BEn je het hiermee eens of is dit gewoon gelul?quote:Kabinet wil andere seksuele moraal
Den Haag, 29 sept. Jongeren moeten leren meisjes en vrouwen niet alleen als lustobject te zien. Ook moeten ze leren hun eigen seksuele grenzen te stellen en die van anderen te respecteren.
Dat schrijft minister Plasterk (Onderwijs en Emancipatie, PvdA) in de Emancipatienota 2008-2011 Meer kansen voor vrouwen.
Minister Plasterk wil jongeren leren weerbaar te zijn tegen seksueel geweld. Dat kan volgens Plasterk bijvoorbeeld via de school of populaire internetsites, muziekzenders en televisieprogramma’s.
In de nota staat dat het er nu op lijkt dat de „nu heersende seksuele moraal onder jongeren tot een verruwing van seksuele omgangsvormen [leidt], waardoor de lichamelijke integriteit en veiligheid van meisjes in gevaar komt”.
Ook wil het kabinet onderzoeken of er een soort mediacode moet komen, met gedragsregels. Daardoor moet volgens Plasterk het „media-aanbod voor jongeren veiliger” worden, bijvoorbeeld door „ een negatieve seksuele portrettering van meisjes en vrouwen in reality-programma’s en videoclips tegen te gaan”.
In de nota staan ook plannen voor een hogere arbeidsparticipatie van vrouwen. Volgens de bewindsman is werk de sleutel tot gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen. Het kabinet wil meer vrouwen aan het werk krijgen door niet-werken fiscaal te ontmoedigen. Verbetering van de toegankelijkheid en kwaliteit van kinderopvang moet daaraan bijdragen, evenals de verdubbeling van het ouderschapsverlof tot 26 weken. Ook moet het aantal vrouwen aan de top omhoog. De overheid wil zelf het goede voorbeeld geven. Minimaal een kwart van alle bestuurders bij het Rijk moet binnen vier jaar vrouw zijn.
BRON: NRC
Wel van jouw belastinggeld, hè!quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:02 schreef Hathor het volgende:
Ik wens ze veel succes met deze bij voorbaat tot mislukken gedoemde campagne.![]()
Wat is daar mis mee? Veel vrouwen zijn lustobjecten en mannen onderling praten vaak met groffe bewoordingen over vrouwen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:44 schreef rutger05 het volgende:
Ik vind het prima, maar of het lukt is een tweede. Zo worden bijvoorbeeld vrouwen in veel muziekclips louter neergezet als lustobject en in groffe bewoordingen omschreven. Kinderen nemen die houding over.
Je kan bijvoorbeeld ook met vrouwen praten. Dat kunnen ze namelijk ook.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:46 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Veel vrouwen zijn lustobjecten en mannen onderling praten vaak met groffe bewoordingen over vrouwen.
quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je kan bijvoorbeeld ook met vrouwen praten. Dat kunnen ze namelijk ook.
Nee, hier heb ik vrijstelling voor.quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel van jouw belastinggeld, hè!
Als ik met een vrouw praat beweegt ze raar en als ik dan iets over haar dansende borsten zeg kijkt ze vreemd en moet ik met haar naar bed.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je kan bijvoorbeeld ook met vrouwen praten. Dat kunnen ze namelijk ook.
Nope.quote:
Die gaat vroeg oud worden en dan?quote:Op zaterdag 29 september 2007 11:22 schreef henkway het volgende:
Ja we moeten af van het idee dat meisjes een lustobject zijn, gewoon lekker om naar te kijken maar geen lustobject, dus niet dat je denkt als ik die kleren eens uit kon trekken, maar wat weet zij van de relativiteitstheorie
[afbeelding]
nou die gaat nog wel een plezante jaar of 10 mee hoor, als ik dat zo aankijkquote:Op zondag 30 september 2007 01:39 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Die gaat vroeg oud worden en dan?
Pensioenverplichtingenquote:Op zondag 30 september 2007 08:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Mijn god, volgens mij hebben we wel grotere problemen in dit land.
Infrastructuur
Huisvesting bevolking
Intergratie
Het enigste waar dit kabinet mee komt zijn betuttelende kut regeltjes voor hun maakbare samenleving
De echte problemen worden voor het gemak maar gewoon genegeerd![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |