n.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:37 schreef LoggedIn het volgende:
ik zeg tegen iedereen je, behalve tegen mensen die een afstandelijke houding aannemen..
wat is eigenlijk het tegenovergestelde van u?
quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:36 schreef Lyzio het volgende:
In België is 't heel normaal dat kinderen hun ouders met U aanspreken. Daar is "u" ook meer ingeburgerd als dan "je of jij".
quote:
Pas al iemand aangeeft dat "u" niet hoeft, dan ga ik over op je en jij. Zat gewoon in het opvoedingspakket dat ik altijd begin met u.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:50 schreef Knoekie het volgende:
Ik zeg ook altijd 'u'. Heb ik aangeleerd gekregen en ik krijg het het niet uit.
Je kan ook respect voor iemand hebben zónder "U" te zeggen hoor.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:26 schreef M4a1 het volgende:
Ik ben verdorie opgevoed om respect te hebben voor mensen die ik niet ken, en vooral mensen die ouder zijn dan ik, en daar ben ik trots op. Ik spreek ze dan ook gewoon met "u" aan, of ze nu aangeven dat ze dat niet willen of niet
Ik voel me ook iedere keer een klein beetje trots als iemand mij met "u" aanspreekt (ik ben 23).
bejaarden zijn de grootste zeikers die er zijn in de winkel manquote:Op vrijdag 28 september 2007 13:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zeg altijd u tegen onbekenden oudere mensen (+ 40, soms zelfs 30).
Mijn nekharen gaan overeind staan als een kleinkind "jij" tegen zijn oma zegt.
Of piepjong personeel die bejaarden klanten aanspreken met "je."
Not done![]()
quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn nekharen gaan overeind staan als een kleinkind "jij" tegen zijn oma zegt.
Omgquote:Op vrijdag 28 september 2007 16:30 schreef LegerNeger het volgende:
Ik zeg ook altijd 'u' tegen onbekenden, dus ook in de zogenaamde mails die ik moet inleveren voor school. Was niet goed, wnat een mail moet persoonlijk zijn, en daarom moet 'je' worden gebruikt.
jij bent geen klein paupertje. of generatie werkloze.quote:
het gaat over een algemene mail en daar kreeg ie dus een vieze stinksok-reactie.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:49 schreef Nobu het volgende:
Mensen die iedereen met je en jij aansprekenHet probleem van TS zie ik eigenljk niet zo, als diegene zelf zegt dat jewel je mag zeggen, dan kun je dat toch gewoon doen
![]()
lol fuckfacequote:Op vrijdag 28 september 2007 19:52 schreef veldmuis het volgende:
Ju!
quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:55 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Waarom begin je nou altijd over je moeder?
Vage leerkracht. In alle mailtjes die ik naar onbekenden / mensen met hoge functies stuur, gebruik ik "u".quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:30 schreef LegerNeger het volgende:
Ik zeg ook altijd 'u' tegen onbekenden, dus ook in de zogenaamde mails die ik moet inleveren voor school. Was niet goed, wnat een mail moet persoonlijk zijn, en daarom moet 'je' worden gebruikt.
Maar tegen de vuilnisman zou je weer 'je' zeggen?quote:Op zondag 30 september 2007 07:48 schreef Basekid_NZ het volgende:
Alleen tegen onbekenden en belangrijke personen (mn dokter bijv) zeg ik u.
Vlamingen weten in ieder geval nog hoe het hoort.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:36 schreef Lyzio het volgende:
In België is 't heel normaal dat kinderen hun ouders met U aanspreken. Daar is "u" ook meer ingeburgerd als "je of jij".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |