En als je dan begint met stoken ben je het dubbele aan stook kosten kwijt omdat alles in no-time moet worden opgewarmd...quote:Op zondag 30 september 2007 10:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn ouders, daarentegen, twijfelen nog of de kachel aan moet als de ijspegels er zo'n beetje onder hangen en iedereen in huis met twee fleecetruien aan en een liter hete chocomel op nog loopt te blauwbekken. Je zou eens iets verspillen.
Gek he. Heel vaak hoor je dat. De mUssen vallen van het dak.quote:Op zondag 30 september 2007 11:41 schreef klipper het volgende:
De meeste bejaardentehuizen en verzorgingstehuizen hebben zelfs de verwarming nog aan staan terwijl de mussen dood van het dak vallen.
Nou ik wel, van de zomer nog.quote:Op zondag 30 september 2007 12:26 schreef Solingjan het volgende:
Ik heb iig nog nooooit een mus van het dak zien vallen.
Als verdere aanvulling, het ligt ermaar net aan welke theorie je aanhangt.quote:Op zondag 30 september 2007 12:26 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Gek he. Heel vaak hoor je dat. De mUssen vallen van het dak.
Maar weet je dat het eigenlijk heet: De mOssen vallen van het dak.
Ik heb iig nog nooooit een mus van het dak zien vallen. Wel regelmatig mOssen als het bloed heet is![]()
zo dat mis ik wel vanuit mijn ouderlijk huis!! misschien op een mooie dag gooi ik hier de schoorsteen weer open en plaats ik een mooie hout kachel...quote:Op zondag 30 september 2007 14:52 schreef Banzaii het volgende:
Houtkachel aan!
En wat nou als je het al twee weken stervenskoud hebt in die dikke trui?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:28 schreef jurgen. het volgende:
Beetje onzin om nu al te gaan stoken als het weer nou niet echt aanleiding toegeeft. Een dikke trui is zoveel beter en tevens kosten besparender.
Wat maakt dat nou uit?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:28 schreef jurgen. het volgende:
Beetje onzin om nu al te gaan stoken als het weer nou niet echt aanleiding toegeeft. Een dikke trui is zoveel beter en tevens kosten besparender. En als je je bed echt te koud vind dan kun je altijd nog zo een warmte deken voor onder je hoeslaken kopen en even aanzetten zo een 30 minuten voordat je je bed inkruipt. Een heerlijk warm gevoel .
dikke trui........we leven niet meer in de tijd van ot en sien hoor..........gewoon stoken met die kachel..........en zoveel beter.......ach..........hoe meer broeikasgas hoe groter het broeikas effect hoe minder snel de kachel aan moet, hoe minder broeikasgas, hoe kleiner het probleem............quote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:28 schreef jurgen. het volgende:
Beetje onzin om nu al te gaan stoken als het weer nou niet echt aanleiding toegeeft. Een dikke trui is zoveel beter en tevens kosten besparender. En als je je bed echt te koud vind dan kun je altijd nog zo een warmte deken voor onder je hoeslaken kopen en even aanzetten zo een 30 minuten voordat je je bed inkruipt. Een heerlijk warm gevoel .
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:47 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Onze thermostaat staat op 18 graden. Ik heb een dekbed naast de bank voor als ik tv kijk en het koud krijg door het stilzitten. In bed heb ik een elektrische deken en een vriendje om warmte van te stelen. In de badkamer hangt een elektrisch verwarmingselement die ik aandoe zodra ik onder de douche ga staan. Ik ben een verschrikkelijke koukleum, maar dankzij al deze dingen is het vrij goed uit te houden.
Ik slaap meestal in een pyamabroek, 2 paar sokken, een shirtje en een vest aan. Zoals ik al zei, ik ben een koukleum.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Nu al je electrische deken!
Dat vind ik wel een beetje ver gaan eigenlijk.
Vooral omdat ik het 's nachts nog altijd warm heb zeg maar.
Ja daarom is de relatie ook stukgelopen met een van mijn inmiddels-exen, hij had het noooooooooit koud- hij was de baas in huis- en dus zat ik winters lang met een blauwe bek in huis, van de kou ja..quote:Op zondag 30 september 2007 09:40 schreef wwwer het volgende:
Mijn vriendin loopt te klagen dat het zo koud is in huis en heeft vandaag de kachel al aangezet.
Naar mijn mening veel te vroeg in het seizoen.. nu al de kachel aan..
Zijn er meer mensen die nu de kachel al aan hebben staan? en ben ik echt zo\'n zeikerd?
of heeft mijn vriendin het gewoon snel koud
ikzelf loop gewoon in mijn t-shirt als het vriest buiten.. of door de sneeuwdus een eerlijke mening kan ik er zelf niet op geven...
Valt niet met elkaar te rijmen, een enorme koukleum en de verwarming maar op 18 graden.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:47 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Onze thermostaat staat op 18 graden. Ik heb een dekbed naast de bank voor als ik tv kijk en het koud krijg door het stilzitten. In bed heb ik een elektrische deken en een vriendje om warmte van te stelen. In de badkamer hangt een elektrisch verwarmingselement die ik aandoe zodra ik onder de douche ga staan. Ik ben een verschrikkelijke koukleum, maar dankzij al deze dingen is het vrij goed uit te houden.
De verwarming een graadje hoger is misschien iets duurder, maar het scheelt je zoveel schilderwerk.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:10 schreef ppi het volgende:
En steek tussen de 5 à 10 waxinelichtjes aan.
Het nadeel alleen is dat wanneer jij in de overgang komt het heel goed mogelijk is dat je het dan opeens een heel stuk warmer heb, wil je hem dan weer inruilen voor een exemplaar wat van kou houd.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:01 schreef zhe-devilll het volgende:
Gezocht:
Man die ook houdt van 24 graden in huis..
Liefje, heb je de rest van mijn post ook gelezen. Of geef je gewoon graag commentaar dat wal noch kant raakt?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:00 schreef klipper het volgende:
[..]
Valt niet met elkaar te rijmen, een enorme koukleum en de verwarming maar op 18 graden.
Er blijven dus twee opties over, of je thermostaat wijkt gewoon een paar graden af, wat zeker bij de mindere merken geen uitzondering is.
Of je stookt warmer, maar omdat iedereen hier zegt rond de 18 a 19 graden te stoken wil je niet buiten de boot vallen en zeg dat dan ook.
Waxinelichtjes walmen niet zo heel erg is mijn ervaring, kaarsen walmen idd veel meer.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:02 schreef klipper het volgende:
[..]
De verwarming een graadje hoger is misschien iets duurder, maar het scheelt je zoveel schilderwerk.
kaarsen zijn bijna net zo erg als roken.
Als ze dit gaanschrijven gaan bij mij alle haren die ik heb recht overeind staan:quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:27 schreef ppi het volgende:
[..]
Toch heb je wel een punt mbt kaarsen lees ik:
http://www.ommekeer.com/kaarsen.htm
Haha, had ik helemaal nog niet gezien, maar ik maak me geen al te grote zorgen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:35 schreef deom het volgende:
[..]
Als ze dit gaanschrijven gaan bij mij alle haren die ik heb recht overeind staan:
De EMS handstraler heeft geen invloed op de valse gen die in het product aanwezig is. Er is zijn wel een EMS staaf ontwikkeld dat met negatieve stralingsenergie de nadelen van de disharmonische energie veroorzaakt door manipulatie ongedaan kan maken. De EMS MG chip
Gaat over gemoficeerde sojabonen![]()
Als dit de enige rbon is zou ik me niet zo druk maken.
Kijk dat is nu nog eens een mooi excuus, hoef je niet te vertellen dat je een koukleum bent, gewoon op haar afwentelen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar de belangrijkste reden dat de verwarming al lang aan staat is dat m'n vriendin Braziliaans is
quote:Op maandag 1 oktober 2007 08:24 schreef deom het volgende:
Met 17/18 graden gaat bij ons de kachel nog niet aan. Mijn vrouw had zaterdag even de neiging maar bedacht zich toen dat ze wel eerst sloffen en een trui aan kon doen. Hij staat wel helemaal startklaar, maar ik probeer hem nog wel een week of wat uit te houden. Daarna overdag op 15 en van 18.00 tot 19.30 op 19. Daarna weer uit. Gewoon lekker vroeg onder de wol.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:58 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Mijn hemel!! Wat een feest bij jullie thuis!!Ik lees; sloffen en trui en lekker vroeg onder de wol???
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |