Een deel van de bouwers hier kan d'r niks mee, sommigen alles.quote:
Zo erg is het allemaal niet. Het zijn vaardigheden en bijvoorbeeld de taal zijn gereedschappen bij het gebruiken van die vaardigheden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Had je toch maar beter puberleraar moeten blijven.![]()
In de informatica werken is zo ongeveer het laatste wat ik zou willen. Alleen die branche al. De veranderingen gaan daarin zo snel, dat je je leven lang kapot moet blijven leren.
SQL prutsen is juist het leukste.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Bovendien hoef ik zelf ook niet meteen te prutsen in sql, zit meer in het traject daarvoor..
Wat is daar leuk aan?quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
SQL prutsen is juist het leukste.
Mijn vriend vindt juist die veranderingen zo leuk. Zo blijft hij leren, nieuwe dingen ontdekken, zichzelf opnieuw uitvinden. Het is een constante ontdekkingsreis zeg maar. Spannend dus, en helemaal niet 'je leven lang kapot blijven leren'.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Had je toch maar beter puberleraar moeten blijven.![]()
In de informatica werken is zo ongeveer het laatste wat ik zou willen. Alleen die branche al. De veranderingen gaan daarin zo snel, dat je je leven lang kapot moet blijven leren.
Vroeger vond ik het ook leuk. Ik vind het eerlijk gezegd veel leuker om concepten uit te denken. Dat implementeren dat geloof ik wel.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:15 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het is gewoon een ontdekkingstocht. En dat is leuk
Stel die vraag over 20 jaar nog eensquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:16 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Mijn vriend vindt juist die veranderingen zo leuk. Zo blijft hij leren, nieuwe dingen ontdekken, zichzelf opnieuw uitvinden. Het is een constante ontdekkingsreis zeg maar.
Als een branche kennisintensief is, dan is het de IT wel. Als een branche conjunctuurgevoelig is dan is het de IT wel. Het is hollen of stilstaan. In tijden van bloei werk je je kapot; als het een beetje tegenzit sta je zo weer op straat.quote:Spannend dus, en helemaal niet 'je leven lang kapot blijven leren'.
Uit bergen ongestructueerde gegevens de juiste eruit plukken. Zegmaar een geautomagiseerde naald in een hooibergzoeker maken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat is daar leuk aan?
Hij zit nu al zo'n twaalf jaar in het vak. Zal ik 'm het over 8 jaar vragen dan? Overigens is 'ie al bijna 30, en hij hoeft nergens tegen op te boksen. Hij zorgt gewoon dat 'ie goed is én blijft in wat hij doet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Stel die vraag over 20 jaar nog eensDan ligt ie er waarschijnlijk al lang uit, want je kunt dan niet meer opboksen tegen de jonge twintigers.
Maar wat heeft dat met 'je kapot leren' te maken? Gewoon steeds jezelf blijven ontwikkelen, doorontwikkelen zeg maar. Je hoeft niet álles te weten, je hoeft niet in alle talen te kunnen programmeren.quote:Als een branche kennisintensief is, dan is het de IT wel. Als een branche conjunctuurgevoelig is dan is het de IT wel. Het is hollen of stilstaan. In tijden van bloei werk je je kapot; als het een beetje tegenzit sta je zo weer op straat.
Jouw afkeer van de branche ligt niet aan de branche, maar aan jouw onvermogen erin mee te komen.quote:Nee dan liever doodgraver worden.
Maar ja, gelukkig dat er overal mensen voor zijn.![]()
Nou vraag het hem als is 45 of ouder is ofzo.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:32 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Hij zit nu al zo'n twaalf jaar in het vak. Zal ik 'm het over 8 jaar vragen dan? Overigens is 'ie al bijna 30, en hij hoeft nergens tegen op te boksen. Hij zorgt gewoon dat 'ie goed is én blijft in wat hij doet.
Uiteraard is er een nuance in. In elk vak moet je je ontwikkelen en dat is goed natuurlijk. Andes dut je in.quote:Maar wat heeft dat met 'je kapot leren' te maken? Gewoon steeds jezelf blijven ontwikkelen, doorontwikkelen zeg maar. Je hoeft niet álles te weten, je hoeft niet in alle talen te kunnen programmeren.
Uiteraard verschilt het per baan. Maar grosso modo is er in de IT een veel grotere onzekerheid in tijden van conjuncturele tegenspoed. Zeker als iemand op leeftijd raakt.quote:En het is nogal makkelijk het over de IT-branche te hebben alsof alles voor de hele branche geldt. Er zijn duizenden verschillende banen binnen de branche, en bij de ene zit je wat meer op de tocht dan bij de andere baan.
Dat laatste kan je niet weten. Ik spreek regelmatig mensen die in de branche werken of hebben gewerkt.quote:Jouw afkeer van de branche ligt niet aan de branche, maar aan jouw onvermogen erin mee te komen.
Ik ben geen IT-er en ik hoop het ook nooit te worden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:49 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je kent het woord "automagisch" niet?
Het was ook min of meer een publiek geheim. Er is natuurlijk een bepaalde wetmatigheid met betrekking tot hoe liberaal een regeling is en de vatbaarheid voor misbruik.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:59 schreef Gabry het volgende:
Erm, 'Regeling gezinshereniging fors misbruikt'
Dit stond al lang in één van mijn sociologie boeken.
Natuurlijk, als je graag wilt dat het een rotbranche is, dan is het dat ook.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou vraag het hem als is 45 of ouder is ofzo.
[..]
Uiteraard is er een nuance in. In elk vak moet je je ontwikkelen en dat is goed natuurlijk. Andes dut je in.
[..]
Uiteraard verschilt het per baan. Maar grosso modo is er in de IT een veel grotere onzekerheid in tijden van conjuncturele tegenspoed. Zeker als iemand op leeftijd raakt.
[..]
Dat laatste kan je niet weten. Ik spreek regelmatig mensen die in de branche werken of hebben gewerkt.
Nou ieder zijn meug natuurlijk.
Begreep toen ik er was dat mensen die in Marokko hoger opgeleid zijn maar zeer moeizaam banen op niveau konden vinden.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Diploma's , daar kijken ze niet eens naarLigt natuurlijk ook aan wat voor branche je wilt gaan werken. Maar over het algemeen zien ze mensen met Europees erkende diploma's graag binnenstromen. Spreken namelijk vaak meerdere talen en zijn bekend met de handelsgebieden namelijk.
Anders, niet per definite beter, hoor erg wisselende verhalen van emigranten.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Idd, 5 km over de grens met Duitsland is het al stukken beter.
dat draadstaal was leuk inderdaad. Hopen dat ze het op prime time uit blijven zenden door de week (zal wel nietquote:
Mja, wat verwacht je als een 60-jarige vent zegt dat 'ie IT'er is omdat 'ie Windows kan installeren en E4000 per maand vraagt - die prutsers zijn er bij de IT-crisis uitgefilterd. Ik bedoel, dat ligt niet aan de sector en het grote boze kapitalisme. Feit is gewoon dat aan de top van IT-organisaties 9 van de 10 keer een oudere zit, volgens mij nog vaker dan bij andere sectoren want als er een ding is waar IT'ers normaalgesproken slecht in zijn, is de communicatie.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard verschilt het per baan. Maar grosso modo is er in de IT een veel grotere onzekerheid in tijden van conjuncturele tegenspoed. Zeker als iemand op leeftijd raakt.
Ja, mooie prenten zijn dat van Escher. Dus deze kunnen wel ja.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:52 schreef Elseetje het volgende:
EG, zoiets had ik in gedachten. Maar dan niet per se Escher.
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |