abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 september 2007 @ 19:54:01 #26
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53574271
Ja, waarom is dit eigenlijk zo'n pik-trap topic?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_53574359
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 19:54 schreef k_i_m het volgende:
Ja, waarom is dit eigenlijk zo'n pik-trap topic?
Dat vroeg ik me ook af.

(Hoi k_i_m).
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:09:10 #28
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53574611
Goedzo Ireth Ze kan ook niet voor zichzelf opkomen.

Als ik haar tekst nou anders interpreteer dan dat zij het schrijft dan mag ik daar toch wel naar handelen en antwoorden? Of heb ik geen recht op mijn mening?
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:11:43 #29
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_53574672
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:09 schreef RockabeIIa het volgende:
Goedzo Ireth Ze kan ook niet voor zichzelf opkomen.

Als ik haar tekst nou anders interpreteer dan dat zij het schrijft dan mag ik daar toch wel naar handelen en antwoorden? Of heb ik geen recht op mijn mening?
Als ik haar tekst nou anders interpreteer dan dat jij het leest dan mag ik daar toch wel naar handelen en op reageren? Of heb ik geen recht in deelname in dit topic? Waren de inschrijvingen al vol ofzo?

Alsof ik met Kel aan het handje haar al troostend mijn reactie heb zitten typen zeg?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:15:51 #30
190853 RockabeIIa
pi_53574778
Je tekst en uitleg was voor mij niet nodig geweest. Ze kan zichzelf behoorlijk vaardig uitdrukken en ieder praat voor zichzelf toch?
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:19:01 #31
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_53574854
Ow ja, alsof ik de eerste in dit topic ben die iets zegt als reactie op wat Kelly zei? Zoek ff een ander om tegen te trappen wil je? Ik geef gewoon mijn mening op wat ik lees van Kel en als jij dat dan weer leest als zijnde pleidooi voor haar standpunt omdat-ze-dat-niet-zelf-zou-kunnen lees jij wéér verkeerd en veroordeel jij wéér iemand('s reactie)zonder te weten wat er bedoelt wordt. Je hebt er patent op geloof ik
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2007 @ 20:19:43 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53574871
Ow mijn god, de wijven zijn weer los
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:21:45 #33
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_53574922
Ze mag de arena voor zichzelf houden, alle eer en glorie opeisen. Ik ga lekker douchen en dan op de bank met een goed boek
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:21:51 #34
190853 RockabeIIa
pi_53574924
En daar is Swets ook gelijk!

Ik was al klaar met duidelijk zijn Ireth
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:49:04 #35
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53575612
Ah, toch nog een deel 2.
Ik vind het moeilijk iets te vinden hierin, maar wat ik zelf wel merk als voordeel van jong moeder zijn, is het hebben van jonge grootouders. Dit was voor ons geen motivatie, maar wel leuk meegenomen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:38:00 #36
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_53576826
Maar het nadeel van jonge grootouders is, dat ze allemaal werken (in ons geval).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_53577240
Hier eentje niet maar ze wonen toch niet zo dichtbij dat dat een belemmering is. En jij werkte toch ook niet? Of nu wel?
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:03:24 #38
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_53577353
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 21:38 schreef Grijs het volgende:
Maar het nadeel van jonge grootouders is, dat ze allemaal werken (in ons geval).
Want? Dan kunnen ze niet oppassen?
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_53577628
Dat van die jonge grootouders kan ik me voorstellen. Ik vond het erg leuk om als kleinkind bij opa en oma te gaan logeren in schoolvakanties, maar als je opa en oma nog werken is dat natuurlijk geen mogelijk
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:17:03 #40
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_53577648
Maar in het weekend kan het toch nog?
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:35:35 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_53577969
Dat van die grootouders slaat toch wel alles! Laat die mensen lekker genieten van hun vrije tijd!

Overigens had ik voor mij 32e twee kinderen. Wat mij betreft een prima leeftijd. Ik was net genoeg uitgeraasd en tot rust gekomen om het wilde leven niet al te zeer te missen en ben nu nog jong genoeg om het moederschap in te kunnen kleden op een manier die ik prettig vind.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:37:34 #42
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_53577998
Ik heb het vorige topic doorgelezen en waar echt de schellen van mijn ogen vielen was het argument:
' als je jong aan kinderen begint heb je ook die generatiekloof niet'
excuse me? Een kloof tussen generaties heb je altijd. Gelukkig maar! Het is toch logisch, dat als je ouder bent, je meer meegemaakt heb en daardoor anders reageert. Juist die generatiekloof maakt het dat je je kind op weg kan helpen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je geen generatiekloof ambieert.
pi_53578007
Ik denk trouwens dat beide kanten (jong of oud) wel zijn voor- en nadelen hebben. Als je voor jong gaat, ben je een jonge mama of papa en kun je nog heel veel doen met je kinderen, ga je voor ouder, dan ben je meer gesetteld, is je leven meer op z'n plooi maar is het misschien lastiger om sommige dingen uit te voeren met je kinderen.

Het is vooral belangrijk in mijn ogen dat je er voor gaat als je er klaar voor bent en het in jouw leven 'past'. Niet zoals dat meisje in Charleroi op 10 jarige leeftijd Maar of je er nu voor kiest op 21 of op 40 jaar... dat kies je toch allemaal zelf. Alhoewel kiezen, er zijn zoveel dingen die die beslissing beïnvloeden, zelfs zaken waar je allemaal geen vat op hebt, dat je het soms moet nemen zoals het komt.
pi_53578017
Ik was meen ik de eerste die iets zei over de steeds hogere leefijd en dat dat naar mijn inziens veel meer trend was als jong aan kinderen beginnen.
Ik zou dat namelijk ook niet snel doen, al was het alleen maar om niet alle onderzoeken aangeboden te krijgen die je ongelooflijk onzeker maken in je zwangerschap.
En ja, feit is dat je dan meer kans hebt op miskramen afwijkeningen enz, net zoals gezegd mag worden dat bv het beste is voor je kind want ook dat is gewoon een feit.
Of je je er wat van aantrekt is natuurlijk een 2de, ik heb dat qua leeftijd wel gedaan qua bv geven niet.

Iedereen maakt keuzes al dan niet gedwongen, maakt iemand anders zijn keuze nog niet meteen slechter.
Mama van Isa en Ties
pi_53578019
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:35 schreef Tinkepink het volgende:
Dat van die grootouders slaat toch wel alles! Laat die mensen lekker genieten van hun vrije tijd!
Ik zou zelfs liever hebben dat mijn kind niet naar de grootouders gaat
pi_53578059
Ooh ja Sjeen volgens mij vallen wij qua leeftijd in de middenmoot met ons eerste kindje op 28 jarige leeftijd Niet oud niet extreem jong
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:54:56 #47
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53578351
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:35 schreef Tinkepink het volgende:

Overigens had ik voor mij 32e twee kinderen. Wat mij betreft een prima leeftijd. Ik was net genoeg uitgeraasd en tot rust gekomen om het wilde leven niet al te zeer te missen en ben nu nog jong genoeg om het moederschap in te kunnen kleden op een manier die ik prettig vind.
Dat idee heb ik voor mezelf ook een beetje. Ik heb het toevallig afgelopen vakantie (met vrienden) gezien. Die wilden allemaal stappen en weg en uit eten waardoor er altijd oppas stress was, of iemand "dan maar" thuisbleef. Ik weet niet beter van mijn ouders dat als je op vakantie bent met je kinderen je 's avonds lekker gebruik maakt van de rust om een boek te lezen, of gezellig met elkaar te kletsen of een fles wijn open te trekken, en genoeg hebt aan de rust die je hebt omdat de kinderen naar bed zijn.

Zo'n 5 jaar geleden had je hiermee bij mij ook niet aan moeten komen, dan had ik mooi voor mezelf gekozen, in plaats voor een kind. Nu voel ik me er klaar mee en ben ik meer dan klaar voor de volgende stap, mijn eigen egoïsme aan de kant schuiven .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_53578437
principessa, ben 't helemaal met je eens w.b. het generatiekloof-argument.

en leonieke, inderdaad spelen er verschillende factoren mee, zo zie ik het ook. naast de biologische zijn er ook andere omstandigheden die meer of minder optimaal kunnen zijn, of zelfs het hele proces kunnen belemmeren. en ik vind het in deze discussie echt vreemd dat sommigen doen alsof alleen de biologische factoren tellen, of in elk geval veel zwaarder tellen dan bijvoorbeeld of je er in psychisch en relationeel opzicht klaar voor bent. ieder maakt zo z'n afwegingen en maakt vervolgens een keuze binnen de ruimte die daarvoor bestaat.
als de biologische omstandigheden voor alles zouden moeten gaan zou je bij wijze van spreken 't beste de eerste de beste voorbijganger bij z'n lurven moeten grijpen zodra je de optimaal vruchtbare leeftijd bereikt hebt. nee, da's een fijne basis voor nieuw leven!
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:59:11 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_53578440
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:54 schreef k_i_m het volgende:
. Ik weet niet beter van mijn ouders dat als je op vakantie bent met je kinderen je 's avonds lekker gebruik maakt van de rust om een boek te lezen, of gezellig met elkaar te kletsen of een fles wijn open te trekken, en genoeg hebt aan de rust die je hebt omdat de kinderen naar bed zijn.

En daarmee beschreef je mijn vakantie van de afgelopen twee weken
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_53578454
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:49 schreef PM-girl het volgende:
Ah, toch nog een deel 2.
Ik vind het moeilijk iets te vinden hierin, maar wat ik zelf wel merk als voordeel van jong moeder zijn, is het hebben van jonge grootouders. Dit was voor ons geen motivatie, maar wel leuk meegenomen.
Dat is helaas ook niet voor iedereen het geval..., denk dat je daar ook geen maatstafen op moet leggen.

Ik ben van mening dat je zelf wel dondersgoed weet wanneer je wel of juist niet toe bent aan kinderen, en bij de een zal die leeftijd veel malen lager liggen, dan bij mensen die veel meer carriere gericht zijn, en er financieel heel goed bij willen zitten, nog een aantal voor hun "belangrijke"reizen en dingen gedaan willen hebben alvorens ze aan kinderen willen beginnen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')