abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53899387
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, dan heb je toch een Calvinistisch idee van het Christendom. Augustinus schreef over de "civitas permixta", waarin elke keuze een keuze was voor goed en kwaad.
Dualisme komt uiteindelijk van Zoroaster. Joden hebben niet eens een hel!
Dus Perzisch-christelijke cultuur?
De tegenstelling lichaam en geest zou gestoeld kunnen zijn op die tussen kwaad en goed?
En aangezien de islam wel een hel kent, is Perzisch-christelijk-islamitisch zeer wel voorstelbaar!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53899488
quote:
De tegenstelling lichaam en geest zou gestoeld kunnen zijn op die tussen kwaad en goed?
Dat is een erfenis uit het Hellenisme, geloof ik.
Overigens, dat de Islam een hel kent wil nog niet zeggen dat de voorgestelde trits gebouwd kan worden.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_53899513
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:16 schreef Apropos het volgende:

[..]

O, mijn opmerking was heel beperkt, hoor. Ik dacht niet verder.
Dan maak jij goed duidelijk wat in nou juist bedoel: wat maakt iemands afkomst voor verschil in zijn of haar bijdrage aan de beschaving? Die invloed kan er best zijn, maar maak dat dan duidelijk.
En dan daarbij: bestaat DE jood wel?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53899562
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:21 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat is een erfenis uit het Hellenisme, geloof ik.
Overigens, dat de Islam een hel kent wil nog niet zeggen dat de voorgestelde trits gebouwd kan worden.
De islam komt wel na het christendom! Maar baseert zich ook op het oude testament. Dus de islam maakt de trits joods-christelijk-islamitisch.
Oh, dat is wel een aardige voor Vogelaar. Zal Wilders weer minder bevallen!

En eigenlijk veroorloofde ik me een grapje.
pi_53899611
quote:

Wat doen ze dan met rotjoden?
pi_53912781
quote:

[..]

Nee, dan heb je toch een Calvinistisch idee van het Christendom. Augustinus schreef over de "civitas permixta", waarin elke keuze een keuze was voor goed en kwaad.
Volgens sommige Joden bestaat het hiernamaals uit het lezen van de Talmoed. Voor heidenen zou dat dan de hel zijn. Daar zijn genoeg ideeën over te vinden, het is alleen niet zo prominent, concreet en universeel aanwezig als in het Christendom. Het Jodendom is in dat licht een stuk minder dogmatisch dan het Christendom. Ik weet niet precies waar dualisme vandaan komt, en ik weet niet precies wat je bedoelt met een Calvinistisch idee van het Christendom terwijl ik uitspraken doe over het Jodendom.
pi_53915160
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 20:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Volgens sommige Joden bestaat het hiernamaals uit het lezen van de Talmoed. Voor heidenen zou dat dan de hel zijn.
Dat is wel gevoel voor humor.
quote:
Daar zijn genoeg ideeën over te vinden, het is alleen niet zo prominent, concreet en universeel aanwezig als in het Christendom. Het Jodendom is in dat licht een stuk minder dogmatisch dan het Christendom. Ik weet niet precies waar dualisme vandaan komt, en ik weet niet precies wat je bedoelt met een Calvinistisch idee van het Christendom terwijl ik uitspraken doe over het Jodendom.
Ik denk dat Floripas het heeft over je opmerking, dat Christenen zondig geboren worden. Als katholiek ben ik geboren met de erfzonde, wat niet per se betekent dat ik veroordeeld ben of tot de zonde neig. En als je gedoopt word, kun je naar de hemel. Daarom wordt er in de katholieke kerk ook zo snel gedoopt. Dat is een ander idee dan het calvinistische (voorzover ik dat ken dan!)

Maar om terug te komen op rotjoden: hebben die een hekel aan het lezen van de Talmoed en is dat dan hun straf? Terwijl de goede joden dat leuk vinden en dus beloond worden?
Lijkt me niet aanlokkelijk om dood te gaan, met dat vooruitzicht!!
pi_54210987
tvp
Amstelveen de beste
  zondag 11 november 2007 @ 15:35:19 #159
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_54527558
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 00:55 schreef OldJeller het volgende:

Blijkens is de joodse traditie erg ver te zoeken, maar tóch aangeven terwijl dit eigenlijk een miniem aandeel had. Ligt ook aan de politici, vooral dhr Wilders heeft het erover en die is weer fel anti-Islam. Wellicht dat dat er o.a. mee te maken heeft.
Ja, Wilders is nogal pro-Israël. Zie ook het beruchte Volkskrant artikel (wel met twee korreltjes zout nemen natuurlijk):

"Zijn liefde voor Israël, ‘de enige democratie in het hele Midden-Oosten’, is nooit meer bekoeld. Naar eigen zeggen is hij inmiddels ‘dertig, veertig keer’ in de Joodse staat geweest. Veelal op eigen kosten, soms op rekening van de Tweede Kamer als het een parlementaire delegatie betrof. Een paar keer ging hij voor de VVD naar Israël om stemmen te ronselen onder Nederlandse immigranten. Saillant detail: velen van hen hebben een dubbele nationaliteit."

Artikel:

http://www.expliciet.nl/content/view/8332/108
pi_54527838
Vroeger had Europa christelijke wortels.
Na WOII schrok Europa zich de tyfus wat ze met de joden hadden uitgevroten en noemde het vlug joods-christelijke wortels.

Op een duur zal Vogelaar gelijk krijgen met haar joods-christelijk-islamitische wortels. Maar daarvoor moeten de opiniemakers zich eerst de tyfus schrikken ....
pi_54666156
quote:
Op zondag 11 november 2007 15:45 schreef Dodecahedron het volgende:
Vroeger had Europa christelijke wortels.
Na WOII schrok Europa zich de tyfus wat ze met de joden hadden uitgevroten en noemde het vlug joods-christelijke wortels.

Op een duur zal Vogelaar gelijk krijgen met haar joods-christelijk-islamitische wortels. Maar daarvoor moeten de opiniemakers zich eerst de tyfus schrikken ....
Zit jij hier nu even een islamitische holocaust aan te kondigen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')