Angst voor de islam?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Misschien zijn die wat beter in staat religie te relativeren en is angst daarom minder een drijfveer?
Ik merk in elk geval minder van angst voor de Islam bij progressieve dan bij conservatieve mensen.
Het is een religie, verstikkend is een kwalificatie. Dat heeft altijd te maken met hoe mensen er mee omgaan. Alles kan verstikkend zijn, maar dat heeft met de mensen te maken.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Angst voor de islam?
Nee, dat zweverige gezever doen ze maar thuis. Val anderen niet lastig met een verstikkende religie. Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
Religie relativeren? Wat heeft dat ermee te maken?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Misschien zijn die wat beter in staat religie te relativeren en is angst daarom minder een drijfveer?
Ja, dat kan ik me voorstellen. Dat maakt het niet minder onwaar.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:22 schreef Apropos het volgende:
Ik word trouwens gek van dat woordje ''angst''.
Dat las ik op FP. In hoeverre dit klopt weet ik niet, maar ik denk dat het aardig in de buurt komt.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 @ 15:42 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
Gister hoorde ik op TV dat die beveiliging +/- 5.000 euro per dag is.
5.000 X 365 = 1.825.000,-....
zie dat maar eens bijeen te sprokkelen... mening padvinder zou er trots op zijn...
Nee, dat klopt, het is namelijk al niet waar.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me voorstellen. Dat maakt het niet minder onwaar.
Mongool.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:56 schreef OldJeller het volgende:
Zij heeft niet eens de mogelijkheid medelander te zijn, ze was namelijk te allen tijde illegaal. Daar betaal ik nóg minder graag voor.
Ik geef eerder aan dat het autochtonen waren, en aangezien AHA bij een conservatieve denktank zit vond ik de woordkeuze best wel relevant. Misschien is het wel een karikatuur, maar dan is ie heel goed gevonden, vind je ook nietquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Mijn god, wat een karikatuur weer. Zouden progressieven niet bang zijn?
Ja, ach, we hoeven ons ook niet te verbeelden dat de meerderheid van de mensen die afgeeft op de Islam er veel verstand van heeft. Maar je kunt ook conservatief zijn omwille van bepaalde burgerrechten. Toename van religie leidt namelijk altijd tot een toename van groepsgevoel en ongefundeerde aannames.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:05 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik geef eerder aan dat het autochtonen waren, en aangezien AHA bij een conservatieve denktank zit vond ik de woordkeuze best wel relevant. Misschien is het wel een karikatuur, maar dan is ie heel goed gevonden, vind je ook niet.
Ik zie mezelf als een progessief, en ben niet bang voor de moslim cultuur in zijn algemeenheid. Ik ben eerder bang voor zuilvorming binnen de samenleving door al dat gebash en weer. Bang voor mensen die andere culturen niet willen (of kunnen) begrijpen en/of accepteren. Ik noem dat soort mensen conservatief omdat ze geen veranderingen in "hun" samenleving willen accepteren. Alles moet maar bij het oude vertrouwde blijven. Conservatief dus.
Uhhhhhh wat een merkwaardige opmerking .......quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als we jouw redenatie doortrekken staan alle katholieke mannen er dus om bekend dat ze aan kleine jongetjes zitten omdat dit onder priesters in de VS nogal een plaag was?
Je bent erg aan het generaliseren.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me voorstellen. Dat maakt het niet minder onwaar.
.quote:Het is een religie, verstikkend is een kwalificatie
Angst gaat over mensen. In mijn ogen speelt die een belangrijke rol inderdaad. En volgens jou?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
[..]
.
Letten we even op? We hebben conditionele verstikking maar categorische angst.
Welke angst precies?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Angst gaat over mensen. In mijn ogen speelt die een belangrijke rol inderdaad. En volgens jou?
Angst voor mensen die anders denken en anders leven en iets anders geloven. Voor islamisering. Voor terrorisme. Voor moslims in het algemeen. Voor fundamentalisme. Voor van alles dus.quote:
Maar welke van deze angsten acht jij dominant? (Waarschijnlijk een onzinnige vraag, angsten zijn vaak aan elkaar verbonden.)quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Angst voor mensen die anders denken en anders leven en iets anders geloven. Voor islamisering. Voor terrorisme. Voor moslims in het algemeen. Voor fundamentalisme. Voor van alles dus.
Je geeft het antwoord al. Angst is het basisgegeven.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:19 schreef Apropos het volgende:
[..]
Maar welke van deze angsten acht jij dominant? (Waarschijnlijk een onzinnige vraag, angsten zijn vaak aan elkaar verbonden.)
Nee, geloof is ook voor een heel groot deel gebaseerd op angst.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:25 schreef Apropos het volgende:
Nou, zo schieten we geen steek op. En is die angst louter voorbehouden aan niet-gelovigen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |