abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:52:06 #91
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53759777
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 10:18 schreef miss_sly het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, garantie over de gezondheid van je kind kun je nooit krijgen.Zelfs als prenataal alles in orde blijkt lijkt, kan er ook tijdens de geboorte of daarna iets gebeuren.
*Stokpaardje weer even uit de kast haalt :
Mijn gyn rekende me voor dat de kans dat er tijdens de zwangerschap of de geboorte iets met je kind gebeurt vele malen groter is dan de kans op een afwijking die prenataal te testen is...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53760241
Ja maar dat houdt toch niet is dat je dan maar niet hoeft te testen?

Ok, als er tijdens de bevalling iets gebeurt, dan ís het zo en dan deal je daar op dat moment mee. Maar als je iets van tevoren al wil weten (omdat er bijv een verhoogd risico is) zodat je eventueel daarop kan reageren, staat dat daar toch los van?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:30:00 #93
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53760452
Je zou kunnen testen op bepaalde dingen ja. En als de test negatef uitpakt weet je dat je kind dát niet zal hebben. Maar wat ik bedoel is dat prenatale testen dus absoluut geen zekerheid geven over de (verdere) gezondheid van je kind. Voor ons was dat een reden om niet te testen, ondankt mijn leeftijd. Plus de reden die Livelink al noemde, wij wilden niet beslissen over het lot van ons kind als testen niet de uitslag zouden geven waar iedereen op hoopt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53760647
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:30 schreef Moonah het volgende:
, ondankt mijn leeftijd.

kom op man je bent nog maar 38
pi_53760700
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:40 schreef bixister het volgende:
er zijn gewoon veeel meer jonge moeders dan 40+ moeders. zou dat niet gewoon de verklaring zijn?

Dat is inderdaad de verklaring! Die staat ook zo beschreven in het foldertje wat ik mee kreeg dat over de prenatale testen ging.
Er zijn veel meer moeders die kinderen vóór hun 40e krijgen, dan erna, dus de kinderen met Down Syndroom hebben meer kans op een 'jonge' moeder. Om maar even in 'kansen' te spreken.
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 02:52 schreef KD-fotografie het volgende:
Neem aan van niet, aangezien het zoveel op de 1000 is dus dat is een gemiddelde.
Het aantal per leeftijd blijft dan hetzelfde, ongeacht de hoeveelheid vrouwen in een bepaalde leeftijd.

Nee, het ging om de kans op een kindje met Down Syndroom, niet om de daadwerkelijke gevallen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53760803
Ik zou het echt benauwd krijgen als een partner aangeeft kinderen te willen omdat de biologische klok begint te dringen. Persoonlijk vind ik het veel belangrijker dat je er geestelijk aan toe bent. Stel, je staat er financieel niet te best voor, wilt ook nog wat van de wereld zien en je bent nog niet helemaal happy met jezelf. Moet je dan een kind nemen omdat het over een paar jaar risicovol wordt? Dat lijkt me echt heel erg onverstandig.
pi_53761132
Ik vind leeftijd zo onbelangrijk, het is maar een getal. Volgens de maatstaven val ik onder de noemer 'jonge moeder' maar ik denk niet dat ik me een andere moeder voel dan bijv. Moonah.

Mijn vriendin is 9 jaar ouder en heeft haar eerste kind op latere leeftijd gekregen. Wanneer ik met haar praat over het moederschap, beleeft zijn dat exact hetzelfde. Zij voelt zich 'jong', gedraagt zich 'jong' ziet er ook veel jonger uit (net als Moonah ). Dat wat betekent dat getalletje van de leeftijd dan eigenlijk?
Zij begon bijv. pas op late leeftijd te menstrueren. Haar 'vruchtbare periode' heeft is dus heel natuurlijk een paar jaar later begonnen. Ik denk dat haar lichamelijke gesteldheid dan ook nauwelijks verschilt van een 'jonge moeder'.

Zelf heb ik totaal geen rekening gehouden met mijn leeftijd. Na een jaar van nadenken, je proberen voor te bereiden op het moederschap, vond ik dat ik er klaar voor was. Dat mijn levenssituatie, mijn lichamelijke en geestelijke gesteldheid klaar was voor een kindje. Nu weet ik dat dat de juiste keuze is geweest, ik had het niet anders willen doen.

Over de prenatale onderzoeken..
Ik kreeg, net als elke andere zwangere vrouw, een combinatie test en een 20 weken screening aangeboden. Een combinatie test hebben we bewust bij beide zwangerschappen niet laten doen, omdat wij niet voor een keuze wilden komen te staan.
Vrouwen die in de 18e zwangerschapsweek 36 jaar of ouder zijn, krijgen in Nederland nog een vlokkentest of vruchtwateronderzoek aangeboden om chromosoomafwijkingen te kunnen constateren. Maar er kan nog zoveel meer 'mis' zijn/gaan wat niet te onderzoeken/voorkomen is..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')