Alleen hebben nagenoeg alle grote bedrijven zich uit Birma terug getrokken. Alleen Total wil nog wat bloedgeld scoren naar mijn ideequote:Op zondag 30 september 2007 10:04 schreef ChatChewbacca het volgende:
Feitelijk kun je dan elke olie maatschappij wel boycotten omdat ze allemaal banden hebben met cnoflictgebieden...
Als ik Total was, zou ik dat ook zeggen ja..quote:Op zondag 30 september 2007 10:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Hoe is Total precies verantwoordelijk voor de daden van de Birmeze overheid?![]()
Uit het AD-stuk blijkt juist dat Total allemaal geld heeft gepompt in voor de bevolking nuttige doelen.
Dus een. En als ik zie welke oogkleppenpartijen hier voor zijn bevestigd dat de
![]()
Geloof je dat zelf? Total is een bedrijf, niet een non-profit organisatie. Die willen gewoon meer, en meer cash, des te sneller des te beter. Tuurlijk vind je er niks van terug in de boeken, ook niet bij Shell of de anderen, maar ondertussen betalen ze dik aan dat regime, en zo ondersteun je een regime.quote:Op zondag 30 september 2007 10:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Hoe is Total precies verantwoordelijk voor de daden van de Birmeze overheid?![]()
Uit het AD-stuk blijkt juist dat Total allemaal geld heeft gepompt in voor de bevolking nuttige doelen.
Dus een. En als ik zie welke oogkleppenpartijen hier voor zijn bevestigd dat de
![]()
Noem ze eens?quote:Op zondag 30 september 2007 10:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Alleen hebben nagenoeg alle grote bedrijven zich uit Birma terug getrokken.
Het hoorde toch bij de liberale ideologie om niet in te grijpen? De Franse staat moet daarom ook g*dv*rd*mm* met z'n poten van Total afblijven! Vive la Liberalisme.quote:Op zondag 30 september 2007 09:59 schreef draaijer het volgende:
Op het net vond ik het onderstaande
Het zal niemand ontgaan zijn wat er zich allemaal afspeeld in Burma. Monniken komen in opstand tegen het militaire bewind. En nu is het dan zover dat er doden vallen. Het internet in Burma was even tijdelijk offline, waarschijnlijk om dit soort beelden niet aan de buitenwereld te laten tonen. Het eerste buitenlandse slachtoffer is een Japanse journalist. Ze wilden de beelden tegenhouden, dat is ze niet gelukt. Duidelijk is te zien dat de man point blank door een militair omgelegd wordt.
De Franse regering staat stilzwijgend langs de zijlijn. De belangen van Total zijn denk ik groter dan een onderdrukte bevolkingsgroep....
Wat vinden jullie? Boycot Totalor
![]()
Omdat alle inkomsten naar de overheid gaan misschien?quote:Op zondag 30 september 2007 10:15 schreef Boze_Appel het volgende:
De bevolking ziet echt geen ene cent van de olie inkomsten hoor.quote:Op zondag 30 september 2007 10:53 schreef ruud_fr het volgende:
je kunt wel boycotten maar je pakt daar de bevolking mee, die leven er van
er werken toch mensen bij die raffinaderijen?quote:Op zondag 30 september 2007 11:00 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
De bevolking ziet echt geen ene cent van de olie inkomsten hoor.
Alleen als we dan ook met z'n allen Shell, BP, Esso en de rest van de oliemaatschappijen boycotten; ze hebben namelijk allemaal bloed aan hun handen.quote:Op zondag 30 september 2007 09:59 schreef draaijer het volgende:
Op het net vond ik het onderstaande
Wat vinden jullie? Boycot Totalor
![]()
Wie doet het werk daar? -> de bevolkingquote:Op zondag 30 september 2007 11:00 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
De bevolking ziet echt geen ene cent van de olie inkomsten hoor.
Vriendjes van de overheid en dwangarbeiders...volgens mij hebben jullie totalquote:Op zondag 30 september 2007 11:03 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
er werken toch mensen bij die raffinaderijen?
In de krant van vrijdag stond hier een artikel over: Shell, ABN Amro en Heineken hebben zich teruggetrokken uit Birma, de enige Nederlandse bedrijven die er nog zakendoen zijn een paar houthandels. De hele lijst van bedrijven die zaken doen met Birma staat op http://global-unions.org/burma/ Er valt dus nogal wat te boycottenquote:
Knap staaltje wereldvreemdheid.quote:Op zondag 30 september 2007 12:10 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het allemaal zo hypocriet. Wij Hollanders zouden zelf een keer massaal de straat op moeten gaan, want hier pakt de Staat net zoveel, al dan niet meer van ons af en als klapper op de vuurpijl douwen ze ook nog eens Europese Grondwet door ons strot.
Ik ben gewoon een realistquote:Op zondag 30 september 2007 12:49 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Knap staaltje wereldvreemdheid.
Het aantal hits op google is tegenwoordig een referentiekader of bewijs van waarheid?quote:Op zondag 30 september 2007 11:12 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
De zoektermen forced labour burma levert op google 2.220.000 hits op.....zegt genoeg lijkt me.
grappig...doet echter niets af aan het feit dat het militaire regime op grote schaal gebruik maakt van dwangarbeid.quote:Op zondag 30 september 2007 12:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het aantal hits op google is tegenwoordig een referentiekader of bewijs van waarheid?
Ok, death penalty netherlands. 1.860.000 hits. Zegt genoeg lijkt mij.
Ik probeer ook niets af te doen aan de dwangarbeid, maar alleen dat resultaten in google echt helemaal niets zegt over de waar of onwaarheid van iets.quote:Op zondag 30 september 2007 12:57 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
grappig...doet echter niets af aan het feit dat het militaire regime op grote schaal gebruik maakt van dwangarbeid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |