abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53573678
Als iemand het scenario van Greenspan wat duidelijker kan maken graag, dat gaat wel heel snel zo . Duidelijk en goed stuk verder .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53580037
Het is alleen jammer, dat het er toch wel heel veel op lijkt, dat de "kracht" van de Amerikaanse economie op dit moment toch vooral in de hedge funds zit, die dus vele malen hun waarde aan geld lenen om beter te presteren, en die nu het slechter gaat met de Amerikaanse economie allemaal aan het omvallen zijn.

Verdere renteverlagingen geeft misschien nog wat uitstel tot de executie, maar beter gaat het er met de Amerikaanse economie en de waarde ervan (dollar) de eerstkomende jaren niet op worden.
  zondag 30 september 2007 @ 11:09:33 #103
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53584316
quote:
Dollar Falls to All-Time Low Versus Euro on Fed Rate Outlook

By Min Zeng

Sept. 29 (Bloomberg) -- The dollar fell to the lowest against the euro since the 13-nation currency's debut in 1999 as slowing growth and inflation increased speculation that the Federal Reserve will cut interest rates a second time this year.

The U.S. currency depreciated to an all-time low versus a basket of six of its major peers and posted the biggest monthly drop against the euro in almost four years. The dollar may decline further next week before a government report economists expect to show the U.S. unemployment rate rose in September to 4.7 percent, the highest in more than a year.

``Continued dollar weakness probably is still in the cards,'' said Ihab Salib, who helps oversee $3 billion in international bonds in Pittsburgh at Federated Investments Inc. ``I don't expect a meltdown in the dollar. It will be a moderate depreciation.''

The dollar fell 4.5 percent to $1.4267 per euro in September, reaching the record low of $1.4278 yesterday. It was the biggest monthly decline since December 2003. The U.S. currency reached all-time lows in each of the past seven trading days. The dollar posted a 5.1 percent drop in the third quarter, the biggest since the second quarter of 2006.

The New York Board of Trade's dollar index reached 77.66 yesterday, the weakest since the gauge began in 1973. The Fed's trade-weighted index comparing the dollar with major currencies dropped on Sept. 25 to the lowest since its inception in 1971.

Norway's krone was the biggest gainer this quarter, rising 9.4 percent against the dollar, while New Zealand's dollar lost the most, falling 1.9 percent. The dollar declined 6.8 percent to 114.81 yen over the same period.

U.S. Dollar Weakness

The U.S. dollar weakened against all of the 16 most actively traded currencies this month, falling 1.5 percent against the pound and 0.8 percent versus the yen. For the year, the dollar has lost 7.5 percent against the euro, 4.3 percent against the pound and 3.6 percent versus the yen.

The yen fell against all the major currencies except the dollar this month as the Fed's half-percentage-point rate cut on Sept. 18 encouraged carry-trade investors to resume borrowing in Japan to buy higher-yielding assets elsewhere. The yen lost 3.7 percent to 163.79 per euro, declining 7.1 percent against the Australian dollar and 6.6 percent versus the New Zealand dollar.

Japan's currency rallied on Aug. 17 to the highest against the dollar since June 2006 as higher borrowing costs related to subprime-mortgage losses led investors to avoid higher-yielding assets. The yen rose this quarter against all of the 16 most actively traded currencies except Norway's krone.

Consumer Confidence Plunges

Reports this week showed consumer confidence fell to almost a two-year low while new-home sales sank to the lowest in seven years. The price gauge tied to spending patterns and excluding food and energy costs, the Fed's preferred measure, rose 1.8 percent from August 2006, the smallest annual gain since February 2004.

Former Fed Chairman Alan Greenspan said yesterday in an interview with BBC Radio 4 that the chance of a U.S. recession is higher now than a few months ago.

The Labor Department will report on Oct. 5 that the unemployment rate rose to 4.7 percent this month from 4.6 percent a month earlier, according to the median forecast of 64 economists surveyed by Bloomberg News.

Futures contracts showed 86 percent odds yesterday that the central bank will cut its target to 4.5 percent at its next meeting Oct. 31, compared with a 14 percent likelihood a month ago.

Signs of Inflation

The euro also benefited this week as signs of rising inflation in Europe may increase speculation that the European Central Bank will boost interest rates before year-end.

Germany's inflation rate, measured using a harmonized European Union method, accelerated to 2.7 percent from 2 percent in August, the Federal Statistics Office said Sept. 27. That's the most since June 2001.

M3 money supply, which the ECB uses to measure future inflation, grew 11.6 percent from a year earlier after increasing 11.7 percent in July, the central bank said Sept. 27.
``This will get ECB concerned, and the expectation of an ECB ease was squashed,'' said Robert Sinche, head of global currency strategy in New York at Bank of America Corp. ``The euro-dollar move is a combination of dollar weakness and euro strength.''

The ECB is expected to keep its target rate at 4 percent when its board meets on Oct. 4, according to a Bloomberg survey. The Bank of England is expected to hold its rate at 5.75 percent the same day.

ECB President Jean-Claude Trichet yesterday told Dutch television it's ``too early'' to decide whether financial-market turmoil will hurt economic growth in the euro region.

The Euribor futures for delivery in December rose to 4.61 percent yesterday from 4.49 percent a week ago. The futures dropped to as low as 4.24 percent on Aug. 21 during the global credit crisis.
Bloomberg
Het laagte record voor de dollar is gebroken. De ECB is eerder geneigd de rente te verhogen dan te laten dalen vanwege oplopende inflatie en een te hoge geldgroei. Terwijl de FED de rente agressief verlaagd om middels een hoge geldgroei de dollar te devalueren en lenen goedkoop te maken. Deze tegengestelde visies zorgen imo voor de tegengestelde richting waarin de $ en de ¤ zich bewegen. De VS probeert de inflatie te exporteren. De centrale bank van Koeweit heeft de koppeling met de $ losgelaten en Saudi-arabie heeft de rentewijziging van de FED die ze normaliter volgen vanwege de koppeling met de $ niet gevolgt. De verwachting is dat steeds meer landen hun dollar koppeling los gaan laten omdat zij anders meegetrokken worden in de inflatoire spiraal van de US. Veel van de dollar-gekoppelde landen zijn leveranciers van grondstoffen waar buiten de VS zwz een enorme vraag naar is. Zij kunnen zonder veel problemen de $koppeling verbreken. In feite is de koppeling van grondstoffen aan de dollar al verbroken. Grondstoffen gaan %tueel minstens evenveel in prijs omhoog als de $ daalt. De grondstoffen zijn ook de meest waarschijnlijke volgende kandidaat bubbel die de nieuwe golf aan versgeperste dollars gaat veroorzaken.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_53600433
Gaat weer aardig omhoog nu
  zondag 30 september 2007 @ 21:30:39 #105
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53600957
Op bloomberg staat nog steeds de oude stand van 1.4168, op fxstreet.com zie ik 1.4174 staan. Verder zie ik niet veel veranderen.
  zondag 30 september 2007 @ 21:37:56 #106
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53601200
Volgens mij wordt er in het weekeinde helemaal niet gehandeld.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53601706
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:30 schreef DemonRage het volgende:
Op bloomberg staat nog steeds de oude stand van 1.4168, op fxstreet.com zie ik 1.4174 staan. Verder zie ik niet veel veranderen.
http://www.xe.com/
pi_53602012
Ook op de eerste pagina van dit topic en in de Bloomberg calculator krijg ik 1,4268.

In Nieuw Zeeland is het nu trouwens alweer 8 uur 's ochtends geweest op maandagmorgen. Hoe laat start de handel daar ?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 september 2007 @ 22:12:31 #109
862 Arcee
Look closer
pi_53602352
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:30 schreef DemonRage het volgende:
Last: 1.4272
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_53602642
duas
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53604610
Teurigevindpost
  zondag 30 september 2007 @ 23:54:31 #112
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_53605108
Morgen pakken we de $1,43 denk ik.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_53605197
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:54 schreef Robbiej het volgende:
Morgen pakken we de $1,43 denk ik.
Denk het ook wel.
  Donald Duck held zondag 30 september 2007 @ 23:59:14 #114
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_53605228
sodeju, dat gaat echt snel nu.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 1 oktober 2007 @ 00:33:02 #115
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_53606411
1.4277 nu

ik ga slapen, zie het morgen wel.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_53608225
Volgens het statistiekje heeft ie al op 1.4282 gestaan, helemaal in het begin

pi_53608389
A little boy goes to his dad and asks, "What is Politics?" Dad says, "Well son, let me try to explain it this way: I am the head of the family, so call me The President. Your mother is the administrator of the money, so we call her the Government. We are here to take care of your needs, so we will call you the People. The nanny, we will consider her the Working Class. And your baby brother, we will call him the Future. Now think about that and see if it makes sense." So the little boy goes off to bed thinking about what Dad has said.

Later that night, he hears his baby brother crying, so he gets up to check on him . He finds that the baby has severely soiled his diaper. So the little boy goes to his parent's room and finds his mother asleep. Not wanting to wake her, he goes to the nanny's room. Finding the door locked, he peeks in the keyhole and sees his father in bed with the nanny. He gives up and goes back to bed.

The next morning, the little boy says to his father, "Dad, I think I understand the concept of politics now." The father says, "Good, son, tell me in your own words what you think politics is all about."

The little boy replies, "The President is screwing the Working Class while the Government is sound asleep, the People are being ignored and the Future is in deep shit."
  maandag 1 oktober 2007 @ 09:40:11 #118
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53610002
Poeh, ruim over de 1,42 heen dus...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53611753
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 06:27 schreef Sjoe538 het volgende:
A little boy goes to his dad and asks, "What is Politics?" Dad says, "Well son, let me try to explain it this way: I am the head of the family, so call me The President. Your mother is the administrator of the money, so we call her the Government. We are here to take care of your needs, so we will call you the People. The nanny, we will consider her the Working Class. And your baby brother, we will call him the Future. Now think about that and see if it makes sense." So the little boy goes off to bed thinking about what Dad has said.

Later that night, he hears his baby brother crying, so he gets up to check on him . He finds that the baby has severely soiled his diaper. So the little boy goes to his parent's room and finds his mother asleep. Not wanting to wake her, he goes to the nanny's room. Finding the door locked, he peeks in the keyhole and sees his father in bed with the nanny. He gives up and goes back to bed.

The next morning, the little boy says to his father, "Dad, I think I understand the concept of politics now." The father says, "Good, son, tell me in your own words what you think politics is all about."

The little boy replies, "The President is screwing the Working Class while the Government is sound asleep, the People are being ignored and the Future is in deep shit."
  maandag 1 oktober 2007 @ 12:17:31 #120
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53613705
Dollar gaat alle kanten op vandaag.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:06:37 #121
pi_53616680
Hij probeert weer onder de 1.42 te komen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53616964
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 14:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij probeert weer onder de 1.42 te komen.
Lukt alleen nog niet echt ;')
pi_53626786
Dow Jones 14,107.63, +212.00, +1.5%

Stelletje idioten op Wall Street. Maar ze verdienen er wel veel geld mee.
Wat zal er op een gegeven moment een harde klap komen, dat kan niet anders

[ Bericht 17% gewijzigd door ItaloDancer op 01-10-2007 21:32:17 ]
pi_53628610
Ja, goed nieuws = goed.
Slecht nieuws = ook goed, want dan kan de rente omlaag. (en de dollar naar 0,5 euro)
Idioot, maar ja...
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:34:01 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53629287
En daarnaast.. met een inkakkende huizenmarkt en al dure commodities moet dat investeringsgeld toch ergens heen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_53633960
Als je naar het patroon kijkt lijkt het net alsof Europeanen massaal inkopen doen in de VS.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:43:54 #128
pi_53634399
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:12 schreef HiZ het volgende:
Als je naar het patroon kijkt lijkt het net alsof Europeanen massaal inkopen doen in de VS.
Speculanten die massaal "goedkope" dollars kopen om overmorgen alles te verkopen bij een koers van 1,3999.
pi_53634855
quote:
Geeft Saoedi-Arabië de dollar het laatste zetje?

Uitgegeven: 1 oktober 2007 15:15

Marktpartijen speculeren dat Saoedi-Arabië de koppeling van de riyal met de dollar los zal laten. Er wordt rekening gehouden met een verdere diversificatie van valutareserves, wat de koers van de dollar verder onder druk zal zetten.

Door Hans Jager van Blikopdebeurs.com

Sinds 1986 is één dollar 3,75 riyal waard. Het onverwachtse besluit van Saoedi-Arabië de laatste Amerikaanse renteverlaging niet te volgen is een indicatie dat het land mogelijk de vaste ruilverhouding met de dollar los wil laten. Eerder dit jaar ontkoppelde Koeweit de dirham van de dollar. Hedge funds duiken daarom nu massaal op de riyal.

Olieopbrengsten

Koeweit investeert haar olieopbrengsten niet langer volledig in Amerikaanse staatsobligaties, maar kiest nu ook voor Europese beleggingen. Dit scenario zouden de Saoedi's ook kunnen volgen. Speculaties dat het land mogelijk een stap verder gaat en, net als Venezuela en Iran, olie in euro's en yens af wil rekenen acht ik onwaarschijnlijk.

Officieel heeft Saoedi-Arabië altijd ontkend de koppeling met de dollar op te willen geven. Toch is er al een tijdje een trendbreuk te zien. ING wijst erop dat tot 2002 de dollar sterker werd als de olieprijs steeg. De laatste jaren geldt in toenemende mate het omgekeerde, met een prijs van ruwe olie die inmiddels boven de 80 dollar noteert.

Dollarreserves

Saoedi-Arabië, 's werelds grootste olieproducent, bezit ongeveer 800 miljard aan dollarreserves. Een diversificatie (lees gedeeltelijke verkoop) zal het vertrouwen in de dollar verder ondermijnen. De euro/dollar sloot afgelopen week op 1,4265, een historisch dieptepunt. Beleggers vluchten naar goud om dollar- en inflatierisico's af te dekken.

Vertrouwen, dat is 'the name of the game'. Amerika kan, ondanks een staatsschuld van ruim 8000 miljard dollar, dagelijks 3 miljard van de rest van de wereld lenen, omdat financiële markten nog steeds denken dat het goed blijft gaan met de economie. Ondanks recessie- en inflatiegevaar staat de Dow Jones alweer bijna op all-time high.

Waardevast

De Saoedi's staan voor een dilemma. De IEA twijfelt openlijk aan de officiële oliereserves en veel analisten denken dat de productie tegen haar piek aan zit. Een waardevaste valuta wordt wellicht belangrijker dan goede relaties met de VS. En wat gaan China en Rusland met hun miljarden dollars doen? Die 1,50 kan wel eens snel op het bord komen.

Disclaimer De informatie in deze bijdrage is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. De auteur heeft op het moment van publicatie geen valutaposities.

(c) NU.nl/Blikopdebeurs.com
pi_53635416
tsja, what goes up must come down.

wat me wel opvalt is dat de handel zo ongeveer dwars over alle indicatoren heengaat, of ligt het nu aan mij?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:04:14 #131
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_53635924
en hij is weer terug op 1.42
pi_53636818
nog een leuk artikel, beetje lang om helemaal hier te plaatsen, dus alleen de link: http://www.thetrumpet.com/index.php?q=4288.2525.0.0&ref=patrick.net
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:52:51 #133
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53636990
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:44 schreef simmu het volgende:
nog een leuk artikel, beetje lang om helemaal hier te plaatsen, dus alleen de link: http://www.thetrumpet.com/index.php?q=4288.2525.0.0&ref=patrick.net
Ah, het zoveelste 'boehoe, wij willen terug naar de goudstandaard'-artikel.
quote:
There is no standard that determines what a dollar is worth—ultimately it’s all relative. Its value could disappear overnight.
En da's ook zo voor een dollar die gebaseerd is op de goudstandaard. Stel je voor dat armageddon morgen uitbreekt, wat moet je dan met je goudstaven? Blikvoer, benzine en munitie is veel meer waard.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53637283
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:52 schreef gronk het volgende:

[..]

[..]

En da's ook zo voor een dollar die gebaseerd is op de goudstandaard. Stel je voor dat armageddon morgen uitbreekt, wat moet je dan met je goudstaven? Blikvoer, benzine en munitie is veel meer waard.
och, ik vind het wel grappig hoe het artiekel ingaat op de afhankelijkheid die de vs heeft van buitenlandse investeringen. het heeft een goed punt: zou jij op dit moment investeren in de vs?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:08:08 #135
pi_53637285
quote:
Mooi artikel. Heeft iemand redenen om aan te nemen dat het "allemaal wel mee zal vallen"?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:10:18 #136
pi_53637327
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:52 schreef gronk het volgende:

[..]

[..]

Dus het is geen boehoe-terug-naar-de-goud-standaard-artikel.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:24:58 #137
38496 Perrin
pi_53637665
quote:
quote:
Greed and corruption have been exposed for being endemic to so many levels within America’s economy. Who is to say that even U.S. government bonds more closely resemble subprime mortgages than their conventional reputation as a safe investment?

The world is approaching an end of an era. America’s moral collapse now lies exposed to all—a virtual death sentence to an economic system based on trust. Confidence lost, America’s reputation as a financial safe haven is being replaced with subprime status—and as foreigners have found out, subprime risks just aren’t worth it.
Pittige conclusie van 't artikel.

Hier nog een interessant artikel:
Dollar crunch puts gold centre stage
quote:
Jean-Claude Juncker, has stopped pretending that all is well. "We have begun to have great concern about the exchange rate of the euro," he said. Europe will not let America export its day of reckoning to the rest of the world. It will counter with its own devaluation.

No doubt Ben Bernanke will use all means to avert disaster, including the "printing press" he invoked in November 2002. By this he meant that the Fed could inject unlimited stimulus by purchasing as many bonds and assets as it wants. He believes the Fed could have avoided the Depression if it had been more creative in 1931.

[ Bericht 32% gewijzigd door Perrin op 02-10-2007 12:31:40 ]
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:33:42 #138
pi_53637841
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

[..]

Pittige conclusie van 't artikel.
Punt is dat je pas achteraf kan zien hoe "fout" bepaalde zaken zijn, en als ze "afgekocht" kunnen worden met meer en winstgevender handel zal je de markt als geheel niet horen zeuren. Mensen hebben nou eenmaal een kort geheugen als het goed gaat.

De enige manier om over het sub-prime avontuur te komen is een grotere, sneller groeiende economie waardoor iedereen z'n verliezen weer goed kan maken en daarmee het vertrouwen terugwinnen.
pi_53637881
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Punt is dat je pas achteraf kan zien hoe "fout" bepaalde zaken zijn, en als ze "afgekocht" kunnen worden met meer en winstgevender handel zal je de markt als geheel niet horen zeuren. Mensen hebben nou eenmaal een kort geheugen als het goed gaat.

De enige manier om over het sub-prime avontuur te komen is een grotere, sneller groeiende economie waardoor iedereen z'n verliezen weer goed kan maken en daarmee het vertrouwen terugwinnen.
je bedoelt: "een nieuwe bubble"
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:48:44 #140
pi_53638126
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:36 schreef simmu het volgende:

[..]

je bedoelt: "een nieuwe bubble"
Ik ben bang van wel. Tenzij je iets kan bedenken met inhoud. Een compleet nieuwe bedrijfstak.
pi_53638292
Even een herstel, moest wel een keer.
Nu ruim een cent onder de high van vrijdagavond / gisterenochtend.
pi_53638498
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben bang van wel. Tenzij je iets kan bedenken met inhoud. Een compleet nieuwe bedrijfstak.
Groene energie/ renewables / waterstof, enz...
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:15:23 #143
pi_53638737
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Groene energie/ renewables / waterstof, enz...
Das toevallig, Bush was laatst toch bekeerd tot de milieu-religie?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:45:20 #144
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53639441
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:24 schreef Perrin het volgende:

Hier nog een interessant artikel:

Dollar crunch puts gold centre stage
Het valt mij op dat artikelen uit de UK consistent een anti-euro bias hebben. Prima hoor, maar de UK heeft een beetje een reputatie wat dat betreft, en dat maakt dergelijke artikelen toch wat minder geloofwaardig. Hoewel ze zeker wel 'n punt hebben: ik verwacht dat de huidige euro/dollar-koers onder deze condities niet houdbaar is.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:06:20 #145
pi_53643139
Wel grappig om de dollar zo spatisch te zien dansen.
pi_53644477
Topictitel klopt weer in ieder geval.
Ich bin der Führer.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:43:19 #147
38496 Perrin
pi_53645557
Iran slashes oil transactions in dollars
quote:
TEHRAN (AFP) — Iran has slashed the use of the dollar in payment for its oil exports to 15 percent, an official said on Tuesday, amid growing pressure from arch-foe the United States on its financial system.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:58:08 #148
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53647499
Ik zit nu in de UK, en als je hier over de dollar/euro koers hebt dan snappen ze niet waar je het over hebt. Niet raar natuurlijk, het is hun eigen munt niet, maar ze behandelen het nog als een grote grap die wel weer overwaait...
alle problemen hier komen ook trouwens non-stop door de europese unie, je kan het zo gek niet bedenken of het ligt niet aan de eigen overheid maar aan de EU. De overheid werkt daar maar al te graag aan mee.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:06:17 #149
pi_53647752
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:58 schreef Grumpey het volgende:
Ik zit nu in de UK, en als je hier over de dollar/euro koers hebt dan snappen ze niet waar je het over hebt. Niet raar natuurlijk, het is hun eigen munt niet, maar ze behandelen het nog als een grote grap die wel weer overwaait...
alle problemen hier komen ook trouwens non-stop door de europese unie, je kan het zo gek niet bedenken of het ligt niet aan de eigen overheid maar aan de EU. De overheid werkt daar maar al te graag aan mee.
Het is altijd iemand anders z'n schuld.
pi_53649151
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:58 schreef Grumpey het volgende:
Ja maar Engeland geeft al sinds hun toetreding de EU overal de schuld van . Ik zou dat allemaal niet te serieus nemen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')