abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53697212
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Mongool.
Je hoeft niet te stoppen je als een dame te gedragen.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 18:02:11 #282
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_53698022
quote:
GroenLinks niet tevreden met uitleg over Hirsi Ali

DEN HAAG - GroenLinks in de Tweede Kamer vindt de uitleg die minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) geeft over het beëindigen van de beveiliging van Ayaan Hirsi Ali „niet overtuigend”. Fractievoorzitter Femke Halsema houdt daarom vast aan haar verzoek de kwestie snel op te helderen in een debat.

Hirsch Ballin gaat in zijn brief aan de Tweede Kamer te eenzijdig in op argumenten om de beveiliging van Hirsi Ali in de Verenigde Staten niet langer te betalen, vindt Halsema.

„Het punt is helemaal niet dat Hirsi Ali op termijn zelf voor haar beveiliging moet zorgen. De vraag is waarom Nederland op een onnodig cru moment alles stopzet. Waarom kon de periode niet nog worden verlengd, zodat Hirsi Ali haar eigen beveiliging kon regelen? Waarom zo formalistisch, er is geen reden voor Hollandse benepenheid.”

De oud-politica heeft vorige week een permanente verblijfsvergunning voor de VS gekregen. Sindsdien mag ze pas fondsen werven om haar beveiligers te betalen.

CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma vindt het belangrijk om te weten dat de overgangsperiode, die al een uitzondering was, twee keer is verlengd. Nogmaals verlengen om Hirsi Ali de mogelijkheid te geven fondsen te werven, is volgens Van Haersma Buma geen optie. Hij noemde het „zeer begrijpelijk” dat Nederland niet langer de beveiligingskosten van Hirsi Ali in het buitenland betaalt. Het is volgens Van Haersma Buma „nu aan het Amerikaanse systeem”. Volgens hem is het voor Nederland ook onmogelijk om de veiligheidssituatie van Hirsi Ali in de Verenigde Staten te kunnen inschatten.

De SP staat „niet afwijzend” tegenover een verlenging van de beveiliging door Nederland, tot het moment dat Hirsi Ali zelf wat heeft kunnen regelen in de Verenigde Staten. Kamerlid Ronald van Raak wil voorafgaand aan een debat liever nog wel een brief met meer duidelijkheid over de precieze afspraken die het afgelopen jaar zijn gemaakt met Hirsi Ali, haar werkgever en de Amerikaanse overheid.
Bizarre partij dat Groenlinks. Zij zijn als linkse politieke partij mede-verantwoordelijk voor de bedreigingen door moslims aan het adres van AHA omdat zij weigeren de Jihad serieus te nemen.
pi_53719835
Als ik iets doe ben ik verantwoordelijk voor mijn actie's moet ik ze zelf ook oplossen.
A.H doet iets en moet dit zelf ook maar oplossen.
Die zieke figuren die haar met de dood bedreigen moeten ook maar eens psychise hulp zoeken.
Deze tekst is niet mijn schuld mijn toetsenbord is bezetten door een cyberdemon.
pi_53789491
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 18:02 schreef Ippon het volgende:

[..]

Bizarre partij dat Groenlinks. Zij zijn als linkse politieke partij mede-verantwoordelijk voor de bedreigingen door moslims aan het adres van AHA omdat zij weigeren de Jihad serieus te nemen.
In die zin valt het me van ze mee dat ze wel voor de vrijheid van meningsuiting opkomen van iemand die een gedachtegoed heeft dat nogal haaks staat op dat van hen.
pi_53818761
En nu stuurt ze zelf geheime informatie naar 2de kamer fracties. Aanklagen voor het vrijgeven van geheime informatie en lang opsluiten. Voordeel is dat er daar 24 uur per dag bewaking is, 2 vliegen in 1 klap.
pi_53818854
Als figuren als Salman Rushdie e.d. écht zo medelevend zijn, dan heeft Hirsi Ali binnen korte tijd haar fondsen bij elkaar voor haar beveiliging.
In de tussentijd kan ze weer terug naar de VS ipv hier op Nederland parasiteren. Eigenlijk is het nog altijd een illegale asielzoeker, ware het niet een laffe interventie.
pi_53824542
Mm, TK laat Ayaan Hirsi Ali vallen?
I´m back.
pi_53824572
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:22 schreef Ryan3 het volgende:
Mm, TK laat Ayaan Hirsi Ali vallen?
En terecht.
pi_53824680
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En terecht.
Mm, ik zou niet graag zien dat zij het slachtoffer werd van een aanslag van één of andere gek. Hoop dat ze iig een overgangsregeling afspreken.
I´m back.
pi_53824697
Nederland, van links tot rechts, is dat mens gewoon zat. Sommigen zijn haar gewoon al veel langer zat omdat ze zou polariseren, anderen (die haar wat langer de hand boven het hoofd hielden, ook uit eigenbelang) vanwege haar aandachtsgeilheid en het (ten dele door haarzelf veroorzaakte) gezeik rond haar persoon en identiteit. De koek is gewoon op, zoek het nu zelf maar uit in de VS.

Echter, dat ze dit in het buitenland niet begrijpen, daar kan ik wel inkomen. Maar ik zit daar niet zo mee. Als een ander land zich geroepen voelt om haar beveiliging te betalen, dan doet dat land dat maar lekker. Zijn wij er in elk geval vanaf.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53824888
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mm, ik zou niet graag zien dat zij het slachtoffer werd van een aanslag van één of andere gek. Hoop dat ze iig een overgangsregeling afspreken.
Ik hoop uiteraard ook niet op een aanslag. Maar madame zelf heeft ook een eigen verantwoordelijkheid. Als ik morgen iedereen verrot ga schelden, moet ik ook niet raar opkijken dat anderen dan boos op me worden. Ik vind het van dat soort ongeleide projectielen altijd zo naïef om dan blindelings op de overheid te vertrouwen als ze als ze ongecontroleerd met het recht op vrije meningsuiting beoefenen.

Bij liberalen wordt toch het hardst gesproken over eigen verantwoordelijkheid en min mogelijk overheidssteun. Maar nu ff niet dan?

Ze hanteren wat betreft een dubbele moraal als het gaat om eigen verantwoordelijkheid.
pi_53824889
Wie ooit eens in Afrika is geweest en dan bedoel ik Afrika dus somalie en kenia en het vechten en liegen voor de dagelijks kost meegemaakt heeft, kan zich in deze juffrouw verplaatsen, de rest snapt het niet.

Zij liegt en observeert gelijktijdig je reactie en loert op een stukje van je zwakheid.
Als ze zeggen zal ik het u laten zien, het is maar drie minuten lopen, dan ben je na een half uur in hun macht en moet je betalen, dit gedrag kent zij beter als jij of ik.
pi_53824964
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:34 schreef henkway het volgende:
Wie ooit eens in Afrika is geweest en dan bedoel ik Afrika dus somalie en kenia en het vechten en liegen voor de dagelijks kost meegemaakt heeft, kan zich in deze juffrouw verplaatsen, de rest snapt het niet.

Zij liegt en observeert gelijktijdig je reactie en loert op een stukje van je zwakheid.
Als ze zeggen zal ik het u laten zien, het is maar drie minuten lopen, dan ben je na een half uur in hun macht en moet je betalen, dit gedrag kent zij beter als jij of ik.
Wat is dit nou weer voor racistisch geblaat? Als ik zoiets zou schrijven zou ik meteen geband worden.
pi_53825091
Ja, ongeleid projectiel idd, wel vreemd dat GL de enige is die haar verdedigde. Ik zelf ben pragmatisch ingesteld; ik zou kijken hoe serieus die bedreigingen zijn en haar eventueel toch beschermen als overheid zijnde. Wij kunnen ons na twee politieke moorden niet nog eens een derde veroorloven.
I´m back.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:48:53 #295
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_53825350
http://teletekst.nos.nl/tekst/105-01.html :
quote:
105 Teletekst di 09 okt
Particuliere steun voor Hirsi Ali

` In de Verenigde Staten is binnen een
paar dagen geld bijeengebracht voor de
beveiliging van Hirsi Ali.Christopher
Hitchens,een bevriende schrijver,heeft
een fonds opgezet dat alleen aan rente
al twee miljoen euro per jaar oplevert.

Hitchens zei in het Journaal dat het
naar verhouding weinig moeite kost om
zo'n fonds op te zetten.Geldschieters
uit de VS,Canada en Engeland kwamen te
hulp.Hitchens vindt dat de Nederlandse
regering haar verantwoordelijkheid
tegenover Hirsi Ali is "vergeten".

De Britse schrijver Salman Rushdie
noemt het schandalig dat Nederland niet
meer aan haar beveiliging bijdraagt.
2 miljoen RENTE per jaar??? Hebben ze - uitgaande van een rentepercentage van 4% - al 50 miljoen bijelkaar dan? Kan 't me nauwelijks voorstellen .
pi_53825433
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:41 schreef Ryan3 het volgende:
Wij kunnen ons na twee politieke moorden niet nog eens een derde veroorloven.
Waarom niet? Denk je werkelijk dat het uit zou maken? De mensen zijn er zolangzamerhand aan gewend geraakt. "Gewoon doorlopen mensen, niks aan de hand..."
pi_53825495
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:37 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor racistisch geblaat? Als ik zoiets zou schrijven zou ik meteen geband worden.
Is de realteit het dagelijks gevecht voor de kost.

Heeft niets met racistisch geblaat te maken. Jij hebt duidelijk nooit dit van nabij meegemaakt, ik heb hele goede vrienden in afrika die dit spelletje kennen.
En spelen en gespeeld hebben.

Het heet the struggle for life.
En GL is de dummy die er intrapt en er zullen er meer zijn, meer dan genoeg
pi_53825514
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:41 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ongeleid projectiel idd, wel vreemd dat GL de enige is die haar verdedigde.
1Bohler. Lid senaat voor GL

2 De TK is TERECHT Ayaan H.A. kots en kots beu. En dat ben ik ook. Ze roept de problemen over haarzelf af. Ze heeft teveel op de overheid geleund, ze WIST dat het tijdelijk was. En was al twee keer over het hart gestreken . Het houdt echt een keer op.
quote:
Ik zelf ben pragmatisch ingesteld; ik zou kijken hoe serieus die bedreigingen zijn en haar eventueel toch beschermen als overheid zijnde. Wij kunnen ons na twee politieke moorden niet nog eens een derde veroorloven.
Elke dode is er een teveel. Maar als de overheid te scheutig wordt met het in bescherming nemen van degelijke projectielen, dan komen er steeds meer.

Ze denken dat ze van alles kunnen roepen en misbruiken het recht op vrije meningsuiting. Met de wetenschap dat de overheid ze dan in bescherming moeten nemen.

Dat vind ik de omgekeerde wereld.

Het probleem is dus politici en opiniemakers die hun vak niet verstaan. (Bolkestein had destijds als enige ook een forse opinie. Maar dat was een prof die zijn vak wel verstond en behoefde geen beveiliging).
pi_53825789
Volgens VVD-prominent ]Frits Bolkestein ]is het onjuist dat de Nederlandse Staat geen verantwoordelijkheid neemt voor de veiligheid van Ayaan Hirsi Ali. „Het is algemeen aanvaard dat een overheid zijn burgers ook in het buitenland beschermt. Dat geldt niet alleen voor Hirsi Ali, maar ook voor u en mij en alle andere Nederlanders.” Die verplichting heeft Nederland op grond van „algemeen aanvaard internationaal publiekrecht” volgens Bolkestein: „Als u gegijzeld wordt in Libanon, behoort de Nederlandse overheid er voor te zorgen dat u vrij komt.” Ook de VS beschermen zijn burgers overal ter wereld, zegt Bolkestein.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)van_Hirsi_Ali_plicht
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_53825808
Bolk heeft gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')