hoelang ben je trouwens al buschauffeur en heeft u wel eens gekke dingen meegemaakt?quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:22 schreef Gnittoo het volgende:
[afbeelding]
de gelede bussen in leeuwarden.
Die 233 had ik vrijdag al voor de lens kunnen hebben. Wel apart zo'n bus in de kleuren van De Lijn.quote:Op zondag 30 september 2007 02:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
Beterrrrrr
weg met die 8 meter rommel :p
ik werk sinds zo'n 8 maanden als buschauffeur, ech gekke dingen heb ik nog niet meegemaakt. wel de gebruikelijke verlopen ov-studentenkaarten, mp3 spelers op het maximale volume , lokale dronkaard en dat soort dingen.quote:hoelang ben je trouwens al buschauffeur en heeft u wel eens gekke dingen meegemaakt?
hehe hoop dattie snel eens een ritje hier langs doetquote:Op zondag 30 september 2007 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die 233 had ik vrijdag al voor de lens kunnen hebben. Wel apart zo'n bus in de kleuren van De Lijn.
liever een herpes bus dan een frysker JA!quote:Op zondag 30 september 2007 17:16 schreef nietzman het volgende:
Meh, wat een lawaaiige Herpesbussen de laatste tijd ter vervanging van die Fryskers.
En wat doe je dan als zo een MP3 player te hard aanstaat en gasten associaal zijn? Wegkijken en weglachen of de bus stilzetten en met de pook ff rammen..quote:Op zondag 30 september 2007 17:27 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik werk sinds zo'n 8 maanden als buschauffeur, ech gekke dingen heb ik nog niet meegemaakt. wel de gebruikelijke verlopen ov-studentenkaarten, mp3 spelers op het maximale volume , lokale dronkaard en dat soort dingen.
wat irritant zeg. maar rij je op de stadsdienst? is het niet teringirritant als mensen zich onredelijk/vervelend gedragen?quote:Op zondag 30 september 2007 17:27 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik werk sinds zo'n 8 maanden als buschauffeur, ech gekke dingen heb ik nog niet meegemaakt. wel de gebruikelijke verlopen ov-studentenkaarten, mp3 spelers op het maximale volume , lokale dronkaard en dat soort dingen.
tis net waar je je aan gaat ergerenquote:Op zondag 30 september 2007 22:16 schreef ghizzer het volgende:
[..]
wat irritant zeg. maar rij je op de stadsdienst? is het niet teringirritant als mensen zich onredelijk/vervelend gedragen?
nou ja, het is maar net hoe vervelend iemand blijft doen. als het echt hardnekkige reizigers zijn..quote:Op zondag 30 september 2007 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tis net waar je je aan gaat ergeren![]()
ik rijd niet op de stadsdienst, en ach dat sommige mensen zich niet kunnnen gedragen, ik maak me er niet zo druk over.quote:Op zondag 30 september 2007 22:16 schreef ghizzer het volgende:
[..]
wat irritant zeg. maar rij je op de stadsdienst? is het niet teringirritant als mensen zich onredelijk/vervelend gedragen?
Je kan altijd vragen of je een kennismakingstest mag afleggen bij een rijschool. Ik weet niet precies hoe duur dat is, maar het is machtig om te doenquote:Op zaterdag 29 september 2007 21:20 schreef ghizzer het volgende:
zijn hier trouwens gasten die zelf ook buschauffeur zijn? en zo ja.. hoe bevalt dat?
het is toch wel een jongensdroom om ooit mijn chauffeursdiploma/busrijbewijs te halen. ook al is mijn opleiding er totaal niet na. het lijkt me fantastisch een bus te kunnen besturen.
ja inderdaad, maar goed.. eerst maar even m'n studie afronden. heb wel eens advertenties gelezen dat ze in een aantal gemeentes op zoek zijn naar studenten die chauffeur willen worden en dat dan de opleiding daarvoor vergoed wordt. Misschien is ooit zoiets nog wel wat voor mij. Ach, ik zie wel... maar het lijkt me zeker vet als ik t zou kunnen. Toch lijkt me een touringcar rijden vetter dan een lijndienst. Het lijkt me gewoon wat avontuurlijker en ik vind schakelen mooier dan een automaatquote:Op maandag 1 oktober 2007 14:19 schreef Carport het volgende:
[..]
Je kan altijd vragen of je een kennismakingstest mag afleggen bij een rijschool. Ik weet niet precies hoe duur dat is, maar het is machtig om te doen
En je eigen chauffeursdiploma is ook erg mooi om te hebben! Je kan altijd aan de slag bij vervoerders (zowel lijndiensten als touringcardiensten). Het valt me overigens op hoeveel parttimers er zijn onder de chauffeurs. Zelf werk ik ook parttime als lijndienstchauffeur, maar ik ben zeker niet de enige die het als 'bijbaan' doet. En ja, het werk is prachtig om te doen
quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:01 schreef Dangel het volgende:
de 233 toch?
Ik geef ook altijd door dat de verwarming in de metro zomers uit mag echt luisteren doen ze nietquote:Op maandag 1 oktober 2007 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Mededeling aan Gekoeld Veevervoer Utrecht: het is OKTOBER
en aangezien dit wel als abracadabra zal klinken voor jullie stierennekken: als het buiten 10 graden is mag de airco UIT. En de verwarming AAN.
Ik zat in een!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
\o/ ! de 233 gezien vandaag
en weer 0 fryskers gezien
Gaan de Citaro's ook deze(hoe heten ze) vervangen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:51 schreef Willy84 het volgende:
Deze fijne Volvo's B10 met een fijne Euro 0 motoruit 1993 zijn naar verwachting over enkele weken EXIT..@@
Naar verwachting komen er binnen enkele weken 40 nieuwe Citaro geledes voor in de plaats in Amsterdam![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bezemwagen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[[url=]afbeelding[/url]]
die heb ik later ook nog gezienquote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:54 schreef Socios het volgende:
De reiswagen deed vandaag Harlingen aan!
[afbeelding]
Die heb ik vorige week vrijdag in Leeuwarden gezien. Zou toen wel eens ingezet kunnen zijn als treinvervangend vervoer tussen Leeuwarden en Akkrum.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:54 schreef Socios het volgende:
De reiswagen deed vandaag Harlingen aan!
[afbeelding]
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:46 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Gaan de Citaro's ook deze(hoe heten ze) vervangen?
[afbeelding]
quote:Op zondag 30 september 2007 17:16 schreef nietzman het volgende:
Meh, wat een lawaaiige Herpesbussen de laatste tijd ter vervanging van die Fryskers.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 13:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
(ok er rijden geloof ik 4 afwijkende ambas tussen, 2 van VDL en 2 van de BBA )
doel je dan op die novioshitmodellen? dat type wat (bij mijn weten) ook in Breda rijdt?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:30 schreef Kopstoot het volgende:
In Nijmegen rijdt er ook een heel stel van rond, maar het is in ieder geval stukken beter dan die oude stadsbussen waar er nog veel van rijden..
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
Geen topdagje voor Arriva vandaag. De stand tot nu toe is:
1 uitgebrande Integro
1 defecte integro
3 defecte Dennissen
1 met mankementen rondrijdende Amba
(met dank aan Ou-Tannu en het Groningentopic voor de informatie)
interieur boeit me niet zo. gaat me om de looks en of t het straatbeeld verbetert.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:55 schreef nietzman het volgende:
Nee man, die hebben zowaar nog verrottere stoeltjes dan die Fryskers. Dat ze allemaal tot de grond toe af mogen branden.
Ou-Tannu, zeg het maarquote:VRIES - Een bus van vervoersbedrijf Arriva is dinsdag op de A28 ter hoogte van Vries volledig uitgebrand. Alle twintig passagiers en de chauffeur konden de bus tijdig verlaten en zijn ongedeerd. Dat laat het Korps landelijke politiediensten (KLPD) weten.
Marc Koot
Weggebruikers op de A28 zagen een bus rijden waar rook onder vandaan kwam en alarmeerden de politie, die vervolgens het busbedrijf op de hoogte stelde. Zij konden op hun beurt de chauffeur waarschuwen die de bus op de vluchtstrook parkeerde. Toen pas zag de chauffeur rook en vuur.
nouquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:55 schreef nietzman het volgende:
Nee man, die hebben zowaar nog verrottere stoeltjes dan die Fryskers. Dat ze allemaal tot de grond toe af mogen branden.
Dit staaltje techniek wordt ook gebruikt bij de New Van Hool AG(G)300, maar dan iets beschaafder dan bij de laatste gelede Berkhofs van NZH.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
De NZH wilde een versmalde achterkant, waarschijnlijk vanwege de uitzwenkende achterkant. Door de smallere achterkant heb je iets meer ruimte om door krappe bochten/straatjes te gaan. Ik denk dat je het in die hoek moet zoeken.
Dat werd al gebruikt bij de MB200G.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit staaltje techniek wordt ook gebruikt bij de New Van Hool AG(G)300, maar dan iets beschaafder dan bij de laatste gelede Berkhofs van NZH.
Ik dacht de 1212, de 1222 reed gisteren nog vrolijk rond op lijn 33.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:05 schreef Willy84 het volgende:
En voor de statistieken: de GVB gelede die is afgefikt is de huurwagen 1222
Dat moet ik me vergist hebben in het donkerquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik dacht de 1212, de 1222 reed gisteren nog vrolijk rond op lijn 33.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 11:51 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dat moet ik me vergist hebben in het donker![]()
Ik ga het nog even nalezen als ik thuis ben (dinsdag).
Die MAN is erg relaxed op de stadsdienst, maar voor de rest is de hele stadsdienst op de Citaro's na wel aan vervanging toe.. Ambassador alleen op streeklijnen toch?quote:Op zondag 14 oktober 2007 10:54 schreef ghizzer het volgende:
was donderdag weer in Nijmegen. van berkhoff tot MAN, van ambassador tot volvo. geen lijn in te trekken. en die stadsbussen van berkhoff zijn hard aan vervanging toe.
De Citaro's zijn tweedehands aangekocht, maar hun toekomst weet ik nog niets van.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:14 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Die MAN is erg relaxed op de stadsdienst, maar voor de rest is de hele stadsdienst op de Citaro's na wel aan vervanging toe.. Ambassador alleen op streeklijnen toch?
In Nijmegen rijden er ook nog 10 van rondquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:11 schreef ghizzer het volgende:
http://i214.photobucket.com/albums/cc270/techtechhjo/DSC01304.jpg
in welke steden rijdt dit type bus eigenlijk? ik weet van eindhoven en amsterdam dat deze er rijdt, maar zijn er nog meer steden?
lijn 199? die komt geen eens in Harlingen Haven meer?quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:39 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
De 8062 te Harlingen Haven. Een bus die vroeger van Hermes was en in Limburg reed.
Voorzover ik weet delen we hier in Breda geen types met Nijmegen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:34 schreef ghizzer het volgende:
doel je dan op die novioshitmodellen? dat type wat (bij mijn weten) ook in Breda rijdt?
Voor zover ik weet wel.quote:Op maandag 15 oktober 2007 08:02 schreef JDude het volgende:
[..]
Voorzover ik weet delen we hier in Breda geen types met Nijmegen.
Is ook de 1212 volgens de oktober nieuwsbrief van http://www.hov-rn.nlquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik dacht de 1212, de 1222 reed gisteren nog vrolijk rond op lijn 33.
quote:Buschauffeur vergeet tankdop: lang oliespoor
LEEUWARDEN -
Een lijnbus van Connexxion heeft vrijdagavond liters dieselolie verloren omdat de chauffeur na het tanken de dop niet had teruggeplaatst.
Het spoor liep van het Ruiterskwartier in Leeuwarden tot in Beetgum. De brandstof in de volle tank gutste vooral in de bochten uit de vulopening.
De politie ontdekte de eerste oliesporen rond half elf in Leeuwarden. Die liepen langs Us Mem, Crystallic, Marssum, Engelum, Beetgumermolen tot in Beetgum. Een speciale reinigingstruck van afvalverwerker Omrin is tot drie uur 's nachts bezig geweest om het oliespoor op te ruimen.
Klopt, 199 gaat (helaas) nog maar tot Bolsward. Lijn 99 gaat ´s avonds en in het weekend wel door naar Harlingen Ferry Terminal, anders inderdaad maar tot Centraal Station.quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
lijn 199? die komt geen eens in Harlingen Haven meer?![]()
opzich jammer die verknipte lijn, was leuker geweest als je nog met 1 ritje van heerenveen <-> harlingen (haven) konquote:Op maandag 15 oktober 2007 14:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, 199 gaat (helaas) nog maar tot Bolsward. Lijn 99 gaat ´s avonds en in het weekend wel door naar Harlingen Ferry Terminal, anders inderdaad maar tot Centraal Station.
Tsja, die chauffeurs van Connexxion zijn in ieder geval niet allemaal even snugger. De chauffeurs op dit forum die bij Connexxion werken buiten beschouwing gelaten.quote:
ik heb een vraag waaneer gaan die nieuwe citaro's dan rijden in amsterdam ik hoorde dat de eerste in november zullen gaan rijden in amsterdamquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:51 schreef Willy84 het volgende:
Deze fijne Volvo's B10 met een fijne Euro 0 motoruit 1993 zijn naar verwachting over enkele weken EXIT..@@
Naar verwachting komen er binnen enkele weken 40 nieuwe Citaro geledes voor in de plaats in Amsterdam![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bezemwagen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ [url=]afbeelding[/url] ]
ik heb een vraag waaneer gaan die nieuwe gelede citaro's dan rijden in amsterdamquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:51 schreef Willy84 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bezemwagen![]()
[ afbeelding ]