Uit hetzelfde stukje, getest :quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:59 schreef Summers het volgende:
Remote viewen : testen
http://www.daanspeak.com/RV/RVLang.html
quote:‘Wayne Carr klinkt oprecht, is een echte wetenschapper en denkt dat het hem gaat lukken. Maar hij is al 2½ jaar bezig, stopt soms en gaat weer verder, verandert de regels soms. Wij doen al het mogelijke om het hem naar de zin te maken, maar nog steeds geen resultaat. Zijn voorbereidende tests waren teleurstellend. Ze kwamen niet uit boven het statistisch gemiddelde, dus jij en ik hadden dat ook voor elkaar kunnen krijgen.’
Elke opzet die redelijk is zal imo geaccepteerd worden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, weet jij er ééntje waar er zo'n redelijke opzet werd geaccepteerd?. Voor beide is geen bewijs te leveren denk ik.
Het voorstel van JREF:quote:1. There will be no direct physical contact with all parties involved in any demonstration. At anytime, I may request one exception only and that would be for me to place my flat hand on top on your (the participant) flat hand. Both hands will be facing downward.
2. All demonstrations are performed mentally/psychically only.
3. There will be no physical effects involved in any demonstration. E.g., no flashing lights, or no threats of physical or emotional harm.
4. The place of demonstration (room) will be in complete silence.
5. All demonstrations will be performed in a peaceful and calm setting.
6. All demonstrations will be performed in 30 minutes or less, or the demonstration will be considered a failure. The success rate is 100%.
7. There are no specifics for the type of person the demonstration will be performed on (participant). Race, gender, color, height, weight, sexuality, type of clothing worn, certain person present, certain day, or a certain time of day the demonstration will be performed are not of any concern. The aforementioned list of things are not of any necessity for a successful demonstration.
8. I will never have a third party (human being) involved in any demonstration. God speaks to me through my mind. His Holy Spirit will perform any of these demonstrations.
9. Your organization will have the final say so in determining the success of any demonstration.
11. All demonstrations will be performed at a reasonable distance. Reasonable is determined by at least one foot apart from each other, if the demonstration is performed standing. Any other demonstration will be performed while sitting at table of your choice. The table could be of any size, color, shape, or condition.
12. Since all demonstrations are performed mentally only, there are no equipment or devices of any type used.
Dat lijkt me best redelijk aangezien het ingaat op het voorstel van de applicant.quote:Here is the protocol outline:
After your arrival and introductions at the JREF, you and Jeff Wagg will enter a room privately where you will have fifteen minutes to make him urinate through paranormal means.
Touching of hands will be permitted. Speaking, should it be deemed necessary, will be permitted.
The test will be recorded by another JREF staff member.
With your permission, there will also be a stationary webcam so interested parties can view the test live.
Both you and Jeff will remain standing for the length of the test.
Jeff will not be wearing any diapers or other absorbent materials besides regular pants and underwear.
At the end of fifteen minutes, if Jeff has not urinated, the test will be considered a failure.
De meeste (alle?) artikelen zijn ook gewoon online te vinden op hun site.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:26 schreef mvdlubbe het volgende:
Stichting Skepsis heeft een cd-rom te koop, met Skepters. Is misschien leuk voor skeptici. http://www.skepsis.nl/cd-rom.html
Wat een voorstel trouwensquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:49 schreef gorgg het volgende:
[..]
Elke opzet die redelijk is zal imo geaccepteerd worden.
Hier staan er een heleboel, waar soms redelijk uitvoerig wodt gediscussieerd over de werkwijze bij de test. Dit vooral bij eerdere aanvragen, toen het nog openstond voor iedereen en men als gevolg de vreemdste individuen over de vloer kreeg..
http://forums.randi.org/forumdisplay.php?f=8
Pak de eerste bijvoorbeeld.
http://forums.randi.org/showthread.php?t=89877
De mevrouw beweert iemand door middel van mind control via de kracht van God te kunnen laten urineren. Ze komt zelf met dit voorstel:
[..]
Het voorstel van JREF:
[..]
Dat lijkt me best redelijk aangezien het ingaat op het voorstel van de applicant.
Van degenen die ik gelezen heb, zie ik er geen die imo onredelijk zijn....
Je bent je ervan bewust dat iemand die geen arts is geen diagnose mag stellen, dat dat strafbaar is?quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:13 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Artsen kunnen vrij eenvoudig aantonen dat ze hun vak verstaan, die kunnen we rustig om bewijs vragen.
Afgezien daarvan moeten ze een lange studie doorlopen, en zullen ze hun examens met goed gevolg af moeten leggen.
Da's heel wat anders dan Tante Mien van op de hoek die opeens vindt dat ze mensen kan genezen door de ziekte weg te 'denken', waar geen enkele controle op is of bewijs voor is.
Levensgevaarlijk als dat soort mensen anderen gaan wijs maken dat ze kunnen zorgen voor genezing.
Dat mag wettelijk niet eens!!!!quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:05 schreef senesta het volgende:
Ik vind namelijk dat je hoe dan ook mensen niet mag aanraden reguliere geneeskunde te weigeren.
Als er geen alternatief was geweest was ze ook doodgegaan, ze wilde perse niet regulier behandeld worden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:20 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik geloof inderdaad dat ze er zelf voor heeft gekozen. Maar als er geen alternatieve geneeswijzen waren geweest, had ze niet kunnen kiezen (en had ze die keuze ook niet gemist!) en had ze nog geleefd.
Er zijn geen reguliere en alternatieve geneeswijzen, er zijn geneeswijzen die werken en die niet werken.
Ze had gewoon geopereert kunnen worden hoor, haar kansen om te overleven waren in het reguliere circuit het grootste en dat wist ze heel erg goed, is ook gezegd door een heel aantal alternatief genezers.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:21 schreef The_End het volgende:
[..]
Niks zelfbeschikking. Mensen zoals zij raken in 'paniek' en zijn doodsbang om dood te gaan. Die kan je alles wijsmaken, want ze grijpen alles aan.
Het ligt eraan waar je kijkt, er zijn onderzoeken die de dingen neersabelen ja, er zijn er ook die juist spreken voor homeopathie.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:07 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar! Dat is nou het hele probleem. Veel dingen die hier besproken worden, kunnen prima met de wetenschappelijke methode bewezen/ontkracht worden. Daar willen de TRUth gangers echter niks van horen. Homeopathie is al in tal van onderzoeken neergesabeld. Dat maakt hier geen ene reet uit; het is een complot van de geneesmiddelen industrie, alle wetenschappers ter wereld willen hun ongelijk niet toegeven, het onderzoek was gevoelloos, enz enz enz. Allemaal kutsmoesjes om toch maar te kunnen geloven in die onzin. (in dit geval homeopathie dus)
Maar dat is geen wetenschap, wetenschap dient niet bevooroordeelt te zijn...quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:17 schreef Rasing het volgende:
Dat is nu skepticisme. Niets voor waar aannemen, overal proberen gaten in te schieten. Als dat niet lukt, ben je wellicht iets op het spoor. Als dat wel lukt, kun je dat kleine deel van het geheel wat je onderzoekt, terzijde schuiven.
Ik ben bezig ermee, ben nog niet foutloos, is nog allemaal lastig, maar ik oefen goedquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:47 schreef senesta het volgende:
Oh wat leuk!
Ik wist helemaal niet dat erodome dat kon
Een gebruikelijke wetenschappelijke methode is kijken of er gaten geschoten kunnen worden in aannames.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar dat is geen wetenschap, wetenschap dient niet bevooroordeelt te zijn...
Hierop worden veel mensen die onderzoek doen naar alternatieve zaken gepakt, ze zouden niet objectief zijn en het onderzoek beinvloeden omdat ze pro alternatief zijn.
Waarom wordt dan iemand die zo afschuwelijk anti is, met zo'n haat tekeer gaat, want dat doet hij, hij schuimbekt en doet, trapt mensen totaal de grond in, dat is zijn doel, van daaruit gaat hij onderzoeken, wel serieus genomen???
Wees dan rechtlijnig, wees eerlijk en zeg randi is niet betrouwbaar, is vooringenomen, heeft de uitslag al bepaald voordat hij aan onderzoek begint.
Zie bv dat lepel buigen, een echt antwoord heeft randi niet, hij gaat uit van een truukje, hij schrijft een heel a-4tje vol met aanname's en stemmingsmakerij en dan staat er 1 zinnige zin tussen, de rest is allemaal aan elkaar geplakt van aanname's en stemmingsmakerij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |