quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:11 schreef MrFl0ppY het volgende:
Als ie ook cappuccino maakt ben is ie van mij!
Ook Senseo's gaan na een tijdje kapot. En als je dan een nieuwe moet kopen, waarom dan niet zo'n ding, die meer kan maken?quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:29 schreef SHOOOTO het volgende:
de senseo is al geïntegreerd in het Nederlandse huishouden, beetje kansloos lijkt mij.
Als dit goedkoper is dan weet je waar de Nederlander voor kiestquote:Op maandag 1 oktober 2007 20:29 schreef SHOOOTO het volgende:
de senseo is al geïntegreerd in het Nederlandse huishouden, beetje kansloos lijkt mij.
quote:Volgende week, om precies te zijn op 11 oktober, zullen AH en C1000 de introductie nader toelichten. Volgens een AH-woordvoerder gaat het om een 'multifunctioneel koffiezetapparaat'.
Wat er multifunctioneel aan is, wil de woordvoerder niet kwijt. 'Dan moet je komende week op de persconferentie komen.
Kwestie van minder koffie in het filtertje doen en minder water in het apparaat.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:21 schreef VoreG het volgende:
Kortom net zo duur als de Senseo en de Senseo ziet er beter uit, voor die extra's doe ik het toch niet.
De enige reden dat ik de Senseo heb is, omdat ik geen zin heb om een hele pot koffie te zetten voor mij alleen.
Helemaal eens met jou Urquhartquote:
Das wel na een heel lang tijdje... Heb er in de keuken nog eentje staan van de eerste generatiequote:Op maandag 1 oktober 2007 22:40 schreef Mdk het volgende:
Ook Senseo's gaan na een tijdje kapot. En als je dan een nieuwe moet kopen, waarom dan niet zo'n ding, die meer kan maken?![]()
Beter goed gejat, dan slecht verzonnen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:59 schreef BasEnAad het volgende:
AH, voor het betere jatwerk...
Hij is ook nog niet te krijgen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:18 schreef LasTeR het volgende:
89 euro? Kun je net zo goed nog een Senseo halen.Ze lopen wel een beetje achter de feiten aan. Trouwens niet echt een goede reclamecampagne of wat dan ook gezien hiervoor.
Waarom zou je iets op de markt brengen en dan pas reclame gaan maken? Maak je niet echt een 'grand entré' mee.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:40 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Hij is ook nog niet te krijgen.
Vanaf volgende week pas.
www.puc.nl is geregisteerd door de Ahold Coffee Company, dus daar zal binnenkort wel info op verschijnen.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:41 schreef patty het volgende:
[..]
Als dit goedkoper is dan weet je waar de Nederlander voor kiest
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:41 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Waarom zou je iets op de markt brengen en dan pas reclame gaan maken? Maak je niet echt een 'grand entré' mee.
quote:
quote:Volgende week komt Albert Heijn met een soort Senseoplus, waarin niet alleen koffie, maar ook melk en soep kunnen worden warm gemaakt.
quote:
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:55 schreef blrrrt het volgende:
De pucs zullen dus een beetje op de nespresso cups gaan lijken?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Omdat 'puc' de achterstevoren geschreven versie van 'cup' is zou het zomaar kunnen.
Nou........ je hebt mensen...quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:45 schreef daReaper het volgende:
[..]
OnzinAls ik al een senseo thuis heb staan, dan ga ik toch niet ook nog eens een Puc kopen, omdat ie toevallig goedkoper is
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:55 schreef blrrrt het volgende:
De pucs zullen dus een beetje op de nespresso cups gaan lijken?
Dan moet de puC met z'n cup met echte zuivel toch meer in de buurt kunnen komen dan de Senseo met alleen maar gedroogde bestandsdelen in de pad?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:37 schreef men_in_red het volgende:
Denken sommige mensen echt dat je uit een pad, cup of zakje een cappuccino kan maken? Een cappuccino is espresso met warme melk en melkschuim, dit kan een senseo oid. niet maken. Bestel eens in een koffiehuis/goed restaurant een cappuccino, dan krijg je ongeveer zoiets:
[ afbeelding ]
Natuurlijk is dat duidelijk, maar naar mijn mening is een goede cappuccino niet thuis te maken. Ik bedoel dan de schuimlaag, want ik krijg het met het stoompijpje nooit zo mooi schuimig...quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:37 schreef men_in_red het volgende:
Denken sommige mensen echt dat je uit een pad, cup of zakje een cappuccino kan maken? Een cappuccino is espresso met warme melk en melkschuim, dit kan een senseo oid. niet maken. Bestel eens in een koffiehuis/goed restaurant een cappuccino, dan krijg je ongeveer zoiets:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:29 schreef blrrrt het volgende:
Albert Heijn en C1000 introduceren hun eigen machine voor koffiepads; de Puc.
[ afbeelding ]
Er is nog niet veel bekend over het apparaat. Door toepassing van Pucs ipv pads wordt het waarschijnlijk mogelijk er ook dranken als Wiener Melange mee te maken.
Vanaf 8 oktober zijn de Pucs te krijgen bij AH en C1000 en het apparaat ook bij Blokker.
Mensen die er al meer over weten?
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:24 schreef blrrrt het volgende:
Er wordt steeds meer bekend:Het apparaat gaat 99 euro kosten. Is vanaf volgende week te krijgen. Met alleen een pad werkt hij hetzelfde als de Senseo. Voor extra smaak is er een puC toe te voegen. Deze puC is een cup met vloeibare inhoud (meestal zuivel). In de smaken Wiener Melange, Café Choco, Mokka en Cappuccino. Daarnaast is de 'heet-water-functie' ook makkelijk te gebruiken voor bijvoorbeeld thee of bouillon.
hoop niet dat dat per stuk ik, dan ga ik liever de capuchino in het cafe halen dan heb je tenminste nog een leuk publiek erbij....quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:31 schreef arj1o1 het volgende:
[..]Apparaat kost 89 euro bij de C1000, in 3 kleuren zie startpost. Pucs onder C1000 merk volgensmij tevens in Caramel (1,89 euro, 1,69 in startperiode) Pucs onder Puc-merk zijn 1,99 Er zijn ook Puc-pads voor 1,69
Wat zouden de puC pads voor toegevoegde waarde bieden bij het apparaat. Volgensmij brengt dit alleen maar verwarring bij de consument, aangezien ze met de aanschaf van het nieuwe apparaat wel dezelfde pads kunnen blijven gebruiken.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:30 schreef blrrrt het volgende:
Lijstje van AH. Prijzen onder voorbehoud natuurlijk.
Cups van het merk puC (per 8 voor 1,99):
puC cappuccino cups
puC café kaneel cups
puC café caramel cups
Pads van het merk puC (per 18 voor 1,79):
puC dark roast pads
puC extra dark pads
Cups van AH zelf (per 10 voor 1,89):
AH café choco cups
AH cappuccino cups
AH wiener melange cups
Dat AH ook een hele eigen lijn pads heeft moge bekend zijn.
Heb je aandelen ofzo?quote:In blrrrt's signature staat het volgende:
Senseo
puC
Lezen is een kunst. Niet de cups de padsquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:16 schreef manta het volgende:
Om er cappuccino etc. mee te maken heb je die cups dus nodig...
das een puchquote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:18 schreef El_Liberaliste het volgende:
Puc, wat een naam.. Zo heette m'n goudvis vroeger. En het doet me ook denken aan oude brommers die veel te klein waren
Me knowsquote:
denk het zelfde als de senseo, dus voor mij gewoon lekkere ouderwetse hou je kanis, Gunnink koffiequote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:33 schreef zaans_boefje het volgende:
poeg en puk, begint beide met een P
Poep ook![]()
Dus mocht je een Puc in je wc vinden en je bromfiets op je aanrecht staan, denk dan goed na waarmee je over straat bent gegaan.
Ik ben reuze benieuwd, senseo ben ik geen "fan" van. Wie weet welk genot de Puc gaat brengen, of welke walging![]()
Wacht op de eerste ervaringen!![]()
Nope.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:44 schreef Renesite het volgende:
Kunnen chocomelcups er ook in?
van de site van puC:quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:00 schreef miniad het volgende:
Via puc.nl kan er gereageerd worden (help!@puc.nl) maar dat werkt niet.
Ik vind dat vreemd.. zijn ze bang voor reacties??
Zo negatief is mij reactie toch niet .. of wel??
Ik vind het altijd vreemd als een bedrijf via zijn (of haar) eigen email niet wil reageren.. wat hebben ze dan te verbergen??
Ik ben eerlijk gezegd nog benieuwd wat komen gaat...
En ach.. Senseo is op elke hoek te koop..
AD
quote:Voor vragen over puC, maakt niet uit wat, kan je contact opnemen met:
puC team
Postbus 3073
1500 HD ZAANDAM
e-mail: info@puc.nl
Telefoon: 0031 (0)187 − 48 86 80
En je hebt je speciaal geregistreerd om dat te zeggen?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 13:39 schreef miniad het volgende:
puC heeft mij verrast..
Even een korte ervaring.
Mijn Senseo is kapot.. er komt meer van onderen uit dan in het kopje.. dus lekt!
Vandaag heb ik de puC koffiemachine gekocht in de kleur zilver.
ik kon kiezen tussen Zilver en Zwart.. de lichte kleur was nog niet in voorraad.
Zelf vind ik Zilver erg goed staan en lijkt voor mij op een espresso app.. zoals ik ze ken.
Ik heb nog aan de verkoopster gevraagd of ik direct aan de gang kan of dat ik eerst ergens pads en cups heb te kopen. Maar gelukkig.. het pakket is compleet inclusief een starterspakket.
Dat vind ik wel slim want tenslotte wil je eerst kennismaken met de mogelijkheden en smaken..
Voor mij is dat vooral Wiener melange want dat dronk ik vroeger erg graag..
Eenmaal uitgepakt ziet het er fraai uit.. Uiteraard het starterspakket gezocht maar dat viel voor mij tegen..
Een zakje met 2 koffiepads donker gebrand en 2 cappuccino cups.
Waarom ze dat pakket noemen is me nog steeds een raadsel..
Waarom niet gewoon alle smaken die er op dit moment zijn? en dat voor ¤99,00
Voor mij slaat deze starterspakket echt nergens op en ben vanuit mijn dorp weer op de bus gestapt om in de stad nog wat pads en cups te kopen.. Dat werd nog meer cappuccino en café Kaneel.
Wiener melange was er nog niet.
Ik heb het apparaat keurig in de keuken gezet en waar is waar.. het ziet er fraai uit.
Twee knopjes ingedrukt (volgens gebruiksaanwijzing) en het apperaat doorspoeld.
Dan een pad er in en een cappuccino Cup.
Druk op het symbool voor extra cups (tweede van links) en ja.. het melk kwam eruit..
Het was koude melk maar geen koffie.
Dan maar op de 1 kopsknop gedrukt en daar kwam de koffie.
Klopt niet volgens de gebruiksaanwijzing dus weer opnieuw gedaan..
Cups er in en de pad er in.
Druk weer op het knopje (tweede van links) maar krijg weer alleen melk
Inmiddels was mijn hele starterspakket op !
Drie keer scheeps is... dus ik doe het nu met mijn gekochte exemplaren en het werkt !!
Het valt mij wel op dat de Cups met melk niet helemaal leeg is.
Nog een keer op de Cups puC toets gedrukt en het melk stroomt verder maar ook de koffie dus een grote kop lijkt mij op dit moment wel verstandig.
Bij mij liep het aan alle kanten over.
Gezien het bovenstaande lijk ik nogal negatief.. maar ik deed het met veel plezier.
Het werkt eigenlijk prima..
Cups er in en een pad er in .... druk op het knopje en er staat een heerlijk warm kopje koffie klaar.
De cups met melk is niet leeg maar gewoon weggooien..
Tenslotte leven we in een weggooi maatschappij... toch??
Mijn Senseo is weg en ben zeer tevreden (tot nu toe) met mijn puC.
De koffie met mijn oude koffiepads smaken lekkerder.. Kan dat?? Ja voor ons wel.
Het geluid van de puC is minder dan mijn afgeschreven Senseo.
Verbazend zijn wij over de warmte van de koffie zonder al dat gepruttel vooraf.
Ik drink graag thee.. en het water wat er uit komt is bloed heet.
Kortom... ik ben er op vooruit gegaan.
Ik kan niet wachten op de soep
De handel bediening is wat zwaar dus voor ouderen of mensen die weinig kracht hebben.. Test het even in de winkel.
Mijn conclusie:
Het apparaat lijkt in eerste instantie erg plastikachtig en dat is het ook.
De lade ziet er stevig uit en kan er uitgehaald worden om schoon te maken.
De handel gaat zwaar en kan voor een bepaalde groep mensen problemen geven.
De bestaande koffiepads.. geven een betere koffie (smaak).
Elke koffiepad kan gebruikt worden.
Gebruiksaanwijzing is duidelijk... ook zonder bril..
Starterspakket suggereert iets anders te zijn dan wat het in werkelijkheid is. (2pads 2 cups)
Ik ben nu een puCer ....maar kritisch en zal waar nodig nog reageren..
Test het zelf maar uit..
Ad
exactly my thoughts. Bedrijven registeren zich tegenwoordig maar al te graag om hun zegje te doen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:49 schreef Agiath het volgende:
[..]
En je hebt je speciaal geregistreerd om dat te zeggen?
Gewoon SPAM dus
Kassa is van de consumenten bond, dus volledig on-afhankelijkquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 19:33 schreef Adelante het volgende:
hoe onafhankelijk is dat programma eig'k, of worden ze net als life&cooking gesponsord door ahold/unilever/etc.
Ja maar nu heb ik een topic uit CUL in me myAT staanquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 20:03 schreef MissHobje het volgende:
Ik sleep dit topic mee naar CUL
Interessant topic
Leuk tochquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 20:07 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ja maar nu heb ik een topic uit CUL in me myAT staan
Die van Bosch worden nog steeds verkocht. Een vrienden van me heeft er eentje en hij ziet er m.i. veel beter uit dan een Senseo-apparaat. Inventum kwam vorig jaar ook met een koffiepadmachine die er gewoon gelikter uitziet dan de Senseo, wordt goed verkocht. De apparaten van Senseo zijn veelal de goedkoopste. Dat en het feit dat ze de eerste waren, heeft ervoor gezorgd dat "half nederland" een senseo heeft denk ik.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hoeveel procent van de Nederlandse huishoudens heeft aan Senseo staan?
Ik kan me herinneren dat Bosch een paar jaar geleden ook met iets soortgelijks kwam, nooit meer iets van gehoord.
Dat ding was volgens Kassa een kutdingquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 20:20 schreef Serinde het volgende:
[..]
Die van Bosch worden nog steeds verkocht. Een vrienden van me heeft er eentje en hij ziet er m.i. veel beter uit dan een Senseo-apparaat. Inventum kwam vorig jaar ook met een koffiepadmachine die er gewoon gelikter uitziet dan de Senseo, wordt goed verkocht. De apparaten van Senseo zijn veelal de goedkoopste. Dat en het feit dat ze de eerste waren, heeft ervoor gezorgd dat "half nederland" een senseo heeft denk ik.
Persoonlijk vind ik dit veel mooier: [ afbeelding ]
Mijn (gekregen) senseo-apparaat werkt nog en ik heb toch een dichte keuken dus hij staat niet in het zicht maar als deze kapot gaat komt er waarschijnlijk een InventumBehalve als ik genoeg geld heb, dan komt er een huge inbouw-koffie-cappuccino-espresso-heet water-geval
![]()
Maar goed, ben wel benieuwd hoe dat smaakt, met vloeibaar spul. Zouden er bij AH en C1000 ook demonstraties komen?
Plus een beetje suiker, geur, kleur en smaakstoffen, oploskoffie en varkensvet. Dan schuimt ie zo lekker.quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:37 schreef JDude het volgende:
[..].
Senseo-pads bevatten ook gewoon DE-koffie, maar dan in een andere verpakking.
Serieus?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
Plus een beetje suiker, geur, kleur en smaakstoffen, oploskoffie en varkensvet. Dan schuimt ie zo lekker.
nee joh, dat is gewoon een fabeltjequote:
waarom is suiker vergif?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:51 schreef miniad het volgende:
Dat suiker vind ik wel jammer..
Ik zelf en mijn omgeving gebruiken al een tijd geen suiker meer.
Maarja.. ik kan ook gewoon pads gebruiken.. (misschien ook suiker?)
Wel jammer dat we zelf niet kunnen kiezen om wel of geen suiker toe te voegen.
Misschien komt het nog.. Alhoewel er een suikermafia is.
Ja... overal zit suiker in.. en suiker is eigenlijk vergif..
Ja .. even geen leuk praatje in een draadje over een koffiepot.
maar wel een goed gegeven voor een discusie..
Dus laat mij zelf kiezen of ik wel of geen suiker wil !!!
Niet in elke pad zit hetzelfde... Maar je zou eens in het barista topic moeten gaan kijken. Dan leer je wel dat je met de 3 bar druk van de senseo geen echte crema kan doen ontstsaan. Daar moet je trucjes voor uithalen. Het eenvoudigste daarvoor is het gebruiken van oploskoffie. Een rijke dikke crema uit een senseo van snelfiltermaling bestaat niet. Of je hebt wel een heel ruim begrip van crema.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:59 schreef Trusten het volgende:
[..]
nee joh, dat is gewoon een fabeltje
"Het Senseo® koffiezetapparaat heeft een unieke, gepatenteerde schuimkamer die ervoor zorgt dat er een creme-laagje op de koffie komt. De basisvarianten Senseo® coffee pads en Senseo® Selection bevatten 100% pure koffie, zonder toevoegingen"
En ja ze kunnen natuurlijk alles neerzetten maar ze mogen niet beweren dat er geen toevoegingen zijn gedaan (smaakversterkers etc maar ook varkensvet) als die er wel inzitten. Ik gebruik zelf altijd biologische pads van Max Havelaar, daar komt ook een schuimlaagje op. Denken jullie nou echt dat zij daar varkensvet in zouden doen? Kom op zeg, ik weet dat er rare dingen gebeuren in de voedingsmiddelen industrie maar je kunt ook overdrijven....
En dat cremelaagje is gewoon een laagje geblazen belletjes. De koffie wordt door één klein gaatje geperst onderin de padhouder. Dat kleine straaltje koffie met hoge snelheid wordt in een bakje gesproeid met allemaal pennetjes erin, waardoor de koffie tussen die pennetjes doorschiet. Daar komt de lucht in de koffie. Vervolgens loopt de koffie over een soort overloop weg en het laatste restje (dat nog zo'n 20 seconden nadrupt) loopt uit een klein gaatje onderin weg...schuim dus, komt niks geen crème of varkensvet bij kijkenDat schuim krijg je trouwens ook als je filtermaling in zo'n herbruikbare pad doet...het komt dus gewoon door de druk
Bij een “echt” hogedruk kopje wordt het schuim veroorzaakt door oliën uit de koffie die vrij komen...
Edit: Er zitten dus ook geen geur, kleur en smaakstoffen in en al zeker geen suiker. Die suiker zouden ze zeker moeten vermelden i.v.m. diabetici etc...
Ik heb toch ook helemaal niks beweerd van wat hierboven staat? Ik denk niet dat er een 'rijke dikke crema' onstaat uit de senseo maar bij een senseo komt het laagje (schuim) door belletjes lucht en bij de 'echte' crema weet ik het niet, volgens m'n vader (die in een brasserie werkt) komt dat mede door de oliën die vrijkomen. Waar het mij om ging is dat er geen varkensvet gebruikt word of 'stiekem' suiker in zit...quote:Op zondag 14 oktober 2007 11:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Niet in elke pad zit hetzelfde... Maar je zou eens in het barista topic moeten gaan kijken. Dan leer je wel dat je met de 3 bar druk van de senseo geen echte crema kan doen ontstsaan. Daar moet je trucjes voor uithalen. Het eenvoudigste daarvoor is het gebruiken van oploskoffie. Een rijke dikke crema uit een senseo van snelfiltermaling bestaat niet. Of je hebt wel een heel ruim begrip van crema.
Bij het maken van oploskoffie gaat nagenoeg alle kwaliteit van een koffieboon verloren. Daarom gebruiken de meeste branders daarvoor zo goedkoop en slecht mogelijke bonen. Vaak vietnamese robusta.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |