quote:Op zondag 30 september 2007 11:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Help me even, welke werkelijkheid?
quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:22 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee hoor wij hebben gewoon een goede relatie dus ik zal daar gelukkig nooit achter komen.
Verbeeld je maar niks, ik maak me echt niet druk om jou hoor. Ik zit hier gewoon te lachen om hoe mensen als jij kunnen zijn en ben blij dat ik niet zo ben.quote:Op zondag 30 september 2007 11:30 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
haha wat een emotie allemaal, het valt niet mee voor jou om het hoofd koel te houden he?
is wederzijdsquote:Op zondag 30 september 2007 11:35 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Verbeeld je maar niks, ik maak me echt niet druk om jou hoor. Ik zit hier gewoon te lachen om hoe mensen als jij kunnen zijn en ben blij dat ik niet zo ben.
Uiteraard, want beseft een dom iemand dat hij dom is?quote:
Dat is dan toevallig wel een goede opmerking.quote:Op zondag 30 september 2007 11:38 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Uiteraard, want beseft een dom iemand dat hij dom is?
Tja, dat vind ik een onzinargument en daar zou je mij, als ik de ex was, echt niet mee overtuigen. Laten we de woning dan maar te koop zetten en allebei verlies lijden, maar ik ga echt niet betalen terwijl een ander lekker in mijn huis kan blijven zitten doordat ik zo vriendelijk meewerk en 2500 euro meekrijgt om kratjes pils van te kopen ook nog, want er zijn geen werkelijke kosten, alleen theorethische risico's.quote:Op zondag 30 september 2007 11:14 schreef ozzyat105 het volgende:Vaak zijn woningen te hoog getaxeerd .
De blijvende partij ook niet, hoor. Ik zou namelijk niet weten wat een makelaar ermee te maken heeft.quote:De vertrekkende partij heeft geen makelaarskosten (1,5% van de verkoopprijs)
Dat geldt toch voor de blijvende partij ook, het voordeel van de verkoop niet af te hoeven wachten?quote:Daarnaast kan de vertekkende partij na betaling van zijn of haar deel van de onderwaarde direct een nieuwe start maken zonder eerst de verkoop van de woning te hoeven afwachten (kan lang duren).
In dat geval zou de vertrekkende partij een som geld krijgen van de achterblijvende partij, oa om de nieuwe kk te compenseren.quote:Op zondag 30 september 2007 12:06 schreef ozzyat105 het volgende:
Maar stel nou dat er overwaarde is. Hoe is dan de redenering?
Nou ik hoop dat als ik deze situatie nog een keer moest meemaken ,mijn toekomstige ex dan op jouw manier redeneert.quote:Op zondag 30 september 2007 13:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
In dat geval zou de vertrekkende partij een som geld krijgen van de achterblijvende partij, oa om de nieuwe kk te compenseren.
Het is gewoon een grote kosten-baten-berekening van de ontstane situatie. De relatie gaat uit, en je zult allebei ergens moeten wonen. Om dit te bewerkstelligen zijn er allerlei onkosten en misschien een paar winstposten, die tel je bij elkaar op en deel je door 2. Wat neem je daarin onder andere mee:
- Overwaarde / onderwaarde
- Verhuiskosten
- K.K. nieuwe woning (of bemiddelingskosten indien huurwoning)
Het is natuurlijk heel makkelijk om alleen de posten te tellen die je geld opleveren. Maar dat is noch zakelijk noch eerlijk (zoals jij wilt doen voorkomen).
Wie zegt nou dat er iemand overtuigd dient te worden? Het is gewoon kiezen of delen, TS roept toch ook niet dat hij perse de woning wil houden!?quote:Op zondag 30 september 2007 12:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tja, dat vind ik een onzinargument en daar zou je mij, als ik de ex was, echt niet mee overtuigen. Laten we de woning dan maar te koop zetten en allebei verlies lijden,
[..]
Kijk daar komt dat egoistische centenneukgedrag van je weer naar boven. Helaas moet ik je teleurstellen, want als je ook de helft van de onderwaarde moet betalen levert het je per saldo helemaal niks op.quote:Op zondag 30 september 2007 13:44 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Nou ik hoop dat als ik deze situatie nog een keer moest meemaken ,mijn toekomstige ex dan op jouw manier redeneert.
Ik zou dan haar de woning laten houden, en zelf wat anders leuks uitzoeken .Dan worden mijn K.K. nieuwe woning nog (deels) vergoed ook!![]()
Dat zou jij zeker prima gevonden hebben jaquote:Op zondag 30 september 2007 13:49 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Wie zegt nou dat er iemand overtuigd dient te worden? Het is gewoon kiezen of delen, TS roept toch ook niet dat hij perse de woning wil houden!?
In mijn geval ging het ook zo als zij het niet zelf zo had gekozen dan hadden we de boel verkocht en de verliezen gedeeld, ook prima.
quote:Op zondag 30 september 2007 13:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Kijk daar komt dat egoistische centenneukgedrag van je weer naar boven. Helaas moet ik je teleurstellen, want als je ook de helft van de onderwaarde moet betalen levert het je per saldo helemaal niks op.
Dat snap ik ook wel, maar uitgaande van gelijke waarde van beide woningen en te verwaarloze waardestijging omdat in dit geval TS pas kort in zijn huis woonde, levert het per saldo dus niks op.quote:Op zondag 30 september 2007 13:55 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]ten eerste hangt dat af van de hoogte van de onderwaarde en de hoogte K.K. nieuwe woning.
Natuurlijk, als ik in het oude huis blijf wonen wel ja. Daar heb ik ook voordelen bij namelijk. Die nieuwe KK is niets anders dan een schadepost ontstaan uit de relatiebreuk, dus die zul je 50-50 moeten betalen. Zo zie ik het althans.quote:ten tweede in het geval van overwaarde of gelijke waarde krijg ik wel degelijk de helft van mijn K.K. nieuwe van jou!
jij bekijkt het veels te negatief en eenzijdig.quote:Op zondag 30 september 2007 13:54 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat zou jij zeker prima gevonden hebben jaeen schuld en geen dak meer boven je hoofd, ipv nog wel een huis en daar een som geld bij.
Dan was blijven zitten zonder die 'afkoopregeling' van je nog altijd beter geweest.
Ik snap niet dat je ex zich zo heeft laten oplichten.
Jawel, dat wil hij wel. Omdat verkopen schuld oplevert, je opnieuw kk moet gaan maken, je opnieuw een woning moet gaan schilderen, behangen, etc. TS wil dat zichzelf graag besparen.quote:Op zondag 30 september 2007 13:49 schreef ozzyat105 het volgende:
Wie zegt nou dat er iemand overtuigd dient te worden? Het is gewoon kiezen of delen, TS roept toch ook niet dat hij perse de woning wil houden!?
Ja zo zie jij het. Maar uit de posts in dit topic blijkt wel hoe naief je in het leven staat.quote:Op zondag 30 september 2007 13:58 schreef American_Nightmare het volgende:
Natuurlijk, als ik in het oude huis blijf wonen wel ja. Daar heb ik ook voordelen bij namelijk. Die nieuwe KK is niets anders dan een schadepost ontstaan uit de relatiebreuk, dus die zul je 50-50 moeten betalen. Zo zie ik het althans.
Waar vind jij deze informatie?quote:Op zondag 30 september 2007 14:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jawel, dat wil hij wel. Omdat verkopen schuld oplevert, je opnieuw kk moet gaan maken, je opnieuw een woning moet gaan schilderen, behangen, etc. TS wil dat zichzelf graag besparen.
TS geeft op pagina 1 van dit topic aan dat zijn motief geldbesparing is.quote:Op zondag 30 september 2007 14:08 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Waar vind jij deze informatie?
Of verzin je dat ter plekke?
Dat zie ik nergens letterlijk staan. Misschien is het jouw interpretatie van zijn verhaalquote:Op zondag 30 september 2007 14:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
TS geeft op pagina 1 van dit topic aan dat zijn motief geldbesparing is.
Omdat een jurist alleen kijkt naar wat volgens de wet je rechten en plichten zijn. Er is ook nog zoiets als normen en waarden (waar jij overigens geen last van lijkt te hebben).quote:Op zondag 30 september 2007 14:05 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Ja zo zie jij het. Maar uit de posts in dit topic blijkt wel hoe naief je in het leven staat.
Ga met dit verhaal maar eens naar een jurist , die lacht je echt vierkant uit
En een gefinancierde schuld is geen schuld meer? Mijn god wat ben jij dom.quote:Op zondag 30 september 2007 14:00 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
jij bekijkt het veels te negatief en eenzijdig.
Als beide partijen verkopen blijft er idd een restschuld achter bij onderwaarde. Dan zijn er vele mogelijkheden voor beide partijen
Een voorbeeld:
Dan koop je een leuk nieuw huis wat helemaal bij jou past in die nieuwe situatie waar je in bent gekomen (dat word in deze discussie vergeten)
En die schuld financieer je dan eventueel mee in de nieuwe hypotheek
ik ben niet de enige in dit topic die je naief vind, zie ook de posts van anderen in dit topicquote:Op zondag 30 september 2007 14:21 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En volkomen offtopic, maar ik mag volgens jou dan "naief in het leven staan" maar ik heb ondertussen wel een mooi groot huis, woon samen, en ik en mijn vriendin hebben allebei een erg goede baan met bovenmodaal inkomen. Ik kan er dan ook echt niet wakker van liggen dat een of andere mislukte alleenstaande hippie uit Rotterdam mij naief vindt
Nee, hoor, wellicht is het iets verpakt, maar let op de dikgedrukte woorden:quote:Op zondag 30 september 2007 14:20 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Dat zie ik nergens letterlijk staan. Misschien is het jouw interpretatie van zijn verhaal
bespaar mijzelf geld. Daar gaat het om. En da's natuurlijk ieders goed recht, dat zou ik ook doen. Maar ik zou het niet zo keren dat zij altijd moet betalen, of we het nou verkopen of niet, en ik niet omdat zij zo vriendelijk is mee te werken aan het overschrijven van de hypotheek. Dat vind ik absoluut onrechtvaardig.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:13 schreef _X-Factor_ het volgende:
[..]
Klopt, maar aan de andere kant bespaar niet alleen mijzelf, maar ook haar geld. Als het appartement verkocht zou worden zouden we beiden een vele hogere schuld hebben...naar schatting. Dus wat reeel is blijft lastig vind ik.
quote:Op zondag 30 september 2007 14:24 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
ik ben niet de enige in dit topic die je naief vind, zie ook de posts van anderen in dit topic
Voor de rest getuigd je persoonlijke aanval op mij, het feit dat je blijkbaar alles van mij denkt te weten van een ongelovelijke zwakheid.quote:Op zondag 30 september 2007 14:26 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]Ga je nu doen alsof je medestanders hebt in dit topic? Ik denk dat iedereen zich kapot zou schamen met zo'n egoistische instelling als die van jou. Bovendien, ik heb me er nog nooit aan gestoord wat fokkers van mij vinden.
Net zei je anders nog dat ik naief in het leven stondquote:Op zondag 30 september 2007 14:30 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Voor de rest getuigd je persoonlijke aanval op mij, het feit dat je blijkbaar alles van mij denkt te weten van een ongelovelijke zwakheid.
Waarschijnlijk kan je niet daarom ook niet op een normale manier discussieren.
Het tekort aan goede argumenten compenseer je met emotionele uitspattingen en moddergooien
Het zou kunnen. Ik kan niet voor TS spreken.quote:Op zondag 30 september 2007 14:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, hoor, wellicht is het iets verpakt, maar let op de dikgedrukte woorden:
[..]
bespaar mijzelf geld. Daar gaat het om. En da's natuurlijk ieders goed recht, dat zou ik ook doen. Maar ik zou het niet zo keren dat zij altijd moet betalen, of we het nou verkopen of niet, en ik niet omdat zij zo vriendelijk is mee te werken aan het overschrijven van de hypotheek. Dat vind ik absoluut onrechtvaardig.
Ja !? en!?quote:Op zondag 30 september 2007 14:33 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Net zei je anders nog dat ik naief in het leven stondMaar goed, antwoordt maar eens op mijn post hierboven dan.
quote:Op zondag 30 september 2007 14:39 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Ja !? en!?
We komen er langzamerhand achter dat naiviteit niet je enigste zwakte is
Ik heb niet echt de indruk dat de waardestijging tegenvalt, maar de kk zijn meegefinancierd en die haal je er zeer zelden binnen een jaar al uit. Als je kijkt naar de hypotheek van 195000 en de kk zo'n 10%, zal de woning een jaar geleden 177000 euro hebben gekost, nu dus 185000, dus da's een aardig mooie stijging.quote:Op zondag 30 september 2007 14:35 schreef ozzyat105 het volgende:
Natuurlijk kan het zo zijn dat het een geweldige woning is maar het feit dat de waardestijging tegenvalt geeft al aan dat dat waarschijnlijk niet het geval is.
de achterblijver neemt de gehele hypotheekschuld op zich. Inclusief helft onderwaardequote:Op zondag 30 september 2007 14:32 schreef American_Nightmare het volgende:
ozzyat105 en vriendin gaan uit elkaar. Wie gaat wat betalen:
ozzyyat105 betaalt:
- niets
dat is nou eenmaal de consequentie als je een schuld op 2 namen aangaat en daarna wilt ontbindenquote:vriendin betaalt:
[quote]- helft onderwaarde
Als je niets meeneemt heb je haast geen verhuiskostenquote:- verhuiskosten
Het is voor de vertrekker een persoonlijke keuze of hij/zij een nieuwe koopwoning wil met bijbehorende kostenquote:- nieuwe kosten koper
ja als dat al zo is (TS?),quote:Op zondag 30 september 2007 14:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb niet echt de indruk dat de waardestijging tegenvalt, maar de kk zijn meegefinancierd en die haal je er zeer zelden binnen een jaar al uit. Als je kijkt naar de hypotheek van 195000 en de kk zo'n 10%, zal de woning een jaar geleden 177000 euro hebben gekost, nu dus 185000, dus da's een aardig mooie stijging.
Ja en ook het eigendom van het onderpand.quote:Op zondag 30 september 2007 14:48 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
de achterblijver neemt de gehele hypotheekschuld op zich. Inclusief helft onderwaarde
Als je zo asociaal bent als jij wel ja.quote:dat is nou eenmaal de consequentie als je een schuld op 2 namen aangaat en daarna wilt ontbinden
[..]
Dus je hebt ook nog ongeveer de hele inboedel gehouden?quote:Als je niets meeneemt heb je haast geen verhuiskosten
[..]
Op eenzelfde manier kan ik zeggen dat het jouw persoonlijke keuze is dat je alleen in het oude huis wilt blijven wonen.quote:Het is voor de vertrekker een persoonlijke keuze of hij/zij een nieuwe koopwoning wil met bijbehorende kosten
Jazeker, dat heb ik ook voorgesteld, maar dat wilde ze nietquote:Op zondag 30 september 2007 14:58 schreef American_Nightmare het volgende:
Zou je het ook geaccepteerd hebben als je vriendin in het huis was blijven wonen en jij vervolgens de helft van de onderwaarde kon gaan betalen, plus nog eens een nieuwe woning?
ja!? wat dacht je dan?quote:Op zondag 30 september 2007 14:58 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja en ook het eigendom van het onderpand.![]()
![]()
![]()
![]()
er is niks asociaals aan het ontbinden van een hypotheekschuld op 2 namen en vervolgens de restschuld te verdelenquote:Als je zo asociaal bent als jij wel ja.
onzin, dat was het nietquote:Op eenzelfde manier kan ik zeggen dat het jouw persoonlijke keuze is dat je alleen in het oude huis wilt blijven wonen.
Gelul. Als je uit elkaar gaat dan kijk je niet alleen naar de bezittingen. Ook een rechter zal dit anders zien mocht je er een zaak van maken. Jij kijkt alleen naar je portemonnee en wat je vriendin doet als ze op straat staat zal jou verder worst wezen. Achja.. echte Nederlandse mentaliteit he. Maar het geeft wel aan waarom je nou vrijgezel bentquote:Op zondag 30 september 2007 15:16 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
ja!? wat dacht je dan?
[..]
er is niks asociaals aan het ontbinden van een hypotheekschuld op 2 namen en vervolgens de restschuld te verdelen
sterker nog dat is de enige juiste manier.
[..]
Je blijft maar gewoon je standpunten herhalen terwijl ik ze net met goede argumenten van tafel heb geveegd. Tsja dan zijn we uitgepraat.quote:Op zondag 30 september 2007 15:49 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Gelul. Als je uit elkaar gaat dan kijk je niet alleen naar de bezittingen. Ook een rechter zal dit anders zien mocht je er een zaak van maken. Jij kijkt alleen naar je portemonnee en wat je vriendin doet als ze op straat staat zal jou verder worst wezen. Achja.. echte Nederlandse mentaliteit he. Maar het geeft wel aan waarom je nou vrijgezel bent
Zoals gezegd heeft zij onkosten doordat zij moet verhuizen en daar zou jij eerlijkheidshalve ook aan mee hebben moeten betalen. Dat je dat niet gedaan hebt oke, maar ga niet verkondigen dat je zo zakelijk en eerlijk bent, als je in feite de boel gewoon belazerd hebt.
Precies. Een ex die vastbesloten is om jou het leven zuur te maken, en jou de overhead wil geven van moeten verkopen, moeten verhuizen en andere ellende, *zelfs* als dat hem of haar 't nodige geld kost, dat is veel redelijker.quote:Op zondag 30 september 2007 15:49 schreef American_Nightmare het volgende:
Gelul. Als je uit elkaar gaat dan kijk je niet alleen naar de bezittingen.
Ja inderdaad.. wat een ijzersterke argumenten heb jij man. Ik geef een heel overzicht met onkosten van een scheiding en jij komt aan met "het is haar eigen keuze waar ze gaat wonen". Ja inderdaad, ze kan ook in een kartonnen doos onder een brug gaan wonen.quote:Op zondag 30 september 2007 16:07 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Je blijft maar gewoon je standpunten herhalen terwijl ik ze net met goede argumenten van tafel heb geveegd. Tsja dan zijn we uitgepraat.
Gast loop ff onder een tram...quote:Of ik vrijgezel ben of niet doet er niet toe. Daar ga ik niet eens op in
Dat jij samenwoont met een of ander sletje intresseerd me ook geen bal. Waarom haal je dat er allemaal bij?
Zeg ik dat dat redelijker is? Ik zeg dat je naar alle onkosten kijkt en daar een nette verdeling in moet maken. En je neemt niet alle posten die gunstig voor jezelf zijn en kegelt je vriendin op straat.quote:Op zondag 30 september 2007 16:11 schreef gronk het volgende:
[..]
Precies. Een ex die vastbesloten is om jou het leven zuur te maken, en jou de overhead wil geven van moeten verkopen, moeten verhuizen en andere ellende, *zelfs* als dat hem of haar 't nodige geld kost, dat is veel redelijker.
Jij weet gewoon niet hoe het er aan toe kan gaat op het moment als jij en je (ex) vriendin uit mekaar gaan. Dat komt omdat je nog steeds op je roze wolk leeft.quote:Op zondag 30 september 2007 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Zeg ik dat dat redelijker is? Ik zeg dat je naar alle onkosten kijkt en daar een nette verdeling in moet maken. En je neemt niet alle posten die gunstig voor jezelf zijn en kegelt je vriendin op straat.
Ben je genaaid door een ex ofzo, dat je je zo gepikeerd voelt?
wat ben je toch een dramaqueen.quote:Op zondag 30 september 2007 16:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja inderdaad.. wat een ijzersterke argumenten heb jij man. Ik geef een heel overzicht met onkosten van een scheiding en jij komt aan met "het is haar eigen keuze waar ze gaat wonen". Ja inderdaad, ze kan ook in een kartonnen doos onder een brug gaan wonen.
Nee, ik weet waar mensen toe in staat zijn, en dat mensen een hele redelijke, nette oplossing, die zelfs nog enigszins in hun voordeel is niet accepteren vanwege een waanidee dat 'de ander de relatie heeft uitgemaakt en er nou maar voor zal moeten bloeden ook'.quote:Op zondag 30 september 2007 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:
Zeg ik dat dat redelijker is? Ik zeg dat je naar alle onkosten kijkt en daar een nette verdeling in moet maken. En je neemt niet alle posten die gunstig voor jezelf zijn en kegelt je vriendin op straat.
Ben je genaaid door een ex ofzo, dat je je zo gepikeerd voelt?
Helaas voor jou kennen we elkaar al meer dan 10 jaar en nee die kans is heel behoorlijk klein.quote:Op zondag 30 september 2007 16:24 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Jij weet gewoon niet hoe het er aan toe kan gaat op het moment als jij en je (ex) vriendin uit mekaar gaan. Dat komt omdat je nog steeds op je roze wolk leeft.
Maar realiseer je dit: de kans dat jij en je huidige vriendin uit elkaar gaan is behoorlijk groot!
De strijd die dan volgt over het huis en de bezittingen kan behoorlijk hoog oplopen en je lieve partner is ineens niet zo lief meer. Zo gaat het gewoon vaak
Deze reactie spreekt eigenlijk al boekdelen maar toch wil ik 'm graag aangrijpen om deze discussie te beeindigen. Veel plezier nog alleen in je veel te goedkope huisquote:Op zondag 30 september 2007 16:26 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
wat ben je toch een dramaqueen.
Ben je wel straight? of woon je nu samen met je vriendje?
jij ook veel plezier met je vriend en je dure huisquote:Op zondag 30 september 2007 16:30 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Helaas voor jou kennen we elkaar al meer dan 10 jaar en nee die kans is heel behoorlijk klein.
[..]
Deze reactie spreekt eigenlijk al boekdelen maar toch wil ik 'm graag aangrijpen om deze discussie te beeindigen. Veel plezier nog alleen in je veel te goedkope huis
Mwa ik vind het gewoon een loser en een oplichter en als zo iemand dan een topic binnen komt waarin ik post dan reageer ik daarop ja.quote:Op zondag 30 september 2007 16:38 schreef Slasher het volgende:
American_Nightmare: Waar maak jij je zo druk over dat je vreselijk gefokt tegen Ozzyat105 te keer gaat. Als je het niet met hem eens bent kan je hem toch ook negeren?
Sommige uitspraken van je vind ik meer een persoonlijke aanval op hem. Is dat niet een beetje unfair van je?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |