Het gaat om de stichtingen Al Wakf uit Eindhoven en de El Tawheed uit Amsterdam. Deze stichtingen blinken uit in fundamentalistisch taalgebruik en ideeën.
Zo schrijft Al Wakf in hun informatieboek: ''Al Wakf houdt toezicht op haar scholen''. En in de oprichtingsakten van de scholen staat in artikel 12 dat er bij een verschil van mening of inzicht over het onderwijs, contact moet worden opgenomen met de overkoepelende Al Wakfstichting.
In een lesboek godsdienst, uitgegeven door de stichting Al Wakf, staat:
''de profeet heeft gezegd: ''Ik heb de opdracht gekregen om de mensen te bestrijden om in oorlog te gaan tegen de mensen, tot ze erkennen dat Allah de enige God is''
Het strenge beleid van de stichtingen blijkt uit de reglementen van de scholen. Zo wordt er gewaarschuwd tegen televisie en worden meisjes die niet volgens de islamitische regels gekleed zijn na één waarschuwing naar huis gestuurd. Er mag geen muziek gemaakt worden en er mag niet gefloten worden. Bovendien is literatuur die indruist tegen de islamitische grondslagen verboden.
Aangezien de inspectie geen godsdienstlessen controleert, is het de vraag in hoeverre de kinderen op deze scholen daadwerkelijk beïnvloed worden door het gedachtegoed van deze stichtingen. Maar enkele van deze scholen zijn in het verleden al eens in opspraak geweest vanwege extreme uitingen.
In NOVA vanavond een uitgebreid verslag.
Vanavond in Nova om 22:30. Staatssecretaris van Onderwijs Adelmund zal een reactie geven.
Was laatst ook al een onderwerp over, maar werd toen weggewoven met de dooddoener: Vrijheid van onderwijs.
quote:Omdat in de schoolboekjes daar haat gepredikt wordt misschien....
Op maandag 18 februari 2002 21:15 schreef Quenda® het volgende:
Je kiest toch zelf of je je kind op een Joodse,Katholieke,openbare,Protestants Christelijke,Montessori,Dalton of vrije school doet?
Waarom weer de nadruk op de Islamitische scholen?
Laatst de voorzitter van die stichting aan het woord gezien op Ned 1, zaterdag morgen. Werkelijk zeer vreemde ideeën houdt de man er op na.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 18-02-2002 21:20]
quote:En dat zou niet gebeuren tijdens katechese lesjes op die andere schooltjes?
Op maandag 18 februari 2002 21:18 schreef milagro het volgende:[..]
Omdat in de schoolboekjes daar haat gepredikt wordt misschien....
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® op 18-02-2002 21:20]
quote:Om dat daar kennelijk fundamenteel iets fout gaat?
Op maandag 18 februari 2002 21:15 schreef Quenda® het volgende:Waarom weer de nadruk op de Islamitische scholen?
quote:Vanavond maar even kijken lijkt me, misschien steek je er iets van op.
Op maandag 18 februari 2002 21:20 schreef Quenda® het volgende:[..]
En dat zou niet gebeuren tijdens kateche lesjes op die andere schooltjes?
quote:Of omdat er naar de vreselijke schadelijke gevolgen van godsdienstles en 6 maal daags bidden op die andere scholen geen onderzoek is gedaan ..
Op maandag 18 februari 2002 21:20 schreef R@b het volgende:[..]
Om dat daar kennelijk fundamenteel iets fout gaat?
quote:Nee, in die lesboekjes staat dat niet-moslims de vijand zijn . Dat wordt dus met de paplepel ingegoten , terwijl ze in een westers land leven omringd door miljoenen niet moslims. Lekker voor de integratie ook.
En dat zou niet gebeuren tijdens kateche lesjes op die andere schooltjes?
We kunnen wel weer politiek correct zijn en onze ogen daarvoor sluiten, maar je drukt op die manier juist een groep in een afzonderingspositie.
quote:Wie weet ligt er een bron van onderzoeks werk voor je open.
Op maandag 18 februari 2002 21:22 schreef Quenda® het volgende:[..]
Of omdat er naar de vreselijke schadelijke gevolgen van godsdienstles en 6 maal daags bidden op die andere scholen geen onderzoek is gedaan ..
Haat wordt geleerd op islamitische scholen
We gaan het dus nu nog een keertje dunnetjes over doen?
quote:Iedereen is de lul als je niet gelooft.Is niet alleen bij de Islam.
Op maandag 18 februari 2002 21:22 schreef milagro het volgende:[..]
Nee, in die lesboekjes staat dat niet-moslims de vijand zijn . Dat wordt dus met de paplepel ingegoten , terwijl ze in een westers land leven omringd door miljoenen niet moslims. Lekker voor de integratie ook.
We kunnen wel weer politiek correct zijn en onze ogen daarvoor sluiten, maar je drukt op die manier juist een groep in een afzonderingspositie.
''Ik heb de opdracht gekregen om de mensen te bestrijden om in oorlog te gaan tegen de mensen, tot ze erkennen dat Allah de enige God is''
En wat gaat Karin Adelmund (PvdA) nu zeggen?
quote:Dat ze het volstrekt verwerpelijk vind.
Op maandag 18 februari 2002 22:33 schreef machteld het volgende:En wat gaat Karin Adelmund (PvdA) nu zeggen?
quote:Inderdaad. Was natuurlijk allang bekend allemaal, maar de politiek hobbelt altijd achter de journalisten aan.
Op maandag 18 februari 2002 22:44 schreef AchJa het volgende:
En Quenda, ben je aan het kijken???? Mischien zie je dat het niet over reguliere lesjes gaat......
Duidelijk is dat die mensen de Westerse samenleving verfoeien, ze kweken hun kinderen een enomre haat jegens jou en mij aan
Had al jaren geleden vervolging ingesteld kunnen worden.
Zo niet, laat er maar eens een nieuwe grondwet gemaakt worden wanneer deze misschien niet zal blijken te voldoen in kwesties als deze.
quote:Een nieuwe grondwet is helemaal niet nodig, want deze fundamentalistische hufters overtreden de wet moet voeten. Ze zetten namelijk aan tot haat, en dat is ten alle tijden verboden, zelfs als je je beroept op vrijheid van godsdienst.
Op maandag 18 februari 2002 22:57 schreef machteld het volgende:
Hebben we artikel 1 weerHad al jaren geleden vervolging ingesteld kunnen worden.
Zo niet, laat er maar eens een nieuwe grondwet gemaakt worden wanneer deze misschien niet zal blijken te voldoen in kwesties als deze.
quote:Jij doet hetzelfde. Jij kweekt hier op FOK een enorme haat jegens mij en anderen zoals ik! Wat ik helemaal gek vind aan jou is dat je te laf bent om uit te komen voor wat je bent.
Op maandag 18 februari 2002 22:56 schreef R@b het volgende:
Duidelijk is dat die mensen de Westerse samenleving verfoeien, ze kweken hun kinderen een enomre haat jegens jou en mij aan
Ik begreep even heel erg goed waar die angst voor de Islam vandaan kwam.
quote:Waar beroep jij je dan op? Jij zet ook aan tot haat! Dus jij bent ook een hufter
Op maandag 18 februari 2002 23:02 schreef R@b het volgende:[..]
Een nieuwe grondwet is helemaal niet nodig, want deze fundamentalistische hufters overtreden de wet moet voeten. Ze zetten namelijk aan tot haat, en dat is ten alle tijden verboden, zelfs als je je beroept op vrijheid van godsdienst.
quote:Waarom kun je het niet gewoon zeggen dat je het zelf ook misselijkmakend vindt dat dergelijke praktijken op basisscholen plaatsvinden ? Of keur je het goed ?
Op maandag 18 februari 2002 23:06 schreef onschuldig het volgende:[..]
Waar beroep jij je dan op? Jij zet ook aan tot haat! Dus jij bent ook een hufter
quote:De waarheid is soms hard.......we lullen gvd over 10 van de 32 scholen. Er is hier niemand die tot haat aanzet, dat doet die hele moslim beweging zelf. Als ze dit soort stuntjes niet zouden uithalen, zou je niemand horen klagen.
Op maandag 18 februari 2002 23:04 schreef onschuldig het volgende:[..]
Jij doet hetzelfde. Jij kweekt hier op FOK een enorme haat jegens mij en anderen zoals ik! Wat ik helemaal gek vind aan jou is dat je te laf bent om uit te komen voor wat je bent.
![]()
![]()
![]()
op jou!
quote:Meen je dat nou knul? Kun je met één bewijsstuk in de vorm van een linkje komen.
Jij doet hetzelfde. Jij kweekt hier op FOK een enorme haat jegens mij en anderen zoals ik!
Of valt het bediscussiëren van de feiten onder haat kweken
quote:Kots kots kots, veel meer komt er niet uit die strot van je.
Wat ik helemaal gek vind aan jou is dat je te laf bent om uit te komen voor wat je bent.![]()
![]()
![]()
op jou!
quote:Ik was ff off-topic bezig. Ik ben van mening dat iedereen naar een openbare school moet. Kan men tenminste nog wat van elkander leren! Maar zoals R@B hier bezig is om constant ALLE Moslims de schuld te geven van alles
Op maandag 18 februari 2002 23:07 schreef gelly het volgende:[..]
Waarom kun je het niet gewoon zeggen dat je het zelf ook misselijkmakend vindt dat dergelijke praktijken op basisscholen plaatsvinden ? Of keur je het goed ?
quote:Jij bent gewoon een lafaard! Durft niet uit te komen voor wat je bent! Je verpakt je woorden altijd zo dat het net geen discriminatie is! Vroeg of laat val je door de mand, en dan sta ik klaar om je keihard onderuit te halen! Geloof me!
Op maandag 18 februari 2002 23:10 schreef R@b het volgende:Meen je dat nou knul? Kun je met één bewijsstuk in de vorm van een linkje komen.
Of valt het bediscussiëren van de feiten onder haat kweken
[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 18-02-2002 23:13]
quote:Zeurpiet
Op maandag 18 februari 2002 23:10 schreef onschuldig het volgende:[..]
Ik was ff off-topic bezig. Ik ben van mening dat iedereen naar een openbare school moet. Kan men tenminste nog wat van elkander leren! Maar zoals R@B hier bezig is om constant ALLE Moslims de schuld te geven van alles
![]()
Hij lijkt verdacht veel op een kruisvaarder!
Iedere discussie omtrent de islam probeer jij onmogelijk te maken met persoonlijke aanvallen op de poster. Waar ben jij bang voor? Waarover mogen wij niet praten, wat moeten we allemaal verzwijgen?
Als er hier een laffe hond rondloopt ben je het zelf wel. Stakker.
Wat ik alleen inderdaad jammer vind is dat het toch altijd de mensen zijn die zelf duidelijk te kennen geven anderen te haten hier keer op keer handenwrijvend (al of niet met hun lul ertussen) vooraan staan te blèren 'dat het toch een schande is dat andere mensen geleerd wordt te haten'.
Maar ik ben verder wel benieuwd naar eventuele toekomstige onderzoeken naar andere vormen van bijzonder onderwijs.
V.
quote:Jij bent al onderuit gehaald met die vorige kloon van je, waarmee je tekeer ging tegen verwesterde Turken en joden.
Op maandag 18 februari 2002 23:12 schreef onschuldig het volgende:[..]
Jij bent gewoon een lafaard! Durft niet uit te komen voor wat je bent! Je verpakt je woorden altijd zo dat het net geen discriminatie is! Vroeg of laat val je door de mand, en dan sta ik klaar om je keihard onderuit te halen! Geloof me!
quote:Keur je het goed wat zich op die basisscholen waar we het nu over hebben afspeelt?
Jij doet hetzelfde. Jij kweekt hier op FOK een enorme haat jegens mij en anderen zoals ik! Wat ik helemaal gek vind aan jou is dat je te laf bent om uit te komen voor wat je bent.
![]()
![]()
![]()
op jou!
quote:Het enige wat je doet is de Islam aanvallen en generaliseren. Vind je het gek dat ik daar niet een beetje boos van wordt?
Op maandag 18 februari 2002 23:13 schreef R@b het volgende:Iedere discussie omtrent de islam probeer jij onmogelijk te maken met persoonlijke aanvallen op de poster. Waar ben jij bang voor? Waarover mogen wij niet praten, wat moeten we allemaal verzwijgen?
quote:Tuurlijk, wij zijn in je ogen natuurlijk lager als honden en varkens. Waar heb ik dat eerder gehoord? Mischien ben jij wel Moslim? ( Sarcastische mode)
Als er hier een laffe hond rondloopt ben je het zelf wel. Stakker.
PS. Waar heb ik jou ooit uitgemaakt voor hond?
quote:30% van de scholen dus
Op maandag 18 februari 2002 23:14 schreef Verbal het volgende:
Wat er op die 10 basisscholen gebeurt kan natuurlijk voor geen meter.
Wel veel he?
quote:Wie bedoel je daarmee O grote V. ?
Wat ik alleen inderdaad jammer vind is dat het toch altijd de mensen zijn die zelf duidelijk te kennen geven anderen te haten hier keer op keer handenwrijvend (al of niet met hun lul ertussen) vooraan staan te blèren 'dat het toch een schande is dat andere mensen geleerd wordt te haten'.
En als je mij bedoelt graag met bewijzen komen.
Het enige wat ik haat zijn schijnheilige geloven. Het christendom en de islam.
quote:Ga maar verder met het verspreiden van leugens! Doet me niets
Op maandag 18 februari 2002 23:14 schreef R@b het volgende:[..]
Jij bent al onderuit gehaald met die vorige kloon van je, waarmee je tekeer ging tegen verwesterde Turken en joden.
quote:Blijkbaar niet.
En dat zou niet gebeuren tijdens katechese lesjes op die andere schooltjes?
Ik geloof ook niet dat de IRA banden heeft met scholen in Nederland trouwens...
quote:*pardon*
Op maandag 18 februari 2002 23:10 schreef AchJa het volgende:[..]
De waarheid is soms hard.......we lullen gvd over 10 van de 32 scholen. Er is hier niemand die tot haat aanzet, dat doet die hele moslim beweging zelf. Als ze dit soort stuntjes niet zouden uithalen, zou je niemand horen klagen.
Weet jij wat er in de statuutjes van Vrije scholen staat?
Weet jij wat de juffies op school vertellen aan kinderen tijdens godsdienstles op Protestants Christelijke scholen?
Is het daar ook niet zo dat men zegt dat als je niet in HUN god wil geloven dat je dan in de hel komt? En dat andere kindjes die carnaval vieren iets doen wat van god niet mag? Of , zoals de presentator van Nova al opmerkte, de schooltjes op de Veluwe waar ook van alles wijsgemaakt word aan die kindertjes zonder dat wij exact weten wat men voor fantasieverhalen er de klas ingesmeten worden?
Natuurlijk is hetgeen nova liet zien fout, maar nogmaals , kijk dan ook naar ALLE andere scholen, onderwerp ze dan ALLEMAAL aan een onderzoek.
quote:Mischien lees jij dat zo, zo lees ik het iig niet. Er is hier maar 1 figuur die op de man gaat spelen.
Wat er op die 10 basisscholen gebeurt kan natuurlijk voor geen meter.Wat ik alleen inderdaad jammer vind is dat het toch altijd de mensen zijn die zelf duidelijk te kennen geven anderen te haten hier keer op keer handenwrijvend (al of niet met hun lul ertussen) vooraan staan te blèren 'dat het toch een schande is dat andere mensen geleerd wordt te haten'.
Maar ik ben verder wel benieuwd naar eventuele toekomstige onderzoeken naar andere vormen van bijzonder onderwijs.
V.
quote:Verdacht? Kom maar met harde gegevens.
Ik was ff off-topic bezig. Ik ben van mening dat iedereen naar een openbare school moet. Kan men tenminste nog wat van elkander leren! Maar zoals R@B hier bezig is om constant ALLE Moslims de schuld te geven van alles
![]()
Ik verdenk jou ook van van alles.
Wat ik zeker weet is dat je een homohater bent.
quote:
Op maandag 18 februari 2002 23:16 schreef onschuldig het volgende:[..]
Ga maar verder met het verspreiden van leugens! Doet me niets
Op deze scholen wordt haat gepredikt, op 10 van de 32. 1/3 van alle scholen dus!
Ga DAAR eens op in.
PS. Leuk stiekum verstopt, je hint richting zionisme in je sig...kon je het weer niet laten?
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 18-02-2002 23:19]
quote:Je schrijft hier bewust Christendom en Islam. Wat verpak je het weer goed. Jij weet dondersgod dat er geen Christen is die in opstand komt waneer je zijn/haar religie schijnheilig noemt!
Op maandag 18 februari 2002 23:16 schreef R@b het volgende:Het enige wat ik haat zijn schijnheilige geloven. Het christendom en de islam.
PS. Mis nog een Godsdienst in jouw rijtje
quote:Ja, dat vind ik gek. Want ik doe dat altijd onderbouwd en nooit generaliserend. Ik heb het nooit over alle moslims etc. etc.
Op maandag 18 februari 2002 23:16 schreef onschuldig het volgende:[..]
Het enige wat je doet is de Islam aanvallen en generaliseren. Vind je het gek dat ik daar niet een beetje boos van wordt?
quote:Wij? wie bedoel je, jij als vermoslimde Nederlander ? Laat me niet lachen man.
[..]Tuurlijk, wij zijn in je ogen natuurlijk lager als honden en varkens. Waar heb ik dat eerder gehoord? Mischien ben jij wel Moslim? ( Sarcastische mode)
quote:Aan de ene kant geef ik je gelijk, aan de andere kant denk ik, dat we ook die mensen nodig hebben om dit soort zaken aan de orde te krijgen.
Wat er op die 10 basisscholen gebeurt kan natuurlijk voor geen meter.Wat ik alleen inderdaad jammer vind is dat het toch altijd de mensen zijn die zelf duidelijk te kennen geven anderen te haten hier keer op keer handenwrijvend (al of niet met hun lul ertussen) vooraan staan te blèren 'dat het toch een schande is dat andere mensen geleerd wordt te haten'.
Ik haat geen enkele abstracte levensvisie, maar wat ik vanavond zag is wat ik vrees. Dit was werkelijk waar gewoon eng. Ik begreep wat mensen bang maakt, waardoor ze een houding aannemen zoals r@b.
Ik snap nu, beter dan voorheen, waarom ook mensen met een hogere opleiding op Pim Fortuyn stemmen.
quote:Jeetje Quenda, in welke tijd leef je ? Denk je echt dat op christelijke basisscholen nog steeds hel en verdoemenis wordt gepredikt ? Sorry, maar ik moest even lachen (
Op maandag 18 februari 2002 23:17 schreef Quenda® het volgende:[..]
*pardon*
Weet jij wat de juffies op school vertellen aan kinderen tijdens godsdienstles op Protestants Christelijke scholen?
Is het daar ook niet zo dat men zegt dat als je niet in HUN god wil geloven dat je dan in de hel komt? En dat andere kindjes die carnaval vieren iets doen wat van god niet mag? Of , zoals de presentator van Nova al opmerkte, de schooltjes op de Veluwe waar ook van alles wijsgemaakt word aan die kindertjes zonder dat wij exact weten wat men voor fantasieverhalen er de klas ingesmeten worden?Natuurlijk is hetgeen nova liet zien fout, maar nogmaals , kijk dan ook naar ALLE andere scholen, onderwerp ze dan ALLEMAAL aan een onderzoek.
quote:Hoe weet jij dat zo zeker? Jij bent in ieder geval een Moslimhater en anti-Semiet!
Op maandag 18 februari 2002 23:18 schreef machteld het volgende:[..]
Verdacht? Kom maar met harde gegevens.
Ik verdenk jou ook van van alles.
Wat ik zeker weet is dat je een homohater bent.
quote:Wordt die haat door instituten in het hoofd van jonge, beinvloedbare mensen gegoten?
quote:Je leest je eigen posts zeker nooit door!
Op maandag 18 februari 2002 23:19 schreef R@b het volgende:Ja, dat vind ik gek. Want ik doe dat altijd onderbouwd en nooit generaliserend. Ik heb het nooit over alle moslims etc. etc.
quote:Waarom noemde je me eigenlijk hond? Vind je dat normaal?
Wij? wie bedoel je, jij als vermoslimde Nederlander ? Laat me niet lachen man.
quote:10, dat zei ik toch?
Op maandag 18 februari 2002 23:16 schreef R@b het volgende:[..]
30% van de scholen dus
Wel veel he?
quote:Jou, onder anderen.
Wie bedoel je daarmee O grote V. ?
quote:Ik kan niet linken naar de resultaten van een zoekopdracht.
En als je mij bedoelt graag met bewijzen komen.
En dat vind ik eng aan je, R@b.
quote:Zoals ik al zei, je generaliseert.
Het enige wat ik haat zijn schijnheilige geloven. Het christendom en de islam.
V.
quote:Insectenbrein zou meer op zijn plaats zijn idd.
Op maandag 18 februari 2002 23:21 schreef onschuldig het volgende:[..]
[..]
Waarom noemde je me eigenlijk hond? Vind je dat normaal?
quote:Iig geval geen oproep tot oorlogen tegen anderen.
Op maandag 18 februari 2002 23:17 schreef Quenda® het volgende:
quote:Nee ik weet niet wat er in die statuten staat, kan me eigenlijk ook geen ruk schelen. Wat ik wel weet is dat wij onze jeugd niet opvoeden met haat jegens andere rassen/groeperingen. En dat ze niet in de hemel komen omdat god dit en god dat....feestje mag niet enz. Tv kijken mag niet omdat dat het "kastje van de duivel" is. Dat keur ik ook niet goed, maar ze leren iig niet om andere mensen te haten of om de wereld over te nemen oid.
Op maandag 18 februari 2002 23:17 schreef Quenda® het volgende:[..]
*pardon*
Is het daar ook niet zo dat men zegt dat als je niet in HUN god wil geloven dat je dan in de hel komt? En dat andere kindjes die carnaval vieren iets doen wat van god niet mag? Of , zoals de presentator van Nova al opmerkte, de schooltjes op de Veluwe waar ook van alles wijsgemaakt word aan die kindertjes zonder dat wij exact weten wat men voor fantasieverhalen er de klas ingesmeten worden?Natuurlijk is hetgeen nova liet zien fout, maar nogmaals , kijk dan ook naar ALLE andere scholen, onderwerp ze dan ALLEMAAL aan een onderzoek.
quote:Nog iemand die R@B eng vind!
Op maandag 18 februari 2002 23:22 schreef Verbal het volgende:
Ik kan niet linken naar de resultaten van een zoekopdracht.
Je mag je van de domme houden, maar ik heb het je vaker gezegd: je haast en enthousiasme om topics te openen, de barrage aan topics om je generaliserende gelijk te halen, je zelfgenoegzame 'zei ik het niet'-toontje doen mij vermoeden dat 11 september voor jou een geschenk uit de hemel was.En dat vind ik eng aan je, R@b.
[..]Zoals ik al zei, je generaliseert.
V.
quote:Bah.
Op maandag 18 februari 2002 23:22 schreef Verbal het volgende:maar ik heb het je vaker gezegd: je haast en enthousiasme om topics te openen, de barrage aan topics om je generaliserende gelijk te halen, je zelfgenoegzame 'zei ik het niet'-toontje doen mij vermoeden dat 11 september voor jou een geschenk uit de hemel was.
Terug naar de censuur dan maar? Het staat iedereen vrij om berichten te plaatsen, en ik heb R@b nog nooit een ononderbouwd onzinverhaal zien posten.
Dat jij het liever niet ziet omdat het je een klotegevoel geeft is dan ook jouw probleem en geen reden om mensen ergens van te beschuldigen. Wat dat betreft doe je dus precies hetzelfde als dat wat je R@b verwijt.
quote:Misschien omdat je net zoals dat beest blind achter je baasje aanloopt.
Op maandag 18 februari 2002 23:21 schreef onschuldig het volgende:Waarom noemde je me eigenlijk hond? Vind je dat normaal?
quote:Toe maar. Dat gaat hard.
Op maandag 18 februari 2002 23:24 schreef onschuldig het volgende:[..]
Nog iemand die R@B eng vind!
quote:De waarheid is soms eng V. Leer er mee te leven.
Op maandag 18 februari 2002 23:22 schreef Verbal het volgende:
En dat vind ik eng aan je, R@b.
quote:'Wij', 'zij'.
Op maandag 18 februari 2002 23:23 schreef AchJa het volgende:
Wat ik wel weet is dat wij onze jeugd niet opvoeden met haat jegens andere rassen/groeperingen.
Heb je Nova gezien? Heb je ook gehoord dat werd gezegd dat die kinderen dingen te horen krijgen waar de ouders niet eens achter staan?
Hou op met je 'wij voeden onze kinderen op'...
Wat daar gebeurt is kwalijk, heel kwalijk.
Maar het 'wij' tegen 'zij' is nou precies die haat waarover ik het had eerder in dit topic.
Of denken we werkelijk dat terughaten gaat helpen?
DAN heb je pas een simpele kijk op het leven, zeg.
V.
Als je verder iets van een andere user wilt weten over zijn/haar postgedrag zijn er andere manieren om iemand te bereiken.
quote:En wie mag mijn baasje dan wel wezen?
Op maandag 18 februari 2002 23:26 schreef X-Ray het volgende:[..]
Misschien omdat je net zoals dat beest blind achter je baasje aanloopt.
Op mijn katholieke middelbare school is er ook nog nooit een woord gerept over homo's, hel, het eventueel bestrijden van zondaars... wat zeg ik zondaars werden niet eens genoemd.
Homo's waren niet vies, de man van wie we levensbeschouwing kregen, overtuigd katholiek, had er geen problemen mee, hij leerde ons in zijn lessen dat iedereen gelijk is. Op mijn scholen zijn nooit... absoluut nooit... lessen verspild aan het verspreiden van haat of het verkondigen van 1 enkel geloof als het absolute geloof. Zelfs niet tijdens al die katechese lessen.
quote:Precies.
Op maandag 18 februari 2002 23:28 schreef Cairon het volgende:
ik heb Katechese gehad en ik kan eerlijk zeggen dat het nooit vormen aannam die sommige mensen denken dat het aannam. Er is nooit over hel en verdoemenis gesproken. De lessen gingen meer over accepteren en tolereren van anderen, om anderen niet te veroordelen.Op mijn katholieke middelbare school is er ook nog nooit een woord gerept over homo's, hel, het eventueel bestrijden van zondaars... wat zeg ik zondaars werden niet eens genoemd.
Homo's waren niet vies, de man van wie we levensbeschouwing kregen, overtuigd katholiek, had er geen problemen mee, hij leerde ons in zijn lessen dat iedereen gelijk is. Op mijn scholen zijn nooit... absoluut nooit... lessen verspild aan het verspreiden van haat of het verkondigen van 1 enkel geloof als het absolute geloof. Zelfs niet tijdens al die katechese lessen.
quote:Wie bedoel je met WIJ?
Op maandag 18 februari 2002 23:16 schreef onschuldig het volgende:
Tuurlijk, wij zijn in je ogen natuurlijk lager als honden en varkens.
Ik hoop niet dat je ook voor mij spreekt!
quote:Wat nog niet wil zeggen dat ik het met jou eens ben.
Op maandag 18 februari 2002 23:24 schreef onschuldig het volgende:[..]
Nog iemand die R@B eng vind!
V.
quote:Ben jij de waarheid?
Op maandag 18 februari 2002 23:27 schreef R@b het volgende:[..]
De waarheid is soms eng V.
V.
quote:Die verzonnen tovenaar: allah, god, jawhe of hoe je het ook wil noemen.
Op maandag 18 februari 2002 23:27 schreef onschuldig het volgende:[..]
En wie mag mijn baasje dan wel wezen?
quote:Juist. Ik kreeg op mn katholieke middelbare school tijdens katechese zelfs veel uitleg over de islam. En daar werd geen negatief woord over gesproken.
Op maandag 18 februari 2002 23:28 schreef Cairon het volgende:Op mijn katholieke middelbare school is er ook nog nooit een woord gerept over homo's, hel, het eventueel bestrijden van zondaars... wat zeg ik zondaars werden niet eens genoemd.
quote:als je als ouder ergens niet achter staat dan stel je je kind er niet aan bloot op school. Als wat er op een school onderwezen wordt war jij het echt niet mee eens bent, dan stuur je je kind daar toch niet naar toe, het spijt me, maar dat is toch logisch nadenken?
Op maandag 18 februari 2002 23:27 schreef Verbal het volgende:'Wij', 'zij'.
Heb je Nova gezien? Heb je ook gehoord dat werd gezegd dat die kinderen dingen te horen krijgen waar de ouders niet eens achter staan?
Als jij het niet eens bent met nazi's stuur je je kind toch ook niet naar een rechts-extremistsche school. Hallo, als jij een communist bent, maar het niet eens ben met de manier waarop les wordt gegeven op een communistische basisschool, dat het te streng en te extreem is, dan stuur je je kind daar toch niet naar toe?
quote:Oh en jij zeker wel? De ontkrachter van leugens?
Op maandag 18 februari 2002 23:30 schreef Verbal het volgende:[..]
Ben jij de waarheid?
quote:Wat R@b doet, is gewoon nieuws posten. Dat R@b idd zo'n beetje alleen nieuws over allochtonen/moslims post is vreemd, maar maakt hem nog niet een racist/moslimhater of whatever. Het nieuws verzint hij niet, dat creëren bepaalde bevolkingsgroepen.
Op maandag 18 februari 2002 23:30 schreef Verbal het volgende:[..]
Ben jij de waarheid?
Of was 11 september inderdaad een godsgeschenk voor je?V.
Don't shoot the messenger.
quote:De discussie gaat over scholen, dus als ik het over wij heb, heb ik het over de scholen, en niet over de ouders.
Op maandag 18 februari 2002 23:27 schreef Verbal het volgende:[..]
'Wij', 'zij'.
Hou op met je 'wij voeden onze kinderen op'...
Wat daar gebeurt is kwalijk, heel kwalijk.
Maar het 'wij' tegen 'zij' is nou precies die haat waarover ik het had eerder in dit topic.
Of denken we werkelijk dat terughaten gaat helpen?
V.
Maare leg dat "hou op met je wij voeden onze kinderen op" eens uit. Of wordt dat gedaan door de marsmannetjes oid???
[Dit bericht is gewijzigd door AchJa op 18-02-2002 23:35]
quote:Dat laat ik wel aan Sharon over.
Op maandag 18 februari 2002 23:29 schreef machteld het volgende:
Ik hoop niet dat je ook voor mij spreekt!
quote:Ik geloof niet in magie.
Op maandag 18 februari 2002 23:31 schreef X-Ray het volgende:[..]
Die verzonnen tovenaar: allah, god, jawhe of hoe je het ook wil noemen.
quote:Oh ja, de andere wang toekeren niet?
Op maandag 18 februari 2002 23:27 schreef Verbal het volgende:Of denken we werkelijk dat terughaten gaat helpen?
quote:Wie de schoen past...
quote:Dat is waar
Op maandag 18 februari 2002 23:34 schreef onschuldig het volgende:[..]
Ik geloof niet in magie.
quote:Dat doet men nogal graag.
Op maandag 18 februari 2002 23:33 schreef gelly het volgende:
quote:waar slaat dan de beschuldiging, van een paar posts terug, op dat de persoon in kwestie een anti-semiet is?
Op maandag 18 februari 2002 23:34 schreef onschuldig het volgende:[..]
Dat laat ik wel aan Sharon over.
But I digress
let's stay on topic people!
quote:Omdat er over de Islam (als er geen misbruik van gemaakt word)niets negatiefs te zeggen is!
Op maandag 18 februari 2002 23:32 schreef X-Ray het volgende:[..]
Juist. Ik kreeg op mn katholieke middelbare school tijdens katechese zelfs veel uitleg over de islam. En daar werd geen negatief woord over gesproken.
quote:JIJ hebt het over opvoeding. Volgens mij maken ouders daar normaliter een integraal deel van uit. Afgezien daarvan werd in het item waarover wij het hier hebben uitdrukkelijk gezegd dat die beïnvloeding gebeurt zonder medeweten dan wel instemming van de ouders.
Op maandag 18 februari 2002 23:33 schreef AchJa het volgende:[..]
De discussie gaat over scholen, dus als ik het over wij heb, heb ik het over de scholen, en niet over de ouders.
quote:Door de ouders ja. Maar door wie worden de kinderen van 'hunnie' dan opgevoed? Marsmannetjes o.i.d?
Maare leg dat "wij voeden onze kinderen op" eens uit. Of wordt dat gedaan door de marsmannetjes oid???
V.
quote:Jeetje, kom eens uit je utopische moslimbeleving en kijk hoe de praktische islam beleeft wordt.
Op maandag 18 februari 2002 23:36 schreef onschuldig het volgende:[..]
Omdat er over de Islam (als er geen misbruik van gemaakt word)niets negatiefs te zeggen is!
quote:En waarom wordt er op 1/3 van de islamitische scholen in Nederland dan wel opgeroepen tot haat jegens niet moslims? Tot geweld?
Omdat er over de Islam (als er geen misbruik van gemaakt word)niets negatiefs te zeggen is!
quote:De school ook.
Op maandag 18 februari 2002 23:37 schreef Verbal het volgende:[..]
JIJ hebt het over opvoeding. Volgens mij maken ouders daar normaliter een integraal deel van uit.
quote:Ze schrijft nogal vaak negatief over Arabieren. Vaak ook heel racistisch! Arabieren zijn ook Semieten.
Op maandag 18 februari 2002 23:36 schreef Cairon het volgende:[..]
waar slaat dan de beschuldiging, van een paar posts terug, op dat de persoon in kwestie een anti-semiet is?
But I digress
let's stay on topic people!
quote:Oh ja die smoes!
Op maandag 18 februari 2002 23:39 schreef onschuldig het volgende:[..]
Arabieren zijn ook Semieten.
Hou maar op, die kennen we zo onderhand wel.
quote:In de praktijk zijn er andere zaken en mensen die voor meer problemen in de wereld zorgen, maar daar wordt met geen woord over gerept!
Op maandag 18 februari 2002 23:38 schreef gelly het volgende:[..]
Jeetje, kom eens uit je utopische moslimbeleving en kijk hoe de praktische islam beleeft wordt.
quote:Dat is allemaal niet waar volgens onschuldig. Dat komt door de media die in handen van de joden is namelijk...
Op maandag 18 februari 2002 23:38 schreef gelly het volgende:[..]
Jeetje, kom eens uit je utopische moslimbeleving en kijk hoe de praktische islam beleeft wordt.
quote:De fout zit niet bij de Islam, maar bij dat zooitje dat de boel runt op dat soort scholen!
Op maandag 18 februari 2002 23:38 schreef X-Ray het volgende:[..]
En waarom wordt er op 1/3 van de islamitische scholen in Nederland dan wel opgeroepen tot haat jegens niet moslims? Tot geweld?
quote:In Nederland?
Op maandag 18 februari 2002 23:40 schreef onschuldig het volgende:[..]
In de praktijk zijn er andere zaken en mensen die voor meer problemen in de wereld zorgen, maar daar wordt met geen woord over gerept!
quote:Dat is een nogal naive instelling. Alles dat door menselijkheid is aangeraakt en in constant contact staat heeft een duistere kant. Ieder geloof dat door mensen wordt belijdt heeft naast positieve ook negatieve aspecten.
Op maandag 18 februari 2002 23:36 schreef onschuldig het volgende:Omdat er over de Islam (als er geen misbruik van gemaakt word)niets negatiefs te zeggen is!
Daarbij laat je weg dat geloof nooit absoluut goed kan zijn in een maatschappij die beweegt en zijn wortels heeft in een ander geloof. Zo zullen de nederlandse normen en waarden uit het hier en nu bepaalde aspecen van de islam, en ieder ander geloof, niet als goed bestempelen.
Goed en slecht zijn onderhevig aan de maatschappij.
quote:tja, zo kan je over alles wel beginnen:
'Als er geen misbrukt van gemaakt wordt, kun je niks negatiefs zeggen'
quote:Lees dit nou gewoon even terug alsjeblieft
Op maandag 18 februari 2002 23:33 schreef gelly het volgende:[..]
Wat R@b doet, is gewoon nieuws posten. Dat R@b idd zo'n beetje alleen nieuws over allochtonen/moslims post is vreemd, maar maakt hem nog niet een racist/moslimhater of whatever.
quote:Nee, dat creeren elementen in die bevolkinsgroepen, en het is nou precies DIT soort denken dat daardoor wordt gestimuleerd. Thanks for proving my point twice.
Het nieuws verzint hij niet, dat creëren bepaalde bevolkingsgroepen.
quote:Ik vermoord de boodschapper niet om de boodschap, ik maak bezwaar tegen de belachelijke en zelfgenoegzame manier waarop bijvoorbeeld een R@b dat nieuws brengt.
V.
quote:En waarom zijn dat toch mooi 1/3 van alle scholen? Is wel HEEEEEEL veel niet? Zou er misschien toch wat mis zijn?
Op maandag 18 februari 2002 23:41 schreef onschuldig het volgende:[..]
De fout zit niet bij de Islam, maar bij dat zooitje dat de boel runt op dat soort scholen!
quote:Wou je de feiten ontkennen? Is normaal voor jouw doen! Arabieren en Joden delen dezelfde voorouders.
Op maandag 18 februari 2002 23:39 schreef X-Ray het volgende:[..]
Oh ja die smoes!
Arabieren zijn ook Semieten dus ze kunnen geen anti-semiet zijn!Hou maar op, die kennen we zo onderhand wel.
quote:Waar heb je mij dat ooit zien verkondigen? Citeer me please! Anders graag een excuus!
Op maandag 18 februari 2002 23:40 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dat is allemaal niet waar volgens onschuldig. Dat komt door de media die in handen van de joden is namelijk...
quote:Nee slimmerd, het is alleen een heeeeeeel oude smoes die niet opgaat. Anti-semiet staat voor jodenhater. Het woord semiet heeft in deze context een andere betekenis.
Wou je de feiten ontkennen? Is normaal voor jouw doen! Arabieren en Joden delen de zelfde voorouders.
Duh...dat weet zelfs mn nichtje van 10.
quote:Zeker!
Op maandag 18 februari 2002 23:41 schreef X-Ray het volgende:[..]
In Nederland?
quote:Klik op je naam en de voorbeelden rollen binnen.
Op maandag 18 februari 2002 23:42 schreef onschuldig het volgende:[..]
Waar heb je mij dat ooit zien verkondigen? Citeer me please! Anders graag een excuus!
quote:Aha op zo'n fiets, ik heb het over opvoeding op school, omdat dat ook wel degelijk een deel van de opvoeding inhoudt. Dus lees voor "wij" school en voor "opvoeding" les. Nu duidelijk?
Op maandag 18 februari 2002 23:37 schreef Verbal het volgende:[..]
JIJ hebt het over opvoeding. Volgens mij maken ouders daar normaliter een integraal deel van uit. Afgezien daarvan werd in het item waarover wij het hier hebben uitdrukkelijk gezegd dat die beïnvloeding gebeurt zonder medeweten dan wel instemming van de ouders.
In het item dus. Van Nova. Waarover wij het hier hebben.
[..]Door de ouders ja. Maar door wie worden de kinderen van 'hunnie' dan opgevoed? Marsmannetjes o.i.d?
V.
quote:Welke andere groeperingen mensen in Nederland roept systematisch op tot haat jegens Nederlanders en ecucateert dit op scholen en geloofsgemeenschappen?
Op maandag 18 februari 2002 23:43 schreef onschuldig het volgende:[..]
Zeker!
Ieder geloof is in zijn ontastbare vorm "goed" wanneer het buiten een samenleving geplaatst. Zodra het in aanraking komt met de mens en zijn subjectieve geest met de mogelijkheid om te interpreteren is het feilbaar geworden.
Islam is net zo goed als het Christendom, het Jodendom of wat de oude grieken aanbeden of zelfs het Hinoeisme.
quote:Onderbouw je stelling eens met wat quotes bijvoorbeeld!
Op maandag 18 februari 2002 23:39 schreef onschuldig het volgende:[..]
Ze schrijft nogal vaak negatief over Arabieren. Vaak ook heel racistisch! Arabieren zijn ook Semieten.
quote:Kijk maar wat er allemaal op niet-Islamitische scholen gebeurt! Daar zijn scholieren niet eens veilig voor elkaar. En dat op meer dan 33.33% van de openbare scholen.
Op maandag 18 februari 2002 23:41 schreef X-Ray het volgende:[..]
En waarom zijn dat toch mooi 1/3 van alle scholen? Is wel HEEEEEEL veel niet? Zou er misschien toch wat mis zijn?
quote:Heb ik net gedaan. Kon niets vinden, maar jij mag het nu proberen! Verwacht nog steeds een excuus!
Op maandag 18 februari 2002 23:43 schreef X-Ray het volgende:[..]
Klik op je naam en de voorbeelden rollen binnen.
quote:Gedaan, en nu ? Owhja een spelfout, sorry.
Op maandag 18 februari 2002 23:41 schreef Verbal het volgende:[..]
Lees dit nou gewoon even terug alsjeblieft
[..]
quote:Volgens mij zijn moslims met een foute gedachtengang al een bevolkingsgroep, waarom daar nog elementen uithalen
Nee, dat creeren elementen in die bevolkinsgroepen, en het is nou precies DIT soort denken dat daardoor wordt gestimuleerd. Thanks for proving my point twice.
[..]
quote:Ik ben blij dat zulke dingen aan het licht komen, al zou ik wel graag zien dat R@b ook eens nieuws over pasgeboren lammetjes plaatst, alleen al om jou te plezieren.
Ik vermoord de boodschapper niet om de boodschap, ik maak bezwaar tegen de belachelijke en zelfgenoegzame manier waarop bijvoorbeeld een R@b dat nieuws brengt.
Nova kijken, Kleenex pakken, berichtje posten.V.
quote:Is niet nodig! Je onderschrift spreekt boekdelen
Op maandag 18 februari 2002 23:45 schreef machteld het volgende:[..]
Onderbouw je stelling eens met wat quotes bijvoorbeeld!
quote:Ach ja, en we hebben allemaal dezelfde Afrikaanse oermoeder.
Wou je de feiten ontkennen? Is normaal voor jouw doen! Arabieren en Joden delen dezelfde voorouders.
quote:Zeker een aap in jouw geval.
Op maandag 18 februari 2002 23:48 schreef machteld het volgende:[..]
Ach ja, en we hebben allemaal dezelfde Afrikaanse oermoeder.
quote:Vandaar dat ze zo gezellig doen tegen elkaar.
Wou je de feiten ontkennen? Is normaal voor jouw doen! Arabieren en Joden delen dezelfde voorouders.
quote:
Op maandag 18 februari 2002 23:41 schreef Verbal het volgende:
Ik vermoord de boodschapper niet om de boodschap, ik maak bezwaar tegen de belachelijke en zelfgenoegzame manier waarop bijvoorbeeld een R@b dat nieuws brengt.
Nova kijken, Kleenex pakken, berichtje posten.
Ga jij je hondje nou maar uitlaten en bang naar binnen als iemand je hondje pest.
Laf.
quote:
Op maandag 18 februari 2002 23:45 schreef onschuldig het volgende:[..]
Kijk maar wat er allemaal op niet-Islamitische scholen gebeurt! Daar zijn scholieren niet eens veilig voor elkaar. En dat op meer dan 33.33% van de openbare scholen.
quote:Gek he? Snap er ook niets van. Gekke lui daarzo.
Op maandag 18 februari 2002 23:50 schreef Jimmy het volgende:[..]
Vandaar dat ze zo gezellig doen tegen elkaar.
Je gaat mij toch niet zeggen dat je het eens bent met die scholen?
quote:Bekend fenomeen.
Kijk maar wat er allemaal op niet-Islamitische scholen gebeurt! Daar zijn scholieren niet eens veilig voor elkaar. En dat op meer dan 33.33% van de openbare scholen.
Wijzen naar anderen om de eigen fouten te verdoezelen. Maar daar trappen we anno 2002 niet meer in ventje.
De islamtische basisscholen die haat prediken kunnen hun borst nat maken.
quote:Nee joh, in Afghanistan was het ook veiliger toen de Taliban nog aan de macht was ...
Op maandag 18 februari 2002 23:50 schreef AchJa het volgende:[..]
![]()
![]()
laat maar........
quote:
Woon jij in Kazachstan of zo?
Over welke scholen heb je het? Welke LAGERE scholen zijn niet veilig? Op welke Nederlandse scholen wordt haat gepredikt tegen anderen?
quote:Jij krijgt volgens mij elke dag klappen van buitenlanders. Vandaar je gedrag. Veel praatjes maar in de praktijk een lafaard!
Op maandag 18 februari 2002 23:50 schreef X-Ray het volgende:[..]
Waar SLAAT dat nou weer op? Dat maak JIJ ervan.Ga jij je hondje nou maar uitlaten en bang naar binnen als iemand je hondje pest.
Laf.
quote:Nazi-Duitsland en de Sovjet-Unie. Ook twee toonbeelden van veiligheid op straat.
Op maandag 18 februari 2002 23:51 schreef gelly het volgende:[..]
Nee joh, in Afghanistan was het ook veiliger toen de Taliban nog aan de macht was ...
quote:Daar lijkt het anders wel verdomd veel op
Op maandag 18 februari 2002 23:41 schreef Verbal het volgende:Ik vermoord de boodschapper niet om de boodschap,
quote:Wel eens naar het tijdstip van de openingspost gekeken?
ik maak bezwaar tegen de belachelijke en zelfgenoegzame manier waarop bijvoorbeeld een R@b dat nieuws brengt.
Nova kijken, Kleenex pakken, berichtje posten.V.
quote:
Op maandag 18 februari 2002 23:52 schreef onschuldig het volgende:[..]
Jij krijgt volgens mij elke dag klappen van buitenlanders. Vandaar je gedrag. Veel praatjes maar in de praktijk een lafaard!
Tuurlijk joh...
Knappe jonge die dat lukt.
Ga nou maar eens in op het begin artikel ipv dit gewauwel.
quote:
Op maandag 18 februari 2002 23:50 schreef golfer het volgende:
onschuldig, je hoeft niet zo vreselijk in de verdediging te gaan door de aanval te kiezen.
Is het nou zo moeilijk voor je om gewoon, net als elke andere weldenkende en nadenkde Nederlander, te zeggen dat het verwerpelijk en strafbaar is wat er gebeurt op die 10 Islamitische scholen, zonder elke keer andere niet ter zake doende tegenargumenten aan te voeren?Je gaat mij toch niet zeggen dat je het eens bent met die scholen?
quote:
De fout zit niet bij de Islam, maar bij dat zooitje dat de boel runt op dat soort scholen!
quote:Dit zegt wel genoeg denk ik Golfer. Lees voortaan de hele topic door!
![]()
quote:Als je op die toer gaat kun je ze van mij ook krijgen.
Op maandag 18 februari 2002 23:52 schreef onschuldig het volgende:[..]
Jij krijgt volgens mij elke dag klappen van buitenlanders. Vandaar je gedrag. Veel praatjes maar in de praktijk een lafaard!
Ja en jij moest je bekeren tot de islam omdat je anders geen moslima mocht neuken.
quote:Vergeet niet nog een paar kots-smilies neer te zetten.
Op maandag 18 februari 2002 23:54 schreef onschuldig het volgende:[..]
[..]
[..]Dit zegt wel genoeg denk ik Golfer. Lees voortaan de hele topic door!
quote:Dat mag ie nog steeds niet...
Op maandag 18 februari 2002 23:55 schreef R@b het volgende:[..]
Als je op die toer gaat kun je ze van mij ook krijgen.
Ja en jij moest je bekeren tot de islam omdat je anders geen moslima mocht neuken.
quote:Jij doet precies hetzelfde. Ontkent andere problemen in de maatschappij en wijst naar anderen (moslims)om de aandacht af te leiden.
Op maandag 18 februari 2002 23:51 schreef R@b het volgende:
Bekend fenomeen.Wijzen naar anderen om de eigen fouten te verdoezelen. Maar daar trappen we anno 2002 niet meer in ventje.
quote:Dan lees je nog slechter en selectiever dan ik dacht. Ik heb dit behoorlijk vaak aangegeven.
Op maandag 18 februari 2002 23:53 schreef R@b het volgende:[..]
Daar lijkt het anders wel verdomd veel op
quote:Okee, jij je zin:
Wel eens naar het tijdstip van de openingspost gekeken?
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 19-02-2002 00:01]
quote:Je bent dus echt dom?
Op maandag 18 februari 2002 23:47 schreef onschuldig het volgende:[..]
Is niet nodig! Je onderschrift spreekt boekdelen
quote:Zucht... kan je nou niet 1 keer jezelf (en de moslims) in het zielige hoekje stoppen? 1 keer zeggen hoe het is zonder JA MAAR DAT IS NIET WAAR MEESTER WANT JANTJE te roepen?
Op maandag 18 februari 2002 23:56 schreef onschuldig het volgende:[..]
Jij doet precies hetzelfde. Ontkent andere problemen in de maatschappij en wijst naar anderen (moslims)om de aandacht af te leiden.
Ik zweer het je, zelfs al zou allah zelf neerkomen en zeggen dat het er slecht mee voorstond, dan zou je het nog ontkennen.
... en vooral flink Verbaliseren
quote:Denk niet dat je je woorden kan waarmaken. Wil anders graag met je afspreken
Op maandag 18 februari 2002 23:55 schreef R@b het volgende:Als je op die toer gaat kun je ze van mij ook krijgen.
LET OP! DIT IS GEEN BEDREIGING AAN HET ADRES VAN R@B MAAR MEER EEN REACTIE OP ZIJN BEDREIGING AAN MIJN ADRES. MAAR SPREEK MAAR AL TE GRAAG AF OM TE KIJKEN WIE ZIJN WOORDEN KAN WAARMAKEN!
quote:Nee hoor. De Islam was voor mij datgene waar ik mijn hele leven naar zocht!
Laten we dit niet vergeten...
quote:En de islamitische basisscholen die geen haat prediken ook, he?
Op maandag 18 februari 2002 23:51 schreef R@b het volgende:
V.
quote:Dat jij het behoorlijk vaak aangeeft maakt het nog niet waar.
Op maandag 18 februari 2002 23:56 schreef Verbal het volgende:[..]
Dan lees je nog slechter en selectiever dan ik dacht. Ik heb dit behoorlijk vaak aangegeven.
quote:Ach ja, kleenexje pakken, hoofd poetsen, hondje uitlaten, gemene puber van 14 tegenkomen die rotje gooit, snel wegrennen naar binnen, kleenex weggooien.
Okee, jij je zin: Berichtje plaatsen, Kleenex pakken, Nova kijken, Kleenex weggooien, nog een berichtje plaatsen...
[/quote]
quote:Dat zou je wel willen he? Dat hij dat zou zeggen? Zou koren op je molen zijn.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:00 schreef Verbal het volgende:[..]
En de islamitische basisscholen die geen haat prediken ook, he?
Lambik
quote:Dat mensen nog de moeite nemen om in te gaan op jouw posts! Waar is het misgegaan bij jou? Foutje bij je geboort?
Op maandag 18 februari 2002 23:58 schreef machteld het volgende:[..]
Je bent dus echt dom?
Zo niet, leg het dan maar uit.
quote:das elk geloof toch
Op dinsdag 19 februari 2002 00:00 schreef Tikorev het volgende:
"ISLAM IS A RELIGION OF PEACE"Laten we dit niet vergeten...
quote:Dynamiet is ook ooit uitgevonden voor de mijnbouw, laten we dat ook niet vergeten...
quote:Inderdaad, maar de Islam verbied een mens niet om zichzelf te verdedigen!
quote:The_Real_X_Ray@hotmail.com
Op dinsdag 19 februari 2002 00:00 schreef onschuldig het volgende:[..]
Denk niet dat je je woorden kan waarmaken. Wil anders graag met je afspreken
Kijk in mijn profiel voor mijn emailadres
![]()
quote:your point being...?
Ieder geloof is een geloof van vrede, Jodendom Christendom Hindoeisme, het is in de basis allemaal hetzelfde, en die basis is niet een of meerdere goden.
quote:Of om andersdenkenden aan te vallen
Op dinsdag 19 februari 2002 00:02 schreef onschuldig het volgende:[..]
Inderdaad, maar de Islam verbied een mens niet om zichzelf te verdedigen!
quote:En de kruisvaders waren geen echte Christenen want die doen zulke dingen niet.
quote:Jij geeft ook een goed voorbeeld aan je medemoslims.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:01 schreef onschuldig het volgende:Dat mensen nog de moeite nemen om in te gaan op jouw posts! Waar is het misgegaan bij jou? Foutje bij je geboort?
Mag je mensen beledigen van Allah?
quote:Heeft de grote V. de uitzending gezien??
Op dinsdag 19 februari 2002 00:00 schreef Verbal het volgende:[..]
En de islamitische basisscholen die geen haat prediken ook, he?
V.
NEE, ik denk het niet, want die uitspraak was afkomstig van ....... tatatatatataaaaaaaaa: Staatssecretaris van Onderwijs Adelmund haarzelf in eigen persoon.
quote:mvanbilsen@hotmail.com
Op dinsdag 19 februari 2002 00:02 schreef X-Ray het volgende:[..]
The_Real_X_Ray@hotmail.com
Mail me straks over waar en waneer!
Vanaf nu ontopic en inhoudelijk i.p.v. alleen maar op elkaar reageren.
Zo niet, volgt onherroepelijk een slotje.
quote:Ik bedreig je helemaal niet. Lezen gaat je ook al slecht af.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:00 schreef onschuldig het volgende:[..]
Denk niet dat je je woorden kan waarmaken. Wil anders graag met je afspreken
Kijk in mijn profiel voor mijn emailadres
![]()
LET OP! DIT IS GEEN BEDREIGING AAN HET ADRES VAN R@B MAAR MEER EEN REACTIE OP ZIJN BEDREIGING AAN MIJN ADRES. MAAR SPREEK MAAR AL TE GRAAG AF OM TE KIJKEN WIE ZIJN WOORDEN KAN WAARMAKEN!
[..]
Ik zei, als je op die toer gaat kun je ze van mij ook krijgen. Daar bedoel ik vervelende opmerkingen mee, geen klappen dus.
quote:Dit is gelul, maar maak niet uit verder.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:03 schreef Tikorev het volgende:[..]
En de kruisvaders waren geen echte Christenen want die doen zulke dingen niet.
quote:Eigenlijk niet, maar wordt een beetje emotioneel hierzo!
Op dinsdag 19 februari 2002 00:03 schreef Jimmy het volgende:[..]
Jij geeft ook een goed voorbeeld aan je medemoslims.
Mag je mensen beledigen van Allah?
quote:Sukkel
Op maandag 18 februari 2002 23:54 schreef onschuldig het volgende:[..]
[..]
[..]Dit zegt wel genoeg denk ik Golfer. Lees voortaan de hele topic door!
Je bent voortdurend offtopic bezig.
quote:Sleep eens een Jehova mee naar binnen en ga er een goed gesprek mee aan.
Op maandag 18 februari 2002 23:23 schreef AchJa het volgende:[..]
Wat ik wel weet is dat wij onze jeugd niet opvoeden met haat jegens andere rassen/groeperingen. En dat ze niet in de hemel komen omdat god dit en god dat....feestje mag niet enz. Tv kijken mag niet omdat dat het "kastje van de duivel" is. Dat keur ik ook niet goed, maar ze leren iig niet om andere mensen te haten of om de wereld over te nemen oid.
quote:Ja.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:04 schreef R@b het volgende:[..]
Heeft de grote V. de uitzending gezien??
quote:Ja, und?
NEE, ik denk het niet, want die uitspraak was afkomstig van ....... tatatatatataaaaaaaaa: Staatssecretaris van Onderwijs Adelmund haarzelf in eigen persoon.
Ik twijfel ook niet aan haar woorden, maar ik wijs jou erop dat in die quote de andere 66% van die scholen niet wordt meegenomen. Sort of fillin' in the blanks for ya.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 19-02-2002 00:08]
quote:Sinds wanneer is er basisonderwijs volgens de principe's van de Jehova's getuigen ?
Op dinsdag 19 februari 2002 00:06 schreef Quenda® het volgende:[..]
Sleep eens een Jehova mee naar binnen en ga er een goed gesprek mee aan.
Mijn kleine buurjongetjes mocht zijn eigen verjaardag niet eens vieren en stond met Sint Maarten de hele avond boven in zijn kamertje te janken (met z'n neusje tegen het raam gedrukt)
quote:Hoezo?
Op dinsdag 19 februari 2002 00:05 schreef schatje het volgende:[..]
Dit is gelul, maar maak niet uit verder.
quote:was ook cynisch bedoeld.
quote:GeboortE !
Op dinsdag 19 februari 2002 00:01 schreef onschuldig het volgende:[..]
Dat mensen nog de moeite nemen om in te gaan op jouw posts! Waar is het misgegaan bij jou? Foutje bij je geboort?
Leg toch maar ff uit.
quote:Als die normaal les geven is daar ook geen reden toe.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:07 schreef Verbal het volgende:[..]
Ja.
[..]Ja, und?
Ik twijfel ook niet aan haar woorden, maar ik wijs jou erop dat in die quote die andere 66% van die scholen niet worden meegenomen.
Woensdag weten we meer, als de BVD zijn rapportage openbaart.
quote:Ja maar dat is oneerlijk, ik doe mijn best om on-topic te blijven.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:04 schreef golfer het volgende:
Allerlaatste waarschuwing!Vanaf nu ontopic en inhoudelijk i.p.v. alleen maar op elkaar reageren.
Zo niet, volgt onherroepelijk een slotje.
Was er iemand verbaasd, net als ik trouwens, dat de BVD zich hier in verdiept had en woensdag met een rapport komt? Ik denk dat de politiek heel wat nodig heeft binnenkort om zich een hoofd boven water te houden, want ze verzuipen een beetje in de problemen die ze door nalatigheid hebben gecreerd.
quote:Wordt meestal ruim gezien dan........
quote:Je bent toch niet aan het trugkrabbelen?
Op dinsdag 19 februari 2002 00:05 schreef R@b het volgende:[..]
Ik bedreig je helemaal niet. Lezen gaat je ook al slecht af.
Ik zei, als je op die toer gaat kun je ze van mij ook krijgen. Daar bedoel ik vervelende opmerkingen mee, geen klappen dus.
ONNTOPIC:
ALLES RELIEGIEUZE SCHOLEN IN NEDERLAND ZOUDEN VERBODEN MOETEN WORDEN. WIL IEMAND RELIGIE DAN GAAT IE MAAR NAAR EEN KERK, MOSKEE OF SYNAGOGE!
quote:Mislukte nepatleet
Op dinsdag 19 februari 2002 00:06 schreef machteld het volgende:[..]
Sukkel
Je bent voortdurend offtopic bezig.
quote:Helemaal gelijk!!
Op dinsdag 19 februari 2002 00:07 schreef X-Ray het volgende:[..]
Hoezo?
Als moslims zoals de Taliban en de Saudies geen echte moslims zijn omdat ze zich niet aan de koran houden, dan waren de kruisridders geen echte christenen omdat ze zich niet aan de bijbel hielden.
Zelfde laken 1 pak.
quote:Ik heb een collega die Jehova is.
quote:Beroerde spelling zou verboden moeten worden.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:08 schreef onschuldig het volgende:[..]
Je bent toch niet aan het trugkrabbelen?
ONNTOPIC:
ALLES RELIEGIEUZE SCHOLEN IN NEDERLAND ZOUDEN VERBODEN MOETEN WORDEN. WIL IEMAND RELIGIE DAN GAAT IE MAAR NAAR EEN KERK, MOSKEE OF SYNAGOGE!
quote:100% mee eens. De kruisvaarders misbruikten religie om land in te pikken. Precies hetzelfde als wat in Palestina gebeurd.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:07 schreef X-Ray het volgende:[..]
Hoezo?
Als moslims zoals de Taliban en de Saudies geen echte moslims zijn omdat ze zich niet aan de koran houden, dan waren de kruisridders geen echte christenen omdat ze zich niet aan de bijbel hielden.
Zelfde laken 1 pak.
quote:Caps lock kapot?
Op dinsdag 19 februari 2002 00:08 schreef onschuldig het volgende:
Anyway, das voor het eerst dat ik het met je eens ben.
quote:NOOIT, nog geen 1!!!!! TOPIC, krijg jij het voor elkaar het NIET over Israel te hebben.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:10 schreef onschuldig het volgende:[..]
100% mee eens. De kruisvaarders misbruikten religie om land in te pikken. Precies hetzelfde als wat in Palestina gebeurd.
PS. Het land werd TERUGGEPAKT.
De Moren hadden het veroverd.
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 19-02-2002 00:12]
quote:Ja is jammer en sneu, alleen kan ik er niet wakker van liggen. Ze leren niet de oorlog te verklaren aan alles wat westers en anders is.
Mijn kleine buurjongetjes mocht zijn eigen verjaardag niet eens vieren en stond met Sint Maarten de hele avond boven in zijn kamertje te janken (met z'n neusje tegen het raam gedrukt)
quote:Goh, voor het eerst dat ik het met onschuldig eens kan zijn.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:08 schreef onschuldig het volgende:ALLES RELIEGIEUZE SCHOLEN IN NEDERLAND ZOUDEN VERBODEN MOETEN WORDEN. WIL IEMAND RELIGIE DAN GAAT IE MAAR NAAR EEN KERK, MOSKEE OF SYNAGOGE!
Alleen, wettelijk onhaalbaar vanwege de grondwet: Vrijheid van godsdienst.
Er zijn ook hele strenge Christelijke scholen, hele strengen Joodse scholen (vooral in Amerika) en zo heb je dat voor elk geloof wel. Ik vraag me af waarom nou juist weer de Islamitische scholen er worden uitgepikt. Maar dat vragen wel meer mensen zich af denk ik..
quote:Hier zeg je het goed! Net zoals fundamentalistische Islammieten en Christenen en Joden.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:09 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik heb een collega die Jehova is.
Vaak mee aan de stok gehad.
Net zon trieste sekte als de fundamentalistische islammieten.
quote:Omdat ze haat prediken. Dat doen voor zover bekent alleen islamitische scholen hier in nederland.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:13 schreef kariem112 het volgende:
Er zijn ook hele strenge Christelijke scholen, hele strengen Joodse scholen (vooral in Amerika) en zo heb je dat voor elk geloof wel. Ik vraag me af waarom nou juist weer de Islamitische scholen er worden uitgepikt. Maar dat vragen wel meer mensen zich af denk ik..
quote:Misschien omdat er op 1/3 van de strenge christelijke en joodse scholen geen haat, agressie en oorlog wordt geleerd tegen andere religies? Duh.
quote:Nonsens!
Op dinsdag 19 februari 2002 00:12 schreef X-Ray het volgende:[..]
NOOIT, nog geen 1!!!!! TOPIC, krijg jij het voor elkaar het NIET over Israel te hebben.
PS. Het land werd TERUGGEPAKT.
De Moren hadden het veroverd.
quote:Of omdat er geen onderzoek naar gedaan wordt
Op dinsdag 19 februari 2002 00:15 schreef X-Ray het volgende:[..]
Misschien omdat er op 1/3 van de strenge christelijke en joodse scholen geen haat, agressie en oorlog wordt geleerd tegen andere religies? Duh.
quote:Nou. Omdat die dingen doen die niet mogen (haat prediken dus). Bij scholen die bij een ander geloof horen zou dat ook gebeuren als het voorkwam.
Offtopic on>>
Echt weer een topic voor R@B... ik geloof de meest ani-islamitische persoon die op het FOK! forum te vinden is.
Offtopic off>>Er zijn ook hele strenge Christelijke scholen, hele strengen Joodse scholen (vooral in Amerika) en zo heb je dat voor elk geloof wel. Ik vraag me af waarom nou juist weer de Islamitische scholen er worden uitgepikt. Maar dat vragen wel meer mensen zich af denk ik..
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 00:15 schreef onschuldig het volgende:[..]
Nonsens!
LEES eens een geschiedenisboek. De Moren hadden Spanje veroverd, en de Osmanen de Balkan. Vergeten of zo?
quote:dat zeggen moslims altijd zodra een moslim stoute dingen doet, schatje, echte moslims doen n.l. geen slechte dingen.
quote:Is het niet zo dan??? Vertel!!!
Nonsens!
quote:Yeah right, dat zou geen enkele Nederlandse ouder pikken. Die bellen dan wel zelf de BVD.
Of omdat er geen onderzoek naar gedaan wordt
quote:Ben je echt zo maf? Vraag me af hoe dom je in het echt bent!
Op dinsdag 19 februari 2002 00:08 schreef machteld het volgende:[..]
GeboortE !
Leg toch maar ff uit.
quote:Ja vooral moslims vragen zich dat hier op Fok! altijd af. Typisch
Offtopic on>>
Echt weer een topic voor R@B... ik geloof de meest ani-islamitische persoon die op het FOK! forum te vinden is.
Offtopic off>>Er zijn ook hele strenge Christelijke scholen, hele strengen Joodse scholen (vooral in Amerika) en zo heb je dat voor elk geloof wel. Ik vraag me af waarom nou juist weer de Islamitische scholen er worden uitgepikt. Maar dat vragen wel meer mensen zich af denk ik..
Wel leuk dat in Nova gewoon een islamitische vertegenwoordiger van het onderwijs toegaf dat dit echt niet kan. Die was tenminste wel kritisch naar zijn eigen geloofsgenoten toe, iets wat veel internettende moslims ten alle tijden schijnbaar ontbeert.
quote:
Of omdat er geen onderzoek naar gedaan wordt
Ik geef het op. Die duiven op me balkon zijn nog slimmer dan dit sujet.
Ja hoor, F1-2001, het is een hetze van de BVD en de minister tegen islamitische scholen. Ik verdenk Cohen ervan als ik eerlijk ben.
quote:Dacht dat je het over Israel had. In dit geval heb je gelijk.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:16 schreef X-Ray het volgende:[..]
LEES eens een geschiedenisboek. De Moren hadden Spanje veroverd, en de Osmanen de Balkan. Vergeten of zo?
quote:Ik ben geen moslim hoor!!
Op dinsdag 19 februari 2002 00:16 schreef milagro het volgende:[..]
dat zeggen moslims altijd zodra een moslim stoute dingen doet, schatje, echte moslims doen n.l. geen slechte dingen.
quote:Je blijft aardig
Op dinsdag 19 februari 2002 00:19 schreef schatje het volgende:[..]
Ik ben geen moslim hoor!!
quote:Met fundamentalistische gelovigen valt sowieso niet te praten.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:18 schreef machteld het volgende:
I rest my caseMet homohaters valt niet zinnig te praten.
Dis schreeuwen altijd dat het de schuld is van de ongelovigen, of van pers, de brenger van het nieuws.
quote:Stop dan met praten tegen de muur. Mompel niet meer zo tegen jezelf!
Op dinsdag 19 februari 2002 00:18 schreef machteld het volgende:
I rest my caseMet homohaters valt niet zinnig te praten.
quote:http://www.overgave.nl/Maatschappij/Misverstanden/spicegirls.htm
Op dinsdag 19 februari 2002 00:17 schreef onschuldig het volgende:[..]
Dacht dat je het over Israel had. In dit geval heb je gelijk.
Ook een leuk stukje over tolerantie. Osamas moordpartijen worden goedgepraat, want...de Spice Girls liepen in strakke topjes! EN dat MAG NIET!!!!!!
quote:Even offtopic... ik ben geen Moslim, al doet dat er niet veel toe. In Amerika staan Joodse scholen waar de kinderen word geleerd dat ze geen Amerikaan zijn, maar Jood. Dat het belang van het Jood zijn boven alles gaat. en dat er gevochten moet worden als het geloof in het gedrang komt.. Het enige verschil is, dat er veel Joden in Amerika zijn die dit soort informatie liever niet openbaar willen zien worden. Dat is maar 1 voorbeeld. Er zijn ook Katholieke scholen waar ze prediken dat je niet met protestanten mag omgaan....
Op dinsdag 19 februari 2002 00:17 schreef R@b het volgende:[..]
Ja vooral moslims vragen zich dat hier op Fok! altijd af. Typisch
Wel leuk dat in Nova gewoon een islamitische vertegenwoordiger van het onderwijs toegaf dat dit echt niet kan. Die was tenminste wel kritisch naar zijn eigen geloofsgenoten toe, iets wat veel internettende moslims ten alle tijden schijnbaar ontbeert.
quote:Waaruit concludeer je dat ik een fundamentalistische Moslim ben? Volgens mij zijn alle Moslims dat in jouw ogen!
Op dinsdag 19 februari 2002 00:20 schreef R@b het volgende:[..]
Met fundamentalistische gelovigen valt sowieso niet te praten.
Dis schreeuwen altijd dat het de schuld is van de ongelovigen, of van pers, de brenger van het nieuws.
quote:Dat weet ik, maar die opmerking over christenen was een
Op dinsdag 19 februari 2002 00:19 schreef schatje het volgende:[..]
Ik ben geen moslim hoor!!
quote:ze zijn toch allemaal Nederlander volgens eigen zeggen?? Oh nee, dat zie ik verkeerd, ze zijn Nederlander waneer het ze uitkomt.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:16 schreef Tikorev het volgende:[..]
Yeah right, dat zou geen enkele Nederlandse ouder pikken. Die bellen dan wel zelf de BVD.
quote:Neu, Hicham hooguit komt aardig in de richting...
Op dinsdag 19 februari 2002 00:21 schreef onschuldig het volgende:[..]
Waaruit concludeer je dat ik een fundamentalistische Moslim ben? Volgens mij zijn alle Moslims dat in jouw ogen!
quote:Agree.... R@B generaliseerdt geloof ik een beetje erg...
Op dinsdag 19 februari 2002 00:21 schreef onschuldig het volgende:[..]
Waaruit concludeer je dat ik een fundamentalistische Moslim ben? Volgens mij zijn alle Moslims dat in jouw ogen!
quote:Inderdaad. Zodra iemand het niet eens is met hem is hij/zij fundamblablablabla
Op dinsdag 19 februari 2002 00:24 schreef kariem112 het volgende:[..]
Agree.... R@B generaliseerdt geloof ik een beetje erg...
quote:Ook waar via boekjes opgeroepen wordt tot oorlog tegen anders gelovigen? Nee he?
Op dinsdag 19 februari 2002 00:21 schreef kariem112 het volgende:[..]
Er zijn ook Katholieke scholen waar ze prediken dat je niet met protestanten mag omgaan....
quote:Ik denk dat het meevalt, hij flikkert de feiten op tafel...Generaliseren is er niet bij.
Op dinsdag 19 februari 2002 00:24 schreef kariem112 het volgende:[..]
Agree.... R@B generaliseerdt geloof ik een beetje erg...
quote:en zodra iemand het niet met jou eens is, is hij een moslimhater
Op dinsdag 19 februari 2002 00:24 schreef onschuldig het volgende:[..]
Inderdaad. Zodra iemand het niet eens is met hem is hij/zij fundamblablablabla
![]()
quote:Ik moet gelijk aan Madonna denken!!
Op dinsdag 19 februari 2002 00:21 schreef X-Ray het volgende:[..]
http://www.overgave.nl/Maatschappij/Misverstanden/spicegirls.htm
Ook een leuk stukje over tolerantie. Osamas moordpartijen worden goedgepraat, want...de Spice Girls liepen in strakke topjes! EN dat MAG NIET!!!!!!
De Islamitische basisscholen hebben wachtlijsten van hier naar Tokio !!
quote:'ze', 'ze'...
Op dinsdag 19 februari 2002 00:22 schreef AchJa het volgende:[..]
ze zijn toch allemaal Nederlander volgens eigen zeggen?? Oh nee, dat zie ik verkeerd, ze zijn Nederlander waneer het ze uitkomt.
*zucht*
Meer dan 15% van de moorden in Nederland wordt gepleegd in Rotterdam, dus zijn alle Rotterdammers moordenaars...
Ik ken behoorlijk wat klootzakken uit Den Haag, dus zijn alle Hagenezen klootzakken...
Vooral zo simpel blijven denken (en dan gebruik ik 'denken' in deze context dus in de breedst mogelijke zin des woords).
Nogmaals bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
V.
Veel teveel gehak op personen in dit topic, en nauwelijks reacties die refereren naar het eigenlijke onderwerp.
Als iemand een nieuwe poging wil wagen tot een normale discussie dan is hij/zij welkom, maar dit topic is m.i. teveel vervuild.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |