quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 15:30 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Aan de andere kant: Hoewel zo rond je veertigste de kans stijgt op het krijgen van een kind met Downsyndroom zijn er meer jongere dan oudere moeders die zo'n kind hebben. Maar 20% van de kinderen met Downsyndroom heeft een oudere moeder. (Volgens de Stichting Down Syndroom)
Het zal vast wel te maken hebben met prenataal testen.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:56 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Hoeveel downsyndroomkinderen een oudere moeder hebben, zegt niets over het verband tussen leeftijd moeder en kans op downsyndroom.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 15:01 schreef KD-fotografie het volgende:
Tch wil ik hier ondanks dat het topic redelijk dood is wel nog een reactie geven, gisteren in Kinderen las ik namenlijk dit.
Bekend is dat naarmate je ouder wordt de kans op het krijgen van een kind met het Downsyndroom toeneemt.Maar hoe groot is die kans? Hieronder staan de laatste landelijke cijfers van 2006
Leeftijd moeder......................................Kans op Downsyndroom
20............................................................0,8 per 1000 vrouwen
25............................................................0,9 per 1000 vrouwen
30............................................................1,4 per 1000 vrouwen
35............................................................5,0 per 1000 vrouwen
40............................................................17 per 1000 vrouwen
Ben ik de enigste die hier best van schrikt? ik wist dat het na je 40ste hoger zou zijn maar dat het verschil zo groor zou zijn was ik me niet van bewust.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was me ook niet zo bewust van de cijfers, en inderdaad zijn die vanaf 40 erg hoog,.
Maar volgens mij zei ook niemand dat dat niet zo is, en dat de risico's niet groter worden met het ouder worden.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:34 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik kende de cijfers wel, als oudere a.s. moeder. Maar dat er nou juist procentueel meer jonge moeders zijn met een kind met Downsyndroom verbaasde mij dan weer.
Zelf heb ik geen testen laten doen omdat een kind in welke vorm dan ook welkom was. Als je daar niet zo tegenover staat zou je wel moeten laten testen, ook als jongere moeder.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 02:52 schreef KD-fotografie het volgende:
Neem aan van niet, aangezien het zoveel op de 1000 is dus dat is een gemiddelde.
Het aantal per leeftijd blijft dan hetzelfde, ongeacht de hoeveelheid vrouwen in een bepaalde leeftijd.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 15:30 schreef Macka66 het volgende:
Aan de andere kant: Hoewel zo rond je veertigste de kans stijgt op het krijgen van een kind met Downsyndroom zijn er meer jongere dan oudere moeders die zo'n kind hebben. Maar 20% van de kinderen met Downsyndroom heeft een oudere moeder. (Volgens de Stichting Down Syndroom)
Het zal vast wel te maken hebben met prenataal testen.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:52 schreef bixister het volgende:
ik vind de percentages van afbreken van de zwangerschap ook hoog, maar aan de andere kant denk ik dat je vaak pas gaat testen als je al een keuze gemaakt hebt over wat je doet bij een slechte uitslag.
*Stokpaardje weer even uit de kast haaltquote:Op zondag 7 oktober 2007 10:18 schreef miss_sly het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, garantie over de gezondheid van je kind kun je nooit krijgen.Zelfs als prenataal alles in orde blijkt lijkt, kan er ook tijdens de geboorte of daarna iets gebeuren.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:30 schreef Moonah het volgende:
, ondankt mijn leeftijd.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 01:40 schreef bixister het volgende:
er zijn gewoon veeel meer jonge moeders dan 40+ moeders. zou dat niet gewoon de verklaring zijn?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 02:52 schreef KD-fotografie het volgende:
Neem aan van niet, aangezien het zoveel op de 1000 is dus dat is een gemiddelde.
Het aantal per leeftijd blijft dan hetzelfde, ongeacht de hoeveelheid vrouwen in een bepaalde leeftijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |