Nou, in die tijd was het echt not-done om ook maar iets negatiefs over onze medelanders te zeggen. Dat hoorde gewoon niet.quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:58 schreef Mwanatabu het volgende:
En opnieuw: als dit vanaf 1977 speelt, dan had het ook aangepakt kunnen worden vanaf dat moment.
Alsof je nu niet meteen als racist of wilders aanhanger wordt weggezetquote:Op zaterdag 29 september 2007 11:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, in die tijd was het echt not-done om ook maar iets negatiefs over onze medelanders te zeggen. Dat hoorde gewoon niet.
Zelfs als dat waar zou zijn -zo moeilijk is het niet om mensen op basis van een strafblad te weigeren- dan nog is er vanaf +/- 2000 geen reet gebeurd ondanks een hoop gezwollen taal over "keihard" en "streng".quote:Op zaterdag 29 september 2007 11:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, in die tijd was het echt not-done om ook maar iets negatiefs over onze medelanders te zeggen. Dat hoorde gewoon niet.
Hoezo topje van de ijsberg? Het lijkt je waarschijnlijker dat een PVV-kamerlid met kennis van geheime dossiers van de IND de ware omvang geheim houdt, dan dat hij - mede om zijn boek te promoten - datgene wat hij weet volledig naar buiten brengt of zelfs overdrijft?quote:
Als insider weet jij het wel uiteraard.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:26 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hoezo topje van de ijsberg? Het lijkt je waarschijnlijker dat een PVV-kamerlid met kennis van geheime dossiers van de IND de ware omvang geheim houdt, dan dat hij - mede om zijn boek te promoten - datgene wat hij weet volledig naar buiten brengt of zelfs overdrijft?
Kijk eens naar de cijfers van het CBS. Er zitten momenteel iets van 16.000 mensen in de gevangenis, waarvan de helft allochtoon. Natuurlijk is 50% allochtonen in de gevangenis veel, maar die 8000 allochtonen blijven in het niets tegen de 3 miljoen westerse en niet-westerse allochtonen die Nederland rijk is.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:16 schreef Mwanatabu het volgende:
zo moeilijk is het niet om mensen op basis van een strafblad te weigeren
Ik snap niet hoe dat slaat op de inhoud van mijn reactie maar goed, ik ben het uiteraard met je eensquote:Op zaterdag 29 september 2007 16:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Kijk eens naar de cijfers van het CBS. Er zitten momenteel iets van 16.000 mensen in de gevangenis, waarvan de helft allochtoon. Natuurlijk is 50% allochtonen in de gevangenis veel, maar die 8000 allochtonen blijven in het niets tegen de 3 miljoen westerse en niet-westerse allochtonen die Nederland rijk is.
Dat allochtonen voor een groot deel crimineel zouden zijn is ENORM overdreven.
quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als insider weet jij het wel uiteraard.
Maar die 8000 autochtone criminelen stellen nog veel minder voor bij de grote aantallen autochtonen die Nederland rijk is.quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:01 schreef maartena het volgende:
Natuurlijk is 50% allochtonen in de gevangenis veel, maar die 8000 allochtonen blijven in het niets tegen de 3 miljoen westerse en niet-westerse allochtonen die Nederland rijk is.
Naar verhouding zijn ook veel meer allochtonen lageropgeleid, hebben veel meer allochtonen geen baan en hebben veel meer allochtonen een economische en sociale achterstand.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar die 8000 autochtone criminelen stellen nog veel minder voor bij de grote aantallen autochtonen die Nederland rijk is.
Het gaat om de verhoudingen. Naar verhouding zijn er véél meer allochtonen crimineel dan autochtonen.
Moest je er veel moeite voor doen? Poepen uit je mond lijkt mij niet erg makkelijk namelijk.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
....en dat legitimeert criminaliteit..........![]()
ahgossie, geen weerwoord meer dan maar over de bekende persoonlijke aanvalboeg.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moest je er veel moeite voor doen? Poepen uit je mond lijkt mij niet erg makkelijk namelijk.
Een weerwoord op een verdraaing van mijn eigen woorden, het moet niet gekker worden.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
ahgossie, geen weerwoord meer dan maar over de bekende persoonlijke aanvalboeg.
De sociaal-economische factor is slechts een deel van de oorzaak achter allochtone probleemjongeren.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Naar verhouding zijn ook veel meer allochtonen lageropgeleid, hebben veel meer allochtonen geen baan en hebben veel meer allochtonen een economische en sociale achterstand.
Een fors deel, naar het schijnt. Het overgrote deel wordt er in iedergeval mee verklaart. Het andere zal samenhang hebben met de influx van criminelen zelf.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De sociaal-economische factor is slechts een deel van de oorzaak achter allochtone probleemjongeren.
Het is meer enerzijds de Nederlandse tolerantie; er is te lang gedacht, dat naar mate meer allochtonen geboren en getogen in Nederland zouden zijn de problemen daarmee zouden verdwijnen. Politiek gezien is er een te passieve houding aangemeten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een fors deel, naar het schijnt. Het overgrote deel wordt er in iedergeval mee verklaart. Het andere zal samenhang hebben met de influx van criminelen zelf.
IDD dat zie je aan bijv Amerika,quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:47 schreef Re het volgende:
[..]
vraag het aan StefanP en desiredbard zou ik zeggen
Dat klopt ook. Maar bij die allochtonen die in de gevangenis zitten, zitten ook weer een hoeveelheid Franse en Duitse drugsrunners, en een heel stel Antilliaanse bolletjes-slikkers.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:29 schreef Gia het volgende:
Maar die 8000 autochtone criminelen stellen nog veel minder voor bij de grote aantallen autochtonen die Nederland rijk is.
Het gaat om de verhoudingen. Naar verhouding zijn er véél meer allochtonen crimineel dan autochtonen.
De meeste van die moordenaars kwamen trouwens uit Europa.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:43 schreef desiredbard het volgende:
en dan is is her het soort dat betsaande culturen uitmoord en zichzelf hoger acht dan de oorspronkelijke bewoners van het land. Its dat in het verleden en heden van America terug te vinden is
Ik denk dat het voor een groot deel ook te maken heeft dat allochtone probleemjongeren worden opgevoed met de normen en waarden die de ouders meekregen uit het thuisland, maar vanaf de geboorte al in Nederland wonen. Ze vallen dus eigenlijk tussen wal en schip, ze zijn behoudens een vakantie van een paar weken nooit lang in het thuisland van de ouders geweest, en kennen eigenlijk alleen maar Nederland als "hun" land, maar krijgen toch niet de westerse normen en waarden mee vanuit het ouderlijk huis.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:04 schreef damian5700 het volgende:
De sociaal-economische factor is slechts een deel van de oorzaak achter allochtone probleemjongeren.
Ik zie wel enorm probleem, dat er na twintig ŕ vijfentwintig jaar politiek en (schijn)wetenschap om het probleem te tackelen het gevoel van veiligheid en de leefbaarheid in de wijken immer slechter wordt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor een groot deel ook te maken heeft dat allochtone probleemjongeren worden opgevoed met de normen en waarden die de ouders meekregen uit het thuisland, maar vanaf de geboorte al in Nederland wonen. Ze vallen dus eigenlijk tussen wal en schip, ze zijn behoudens een vakantie van een paar weken nooit lang in het thuisland van de ouders geweest, en kennen eigenlijk alleen maar Nederland als "hun" land, maar krijgen toch niet de westerse normen en waarden mee vanuit het ouderlijk huis.
Het overgrote deel van de probleemjongeren komen trouwens uiteindelijk wel redelijk terecht, ze worden zelf ook ouder, moeten gaan werken voor de kost, op zichzelf wonen etc..... en ik zie nou niet echt een enorm probleem met "allochtone probleem-dertigers" of zoiets dergelijks, de meesten vinden hun pad wel.
Het is eigenlijk al een beproefde methode, het gewoon afwachten. Ik weet niet hoe oud je bent, maar de "probleemjongeren" hadden we al in de jaren 80. Toen was ik een tiener, en zag ik om me heen genoeg voorbeelden van Marokkaanse en Turkse (en ik woonde niet echt ver van wat een "Turkenwijk" genoemd werd) jongeren die ontspoort waren, altijd maar ergens stonden te blowen, destijds was het hebben van e een "puch" het symbool van stoerheid, wat nu een scooter is, etc..... En ja, ik ben destijds ook wel eens op mijn bek getikt door een of andere Marokkaan die nu ook onder de categorie "probleemjongere" kan worden gezien.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:16 schreef damian5700 het volgende:
Ik zie wel enorm probleem, dat er na twintig ŕ vijfentwintig jaar politiek en (schijn)wetenschap om het probleem te tackelen het gevoel van veiligheid en de leefbaarheid in de wijken immer slechter wordt.
Ik vind, dat men het stadium van tolerantie; 'het gaat vanzelf wel weer over naar mate men ouder wordt of er meer in Nederland geboren en getogen zijn' allang gepasseerd moet zijn. Het is te passief de houding aan te meten de nieuwe generatie vijftien jaar de tijd te geven om een dertig-generatie te laten worden.
Dat is enerzijds deze jongeren nu afschrijven en anderzijds degene die te kampen hebben met het overlast veroorzaakt door deze probleemjongeren in de kou laten staan. Moeten zijn ook vijftien of twintig jaar wachten om in een leefbare buurt te leven?
Jouw mening is een wel beproefde houding van niets willen of durven te doen waar veel mensen op dit moment de dupe van zijn geworden.
inderdaad laten we gewoon het hele Midden-Oosten uitroeien en iedereen die islamiet is ophangenquote:Op vrijdag 28 september 2007 12:26 schreef Bresser het volgende:
misschien moet je eens gaan rekeken hoeveel de islam ons heeft gekost aan uitkeringen, justitiekosten, kinderbijslag, uitkeringen, integratie projecten, etc.
Natuurlijk is de verspreiding van culturen een gevolg van de globalisering en het "kleiner" worden van de wereld. Ik denk ook dat niemand daaraan twijfelt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:56 schreef boyv het volgende:
Of zou de verspreiding van culturen komen door de globalisatie, waar jullie wel allemaal voor zijn? het mes snijdt aan twee kanten enzo
We verschillen duidelijk van mening. |k vind namelijk wel degelijk, dat er een groot probleem is. Enerzijds zijn er miljoenen geďnvesteerd in projecten en instellingen om het probleem van problematische jongeren op te lossen zonder dat deze enig effect hebben kunnen sorteren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is eigenlijk al een beproefde methode, het gewoon afwachten. Ik weet niet hoe oud je bent, maar de "probleemjongeren" hadden we al in de jaren 80. Toen was ik een tiener, en zag ik om me heen genoeg voorbeelden van Marokkaanse en Turkse (en ik woonde niet echt ver van wat een "Turkenwijk" genoemd werd) jongeren die ontspoort waren, altijd maar ergens stonden te blowen, destijds was het hebben van e een "puch" het symbool van stoerheid, wat nu een scooter is, etc..... En ja, ik ben destijds ook wel eens op mijn bek getikt door een of andere Marokkaan die nu ook onder de categorie "probleemjongere" kan worden gezien.
Maar is er nu, zo'n 20 jaar later, nog echt sprake van een ontspoorde generatie dertigers? Nee, niet echt..... de meeste gasten die destijds zo stoer lawaai stonden te maken met hun puch enzo zijn intussen allang opgegroeid en veel van hen zijn intussen zelf gezinnen begonnen.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat er al 30 jaar lang telkens weer verse groepen jongeren zijn die problemen veroorzaken natuurlijk, en eigenlijk geld dat net zo goed voor autochtone jongeren trouwens, met name in de kleinere dorpen heb je ook enorme problemen met autochtone hangjeugd - er wonen toch een stuk minder allochtonen in dorpen natuurlijk.
Het grootste probleem naar mijn mening is dat de huidige generatie ouders de kinderen naar eigen normen en waarden heeft proberen op te voeden die niet (meer) passen in de Nederlandse samenleving. En eigenlijk is dat gedeeltelijk ook waar voor de autochtone jeugd in kleinere dorpen. Of het met de volgende generatie beter gaat, tja.... dat weet ik niet. Maar ik denk niet dat er sprake is van een "enorm probleem" momenteel.
Is er ook wel een oplossing voor? Tja, ik hoor de Wilders fans al "uitzetten" roepen, maar die jongeren zijn als Nederlander geboren, en hebben al sinds de geboorte een Nederlands paspoort. Dus tja.... dat is de oplossing niet. Maar wat dan wel? Ik ben zelf van mening dat de maatschappij dat met een generatie zelf wel corrigeert eigenlijk, dat is in ieder geval ook zo gebeurd in landen als de VS, waar men al veel langer met immigrantenproblemen bekend is.
Briljante formulering, zo slikt zelfs de Linkse Kerk het misschien.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:03 schreef damian5700 het volgende:
tijdelijk terugsturen naar Marokko, Turkije, etc.
Een beproefde methode ter bevordering van discriminatie, maatschappelijke uitsluiting en ontwrichting, taal- en identiteitsproblemen, onverenigbare Islamitische kernwaarden en vooral ter voortzetting van de huidige problematiek in grotere hoedanigheid.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is eigenlijk al een beproefde methode, het gewoon afwachten. Ik weet niet hoe oud je bent, maar de "probleemjongeren" hadden we al in de jaren 80. Toen was ik een tiener, en zag ik om me heen genoeg voorbeelden van Marokkaanse en Turkse (en ik woonde niet echt ver van wat een "Turkenwijk" genoemd werd) jongeren die ontspoort waren, altijd maar ergens stonden te blowen, destijds was het hebben van e een "puch" het symbool van stoerheid, wat nu een scooter is, etc..... En ja, ik ben destijds ook wel eens op mijn bek getikt door een of andere Marokkaan die nu ook onder de categorie "probleemjongere" kan worden gezien.
Maak je niet druk: maartena woont in de VS en heeft overduidelijk geen idee waar hij over praat, aangezien hij de 'problemen' met jongeren in de jaren '80 durft te vergelijken met de huidige problemen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:05 schreef Corvidae het volgende:
De huidige allochtone jongerengeneratie van niet-westerse, Islamitische achtergrond dreigt voor het overgrote deel te ontsporen en jij nodigt ons uit om agressiviteit en geweld van allochtone jongeren te accepteren als een terugkerende, normale constante in het dagelijks leven in naam van de linkse kerk? In de tussen tijd groeit deze groep exponentieel, maar jouw gedoogbeleid zal zeker effectief zijn. Daar heeft de geschiedenis inderdaad een duidelijk antwoord op.
Sowieso, "een beetje opstandig en maatschappijkritisch zijn" heeft echt geen ruk te maken met de huidige problemen. Dat tuig onder de allochtone jeugd van nu is niet eens in staat om "maatschappijkritisch" te zijn, dat is gewoon crimineel omdat het loont en verder niks.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
Met andere woorden; dat ze in hun jeugd een beetje opstandig en maatschappijkritisch zijn, is nu eenmaal zo, het zit nu eenmaal in de jeugd om opstandig te zijn. Dat gaat wel weer over! En dat zou dus de reden zijn om maar geen harde maatregelen te nemen.
Ik bedoelde het dan ook een beetje sarcastischquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:56 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Sowieso, "een beetje opstandig en maatschappijkritisch zijn" heeft echt geen ruk te maken met de huidige problemen. Dat tuig onder de allochtone jeugd van nu is niet eens in staat om "maatschappijkritisch" te zijn, dat is gewoon crimineel omdat het loont en verder niks.
Ow, ik dacht dat die koekenbakker op tv dat letterlijk zo gezegd had. Want dat had me ook niks verbaasd, dat soort wereldvreemde types krijgen bij de PO immers nog steeds (s)preektijd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik bedoelde het dan ook een beetje sarcastisch
En kijkt Europa weer met puppieoogjes naar Amerika..... "kom ons eens even helpen, want we hebben er een rotzooi van gemaakt, en nu hebben de Islamieten de macht overgenomen...."quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:29 schreef LXIV het volgende:
De pleuris zal pas uitbreken als het te laat is.
Tja, helaas zal Europa niet zelf de hete kastanjes uit het vuur halen, maar enkel kritiek leveren is een moeite die voor Europa nooit teveel is.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:06 schreef maartena het volgende:
[..]
En kijkt Europa weer met puppieoogjes naar Amerika.....
Heb toch geduld. Het is nog niet te laat. Gewoon een kwestie van kiezen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:29 schreef LXIV het volgende:
De pleuris zal pas uitbreken als het te laat is. Feitelijk is het nu al te laat, en waar is de pleuris?
Idd, bij marokkanen/turken etc. is het niet zo'n groot probleem als er ontsporingen ontstaan. Dat is nu eenmaal hun 'cultuur'.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:05 schreef StefanP het volgende:
Goh, nee, echt, je meent het?
Sommige mensen zijn blijkbaar gewoon van zizhzelf geneigd tot misbruik, en het soort immigranten dat Nederland binnenhaalt valt daaronder. Ik herinner me een soortgelijk bericht over Somaliers, die met z'n allen zo vreselijk zielig pretendeerden te zijn - ze konden echt niet terug naar het land van herkomst, want daar zouden ze gemarteld en vermoord worden. Dus: ze kregen meteen een verblijfsvergunning. En wat gebeurde direct daarna? Ze gingen en masse vrolijk op vakantie naar Somalie, waar ze zo 'vreselijk voor hun leven moesten vrezen'...Tijdens hun reis verliezen ze allemaal 'toevallig' hun paspoort, dat een maand later door hun neef of nicht gebruikt wordt om ook naar NL te reizen, en dat blijft maar doorgaan.
Een schande is het. De naiviteit en goedwil van Nederlanders wordt massaal misbruikt door schorem en geteisem, dat niet vraagt, maar eist, en dat niet tevreden zal zijn totdat ze elk bot tot op het been afgekloven hebben en er geen cent meer te halen valt. Reken tegen die tijd maar niet dat ze kompassie of empathie tonen voor hun voormalig gastland: je hoeft maar naar hun land van herkomst te kijken om te zien hoe 'sociaal' ze dan zullen zijn...
De ambtenaren blijven echter zitten, als de politici na 4 jaar weer vervangen worden. En gezien hun significante neiging om 'links' te stemmen, is het meer dan aannemelijk dat ze vooral hun voorkeuren zullen doorvoeren in het uitgevoerd beleid.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:25 schreef LXIV het volgende:
Die "kankerambtenaren" voeren enkel uit wat de politici besloten hebben. En die politici worden weer gekozen door... de bevolking. Eigenlijk moet zij dus gewoon niet janken.
Ik weet niet of je het IND wel eens in de gaten houdt, maar dat is gewoon schandelijk. Dat ze nog niet aangeklaagd zijn voor miljoenen door bedrijven die geen mensen kunnen binnenhalen vanwege de falende bureaucratie valt nog mee. (Tot nu toe blijft het bij duizenden, volledig terecht, het is nog steeds een zóói daar.)quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:44 schreef -LIAM- het volgende:
[..]
De ambtenaren blijven echter zitten, als de politici na 4 jaar weer vervangen worden. En gezien hun significante neiging om 'links' te stemmen, is het meer dan aannemelijk dat ze vooral hun voorkeuren zullen doorvoeren in het uitgevoerd beleid.
Ze worden immers niet voor niets de 4e macht genoemd. Daarom: kankerambtenaren!.
Liep jij niet altijd tekeer te gaan tegen tegenstanders van de islamisering van Nederland, roepend dat het zo'n vaart niet loopt en dat er niks aan de hand is?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:06 schreef maartena het volgende:
[..]
En kijkt Europa weer met puppieoogjes naar Amerika..... "kom ons eens even helpen, want we hebben er een rotzooi van gemaakt, en nu hebben de Islamieten de macht overgenomen...."
Net zoals uitgeprocedeerde asielzoekers niet door de gemeenten geholpen worden? Ze geven zo goed gehoor aan het bevel van Den Haag om die asielzoekers geen onderdak e.d. te geven. *kuch* Volgens mij zijn die ambtenaren een behoorlijke factor in de overspoeling van Nederland door niet-westerse allochtonen, en die factor wordt alleen maar groter naar mate men rechtser stemt en het duidelijk wordt dat er desondanks toch niets verandert; de reden daartoe is dat de ambtenarij gewoon lekker blijft doen waar ze zelf zin in hebben, ongeacht welk kabinet er zit.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:11 schreef LXIV het volgende:
Beleid is gewoon beleid. Daar kan ook zo'n ambtenaar niets aan veranderen. Het is echt niet zo dat het immigratiedrama de schuld is van de ambtenaren hoor! Wanneer zij de opdracht hadden gekregen iedere gastarbeider na afloop van zijn contract op de trein naar huis te zetten was dat gewoon gebeurt.
Ik denk dat het in Nederland best meevalt allemaal. Nieuwe methodes om gebouwen af te breken zijn in Nederland nog niet toegepast tot op heden gelukkig.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 03:25 schreef StefanP het volgende:
[..]
Liep jij niet altijd tekeer te gaan tegen tegenstanders van de islamisering van Nederland, roepend dat het zo'n vaart niet loopt en dat er niks aan de hand is?
quote:Frankrijk: dna-test bij gezinshereniging
Een nieuwe wet, waarmee immigranten die Frankrijk in willen op dna kunnen worden getest, kan rekenen op brede steun. Zowel de Franse Senaat als de Europese Commissie staan achter het plan. Via zo'n dna-test kunnen, in geval van gezinshereniging, de familiebanden onbetwistbaar worden aangetoond.
Immigranten die Frankrijk in willen kunnen een dna-test laten doen om zo gezinshereniging te versnellen
De wet is vandaag goedgekeurd. 188 leden van de Senaat (vergelijkbaar met de Eerste Kamer in Nederland) stemden voor, 135 tegen.
Gezinshereniging
Immigranten die zeggen te willen worden herenigd met familie die al in Frankrijk woont, kunnen op vrijwillige basis een dna-test doen om de aanvraagprocedure voor gezinshereniging te versnellen.
De linkse oppositie was fel tegen invoering van de test. Die is bang dat de test op termijn verplicht wordt en dat buitenlanders onnodig op kosten worden gejaagd.
Versnellen
Volgens de centrumrechtse partijen kan een dna-test de procedures voor familiehereniging aanzienlijk versnellen. Ze wijzen erop dat ook andere Europese landen dergelijke testen hanteren.
De Nationale Vergadering keurde de wet, waarin ook verplichte kennistests zijn opgenomen, al eerder goed. Ook de Europese Commissie heeft geen problemen met het plan van Franrkijk.
Familieband
De EU-richtlijn voor gezinshereniging staat toe dat landen ‘al het nodige onderzoek' doen om de familieband vast te stellen.
Vijf EU-landen laten al toe dat nieuwkomers hun aanvraag vrijwillig ondersteunen met dna-uitslagen, meldde een woordvoerder van de Europese Commissie gisteren.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Een oplossing voor Nederland?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Een oplossing voor Nederland?
Het boek van Fritsma gaat helemaal niet over asielzoekers, dus nog minder over het Generaal Pardon. En bovendien was het de IND die blunderde!quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:23 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Dus het Generaal Pardon geldt niet voor 26000 immigranten, maar voor 26000 maal 8 is 208000.
Dus ter grootte van de stad Utrecht.
En volgens de leugenachtige politiek kost dit slechts 50 miljoen.
De politieke bestuurders vernietigen dit land.![]()
Geen kwestie van noemen, een kwestie van andere achtergrond en andere redenen. Met zo weinig verstand als jij hebt, is op Wilders stemmen inderdaad wel passend ja. Dom zijn en met alle geweld dom willen blijven.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:58 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Het intereseert me echt geen ene ruk hoe je ze noemt. Het zijn mensen uit een niet-westerse samenleving. Dat is wat telt
Doe eens een aantal dan? "Duizenden" criminelen, zeg je. Tweeduizend, drieduizend, vierduizend. Of moeten we meer denken aan tienduizenden: twintigduizend, dertigduizend....?quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
*kuch*
Dit gaat al jaren zo, maar afgezien van de importbruiden ook nog eens duizenden criminelen binnengelaten waarvan een groot deel vast geen brave belastingbetaler is geworden maar al jaren een luilekker leven leiden in de bak voorafgaand aan dure rechtzaken en advokaten. En dan reken ik de maatschappelijke schade niet eens.
Ik denk dat het zelfs om miljarden gaat in de loop der jaren. En dat allemaal opgehoest door de belastingbetaler.
Als dat niet "enorm" is dan heb je weinig realiteitsbesef.
Maargoed, dergelijke berichten passen niet in de multiculturele droomstraatje van velen.
Pardon: die zijn goed geďntegreerd?????quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:27 schreef Re het volgende:
[..]
de australiers, zuid afrikanen en amerikanen hebben dat dan toch goed opgelost huh
Dat zijn bijvoorbeeld mensen die de islamitische regering van hun land niet leuk vinden. En die dat zeggen en dus vervolgd worden.quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou wat ik mij vaak afvroeg was, waarom zou iemand zijn land ontvluchten?
Vaak zijn dat in eigen land niet altijd lieverdjes immers?
Dus.....
Niet zeuren: maartena noemt goede argumenten. Als je je iets afvraagt, is het verstandig om te luisteren naar argumenten. Overigens hebben we de mensen die door maartena genoemd worden, de zogenaamde gastarbeiders, zelf uitgenodigd.quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:55 schreef zhe-devilll het volgende:
jaja sstt psst enzo duh
sleep weiterrrrr
Mooie plaat. De autodiefstal op Spitsbergen verbaasde me meer, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:28 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Waarom worden er in Zwitserland zoveel auto's gestolen eigenlijk?
Zinvolle suggesties.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
We verschillen duidelijk van mening. |k vind namelijk wel degelijk, dat er een groot probleem is. Enerzijds zijn er miljoenen geďnvesteerd in projecten en instellingen om het probleem van problematische jongeren op te lossen zonder dat deze enig effect hebben kunnen sorteren.
Anderzijds is de kwaliteit van leven voor deze jongeren en de andere buurtbewoners drastisch achteruit gegaan, denk met name aan de hoge schooluitval en hoge jeugdwerkloosheid onder deze jongeren en buurtbewoners die zich niet meer veilig voelen en eerder jarenlang tevergeefs bij de politiek hebben aangeklopt.
Daarnaast hebben we het ook over een gemeenschap waarbij schizofrene stoornissen acht keer meer voorkomt dan bij autochtonen, een taboe heerst op verstandelijk beperkingen dat veroorzaakt wordt door inteelt en uiteraard de nieuwe aanwas door misbruik van de regelingen van gezinshereniging.
De oplossing 'ze worden vanzelf oud en het komt allemaal wel goed' is simpelweg niet afdoende.
Hoe kan je slachtoffers van geweld van deze criminele jongeren het perspectief geven, dat zij tien of vijftien jaar moeten wachten totdat het probleem zich vanzelf oplost? Dat is pure waanzin.
Ook de hoop vestigen op een corrigerende impuls vanuit de gemeenschap zelf is hoop tegen beter weten in. De automatische reflex waarin de allochtone gemeenschap schiet, vanwege de problemen in eigen kring is meestal de slachtofferrol in plaats van introspectie.
Wat zijn dan wel de oplossingen?
Bijvoorbeeld verplichte opvoedingsondersteuning, eventueel gekoppeld aan het recht op kinderbijslag of andere uitkering (of een korting daarop), gezinscoaches, verplichte verspreiding van overlast veroorzakers en tijdelijk terugsturen naar Marokko, Turkije, etc.
Ik durf problemen met jongeren in de jaren '60 nog te vergelijken met de huidige problemen. En ik heb wel eens gehoord van jongeren uit de jaren '50.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:10 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Maak je niet druk: maartena woont in de VS en heeft overduidelijk geen idee waar hij over praat, aangezien hij de 'problemen' met jongeren in de jaren '80 durft te vergelijken met de huidige problemen.
En even voor de duidelijkheid: ik heb de jaren '80 ook nog bewust meegemaakt.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:34 schreef LXIV het volgende:
Waarom zouden bedrijven opeens mensen moeten kunnen "binnenhalen"? Net alsof er in Nederland niet genoeg arbeidslozen rondlopen. En om maar eens in termen van linkse mythologie te blijven, deze mensen zijn niet minderwaardig, maar kunnen altijd nog "omgeschoold" worden.
Nee, maar doet iemand dat dan??quote:Het feit dat we in deze hoogconjuctuur wel wat hoogopgeleid personeel in de halfgeleiderindustrie kunnen gebruiken mag niet als excuus gebruikt worden om halve dorpen van analfabeten uit Oost-Turkije te importeren.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 03:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat het in Nederland best meevalt allemaal. Nieuwe methodes om gebouwen af te breken zijn in Nederland nog niet toegepast tot op heden gelukkig.Om maar eens een voorbeeld te geven.
Zinloos, mensen met een dergelijke grote plaat voor de kop als die van jou zijn zelfs CBS statistieken grote leugens.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 02:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Doe eens een aantal dan? "Duizenden" criminelen, zeg je. Tweeduizend, drieduizend, vierduizend. Of moeten we meer denken aan tienduizenden: twintigduizend, dertigduizend....?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 07:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zinloos, mensen met een dergelijke grote plaat voor de kop als die van jou zijn zelfs CBS statistieken grote leugens.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 03:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik durf problemen met jongeren in de jaren '60 nog te vergelijken met de huidige problemen. En ik heb wel eens gehoord van jongeren uit de jaren '50.
Nee hoor, ik mag de CBS-statistieken graag gebruiken. Met dank aan de ijverige tellers.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 07:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zinloos, mensen met een dergelijke grote plaat voor de kop als die van jou zijn zelfs CBS statistieken grote leugens.
Integendeel. Ik geloof bijna wanhopig in betrouwbaar cijfermateriaal. Maar weer niet in achteloze gedachtegangen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |