Site is tijdelijk uit de lucht door werkzaamheden bij Speedlinq. Als dat lang zo blijft, zal ik je de informatie op een andere manier doorgeven. Mijn site gaat over Homeopathie en Wetenschap. Een van de links is: www.skepsis.nl/moeras.html Veel meer links en verwijzingen naar onderzoeken op mijn site. Kom er nog wel op terug.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:33 schreef The_End het volgende:
[..]
Je link doet het (nu?) niet. Ik heb op de site van skepsis gekeken, maar daar is iig niks te vinden mbt 'bewijs voor homeopathie'. Wel staat er onder andere een verslag van de meta studie naar homeopathie. Er staat ook een leuk stuk over 'Dokter' Vogel.
Ik zou zeggen dat je wel vaker die droom hebt, en de keren dat je dat droomt en je ex niet in town is, vergeet. Die dromen zijn namelijk niet interessant.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:40 schreef Summers het volgende:
[..]
nou een voorbeeldje : ik heb een ex die in het buitenland woont , we hebben weinig contact maar als hij naar mijn stad reist droom ik erover of het moment dat hij in mijn stad arriveerd voel ik dat hij er is .. en nee ik droom niet dat hij hierheen reist als hij niet komt, uitsluitend als hij wel komt . en nee , ik heb nog nooit gevoeld dat hij hier is als hij ook daadwerkelijk niet hier is .en tja , van het ene op het andere moment voel ik inene dat hij er is , en ja hoor hij zoekt contact . dat is al een paar jaar zo . als we geen contact tussendoor hebben kon en kan ik ook niet weten op de gangbare manier dat hij hierheen komt of er al is ..
Op die Skepsislink wordt een verklaring gegeven hoe het kan dat onderzoeken positief zijn terwijl er in werkelijkheid geen effect is. Zeker geen wetenschappelijk bewijs voor homeopathie.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:41 schreef wia het volgende:
[..]
Site is tijdelijk uit de lucht door werkzaamheden bij Speedlinq. Als dat lang zo blijft, zal ik je de informatie op een andere manier doorgeven. Mijn site gaat over Homeopathie en Wetenschap. Een van de links is: www.skepsis.nl/moeras.html Veel meer links en verwijzingen naar onderzoeken op mijn site. Kom er nog wel op terug.
Zo kan je dus ook een onderzoek in elkaar flansen die zegt dat er geen effect is terwijl het er eigenlijk wel is lijkt me.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:47 schreef Rasing het volgende:
[..]
Op die Skepsislink wordt een verklaring gegeven hoe het kan dat onderzoeken positief zijn terwijl er in werkelijkheid geen effect is. Zeker geen wetenschappelijk bewijs voor homeopathie.
Googelen met homeopathie wetenschap dan vind je de site op nr. 2 Klik onderaan op in cache en je vindt de site in Google cache.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:41 schreef wia het volgende:
[..]
Site is tijdelijk uit de lucht door werkzaamheden bij Speedlinq. Als dat lang zo blijft, zal ik je de informatie op een andere manier doorgeven. Mijn site gaat over Homeopathie en Wetenschap. Een van de links is: www.skepsis.nl/moeras.html Veel meer links en verwijzingen naar onderzoeken op mijn site. Kom er nog wel op terug.
nou ik ben me eerst bewust van de droom , die weet ik nog voor hij komt dus als hij niet komt dan zou ik dat toch ook merken en denken he , het is niet zo . het is reuze interessant om info te krijgen die je niet kan weten . en die dromen zijn altijd 2 dagen van tevoren ( moment van vertrek ) en dat hoor ik achteraf dus zo snel vergeet ik het niet aangezien ik geen last heb van dementie .quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat je wel vaker die droom hebt, en de keren dat je dat droomt en je ex niet in town is, vergeet. Die dromen zijn namelijk niet interessant.
Maar ja, wie ben ik. Ik heb het niet ervaren.
Ja, hè, zure skepticus!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Zo kan je dus ook een onderzoek in elkaar flansen die zegt dat er geen effect is terwijl het er eigenlijk wel is lijkt me.
Waarom moet het altijd gelijk ee wondermiddel zijn dat alle wereldproblemen moet kunnen oplossen anders is het nep?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:18 schreef The_End het volgende:
Overgens mag je je ook eens gaan afvragen waarom bepaalde ziektes zoals kanker en aids niet genezen kunnen worden door middel van paranormale activiteiten. Zou het komen, omdat dit ziektes zijn die niet vanzelf over kunnen gaan?
Luister, je haalt wat zaken door elkaar, paranormaliteit is niet echt een genezend iets, het kan wel hier en daar, maar dat is niet de hoofdmoot ervan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:13 schreef The_End het volgende:
[..]
Levensverwachting wordt bepaald door hygiene en door het niveau van de gezondheidszorg. NIET DOOR DE HOEVEELHEID KENNIS VAN PARANORMALE ZAKEN. WAAROM NIET??? <-- Dat is het hele punt. Als je zo goed kan genezen met paranormale zaken, waarom gebeurd dat dan niet???
Ze gebruiken een hoop stemmingsmakerij en heel veel aanname's om dat erdoor te krijgen en presenteren het als waarheid.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:47 schreef Rasing het volgende:
[..]
Op die Skepsislink wordt een verklaring gegeven hoe het kan dat onderzoeken positief zijn terwijl er in werkelijkheid geen effect is. Zeker geen wetenschappelijk bewijs voor homeopathie.
Het kan ook niet zo zijn. Homeopathie is zo bizar, dat het niet waar kán zijn. Het lijkt zo te zijn, en er wordt wetenschapstechnisch verklaard hoe dat kan, terwijl er geen werking is. Je hoeft het niet te geloven, maar het kan zo wel gebeuren. Het is in ieder geval aannemelijker dan dat een 100-200 oplossing van eendenlever in water een genezende werking zou hebben.quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze gebruiken een hoop stemmingsmakerij en heel veel aanname's om dat erdoor te krijgen en presenteren het als waarheid.
Er is geen enkel bewijs of wat dan ook, maar ze gaan ervanuit dat het niet zo kan zijn en noemen daarom dingen die mis kunnen gaan, geen enkele bewijsbare ondergrond en dat is da wel betrouwbaar voor de mensen die zo hard brullen over hard bewijs?
Die 8000 mensen zijn niet vergeleken met een controlegroep.quote:Dit is betrouwbaarder dan een onderzoek van een ziekenhuis met meer dan 8000 mensen?
Ik haal geen dingen door elkaar. Ik schreef al dat ik met paranormale zaken al het alternatieve bedoel.quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:32 schreef erodome het volgende:
Luister, je haalt wat zaken door elkaar, paranormaliteit is niet echt een genezend iets, het kan wel hier en daar, maar dat is niet de hoofdmoot ervan.
Alternatief is vaak niet paranormaal en alternatief kan wel degelijk genezen, doet dat ook, zoals al vele keren aangehaalt een onderzoek van 1 enkel ziekenhuis met een ruime 8000 patienten(zullen er inmiddels wel meer zijn) die allemaal minder pijnmedicatie nodig hadden en sneller genazen dan mensen zonder behandeling.
Als je nog steeds niet begrijpt waarom een dubbelblind onderzoek nodig is, dan wordt deze discussie heel moeilijk. Daarnaast; waarom wordt er geen dubbelblind onderzoek gedaan? Waar zijn ze bang voor?quote:Ik weet het, het is geen officieel dubbelblind onderzoek, het enige dat telt in de ogen van sommige skeptische mensen, maar het is een berg ervaring van heb ik jou daar, dat door mensen die echt weten waar ze over praten, die ziekteverlopen beter kunnen beoordelen dan jij en ik dat kunnen...
Volgens mij claimt reiki van alles te kunnen genezen en pijn te verzachten. (Alleen kanker natuurlijk niet, want dat gaat niet vanzelf over)quote:Het is geen wondermiddel dat voor echt alles geschikt is, net als bij regulier is niet alles te genezen, gaat het niet altijd goed.
Het is niet eerlijke het langs die lat te leggen, bekijk het eerlijk en open.
Een asperientje is niet nep omdat het geen grote dingen geneest, de anticonseptiepil is niet nep omdat je het niet kan gebruiken tegen kanker, zo zijn vele alternatieve en paranormale zaken niet nep omdat ze niet alles kunnen oplossen.
Ken ook maar bar weinig alternatieve zaken die zeggen dat wel te kunnen oplossen.
Leuk verhaaltje hoor; klinkt echt als een quote van www.heksenvakbond.nl Vormen van hygiene regels komen in verschillende godsdiensten voor. De huidige vorm van hygiene hebben we te danken aan de wetenschap of maak jij je badkamer en kleren schoon met plantjes?quote:Oh, en het gebruik van hygiene stamt direct uit mysterieuse zaken, de vroegere heksen die toen al wisten hoe belangerijk de boel goed schoonhouden was, die ee enorme kennis van fytologie hadden en planten gebruikte voor oa ontsmetting en andere zaken.
De kerk kwam en probeerde dat uit te roeien, geneeskunde was er slecht aan toe toen, de heksen die opgepakt zijn wegens genezing zijn ook voor medische raden moeten komen, waarbij de medische raad een heel aantal keer moest toegeven dat die heksen meer wisten dan zij wisten.
De pest en alles heeft gewaard, maar niet dankzij het alternatieve en paranormale, maar vooral dankzij het uitschakelen van die 2, waardoor kennis over dat soort zaken verloren ging.
Dat is dus wat anders dan dat je plantjes uit je tuin haalt en daarmee je badkamer gaat schrobben.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:00 schreef Summers het volgende:
Nou kijk jij eens bij schoonmaakmiddelen of shampoo's zepen enz dat er ook plantjes in verwerkt zijn hoor , zo heb ik thuis een fles bleek met eucalyptus erin en ga maar kijken hoeveel plantjes er zijn verwerkt in wat jij in je schoonmaakkast of badkamer hebt staan .
De eucaluptus zit er denk ik alleen voor de geur in...quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:00 schreef Summers het volgende:
Nou kijk jij eens bij schoonmaakmiddelen of shampoo's zepen enz dat er ook plantjes in verwerkt zijn hoor , zo heb ik thuis een fles bleek met eucalyptus erin en ga maar kijken hoeveel plantjes er zijn verwerkt in wat jij in je schoonmaakkast of badkamer hebt staan .
De controlegroep zijn alle andere patienten die geen behandelingen voor en na operatie's krijgen, die worden OOK gedocumenteert, daar wordt OOK naar pijnstilling en genezingsproces, stresslevels en alles gekeken.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:00 schreef Rasing het volgende:
Die 8000 mensen zijn niet vergeleken met een controlegroep.
Waarmee je de zaken nogal door elkaar haalt, het is niet hetzelfde....quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:38 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik haal geen dingen door elkaar. Ik schreef al dat ik met paranormale zaken al het alternatieve bedoel.
Stomme veronderstelling dat men maar bang zou zijn...quote:Als je nog steeds niet begrijpt waarom een dubbelblind onderzoek nodig is, dan wordt deze discussie heel moeilijk. Daarnaast; waarom wordt er geen dubbelblind onderzoek gedaan? Waar zijn ze bang voor?
Reiki kan ook veel betekenen idd, het werkt met het zelfgenezend vermogen van het lichaam.quote:Volgens mij claimt reiki van alles te kunnen genezen en pijn te verzachten. (Alleen kanker natuurlijk niet, want dat gaat niet vanzelf over)
Je denkt dat iemand die veel met planten en kruiden werkt een plantje uit de tuin trekt en daarmee gaat moppen??quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:06 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat is dus wat anders dan dat je plantjes uit je tuin haalt en daarmee je badkamer gaat schrobben.
Dat hebben ze dan ook werkelijk waar, alleen moet je de werking niet overdrijven.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:10 schreef The_End het volgende:
[..]
De eucaluptus zit er denk ik alleen voor de geur in...Ik ben iig blij voor de marketing mensen dat er mensen zoals jij zijn die denken dat 'de plantjes' in de shampoo's ook echt een nuttige bijdrage leveren...
Wie heeft dat toch ooit gezegd? Ik en velen met mij zeggen alleen dat we liever een aspirientje slikken dan dat we op berkenbast kauwen. De acetylsalicylzuur krijgen je op allebei de manieren binnen, maar liever precies 80 mg dan dat je maar een beetje wegkauwt op zo'n stuk bast. Om van de wormpjes en de vogelpoep op die bast nog maar te zwijgen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:48 schreef erodome het volgende:
Hoe kom je erbij dat planten geen werking zouden hebben eigenlijk?
Ook al haal je echt heksenwerk aan dan nog wordt er niet gekauwd op een stuk bast....quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:31 schreef Rasing het volgende:
[..]
Wie heeft dat toch ooit gezegd? Ik en velen met mij zeggen alleen dat we liever een aspirientje slikken dan dat we op berkenbast kauwen. De acetylsalicylzuur krijgen je op allebei de manieren binnen, maar liever precies 80 mg dan dat je maar een beetje wegkauwt op zo'n stuk bast. Om van de wormpjes en de vogelpoep op die bast nog maar te zwijgen.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:45 schreef Rasing het volgende:
[..]
En een perfect onderzoek in de Lancet, met drie hoogleraren van Harvard als auteurs, waarin dubbelblind, goed gerandomiseerd, met 100.000 patiënten ondubbelzinnig wordt aangetoond dat een 100-200 verdunning van wat dan ook significant (p<<0,001) beter werkt dan placebo?
Dan nog kan ik homeopathie niet aannemen als waar. Het is zo fundamenteel in tegenspraak met alles wat we weten van scheikunde, natuurkunde en biologie, dat vrijwel niets mij zal kunnen overtuigen.
dan heb ik een teleurstelling voor je , als ik bij een drogist ga kijken bij wat dan ook , kom ik alleen maar troep tegen , het staat allemaal er gewoon opgeschreven dus aan mij verdienen die marketing mensen niet , ik heb liever iets met geen troep erin .ook al zit er een plantje in voor het porempie maar dat neemt niet weg dat dat plantje erin is gedaan om zijn bepaalde werking ( los van dat het waarschijnlijk toch niet meer werkt na die chemische bende erin )quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:10 schreef The_End het volgende:
[..]
De eucaluptus zit er denk ik alleen voor de geur in...Ik ben iig blij voor de marketing mensen dat er mensen zoals jij zijn die denken dat 'de plantjes' in de shampoo's ook echt een nuttige bijdrage leveren...
sorry ik heb liever berkenbast ( puur natuur ) plantjes hebben een doel en een specifieke werkig voor iets , sommige medicijnen kan je wel 5 andere ziektes van krijgen en 10 soorten bijwerkingen dan waar je het voor slikt dus zo geweldig is het niet , niet in de laatste plaats omdat daar ook geld aan verdiend moet worden .quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:31 schreef Rasing het volgende:
[..]
Wie heeft dat toch ooit gezegd? Ik en velen met mij zeggen alleen dat we liever een aspirientje slikken dan dat we op berkenbast kauwen. De acetylsalicylzuur krijgen je op allebei de manieren binnen, maar liever precies 80 mg dan dat je maar een beetje wegkauwt op zo'n stuk bast. Om van de wormpjes en de vogelpoep op die bast nog maar te zwijgen.
Jij vind dat onzin ja.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:07 schreef The_End het volgende:
Dit is weer dikke onzin Darkwolf. Ik heb al meerdere malen aagegeven dat ik graag bewijs wil zien. Echter komen jullie met geen enkel bewijs. NIKS, nada, noppes. Quotjes van vage sites, uitspraken van willekeurige personen, enz. Overgens moet je ook bij je zelf zijn; Jij hebt een sterk verhaal op lopen hangen en 'wil' nu opeens het er niet meer over hebben. Dat maakt jou ontzettend ongeloofwaardig.
Ik haal ze niet door elkaar!!! Ik gooi ze voor het gemak van de discussie even op een hoop, zodat ik niet elke keer hoef te schrijven: "paranormale geneeswijzen als reiki en alternatieve behandelingen zoals bijvoorbeeld homeopathie." (Waarvan homeopathie eigenlijk ook een paranormale geneeswijze is, want het heeft iig niks met wetenschap te maken.)quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:43 schreef erodome het volgende:
Waarmee je de zaken nogal door elkaar haalt, het is niet hetzelfde....
Weer een voorbeeld van heel slecht lezen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan ook werkelijk waar, alleen moet je de werking niet overdrijven.
Ik kan voor jou een mengsel maken waarmee je je haar kan wassen, gebruik ik in het geheel geen chemische shit of wat dan ook, alleen water en ik bewerk planten, je haar zal er erg goed uitzien, dat kan ik beloven.
Hoe kom je erbij dat planten geen werking zouden hebben eigenlijk?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 03:35 schreef Summers het volgende:
sorry ik heb liever berkenbast ( puur natuur ) plantjes hebben een doel en een specifieke werkig voor iets , sommige medicijnen kan je wel 5 andere ziektes van krijgen en 10 soorten bijwerkingen dan waar je het voor slikt dus zo geweldig is het niet , niet in de laatste plaats omdat daar ook geld aan verdiend moet worden .
Beetje jammer, deze reactie. Je zit toevallig in de Skeptic's Corner waar het wél is toegestaan om bewijs te vragen. Dat jij dan met een sterk verhaal komt waar je geen bewijs voor levert anders dan dat het jouw pa betreft en het daarom DUS waar is moet je zelf weten, maar je begint nou te miepen dat je niet op je woord geloofd wordt, en daar ga je de mist in.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:36 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Jij vind dat onzin ja.
Maar met dat ik het verhaal neer had gezet was de geloofwaardigheid al op een dieptepunt en zou er heeeel wat bewijs moeten komen eer jij misschien een beetje overtuigd zal zijn.
Er is ondertussen genoeg door andere mensen over onderwerpen gelinkt en gedaan en dat word allemaal afgedaan als onvoldoende en onacceptabel.
Geen grijntje openheid of echte eerlijke interesse.
Het is (standaard) eerder onmogelijk dan mogelijk. Dat is de motie hier (bij velen).
Ik ben ongeloofwaardig omdat ik een "sterk" verhaal heb zitten ophangen en dit vervolgens niet wil bewijzen?
Kan ik het helpen dat zure skeptischi hier er zo'n moeite mee hebben.
Als ik al zie hoe over de rest gepraat word omtrent alternatieve geneeswijzen hier dan snap ik dat ook zeer goed.
Jij hebt enkel de keuze: het geloven of het niet geloven. That's it.
Want jij en ik weten beiden dondersgoed dat IK de waarheid in handen heb en jij met lege handen staat.
In dit geval is er voor jou geen bewijs dus geloof je het niet en is het voor JOU niet waar.
De Westerse wetenschap loopt gewoon achter op de keihard bewezen en effectieve "alternatieve" Oosterse wetenschap die al duizenden en duizenden jaren oud is als het gaat om kennis en kunde van het lichaam en alle kwalen daar om heen.
Maar mensen als mijn vader zijn hard bezig dit zwart/wit volk eens flink wakker te schudden.
En dat lukt. En hoe!
Als dat voor jou (wederom) een vage referentie is naar een vaag persoon, dan doe je het daar mee.
Net als mijn kunde (en mijn hele forum) betreft het telepathisch communiceren met dieren: Ik heb niks te bewijzen in het leven. Enkel te delen en te vertellen. Do with it as you please!![]()
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:27 schreef Summers het volgende:
[..]
bedankt voor het complimentmisschien eens bijsluiters lezen
Ik overdrijf natuurlijk, ik snap ook wel dat je geen vogelpoep tussen je tanden hoeft weg te peuteren. Waar het mij om gaat is dat je met zo'n wilgenbast ook wel acetylsalicylzuur binnenkrijgt, maar je hebt geen enkel idee hoeveel milligram. 80 mg is wat je per dag nodig hebt om herseninfarcten en wat dies meer zij optimaal te voorkomen. Meer dan 80 en je krijgt last van je maag, minder dan 80 en de beschermende werking wordt minder.quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:41 schreef erodome het volgende:
Ook al haal je echt heksenwerk aan dan nog wordt er niet gekauwd op een stuk bast....
De bast wordt bewerkt waardoor je het heel erg goed kan doseren, geen last hebt van houtsnippers in je mond, geen vogelpoep of wat dan ook.
Daar zit ik niet om te miepen, dat is wat jij er nu van maakt aan de hand van wat jij in mijn posts leest.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:09 schreef CoolGuy het volgende:
Beetje jammer, deze reactie. Je zit toevallig in de Skeptic's Corner waar het wél is toegestaan om bewijs te vragen. Dat jij dan met een sterk verhaal komt waar je geen bewijs voor levert anders dan dat het jouw pa betreft en het daarom DUS waar is moet je zelf weten, maar je begint nou te miepen dat je niet op je woord geloofd wordt, en daar ga je de mist in.
Dit bedoel ik dus met zwart/wit.quote:Grappig trouwens dat 'mensen als je vader' bezig zijn de zwart/wit mensen wakker te schudden. Ik heb er niets van gemerkt. Ik zie geen hele volksbeweging, dus of ze schudden niet hard genoeg, of het valt wel mee met 'hoe goed dat lukt'.
Nou gefeliciteerd!quote:Ik krijg daar een beetje die vibe bij die ik ook kreeg met dat wondermiddel 'Noni' van een paar jaar terug. Is ook iets op tv van geweest, dat het overal tegen zou helpen, terwijl het in werkelijkheid bullshit was. Net zoals 'ingestraald' water van Jomanda.
Simpele vraag?quote:Ik vind het wel een rare opmerking van je dat je niets te bewijzen hebt. Je reageert op een topic waarin je om bewijs gevraagd kan worden. Daar reageer je eerst vol bravoure op, maar op het moment dat je in een hoek gedreven wordt door de simpele vraag om nou eens met echt bewijs te komen, dan trek je je ineens terug en hoef je zogenaamd niets te bewijzen.
Wederom iets dat volledig vanuit jou beredenering en perspectief komt zetten.quote:Oh, en dat stukje over dat jullie beiden weten dat jij de waarheid in handen hebt...?Please zeg, jij hebt niet meer dan een verhaal dat jij als waarheid ziet in handen. Verder niets. Dus misschien is het handig om niet zo hoog van de toren te blazen als je maar bitter weinig (lees: niets) hebt om die sterke verhalen te onderbouwen.
Wederom iets dat volledig vanuit jou beredenering en perspectief komt zetten.quote:Als jij toch niets te bewijzen hebt, waarom kom je dan nog in dit topic terug om te proberen te 'winnen' ?
Die onderzoeken hebben wel degelijk plaatsgevonden, wetenschapland is niet voor niets in discussie hierover.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:53 schreef The_End het volgende:
[..]
Weer een voorbeeld van heel slecht lezen.
En voor de rest van je posts. Je blijft met onderzoeken gooien die nooit hebben plaatsgevonden. Alle onderzoeken die positief staan ten op zichte van bijvoorbeeld homeopathie zijn natuurlijk goed uitgevoerd (vooral de kleine onderzoekjes!!!) en onderzoeken met negatieve resultaten zijn natuurlijk niet goed uitgevoerd enz enz. Het geeft wel een beetje aan dat jij besloten hebt dat het werkt en alleen daarvoor 'bewijzen' accepteer/verzint.
Je onderschat de kennis van natuurartsen en wat de vroegere heksen waren, die kunnen echt heel erg goed doseren, daar gaat ook een studie van vele jaren aan vooraf, in veel gevallen zelfs met een combi van medische scholing op regulier gebied.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:23 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik overdrijf natuurlijk, ik snap ook wel dat je geen vogelpoep tussen je tanden hoeft weg te peuteren. Waar het mij om gaat is dat je met zo'n wilgenbast ook wel acetylsalicylzuur binnenkrijgt, maar je hebt geen enkel idee hoeveel milligram. 80 mg is wat je per dag nodig hebt om herseninfarcten en wat dies meer zij optimaal te voorkomen. Meer dan 80 en je krijgt last van je maag, minder dan 80 en de beschermende werking wordt minder.
Met een aftreksel van wilgenbast, hoe uitgebreid je dat ook doet, weet je nooit hoe veel werkzame stof erin zit. Misschien heb je net een stuk bast waar heel veel aspirine in zat, of juist bijna niks. Dat weet je niet. Daarom geef ik de voorkeur aan synthetische aspirine:
[ afbeelding ]
Dat ziet er vreselijk giftig en eng uit, maar er komt heus precies dezelfde aspirine uit. En er zitten gegarandeerd geen andere wilgenbastingrediënten doorheen, en je hebt er precies 80 mg van. Dat alles doordat de indianen 500 jaar geleden op wilgenbast kauwden, dat wel. Maar 'de wetenschap' is inmiddels zo veel verder, waarom toch nog steeds kruiden en thee in plaats van fatsoenlijke, controleerbare pilletjes?
Fytotherapie bestaat nog door een vreemde hang naar 'vroeger' en 'de wildernis'. Vroeger had je niks anders dan kruidenthee en wilgenbast, maar tegenwoordig weten we waarom die kruidenthee werkt, en kunnen we de werkzame stof in precieze doseringen in pilletjes stoppen, zonder mogelijkheid van contaminatie met andere stoffen. Waarom dan nog steeds die thee?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:55 schreef erodome het volgende:
Maar de kracht van natuurgeneeskunde en regulier is al gemengd, daar wordt al veel gebruik gemaakt van elkaar, fytotherapie is een hele serieuse tak en ik wil echt niet dat daar laagdunkend over gedaan wordt.
Prima, TLC (Tender Love and Care) is goed, en zal mensen zeker helpen sneller te herstellen. Maar kom dan niet aan met energiestromen en meridianen en al die andere onbewijsbare onzin. Dát is niet de reden dat je geneest, dat is het placebo-effect. En dat wordt gewoon erkend en bestudeerd.quote:Datzelfde zou ik graag zien bij andere zaken, bv reiki, stel, we gaan uit van het nuchtere en aardse idee dat de effecten veroorzaakt worden door menselijke aanraking en aandacht, het positieve daarin dat het lichaam stimuleert om net dat beetje extra te doen.
Als er iets zinvols is aan een behandeling (zoals die er bij fytotherapie wel is) dan is het goed om daarop verder te gaan. Het heeft geen zin om verder te gaan op absurditeiten als reiki en homeopathie.quote:Ik zie dus graag meer van hetzelfde als bij fytotherapie al gebeurt is, een verder gaan op ipv af te stoten en heel erg anti te zijn.
Er is een verschil tussen een echt onderzoek en een 'onderzoek' gedaan om te bewijzen dat het werkt. Dat laatste zie je vooral vaak terug in de homeopatie; het werkt vooral goed als je geen controle groep hebt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:42 schreef erodome het volgende:
Die onderzoeken hebben wel degelijk plaatsgevonden, wetenschapland is niet voor niets in discussie hierover.
Klein onderzoek = nutteloos.quote:Dat van onderzoekjes als slecht of goed zien ios meer iets voor mensen als jij, die als er dan een positief onderzoek is zeggen dat dat verkeerd is gedaan.
Ik gooi niet alle middelen op 1 hoop, zo van middel A werkt niet dus b t/m z ook niet, ik bekijk ze stuk voor stuk, komt een bepaald middel er wel goed uit dan zeg ik doe meer onderzoek.
De kleine onderzoeken worden niet meegenomen in meta analyse's e.d., die worden gewoon aan de kant geschoven.
Ik zeg niet dat alles nep is. Ik zeg dat jij kiest welke onderzoeken je wilt geloven. Jij denkt dat een 'onderzoek' met in totaal 7 testpersonen een echt onderzoek is, want dat is waar we het over hebben he. 7 hele personen. De resultaten van zo'n 'onderzoek' kan je direct de prullenbak in donderen.quote:Nu ben ik ook wel voor grootschalige onderzoeken hoor, daar komt gewoon een beter beeld uit uiteindelijk, maar zeg niet dat ze er niet zijn, dan ben je gewoon erg dom bezig!
Ik verzin geen bewijzen, ze zijn er echt, de ene meta analyse komt positief uit en de andere negatief, dat kan niet als er geen enkel onderzoek een positieve uitslag heeft, dan zou er geen enkele discussie over aan de gang zijn.
Jij bent degene die zegt alles is nep en dus schuif ik alles wat riekt naar positieve uitslagen aan de kant.
Jij bent degene die geen nuance wil zien en niet bereid is wat dan ook echt te onderzoeken.
Wat reiki betrefd is al het vooronderzoek meer dan veelbelovend, dus waar heb je het over zeg????quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:14 schreef Rasing het volgende:
[..]
Fytotherapie bestaat nog door een vreemde hang naar 'vroeger' en 'de wildernis'. Vroeger had je niks anders dan kruidenthee en wilgenbast, maar tegenwoordig weten we waarom die kruidenthee werkt, en kunnen we de werkzame stof in precieze doseringen in pilletjes stoppen, zonder mogelijkheid van contaminatie met andere stoffen. Waarom dan nog steeds die thee?
[..]
Prima, TLC (Tender Love and Care) is goed, en zal mensen zeker helpen sneller te herstellen. Maar kom dan niet aan met energiestromen en meridianen en al die andere onbewijsbare onzin. Dát is niet de reden dat je geneest, dat is het placebo-effect. En dat wordt gewoon erkend en bestudeerd.
[..]
Als er iets zinvols is aan een behandeling (zoals die er bij fytotherapie wel is) dan is het goed om daarop verder te gaan. Het heeft geen zin om verder te gaan op absurditeiten als reiki en homeopathie.
Toch kan reiki een bot sneller laten helen dan reguliere geneeskunde dat kan, kan reiki pijn stillen zonder wat voor toevoeging dan ook, kan het de effecten van chemo kuur aanzienelijk verminderen, kan het stress verminderen op een manier die regulier niet kan en nog vele andere zaken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:28 schreef The_End het volgende:
Tot nu toe is de wetenschappelijke geneeskunde de enige die in staat is om ziektes te genezen die niet vanzelf over (kunnen) gaan. Dat is eigenlijk al bewijs genoeg.
Gelul.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:36 schreef erodome het volgende:
Toch kan reiki een bot sneller laten helen dan reguliere geneeskunde dat kan, kan reiki pijn stillen zonder wat voor toevoeging dan ook, kan het de effecten van chemo kuur aanzienelijk verminderen, kan het stress verminderen op een manier die regulier niet kan en nog vele andere zaken.
Nogmaals: nietzeggende quotjes zijn geen bewijs en al helemaal niet waardevol.quote:Dat is ook bewijs genoeg en verdomde waardevol.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal .quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:31 schreef Summers het volgende:
bedankt voor het compliment misschien eens bijsluiters lezen
Dat is nogal een bold statement.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:28 schreef The_End het volgende:
Tot nu toe is de wetenschappelijke geneeskunde de enige die in staat is om ziektes te genezen die niet vanzelf over (kunnen) gaan. Dat is eigenlijk al bewijs genoeg.
Natuurlijk denk jij datquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:45 schreef The_End het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het niet helemaal .![]()
Ik zei wetenschappelijke geneeskunde. Daarvoor maakt het geen reet uit of het in het oosten, westen, noorden of zuiden is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:46 schreef Darkwolf het volgende:
Dat is nogal een bold statement.
Verklaar je nader of onderbouw deze eens wat duidelijker?
Doel je puur op de Westerse geneeskunde en dat dus alles buiten het Westen (Oosterse geneeskunde) geen wetenschappelijke geneeskunde is?
Dan is het goed!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:16 schreef The_End het volgende:
Ik zei wetenschappelijke geneeskunde. Daarvoor maakt het geen reet uit of het in het oosten, westen, noorden of zuiden is.
Volgens mij zei ze vorige week of zoiets dat ze nog druk aan het oefenen was en dat ze hoopte op het einde van het jaarquote:Op woensdag 24 oktober 2007 03:01 schreef L.Denninger het volgende:
Zeg Erodome, ben je al bijna klaar voor onze 'remote viewing' test ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |