Als dat het geval is zou het als je het door een filter laat lopen weg moeten zijnquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:01 schreef plastic het volgende:
Pa zou hem willen helemaal leegtrekken en er dan inkruipen en al het zand eruit scheppen en de put dan zo paar dagen na mekaar telkens leegtrekken (hij denkt dat de blonde kleur van het fijne zand zou kunnen komen)
zouden ze dat al met een koffie filter kunen testen?quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als dat het geval is zou het als je het door een filter laat lopen weg moeten zijn
Dan het wel of een dicht geweven doekquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
zouden ze dat al met een koffie filter kunen testen?
Dat (samen met het nu direct instromende regen water) laat duidelijk zien dat de kleur die je oppompt komt omdat je of te diep uit de put oppompt; er teveel zand / grond in zit waardoor er te kleine laag water in staat; Het water in de put te veel in beweging is door invloeden van buiten (instromend / druppelend water of b.v. wind)quote:Op zondag 30 september 2007 14:37 schreef plastic het volgende:
Na een nacht het water in een fles te laten staan was dit water klaar, nietmeer blond maar mooi zuiver, net als uit de kraan, ruikt ook niet, en heb er even van geproefd :p en smaakte naar euh ... water :p
op de bodem van de fles lag een kleine neerslag van gronddeeltjes, dus volgens mij als we dat gat kunnen localiseren en dichten en het nog eens goed leegtrekken van de put moet het probleem wel van de baan zijn, morgen zal ik van alles foto's posten
Het feit dat de woning er al een halve eeuw staat zegt verder niets.quote:Op zondag 30 september 2007 15:40 schreef plastic het volgende:
Nu, alles staat er al zo een halve eeuw, zou me heel sterk lijken mocht er ooit nog wat verzakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |