Ja, dat klopt, ja (en dat geldt ook voor een studie theologie, dat is dus weer iets anders dan GWquote:Op zaterdag 29 september 2007 22:23 schreef Modus het volgende:
Wat tijdens je studie deed je van je geloof afvallen? Dat vind ik altijd wel interessant... 'ze' zeggen toch wel eens dat een groot deel van de gelovige studenten godsdienstwetenschappen er ongelovig weer uitkomen?.
Je verweert je wel kranig inderdaad. Hulde voor je standvastigheid.quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:34 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Rijp voor de slacht? Wanneer ben ik ooit afgeslacht in een discussie?![]()
Je hoort verhalen dat het geloof in sommige families/gezinnen een kloof veroorzaakt. Gelukkig lijkt dat bij jou niet het geval, goed om te horen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:57 schreef Viking84 het volgende:
En @ Koning David: het is niet zo dat wij voortdurend discussie hebben over het geloof en het is ook niet zo dat het tussen ons in staat. Soms zeg ik iets om mijn moeder uit de tent te lokken en soms lokt mijn moeder mij uit de tent, maar als ik geen zin heb om het erover te hebben, kan ik het gesprek vrij eenvoudig een andere kant op sturen. Maar als m'n moeder zegt dat ik er nooit los van kom, dan moet ik meestal tóch even reageren. Maar er gaan ook weken voorbij waarin er niets over het geloof wordt gezegd.
Ik heb het geluk dat ik een broer en twee zussen heb die het pad voor mij geëffend hebbenquote:Op zondag 30 september 2007 00:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je hoort verhalen dat het geloof in sommige families/gezinnen een kloof veroorzaakt. Gelukkig lijkt dat bij jou niet het geval, goed om te horen.![]()
Nou ja, ik vind het ook niet echt een slecht iets om je kinderen iets mee te geven van geloof, zo zie ik het niet. Hoe moet een kind een keus maken als ie er nooit wat mee te maken krijgt.quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:32 schreef True_infidel het volgende:
[..]
De zin'voor het eten MOESTEN we bidden'komt niet echt over alsof je er een eigen keuze in had...en heel vaak doen mensen kinderen op een christeijke school juist uit oogpunt van'dan krijgt ie er de hele dag mee te maken en word ie vanzelf wel gelovig'...da's het ergens toch opdringen.
Ik heb nog nooit een gelovige ontmoet die zn kinderen vanaf geboorte de vrije keus liet.
Wat een schoolvoorbeeld van Christelijke naastenliefde tonen je ouders zich hier zeg!quote:Op zondag 30 september 2007 00:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb het geluk dat ik een broer en twee zussen heb die het pad voor mij geëffend hebben.
Mijn broer doet niets met religie, mijn zus was met een katholiek () getrouwd (moesten m'n ouders dus niets van hebben)
Ok die is dus gehersenspoeldquote:Op zondag 30 september 2007 12:44 schreef Averroes het volgende:
Mijn broer daarintegen is weer het tegenovergesteld van mij wat gelofen betreft. Hij zit bij de jeugdraad van de kerk, gaat naar de eo jongeren dag en leest dagelijks uit de bijbel.
Kun je een aantal voorbeelden noemen? Ik ken er zelf ook, maar altijd leuk om te horen dan wel lezen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:48 schreef Viking84 het volgende:
Toen ik dat vak eenmaal ging volgen geloofde ik dus niet meer in de onfeilbaarheid van de Bijbel. Ik stond ervan te kijken hoeveel inconsistenties er in de Bijbel stonden.
Heb je wel eens iets van Penn & Teller bekeken? Zij zijn atheïstische liberalen en halen alles wat zich mogelijk tussen hemel en aarde zou bevinden op humoristische en vaak sarcastische wijze onderuit.quote:Vervolgens verder gaan lezen (Maarten 't Hart, Richard Dawkins) en nu ben ik zover dat ik me agnost kan noemen of zelfs atheïst, maar dat hangt af van de definitie v/h atheïsme die je aanhangt. Ik vind spiritualiteit namelijk wél erg interessant en ik ben wel geneigd te geloven dat er meer is tussen hemel en aarde.
Doe je naam eens eer aan.quote:Op zondag 30 september 2007 12:44 schreef Averroes het volgende:
Ben zelf gelovig (Christelijk) opgevoed. Ben zo'n anderhalf jaar geleden van mijn geloof afgestapt (nouja geloof, aangeleerde waarheid). Mijn moeder had er nog het meeste moeite mee denk ik. Die houd, tenminste dat gevoel krijg ik als ik met haar over geloof praat, zich voor dat het maar een tijdelijk dwalen van mij zal zijn. Mijn vader zit er nauwelijks mee en vind het één van de keuzes die hoort bij opgroeien. Mijn broer daarintegen is weer het tegenovergesteld van mij wat gelofen betreft. Hij zit bij de jeugdraad van de kerk, gaat naar de eo jongeren dag en leest dagelijks uit de bijbel.
Klikquote:Op zondag 30 september 2007 13:22 schreef Averroes het volgende:
[..]
En hoe zou ik dat in jou ogen doen?
Daarom zei ik ook eigenlijk doe je naam eens eer aan, maar laat maar.quote:Op zondag 30 september 2007 13:27 schreef Averroes het volgende:
[..]
En wat als ik die misschien al gelezen zou hebben?
Die aflevering over 'bottled water' is leuk.quote:Op zondag 30 september 2007 12:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kun je een aantal voorbeelden noemen? Ik ken er zelf ook, maar altijd leuk om te horen dan wel lezen.
[..]
Heb je wel eens iets van Penn & Teller bekeken? Zij zijn atheïstische liberalen en halen alles wat zich mogelijk tussen hemel en aarde zou bevinden op humoristische en vaak sarcastische wijze onderuit.
Zie bijvoorbeeld The Bible: Fact or Fiction? of Creationism
Overigens behandelen ze veel meer onderwerpen en dat allemaal onder het motto: Bullshit!
Ja!quote:Op zondag 30 september 2007 13:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Die aflevering over 'bottled water' is leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Maar het filmpje van hun over 911 is op zijn beurt ook bullshit.quote:Op zondag 30 september 2007 12:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kun je een aantal voorbeelden noemen? Ik ken er zelf ook, maar altijd leuk om te horen dan wel lezen.
[..]
Heb je wel eens iets van Penn & Teller bekeken? Zij zijn atheïstische liberalen en halen alles wat zich mogelijk tussen hemel en aarde zou bevinden op humoristische en vaak sarcastische wijze onderuit.
Zie bijvoorbeeld The Bible: Fact or Fiction? of Creationism
Overigens behandelen ze veel meer onderwerpen en dat allemaal onder het motto: Bullshit!
Waar nog bij komt dat God loog dat het gedrukt stond, en die slang de waarheid sprak.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Een pratende slang die de gehele mensheid in de zonde heeft geworpen is stukken gefundeerder dan reïncarnatie.
Genesis 3:3 Maar van de vrucht des booms, die in het midden des hofs is, heeft God gezegd: Gij zult van die niet eten, noch die aanroeren, opdat gij niet sterft.4 Toen zeide de slang tot de vrouw: Gijlieden zult den dood niet sterven;quote:Op zondag 30 september 2007 16:58 schreef mgerben het volgende:
[..]
Waar nog bij komt dat God loog dat het gedrukt stond, en die slang de waarheid sprak.
God zegt tegen de mensen dat ze zullen sterven als ze van die vruchten eten, en de slang zegt dat ze er kennis van goed en kwaad van krijgen.
De slang had gelijk, god had gelogen (lekker begin met je schepping) om te zorgen dat Adam en co van de boom af bleven.
En toen ze er toch van aten bleek dat de zogenaamde 'goede god' eigenlijk een jaloers figuur was, die de mensen zsm de hof van Eden uitjaagt als ze teveel kennis krijgen. Vond-ie niet leuk. Stel je voor, als ze ook nog van de andere boom eten en het eeuwige leven krijgen. Dan zouden ze hetzelfde zijn als God. En dat wil-ie niet, hij wil de enige zijn.
Lekkere god.
De slang was tenminste eerlijk.
En wat houd je geloof in grote lijnen in? Het is niet één van de meest allerdaagse levensbeschouwingen en ik heb me er ook niet in verdiept. Dus als je me zou kunnen vertellen wat het voor jezelf betekent.quote:Op zondag 30 september 2007 18:21 schreef releaze het volgende:
lap text
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |