omdat?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 00:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Zullen wel wat mensen beteuterd zijn hier
Moah, die Amerikanen boeien me niet zoveel, hoewel veel mensen om me heen daar wel zo over denken (zit in Indonesie trouwens).quote:Op donderdag 4 oktober 2007 08:20 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Omdat ze graag de Amerikanen op hun gezicht zouden zien gaan..
quote:
Dollar's double blow from Vietnam and Qatar
Vietnam is planning to cut its purchases of US Treasuries and other dollar bonds, raising fears that Asian central banks with control over two thirds of the world's foreign reserves may soon join the flight from US assets.
The Saigon Times said this morning that the State Bank of Vietnam was abandoning the attempt to hold down the Vietnamese currency through heavy purchases of dollars. The policy is causing the economy to overheat, driving up inflation to 8.8pc.
Vietnam, which has mid-sized reserves of $40bn, is seen as weather vane for the bigger Asian powers.
Together they hold $3,575bn of foreign reserves, over 65pc of the world's total. China leads with $1,340bn, but South Korea, Taiwan, Singapore, and even Thailand all built up massive holdings.
The concern is that once one or two members of the region jump ship, it could set off a broader scramble. None of them want to be the last one left holding a devalued asset. Vietnam's central bank said this week that it would move "gradually" to a floating currency
Euro doet niet veel, dollar gaat omhoogquote:
Daar lijkt me toch écht nog geen sprake vanquote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:23 schreef Aasgier het volgende:
Wie opent er een nieuw topic; ''de dag dat de euro viel'' ?
We zijn net een beetje terug op het niveau van voor de US renteverlaging. Er is pas drama als de Euro weer 80 dollarcent waard is.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Daar lijkt me toch écht nog geen sprake van
Hmjah, gelukkig niet altijd in dezelfde mate.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:58 schreef Perrin het volgende:
Sterker nog, een sterke munt is een flinke rem op de economische groei..
Heeft Vietnam de dollar gedropt?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:36 schreef Xenwolfie het volgende:
Zo goeiendag, het nieuws uit Vietnam kwam hard aan volgens mij?
Heeft Nederland eigenlijk dollarreserves?
Één van de berichten hierboven. Niet gedropped volgens mij maar ze stoppen met inkopen.quote:Dollar's double blow from Vietnam and Qatar
Vietnam is planning to cut its purchases of US Treasuries and other dollar bonds, raising fears that Asian central banks with control over two thirds of the world's foreign reserves may soon join the flight from US assets.
Vast wel, nog vanuit de Marshall-plan-tijdquote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:36 schreef Xenwolfie het volgende:
Heeft Nederland eigenlijk dollarreserves?
Nee, die halve cent valt mooi samen met de ECB-renteverlaging.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:36 schreef Xenwolfie het volgende:
De ECB laat de rente voorlopig toch hetzelfde of zie ik iets over't hoofd ?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:21 schreef gronk het volgende:
[..]
Nee, die halve cent valt mooi samen met de ECB-renteverlaging.
Sorry, mijn fout: rente-gelijkhouding.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:46 schreef digitaLL het volgende:
[..]
De ECB laat de rente voorlopig toch hetzelfde of zie ik iets over't hoofd ?
volgens mij ook inderdaad... toch?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:46 schreef digitaLL het volgende:
[..]
De ECB laat de rente voorlopig toch hetzelfde of zie ik iets over't hoofd ?
Ik dacht dat voor de 2e Golfoorlog Irak hun olie aan de Euro had gekoppeld. Of zit ik er naast?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 04:01 schreef indahnesia.com het volgende:
Irak gestopt? Nah, ik denk het niet
owh, dat weet ik niet, maar nu is de VS er de baas, dus doe maar een gokquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:25 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik dacht dat voor de 2e Golfoorlog Irak hun olie aan de Euro had gekoppeld. Of zit ik er naast?
ja klopt, in 2000 ging Irak over op de euro in plaats van de dollar.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:25 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik dacht dat voor de 2e Golfoorlog Irak hun olie aan de Euro had gekoppeld. Of zit ik er naast?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |