensen. In 2000/2001 was dat echter behoorlijk anders vermoed ik.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat het bedrijf ook verwacht. Vandaar dat ze je niet aannemen.
http://www.vrtnieuws.net/(...)e/071001_Japansepostquote:Privatisering Japanse post is gestart
ma 01/10/07 - In Japan is de geplande privatisering van de post begonnen. De postbank wordt meteen een van de grootste commerciële banken ter wereld.
De operatie is erg complex. Zo moet de Japanse post eerst worden opgesplitst in vier bedrijven: een bank, een verzekeraar, de bezorger van de post en de beheerder van de postkantoren.
(AP)
Daarna worden de bank en de verzekeraar apart naar de beurs van Tokio gebracht. Dat zal in 2010 gebeuren.
De Japanse postbank wordt meteen een van de grootste commerciële banken ter wereld met tegoeden van drieduizend miljard dollar.
De privatisering van de post was het sluitstuk van de belangrijke financiële hervormingen die de gewezen premier Junichiro Koizumi heeft doorgevoerd.
Die moesten zorgen voor meer concurrentie op de gesloten markten in Japan en de uitwassen uit de financiële sector wegwerken.
Je bent blijven hangen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:15 schreef TomTancr3do het volgende:
Zogenaamd 'goede' banen "met gratis rijbewijs en een zeer voordelige leaseauto" zijn meestal niet de meest interessante banen voor gepromoveerden.
Dit was toch de slowchatquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:13 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je bent blijven hangen.Ik had het gewoon over de noodzaak van een rijbewijs bij sollicitaties. Ongeacht opleiding of richting.
Volgens mij ben jij in dat geval degene die een beetje is blijven hangen, niet ik.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:21 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ja, daar kan je kennelijk ook blijven hangen.
Hangen doe je samen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:30 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij in dat geval degene die een beetje is blijven hangen, niet ik.
Ik heb nooit gehangen, kan je ook niet blijven hangen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:30 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij in dat geval degene die een beetje is blijven hangen, niet ik.
Och, eens moet de eerste keer zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:32 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik heb nooit gehangen, kan je ook niet blijven hangen.
Ik blijf geduldig wachten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:38 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Och, eens moet de eerste keer zijn.
Eh, die jongens zijn ook niet gek hoor.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:39 schreef TomTancr3do het volgende:
En ze wilden je ook echt niet aannemen? Of hing het meer van jou af? In het laatste geval had ik die baan gewoon genomen en na een jaar ofzo, nadat ik een betere baan had gevonden, heel hard![]()
gedaan.
De echte dip in de ICT was net iets later, richting 2001/2002. Maar goed.quote:Magoed, verschil met toen is wel dat de arbeidsmarkt nu een stuk beter is, zeker in de ICT. 2000/2001 was vlak na die millenniumhoax, toen lag de halve ICT een beetje op z'n gat.
quote:Kernenergie duurzaam noch goedkoop’
Van onze verslaggever Michael Persson
AMSTERDAM - Nieuwe kerncentrales zijn geen vanzelfsprekende optie om het energievraagstuk in de nabije toekomst op te lossen. Dat blijkt uit een rapport van energie-instituut ECN en nucleaire experts van het bedrijf NRG, dat vandaag wordt gepresenteerd.
UitlegKernenergie kan ‘in zijn huidige vorm niet als duurzame technologie worden aangemerkt’, schrijven de auteurs. Hiervoor dient de technologie volgens hen te worden verbeterd. Ze noemen met name de veiligheid, de levensduur van nucleair afval en proliferatie.
Desalniettemin zou kernenergie in een overgangsperiode naar een duurzame energievoorziening een rol kunnen spelen. Daartoe moet de nucleaire optie worden vergeleken met energiebronnen zoals wind, zon en ‘schoon fossiel’, het afvangen van kooldioxide bij kolencentrales.
Fact finding rapport
Die vergelijking is in dit zogeheten fact finding rapport slechts summier gemaakt. De sociaal-economische raad (SER), dat opdrachtgever was van het rapport, gaat op basis van de nu gepresenteerde feiten een advies opstellen aan de regering, dat eind dit jaar wordt verwacht.
Kernenergie is in elk geval niet goedkoper dan andere vormen van elektriciteitsopwekking, constateren de auteurs. Ze komen op een prijs van 3,1 tot 8 eurocent per kilowattuur. De prijs voor stroom uit conventionele centrales (kolen en gas) ligt tussen 2 en 6,6 cent. Windenergie kost tussen 4,1 en 11,2 cent, waarbij windmolens op zee het duurst zijn. Bij die kostenschatting is uitgegaan van de huidige stand van de techniek.
Ook vragen de auteurs zich af of kernenergie überhaupt nodig is in een overgangsperiode. ‘Door een relatief sterke groei van het windvermogen zal er meer vraag ontstaan naar flexibel productievermogen en minder naar basislastvermogen, zoals door een kerncentrale wordt geleverd. Hierdoor zou een overschot aan basislastvermogen kunnen ontstaan.’ Dat mogelijke overschot zou bij voldoende buitenlandse vraag wel kunnen worden geëxporteerd.
Blij
De Stichting Natuur en Milieu is blij met het zogeheten feitenrapport van de Sociaal-Economische Raad over kernenergie. De SER liet dat rapport opstellen door het Energie-onderzoek Centrum Nederland als bouwsteen voor een nog uit te brengen advies. De Stichting Natuur en Milieu (NenM) wijst erop dat kernenergie volgens het rapport niet beschouwd moet worden als duurzame energie.
Bij kernenergie komt, in tegenstelling tot centrales die gestookt worden met gas of kolen, niet het broeikasgas CO2 vrij. Volgens NenM zijn er voor het klimaatprobleem, dat veroorzaakt wordt door broeikasgassen, betere oplossingen, zoals duurzame energie, energiebesparing en het ondergronds opslaan van CO2.
Eerder concludeerde de milieubeweging samen met de vakbeweging in een energieplan dat kernenergie niet nodig is.
Tsja, da's de politiek he.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:59 schreef du_ke het volgende:
Kernenergie is duur en niet nodig. Goh was daar nog een onderzoek voor nodig.
[..]
Joh!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:03 schreef TomTancr3do het volgende:
'Duur' is iets anders dan 'duurzaam'.
Klopt kernenergie is wel duur en niet duurzaamquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:03 schreef TomTancr3do het volgende:
'Duur' is iets anders dan 'duurzaam'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |