abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 september 2007 @ 09:40:01 #1
86793 wwwer
The one and only
pi_53583387
Mijn vriendin loopt te klagen dat het zo koud is in huis en heeft vandaag de kachel al aangezet.

Naar mijn mening veel te vroeg in het seizoen.. nu al de kachel aan..

Zijn er meer mensen die nu de kachel al aan hebben staan? en ben ik echt zo'n zeikerd?
of heeft mijn vriendin het gewoon snel koud

ikzelf loop gewoon in mijn t-shirt als het vriest buiten.. of door de sneeuw dus een eerlijke mening kan ik er zelf niet op geven...
Graaauuww?
pi_53583395
Koud, nu ???? Dat ding staat nog wel een tijdje uit. Eerst maar eens gewoon een trui aan doen.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_53583562
k Heb de waakvlam al 2 weken terug weer aangezet, maar eigenlijk maar een avondje de kachel aan gehad.
Het mooi kotsende meisje.
  zondag 30 september 2007 @ 10:06:03 #4
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_53583567
laat haar eerst maar een lange broek en trui aantrekken ofzo.
ada fare stop stalking me
pi_53583613
Dikke sokken, een vest en een kan warme thee doen ook wonderen .
pi_53583624
Mijn ouders, daarentegen, twijfelen nog of de kachel aan moet als de ijspegels er zo'n beetje onder hangen en iedereen in huis met twee fleecetruien aan en een liter hete chocomel op nog loopt te blauwbekken. Je zou eens iets verspillen.
  Moderator zondag 30 september 2007 @ 10:12:39 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_53583628
Ik heb een gaskachel met overcapaciteit; als ik hem hier op de waakvlam laat branden dan krijgt hij het hok nog warm

Hij staat dus al een week of 2 op de waakvlam te branden; maar echt aan is hij nog niet geweest.
pi_53583673
In een flat wonen met boven én onderburen die de verwarming al wel aanhebben doet wonderen!
No. I'm not part of the show.
pi_53583716
dikke trui aantrekken, tis hier ook wel redeljk fris (18 graden) maar kachel gaat nu nog niet aan hoor.
Zonde van het gas.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_53583737
heb wel even proefgedraaid doe ik af en toe he dan blijft de waterpomp goed en weet je voortijdig of je een monteur erbij moet halen.

Verder denk ik dat ik nog wel een maand zonder kan huis is goed geisoleerd en 3 pc's de hele dag aan dus ik heb elektrische verwarming standaard aan
  zondag 30 september 2007 @ 10:28:26 #11
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53583779
Gisteren vroeg mijn huisgenoot of ik wist hoe de verwarming hoger kon. Hij stond dus gewoon uit en op 19 graden. "Ik heb het koud". Ja, dat is niet gek als je je balkondeuren open hebt staan muts.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_53583790
hier de kachel al wel aangehad (nu ook) kan niet echt zeggen dat ik 15-16 graden zo lekker warm vind
Playing Da Music That's Right For The Moment
pi_53583824
Ik heb een griekse onderbuurvrouw en die heeft het blijkbaar nogal snel koud.
Dat scheelt wel veel in stookkosten.

Maar ik een klok thermostaat die ingesteld staat op 20c,en als het kouder wordt dan slaat de installatie aan.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_53584013
Wij wonen in een oud vijrstaand huis dat nog niet voldoet aan de isolerende normen van deze tijd. Gelukkig nu wel overal dubbel glas en dat maakt al een hoop goed. Onze woonkamer ligt op de koudste hoek en ja dan moet je soms de kachel wel even aan doen , tenzij je in een kamer wilt zitten waar het slechts 15 of 16 graden is. Dan doen we hem in de ochtend even aan en vaak s'avonds nog even.
  zondag 30 september 2007 @ 11:39:45 #16
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53584891
quote:
Op zondag 30 september 2007 10:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn ouders, daarentegen, twijfelen nog of de kachel aan moet als de ijspegels er zo'n beetje onder hangen en iedereen in huis met twee fleecetruien aan en een liter hete chocomel op nog loopt te blauwbekken. Je zou eens iets verspillen.
En als je dan begint met stoken ben je het dubbele aan stook kosten kwijt omdat alles in no-time moet worden opgewarmd...

Maar nu eerst maar eens een lekker vest aan! Maar zodra de binnentemperatuur onder de 19graden komt gaat ie weer aan hoor.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_53584933
Het wel of niet aanzetten van de kachel hangt van meerdere factoren af, gewoon simpelweg vragen aan anderen of zij hun kachel al aan of nog steeds uit hebben geeft geen goede indicatie.

De diverse factoren zijn:
1) De gevoelstemperatuur van de persoon zelf. (Wat de een warm vind, vind de ander koud)
2) Bouwjaar van het huis. ( Een nieuwbouwwoning is nu eenmaal beter geisoleerd dan een woning uit de zestiger of zeventiger jaren)
2A) Isolatiewaarde van de woning ( dak, muren, vloer en ramen, alleen ramen geeft al een verbetering maar het is nog altijd minder dan bij een woning welke geheel geisoleerd is)
3) Ligging van de woning ( Windinvloed, ligging van de woonkamer zuid of noord, vrijstaand, hoekhuis, rijtjes of appartement in de bebouwde kom of erbuiten)

Er zijn mensen die hun verwarming alleen aandoet zodra het in de buurt van het vriespunt komt, maar er zijn veel meer mensen die een woonkamer temperatuur van 20 tot 22 graden ambiëren.
De meeste bejaardentehuizen en verzorgingstehuizen hebben zelfs de verwarming nog aan staan terwijl de mussen dood van het dak vallen.
pi_53585408
Ik (vriendin dus) loop al weken in een dikke trui danwel vest omdat ik het koud heb en vanochtend had ik écht geen zin om weer eerst een uur te bibberen voor ik aan de temperatuur gewend was.... Hij is gewoon een uurtje aangeweest zodat het 19 graden is in huis ipv 17/18 en zo is het toch nét een stukje beter.
I had a signature once. It was awful.
pi_53585574
Er zijn ook mensen die stoken voordat ze naar hun werk gaan,het ontbijtuurtje zeg maar.
Dat doen wij dan weer niet,sowieso zijn wij niet echt uitgebreide ontbijters met een krantje erbij,maar dat scheelt ook wel.

Als je in de winter als het flink koud is je huis wil verwarmen voor een uurtje dan kost dat een hoop centen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_53585775
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:41 schreef klipper het volgende:
De meeste bejaardentehuizen en verzorgingstehuizen hebben zelfs de verwarming nog aan staan terwijl de mussen dood van het dak vallen.
Gek he. Heel vaak hoor je dat. De mUssen vallen van het dak.
Maar weet je dat het eigenlijk heet: De mOssen vallen van het dak.

Ik heb iig nog nooooit een mus van het dak zien vallen. Wel regelmatig mOssen als het bloed heet is
pi_53586020
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:26 schreef Solingjan het volgende:

Ik heb iig nog nooooit een mus van het dak zien vallen.
Nou ik wel, van de zomer nog.
Zit een mus op het nestkastje, een beetje in mekaar gedoken.
Dus ik had al van nou laat ik die er maar uit halen, maar voordat ik de voliere openhad viel ie van het dak van het nestkastje zo op de grond dood.
pi_53586102
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:26 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Gek he. Heel vaak hoor je dat. De mUssen vallen van het dak.
Maar weet je dat het eigenlijk heet: De mOssen vallen van het dak.

Ik heb iig nog nooooit een mus van het dak zien vallen. Wel regelmatig mOssen als het bloed heet is
Als verdere aanvulling, het ligt ermaar net aan welke theorie je aanhangt.

Lees bijvoorbeeld onderstaand stukje uit de nrc.

Mussen van het dak
Met enige regelmaat hoor of lees je dat de uitdrukking de mussen vallen (dood) van het dak (van de hitte) op een misverstand zou berusten. Het gaat hier niet om mussen die van het dak vallen, zo luidt de boodschap, maar om mossen.

Op het eerste gezicht lijkt dat logisch. Er zijn niet meer zoveel mussen in Nederland, maar ook in de tijd dat ze nog wel zeer gangbaar waren, zag je ze op hete dagen niet bij bosjes van het dak donderen. Vallend mos klinkt veel aannemelijker, zeker bij daken van stro of leisteen. Daar kan veel mos op groeien, mos dat in tijden van extreme hitte uitdroogt, loslaat en dus van het dak kan vallen.

Maar klopt deze verklaring? Aanhangers van de mus-is-eigenlijk-mos-theorie verwijzen soms naar een zin uit de Camera Obscura. In 1837 of 1838 schreef Nicolaas Beets onder het pseudoniem Hildebrand een verhaal getiteld ‘Hoe warm het was en hoe ver’, dat begint met de zin: ,,Het was een brandendheete vrijdagachtermiddag in zekere Hollandsche stad: zoo heet en zoo brandend, dat de mosschen op het dak gaapten, ’t welk, op gezag der Hollandsche manier van spreken, de grootste hitte is, die men zich voor kan stellen.’’

Zo heet dus dat de mossen op het dak gaapten, zegt Beets, en hij wekt de indruk dat dit indertijd een bekende uitdrukking was. Nou is gapen nog niet hetzelfde als vallen, maar Beets schrijft van meet af aan mosschen, niet musschen.

Dit lijkt een sterk punt voor diegenen die menen dat er in deze zegswijze helemaal geen mussen thuishoren, maar er is een complicerende factor: eeuwenlang is mos een zeer gangbare spellingvariant geweest voor mus. Dat was tot ver in de 19de eeuw het geval.

De vraag is dus: had Beets (en na hem onder meer Kneppelhout) het nou over vogeltjes of over mossen? Hij had het over mussen. Eigenlijk volgt dat al uit het feit dat hij die beestjes laat gapen. Je kunt je goed voorstellen dat mussen gapen; bij gapend mos wordt dat al een stuk moeilijker, tenzij je wilt beweren dat van droogte kromgetrokken mos iets weg heeft van een gapende mond, maar dat lijkt mij nogal gezocht.

We weten ook uit een 19de-eeuwse bron dat Beets het over dakvogeltjes had. In 1890 schreef A.S. Kok in het onderwijzerstijdschrift Noord en Zuid een lang essay over clichés in de literatuur. Om te laten zien hoe het wél moest citeerde hij de hierboven aangehaalde zin van Beets, met als commentaar: ,,En om het nuchtere van zoo’n zekere Hollandsche stad met al het drukkende in zoo’n hitte daaraan verbonden nog sterker te doen uitkomen, zal tegelijkertijd dat echt Hollandsche beeld van de mosschen, die op het dak zitten te gapen, den schrijver hulp verleenen; zoo zal hij ons voorgoed in de stemming brengen, berekend voor den afloop van het verhaal. Zelfs dat mosschen voor het meer deftige musschen is welsprekend.’’

Hier lezen we dus dat musschen indertijd als een deftiger variant werd ervaren van het meer spreektalige mosschen – beide voor het vogeltje.

Ik heb niet precies kunnen achterhalen wanneer de variant de mossen vallen (dood) van het dak (van de hitte) is ontstaan. De uitdrukking ontbreekt in het bekende spreekwoordenboek van P.J. Harrebomée uit 1858-1870, waarin vrijwel de complete spreekwoordenliteratuur van voor die tijd is samengevat. En ook Stoett vermeldt haar niet in zijn standaardwerk uit 1925. De uitdrukking, die pas in 1976 voor het eerst in Van Dale voorkomt, lijkt dus in de loop van de 20ste eeuw te zijn ontstaan. Sámen met het misverstand dat die mussen in deze zegswijze eigenlijk niks te zoeken hebben.
pi_53586110
mmm ik heb het nadeel dat ik aan de rand van een dorpje woon en de wind vanaf het land komt... vorige week is het maisveld achter gemaaid en sindsdien staat de verwarming toch wel geregeld savonds aan hoor... ik zet mn verwarming meestal op 20 graden dus zo enorm veel hoeft ie ook niet op te warmen (is meestal 18 graden in mn huis al tie uit staat)

In mn oude huis had ik hem amper aan omdat de benedenbuurman zo'n beetje in en subtropisch huis woonde en de verwarming tot op grote hoogtes opvoerde!! dat mis ik nu wel een beetje!

Maar mensen kom op zeg, we hebben de luxe van een CV, de meesten hier hebben een hoop geld neergelegd voor een goede ketel, waarom kunnen we er dan niet gewoon lekker van genieten!!
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 september 2007 @ 12:40:59 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53586114
Eerst de trui/vest uit de kast halen werkt prima

waarschijnlijk over een maandje dat de kachel aan gaat.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 30 september 2007 @ 12:44:58 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_53586206
In mijn woning (appartement, derde en bovenste etage) is het nooit kouder dan 18 graden. Nu geeft de thermostaat zelfs 20 graden aan. Ik hoef nooit zoveel te stoken aangezien mijn buren dat al doen en warmte opstijgt
Het is volgens mij wel zo dat vrouwen het veel sneller koud hebben dan mannen. Wat voor mij comfortabel aanvoelt, doet de meeste mannen die ik ken in zweten uitbarsten. En bij vrijwel alle stellen die ik ken, is het de vrouw die de energierekening flink opjaagt. Dat verschil is het duidelijkst te merken bij stellen waarvan de vrouw bij de man is ingetrokken Die gasten schrokken zich het leplazerus toen ze een jaar later de energienota zagen
pi_53589968
Houtkachel aan!
Banzai
Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
pi_53592450
quote:
Op zondag 30 september 2007 14:52 schreef Banzaii het volgende:
Houtkachel aan!
zo dat mis ik wel vanuit mijn ouderlijk huis!! misschien op een mooie dag gooi ik hier de schoorsteen weer open en plaats ik een mooie hout kachel...
pi_53608933
Met 17/18 graden gaat bij ons de kachel nog niet aan. Mijn vrouw had zaterdag even de neiging maar bedacht zich toen dat ze wel eerst sloffen en een trui aan kon doen. Hij staat wel helemaal startklaar, maar ik probeer hem nog wel een week of wat uit te houden. Daarna overdag op 15 en van 18.00 tot 19.30 op 19. Daarna weer uit. Gewoon lekker vroeg onder de wol.
pi_53610128
Wij hebben afgelopen week al 3 keer de houtkachel aan gehad!
Heeeeeerlijk
pi_53657851
Ik woon in een huis met 5 meter hoge ramen, dus veel invloed heeft het weer op de temperatuur binnen zeker. Schijnt de zon, dan is het bloedheet, maar zodra het fris wordt is het ijzig koud. Nou ben ik best kouwelijk, dus loop ik al 3 weken s'avonds in m'n badjas, maar dat is zelfs niet warm genoeg. Dus de kachel is sinds een week aan, ook al wil ik eigenlijk besparen op de stookkosten.
Back in business.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 01:28:41 #31
191980 jurgen.
Sarang Mi lobi
pi_53658871
Beetje onzin om nu al te gaan stoken als het weer nou niet echt aanleiding toegeeft. Een dikke trui is zoveel beter en tevens kosten besparender. En als je je bed echt te koud vind dan kun je altijd nog zo een warmte deken voor onder je hoeslaken kopen en even aanzetten zo een 30 minuten voordat je je bed inkruipt. Een heerlijk warm gevoel .
pi_53660402
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 01:28 schreef jurgen. het volgende:
Beetje onzin om nu al te gaan stoken als het weer nou niet echt aanleiding toegeeft. Een dikke trui is zoveel beter en tevens kosten besparender.
En wat nou als je het al twee weken stervenskoud hebt in die dikke trui?
I had a signature once. It was awful.
pi_53660599
quote:
Beetje onzin om nu al te gaan stoken als het weer nou niet echt aanleiding toegeeft. Een dikke trui is zoveel beter en tevens kosten besparender. En als je je bed echt te koud vind dan kun je altijd nog zo een warmte deken voor onder je hoeslaken kopen en even aanzetten zo een 30 minuten voordat je je bed inkruipt. Een heerlijk warm gevoel .
Wat maakt dat nou uit?
Ik heb geen huis om er kou in zitten te lijden, als ik het koud heb, dan maak ik mijn (hout)kachel aan, punt.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:16:28 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53662334
Ik voelde me al een soort van 'raar' na de eerste paar posts. Maar als ik het topic zo doorlees doe ik het net als heel veel andere mensen. 18-19 graden vind ik net te koud, dus dan gooi ik hem even op 20 om het net even aangenaam te krijgen. Meer niet.
En zelfs dat nog maar heel af en toe. Bij ons staat de thermostaat op dit moment nog standaard op 14-15 graden om te voorkomen dat hij onnodig aan slaat...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:41:16 #35
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53662877
quote:
dikke trui........we leven niet meer in de tijd van ot en sien hoor..........gewoon stoken met die kachel..........en zoveel beter.......ach..........hoe meer broeikasgas hoe groter het broeikas effect hoe minder snel de kachel aan moet, hoe minder broeikasgas, hoe kleiner het probleem............

[sub]iets klopt er niet aan bovenstaande....toch [sub]
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
pi_53663032
Onze thermostaat staat op 18 graden. Ik heb een dekbed naast de bank voor als ik tv kijk en het koud krijg door het stilzitten. In bed heb ik een elektrische deken en een vriendje om warmte van te stelen. In de badkamer hangt een elektrisch verwarmingselement die ik aandoe zodra ik onder de douche ga staan. Ik ben een verschrikkelijke koukleum, maar dankzij al deze dingen is het vrij goed uit te houden.
pi_53663524
Ik woon sinds niet al te lang in een redelijk nieuw huis, met goede isolatie en zon in mijn woonkamer van 's ochtens vroeg tot 's avonds laat.

Vanmorgen vroeg wees de thermometer nog 20 graden aan.
Heerlijk.
Ik zie rondom mij condens/rookpluimen uit de schoorstenen opstijgen.

Als ik het 's avonds wat frisser krijg trek ik een extra trui aan, en sloffen niet te vergeten - snel koude voeten.
En steek tussen de 5 à 10 waxinelichtjes aan.
Samen met een hoeveelheid apparatuur die staat te draaien is dit voorlopig nog voldoende verwarming.

Hiervoor woonde ik in een huis uit ongeveer 1947, na de oorlog tot diep in de jaren 60 was het motto vooral kwantiteit ipv kwaliteit ivm de woningnood.
En dat was goed te merken in die oude woning, koud en tochtig, alhoewel de technische en warmte-isolerende ontwikkelingen natuurlijk ook niet stil hebben gestaan.

Heb de verwarming al wel even laten proefdraaien voor het wintergevoel
pi_53663649
ding staat al meer dan een maand aan.. studenten huis met mensen die in een kelder wonen.. Alles tocht hier aan een stuk door.. en als je een raam dicht doet verga je gewoon van de muffe geur.. dus ja... raam open kachel aan!!
pi_53664391
Wij hebben vloerverwarming. Deze kun je dus niet ff een uurtje aan zetten en daarna weer uit.
Hij staat nu gewoon continu op 17 graden, en dan blijft het mooi 20 graden in huis.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:45:27 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53664422
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 10:47 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Onze thermostaat staat op 18 graden. Ik heb een dekbed naast de bank voor als ik tv kijk en het koud krijg door het stilzitten. In bed heb ik een elektrische deken en een vriendje om warmte van te stelen. In de badkamer hangt een elektrisch verwarmingselement die ik aandoe zodra ik onder de douche ga staan. Ik ben een verschrikkelijke koukleum, maar dankzij al deze dingen is het vrij goed uit te houden.
Nu al je electrische deken!
Dat vind ik wel een beetje ver gaan eigenlijk.
Vooral omdat ik het 's nachts nog altijd warm heb zeg maar.
pi_53664488
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nu al je electrische deken!
Dat vind ik wel een beetje ver gaan eigenlijk.
Vooral omdat ik het 's nachts nog altijd warm heb zeg maar.
Ik slaap meestal in een pyamabroek, 2 paar sokken, een shirtje en een vest aan. Zoals ik al zei, ik ben een koukleum.
pi_53664602
quote:
Op zondag 30 september 2007 09:40 schreef wwwer het volgende:
Mijn vriendin loopt te klagen dat het zo koud is in huis en heeft vandaag de kachel al aangezet.

Naar mijn mening veel te vroeg in het seizoen.. nu al de kachel aan..

Zijn er meer mensen die nu de kachel al aan hebben staan? en ben ik echt zo\'n zeikerd?
of heeft mijn vriendin het gewoon snel koud

ikzelf loop gewoon in mijn t-shirt als het vriest buiten.. of door de sneeuw dus een eerlijke mening kan ik er zelf niet op geven...
Ja daarom is de relatie ook stukgelopen met een van mijn inmiddels-exen, hij had het noooooooooit koud- hij was de baas in huis- en dus zat ik winters lang met een blauwe bek in huis, van de kou ja..
Vooral zo doorgaan ts!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53664756
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 10:47 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Valt niet met elkaar te rijmen, een enorme koukleum en de verwarming maar op 18 graden.
Er blijven dus twee opties over, of je thermostaat wijkt gewoon een paar graden af, wat zeker bij de mindere merken geen uitzondering is.
Of je stookt warmer, maar omdat iedereen hier zegt rond de 18 a 19 graden te stoken wil je niet buiten de boot vallen en zeg dat dan ook.

In het algemeen geld als iemand zegt de verwarming op welke temperatuur dan ook te hebben staan, deze in het algemeen 2 a 3 graden hoger staat.
Dus waar ze het over 18 graden hebben bedoelen ze 20 tot 21 graden.

Vraag maar rond bij de installatiemonteurs, meestal is het gewoon 20 graden of warmer.

Aan de andere kant waarom met een heel pakket dekens, dekbedden, dubbele sokken, een extra trui, joggingbroeken over een pyama en weet ik al wat niet meer voor oplossingen mensen bedenken.
Als ik het koud heb dan stook ik, en dan kijk ik niet naar de temperatuur, komop zeg ik betaal zelf voor dat gas mag ik het dan ook behaaglijk hebben.

Nee als de regering zo aan energiebesparing wilt doen, laten ze dan maar zorgen dat het aantrekkelijker word om je huis te isoleren en een stuk onaantrekkelijker voor mensen die dat niet doen.
Er zijn nog genoeg woningen die meer dan 3500m3 per jaar verstoken, tegenover vele woningen die de 1000m3 nog niet halen.
pi_53664789
Gezocht:
Man die ook houdt van 24 graden in huis..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53664813
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:10 schreef ppi het volgende:

En steek tussen de 5 à 10 waxinelichtjes aan.
De verwarming een graadje hoger is misschien iets duurder, maar het scheelt je zoveel schilderwerk.
kaarsen zijn bijna net zo erg als roken.
pi_53664853
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:01 schreef zhe-devilll het volgende:
Gezocht:
Man die ook houdt van 24 graden in huis..
Het nadeel alleen is dat wanneer jij in de overgang komt het heel goed mogelijk is dat je het dan opeens een heel stuk warmer heb, wil je hem dan weer inruilen voor een exemplaar wat van kou houd.
pi_53664872
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:00 schreef klipper het volgende:

[..]

Valt niet met elkaar te rijmen, een enorme koukleum en de verwarming maar op 18 graden.
Er blijven dus twee opties over, of je thermostaat wijkt gewoon een paar graden af, wat zeker bij de mindere merken geen uitzondering is.
Of je stookt warmer, maar omdat iedereen hier zegt rond de 18 a 19 graden te stoken wil je niet buiten de boot vallen en zeg dat dan ook.
Liefje, heb je de rest van mijn post ook gelezen. Of geef je gewoon graag commentaar dat wal noch kant raakt?

[ Bericht 1% gewijzigd door BubblegumBarbie op 03-10-2007 12:10:58 ]
pi_53667983
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:02 schreef klipper het volgende:

[..]

De verwarming een graadje hoger is misschien iets duurder, maar het scheelt je zoveel schilderwerk.
kaarsen zijn bijna net zo erg als roken.
Waxinelichtjes walmen niet zo heel erg is mijn ervaring, kaarsen walmen idd veel meer.
Tis ook primair voor de gezelligheid niet voor de warmte.
En ik rook niet meer en dat scheelt enorm

Mocht het echt te koud worden dan stook ik de boel ook echt wel warm

Toch heb je wel een punt mbt kaarsen lees ik:
http://www.ommekeer.com/kaarsen.htm

Waskaarsen schijnen dan weer gezonder te zijn, zal mijn waxinelichtjes eens nader onder de loep nemen.

[ Bericht 18% gewijzigd door ppi op 03-10-2007 14:33:47 ]
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:27:03 #49
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_53670628
hier bij vriendin in de woning kan de verwarming nog niet aan, voor alle woningen in deze flat is er 1 centrale verwarming, die op het moment nog uit is. Dus al zouden we de kachel aan doen, warmer wordt het er niet van....

Maargoed, zo koud is het ook nog niet, trui aan doet ook wonderen, en voor de tv 's avonds en deken
pi_53670776
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:27 schreef ppi het volgende:

[..]

Toch heb je wel een punt mbt kaarsen lees ik:
http://www.ommekeer.com/kaarsen.htm
Als ze dit gaanschrijven gaan bij mij alle haren die ik heb recht overeind staan:

De EMS handstraler heeft geen invloed op de valse gen die in het product aanwezig is. Er is zijn wel een EMS staaf ontwikkeld dat met negatieve stralingsenergie de nadelen van de disharmonische energie veroorzaakt door manipulatie ongedaan kan maken. De EMS MG chip

Gaat over gemoficeerde sojabonen

Als dit de enige rbon is zou ik me niet zo druk maken.
pi_53670840
Woon in een vrijstaand huis uit 1900 en niks geisoleerd... dus dat is nu al best koud!

's-Morgens even de verwarming aan (hoeft van mij niet maar anders komt de man des huizes zn bed niet uit) en 's-avonds gaat ie even aan (tot max 19 graden).
pi_53675033
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:35 schreef deom het volgende:

[..]

Als ze dit gaanschrijven gaan bij mij alle haren die ik heb recht overeind staan:

De EMS handstraler heeft geen invloed op de valse gen die in het product aanwezig is. Er is zijn wel een EMS staaf ontwikkeld dat met negatieve stralingsenergie de nadelen van de disharmonische energie veroorzaakt door manipulatie ongedaan kan maken. De EMS MG chip

Gaat over gemoficeerde sojabonen

Als dit de enige rbon is zou ik me niet zo druk maken.
Haha, had ik helemaal nog niet gezien, maar ik maak me geen al te grote zorgen.

Ben 46 en mijn lichaam heeft al zoveel rotzooi te verstouwen gekregen dat een paar waxinelichtjes er nog wel bij kunnen.

Zou wel lachen zijn als Monsanto de EMS handstraler of staaf ontwikkeld heeft.

De kachel is nog steeds uit overigens, en de temp is 19 graden, zonder kaarsjes.
pi_53675384
bij mij is het inmiddels 23 graden is huis maar dat komt dan weer door een defect in mn ketel.... voorlopig wel weer opgelost maar het blijft kutten...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:07:30 #54
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_53675776
mag ik even.
tot halverwege dit jaar een raam van 8m2, enkel glas, niet kewl,
Huis was eerst een groente winkel. Woonde er net 3 maanden rekening van essent op de vloer, of ik bovenop mijn maandelijkse rekening van 200 euro even 1200 euro wou lappen.. voor 3 maanden ja...
Vloerverwarming helpt dan ook niet echt.
Deze week had de cv keuren, ding laten maken.
Afgelopen zomer kunstof kozijnen, hr+++ glas ofzo.
En helaas.. de vloerverwarming sinds dit wknd weer ingesteld.
Vrouwlief is een koukleum, doe j nix aan, zelfs met dekentje op de bank heeft ze het nog koud, het lieve kind.

MAaaaaarrr!!!... in de winter hangen de ijsspegels in de slaapkamer, das dan wel weer lekker:)
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_53682313
Hmm, ik dacht toch altijd dat ik vrij normaal was, maar nu blijkt toch echt van niet.
Als ik het koud heb doe ik de kachel aan. Dus als ik het lekker vind om in een t-shirt in huis te zitten (altijd) met 22 graden en ik vind het koud, kan ie gewoon op 23. Hij staat meestal ergens tussen de 21 en 22, dus staat inmiddels af en toe weer aan (gelukkig erg licht en geisoleerd huis)
pi_53683254
ik vind je normaal tiro
hou zelf ook van een lekker warm huis en loop ook graag in t-shirt thuis, heerlijk.
Gezeul met dekens, vesten en 3 lagen kleding over elkaar heb ik een hekel aan.
pi_53683272
Ik heb al enkele weken 's avonds de verwarming aan. Maar ik ben wel een beetje een koukleum.
pi_53683424
Al is het bij wijze van spreken hartje zomer, als ik het koud heb klap ik de verwarming aan.

Ga geen kou zitten lijden om een paar euro's te besparen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:01:46 #59
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_53721619
De verwarming staat hier al weken aan....
M'n huis is dan ook uit 1950, en behalve dubbel glas verder geen noemenswaardige isolatie.

Maar de belangrijkste reden dat de verwarming al lang aan staat is dat m'n vriendin Braziliaans is
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_53724800
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:01 schreef Automatic_Rock het volgende:

Maar de belangrijkste reden dat de verwarming al lang aan staat is dat m'n vriendin Braziliaans is
Kijk dat is nu nog eens een mooi excuus, hoef je niet te vertellen dat je een koukleum bent, gewoon op haar afwentelen.

Ik zet hem aan wanneer ik dat zelf wilt ( als de weersafhankelijke regeling iets anders wilt dan mij dan, maar meestal zitten we op dezelfde lijn), en of ik dan half naakt door het huis loopt of niet, de temperatuur is sneller ingesteld dan een deken pakken.
pi_53731473
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 08:24 schreef deom het volgende:
Met 17/18 graden gaat bij ons de kachel nog niet aan. Mijn vrouw had zaterdag even de neiging maar bedacht zich toen dat ze wel eerst sloffen en een trui aan kon doen. Hij staat wel helemaal startklaar, maar ik probeer hem nog wel een week of wat uit te houden. Daarna overdag op 15 en van 18.00 tot 19.30 op 19. Daarna weer uit. Gewoon lekker vroeg onder de wol.

Mijn hemel!! Wat een feest bij jullie thuis!! Ik lees; sloffen en trui en lekker vroeg onder de wol???
geniet nooit met mate
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:03:50 #62
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53731650
Hier staat het raam open, is t koud in de kamer, en ik lig lekker onder de deken, eventueel nog als ik me helemaal niet warm krijg een kruikje aan de voeten erbij.
Dan word er wel eens geopperd om dan maar het raam dicht te doen, maar dat vind ik niet prettig, te benauwend.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_53738588
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 21:58 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Mijn hemel!! Wat een feest bij jullie thuis!! Ik lees; sloffen en trui en lekker vroeg onder de wol???

Yep, gisterenavond filmpje gekeken. Lekker met zijn tweetjes onder een dekentje op de bank
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')