voorbeeld van tangbelichtingquote:
Ooooh, ik snap het. Lijkt me helemaal niet mooi bij portret maar goedquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:49 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
voorbeeld van tangbelichting
voorbeeld van klassieke belichting (niet helemaal, ik had ook nog 1 flitser die de achtergrond belichtte)
och..ehm..misschien meer voor mannen dan...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:52 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ooooh, ik snap het. Lijkt me helemaal niet mooi bij portret maar goed
ik heb het aangepast, maar geen idee, ik heb de foto gegoogled, en ik zie hem gewoon. Zelfs na ctrl+F5quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:48 schreef Xilantof het volgende:
Euhm... Shark.Bait... ImageShack werkt niet hè...
da's wel een mooie fotoquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:56 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
och..ehm..misschien meer voor mannen dan...
[afbeelding]
grote versie
nog meer mooie klassieke portretten by the way
Het licht is nu toch mooi en egaal? Grootste softbox ter wereldquote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:42 schreef Ynske het volgende:
Zelf vandaag eens aan het rondklooien met die opdracht, maar echt makkelijk met een bewolkte regenachtige dag is lastig om dan voor het raam een goede foto te maken
een raam met regendruppels leent zich wel goed voor een dramatische shot natuurlijkquote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:42 schreef Ynske het volgende:
Zelf vandaag eens aan het rondklooien met die opdracht, maar echt makkelijk met een bewolkte regenachtige dag is lastig om dan voor het raam een goede foto te maken
tanglicht is meestal een big no-no bij portretfotografie. waarom bestaat de eerste les daaruitquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:18 schreef Ynske het volgende:
Eerst oefening:
Maak twee foto's bij het raam. Eén kant van het gezicht opgelicht door daglicht, andere kant opgelicht door:foto 1 met reflectiescherm van wit papier/karton/bouwmarkt-piepschuim foto 2 met een lamp (bouwlamp of huislamp bv)
Er moet een tanglicht uitkomen, kijk of het er mooi en plastisch uitziet
Doel:
Model 3-dimensionaal maken met licht.
ben vandaag aan de slag gegaan, gister was echt geen doen hier.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 08:08 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
tanglicht is meestal een big no-no bij portretfotografie. waarom bestaat de eerste les daaruit
persoonlijk vind ik het soms wel mooi (zie foto Shark).
De dagen worden ietsje beter Ynske, maar het is wel wat Shark zegt. de grootste softbox ter wereld ter je beschikking. Als het zonnig is zit je meteen met uitgebeten plekken te kijken. wacht desnoods heel even tot het mooi warm avondlicht is.
zitten een paar nuttige tussen, maar 10 en 12 zouden bij mij linea recta in de prullenbak belanden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:00 schreef tim2308 het volgende:
Uit een Frans blad een hele serie opstellingen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
t verschil tussen 30 en 105mm is iig goed te zienquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:55 schreef Ynske het volgende:
Deze is niet echt een tangbelichting, maar vond deze gewoongelukt
[ afbeelding ]
hoe bedoel je?quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:40 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
t verschil tussen 30 en 105mm is iig goed te zien
nee, het is eigenlijk gruwelijk off-topic natuurlijkquote:
Die lichte plek op de neus trekt teveel aandacht denk ikquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:53 schreef Ynske het volgende:
Nog aan de slag geweest met de tangbelichting.
Hieronder twee van de resultaten. Beide met zonlicht als hoofdlicht en een reflectiescherm erbij.
[ afbeelding ]
Dat is te photoshoppen. Nu ongetwijfeld niet de bedoeling, maar je zou de ogen kunnen selecteren en dan die wat lichter maken.quote:
Oe...die is echt lekkerquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:55 schreef Ynske het volgende:
Deze is niet echt een tangbelichting, maar vond deze gewoongelukt
[ afbeelding ]
was me idd achteraf opgevallen, maar t was dan ook de eerste keer dat ik dit deed.quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die lichte plek op de neus trekt teveel aandacht denk ikMisschien volgende keer toch ff vermijden.
[..]
klopt dat kan, maar dat wilde ik nu juist niet doen, probeerde om zoveel mogelijk meteen goed te doen, als je snapt wat ik bedoelquote:Dat is te photoshoppen. Nu ongetwijfeld niet de bedoeling, maar je zou de ogen kunnen selecteren en dan die wat lichter maken.
ook daar ga ik op lettenquote:Ik vind de 2e beter gelukt dat de eersteLet de volgende keer ook even op wegwaaiende haren. Het is ietwat aan de storende kant bij deze foto. Verder ben je lekker bezig, Yns
[..]
dank jequote:Oe...die is echt lekker![]()
Het is voor een cursus. Dan is het ook belangrijk om zoveel mogelijk niet te PS-en. Ik vraag me alleen af hoe je die ogen beter uit kunt lichten. Het reflectiescherm anders richten? Of misschien een opzetflitsertje met een invulflits, maar dan pak je meer.quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:14 schreef Ynske het volgende:
klopt dat kan, maar dat wilde ik nu juist niet doen, probeerde om zoveel mogelijk meteen goed te doen, als je snapt wat ik bedoel
Beter tevreden met deze kaaklijn?quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:33 schreef Chanty het volgende:
Over die eerste (wat een lekker wijf ook): als je de foto wat meer van links neemt of het hoofd een tikkeltje naar rechts laat draaien, dan heb ik wat meer vorm
Kin en nek lopen nu een beetje in elkaar over, waardoor het lijkt alsof ik een hele dikke nek heb. De kaaklijn valt weg door het licht zeg maar
Maar als je dat truukje bij mijn neus kunt
dan mag t
die laatste vind ik wel wat hebbenquote:Op donderdag 15 november 2007 15:18 schreef Ynske het volgende:
Van de week bezig geweest met 1 lichtbron en af en toe een reflectiescherm erbij...
paar resultaatjes zijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eens, die vind ik ook het leukst om naar te kijken. Leuke uitsnede van het hoofd en netjes belicht. Bij de tweede foto lijkt het scherptegebied teveel rond de ogen te liggen. De mond lijkt niet scherp en dat stoort. De eerste foto heb ik niks op aan te merken. Lijkt mij ook goed belicht. De houding doet mij dan weer weinig.quote:Op donderdag 15 november 2007 15:19 schreef LoggedIn het volgende:
die laatste vind ik wel wat hebben
Ik had al even zitten gluren in je EXIF, maar qua sluitertijd heb je niet echt veel ruimte meer om met een kleiner diafragma te werken. Ik ga er even vanuit dat je zonder statief hebt geschoten.quote:Op donderdag 15 november 2007 17:47 schreef Ynske het volgende:
@airwin, wat die scherpte op de ogen betreft, klopt, maar jah wat wil je ogen moeten scherp zijn. zit nu weer te klooien met de gewone 1 punts focus en de meerdere punts focus.
En terecht, je staat er mooi op. Persoonlijk zou ik er liever niet iets meer kleur in zien, zoals bij die vierde!quote:
Goed idee en topic Ynskequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:14 schreef Ynske het volgende:
in die eerste heb je geloof ik bij het oor zitten shoppen, op mijn beeldscherm is het iig heel erg duidelijk te zien dat je er met een brush overheen bent geweest. ik vind overigens die foto en die laatste echt prachtigquote:Op vrijdag 16 november 2007 10:09 schreef Ynske het volgende:
Yeps alle foto's worden klassikaal besproken, ander leer er er ook niets van.
Hier nog een paar van de opbrengst waar ze over te spreken waren tijdens de les gister.
Tuurlijk zitten er nog verbeterpunten in, maar toch wel trots erop
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
overigens haat ik t verkleinen... hier zijn ze gewoon scherp op de ogen. maar nu op fok lijken ze weer onscherp te zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |