In beginsel niets. Eerst mijn studie afmaken en kijken hoe het een en ander gaat lopen in dit land.quote:
Overweeg je het echt?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In beginsel niets. Eerst mijn studie afmaken en kijken hoe het een en ander gaat lopen in dit land.
Nee ik ben in Naarden geboren en daarnaast getogen in een klein dorpje in 't Gooi. En ja, ik overweeg het al een hele lange tijd.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Overweeg je het echt?
Ben je in Marokko geboren?
Wat verwacht je te vinden wat je hier niet hebt?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
Nee ik ben in Naarden geboren en daarnaast getogen in een klein dorpje in 't Gooi. En ja, ik overweeg het al een hele lange tijd.
Uit welk deel van Marokko kom je dan?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee ik ben in Naarden geboren en daarnaast getogen in een klein dorpje in 't Gooi. En ja, ik overweeg het al een hele lange tijd.
Prachtig weer, amper belastingen, minder zeikerige mensen. Niet dat het hier slecht is hoor, integendeel.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat verwacht je te vinden wat je hier niet hebt?
Oorspronkelijk bedoel je? Het noorden gewoonquote:Op donderdag 27 september 2007 22:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Uit welk deel van Marokko kom je dan?
Maar wel een middenklasse-Marokkaan dus, als je in Naarden terecht bent gekomen?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oorspronkelijk bedoel je? Het noorden gewoon.
Geen zorgen om de veel slechtere voorzieningen?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Prachtig weer, amper belastingen, minder zeikerige mensen. Niet dat het hier slecht is hoor, integendeel.
Hoe zit het met diploma's? Kan je met je Nederlandse papiertjes daar terecht? Dat is belachelijk vaak niet zo nl. dan moet je weer allemaal extra bijscholingen en rotzooi doen.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
Prachtig weer, amper belastingen, minder zeikerige mensen. Niet dat het hier slecht is hoor, integendeel.
Typisch middenklasse ja, mijn pa is leraar.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar wel een middenklasse-Marokkaan dus, als je in Naarden terecht bent gekomen?
Diploma's , daar kijken ze niet eens naarquote:Op donderdag 27 september 2007 22:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe zit het met diploma's? Kan je met je Nederlandse papiertjes daar terecht? Dat is belachelijk vaak niet zo nl. dan moet je weer allemaal extra bijscholingen en rotzooi doen.
Zoals? Jij je hebt er geen WAO of AOW of iets dergelijks, maar daar maak ik me geen zorgen om hoorquote:Op donderdag 27 september 2007 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geen zorgen om de veel slechtere voorzieningen?
Ja, dat bedoel ik.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoals? Jij je hebt er geen WAO of AOW of iets dergelijks, maar daar maak ik me geen zorgen om hoor![]()
Als je geld hebt? Zekersteweten.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:25 schreef Gabry het volgende:
In Marokko is alles beter. Ontken het maar niet. Alles!
Ben jij in Marokko geboren?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:25 schreef Gabry het volgende:
In Marokko is alles beter. Ontken het maar niet. Alles!
Priveklinieken ftw.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik.![]()
Maar het zijn wel de praktische dingen. Maar ook gezondsheidszorg is daar op ene veel lager peil enzo.
Oja. Maar ik kan me wel voorstellen dat je af en toe overweegt tot emigratie. Het wordt er hier niet gezelliger op met Wilders en consorten. De intolerantie is zorgwekkend. De maatschappij verhard in ene rap tempoquote:
Idd, 5 km over de grens met Duitsland is het al stukken beter.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En het wordt hier ook erg druk. De leefbaarheid komt onder druk te staan. Wonen wordt heel duur en de wegen onbegaanbaar.
Helemaal niet zo gek daar. Mooi land. Niks mis mee.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Idd, 5 km over de grens met Duitsland is het al stukken beter.
Dat zijn inderdaad ook dingen die een grote rol spelen. Sowieso hier betaal je voor een simpel rijtjes huis in de stad 300.000 euro. In Marokko betaal je 100.000 euro voor een huis in de stadmet 5 garages onderin, 3 verdiepingen erboven die elk zo groot zijn als een compleet "rijtjeshuisperceel" hier en een terras bovenop. Voor de rest ja, spitsuur kennen ze daar ook, maar betaald parkeren bestaat praktisch niet. Amper wegenbelasting, amper accijnzen.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oja. Maar ik kan me wel voorstellen dat je af en toe overweegt tot emigratie. Het wordt er hier niet gezelliger op met Wilders en consorten. De intolerantie is zorgwekkend. De maatschappij verhard in ene rap tempo![]()
En het wordt hier ook erg druk. De leefbaarheid komt onder druk te staan. Wonen wordt heel duur en de wegen onbegaanbaar.
Klopt, dat is ook weer zo. Alleen Duits.....de taal bevalt me niet zo. Bovendien ook best vaak slecht weer en is ook daar de markt best verzadigd volgens mij.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Klinkt goed. Maar heb je daar als jurist ook goede mogelijkheden?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad ook dingen die een grote rol spelen. Sowieso hier betaal je voor een simpel rijtjes huis in de stad 300.000 euro. In Marokko betaal je 100.000 euro voor een huis in de stadmet 5 garages onderin, 3 verdiepingen erboven die elk zo groot zijn als een compleet "rijtjeshuisperceel" hier en een terras bovenop. Voor de rest ja, spitsuur kennen ze daar ook, maar betaald parkeren bestaat praktisch niet. Amper wegenbelasting, amper accijnzen.
Als je de internationale kant op gaat, kan je bijna overal aan de bak. Maar goed, de meest simpele dingen kan je doen natuurlijk he. Bijvoorbeeld een PC-winkel starten, booming business atm. Mijn neven hebben een cafe opgezet, loopt ook perfect. De markt is er nog lang niet verzadigd zoals hier! Parkeer-uitbater, nog simpeler! Ook een zeer goede markt! De meest simpele dingen lopen er goed. Doet me ook een beetje denken aan die stroopwafel verkoper, je kan allerlei producten uit NL/het Westen halen en daar verkopen. In 2010 is er vrijhandel met Europa en nu is er al vrijhandel met Amerika dus...de mogelijkheden zijn er. Die verdomde gasten uit Dubai en Qatar hebben het wel goed gezien, ze investeren miljarden euro's in het land.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klinkt goed. Maar heb je daar als jurist ook goede mogelijkheden?
Ja, inderdaad. De markten hier zijn door en door verzadigd; alles is er al zo'n beetje. Dus weinig kansen om iets nieuws te beginnen.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je de internationale kant op gaat, kan je bijna overal aan de bak. Maar goed, de meest simpele dingen kan je doen natuurlijk he. Bijvoorbeeld een PC-winkel starten, booming business atm. Mijn neven hebben een cafe opgezet, loopt perfect. De markt is er nog lang niet verzadigd zoals hier! Parkeer-uitbater, nog simpeler! Ook een zeer goede markt! De meest simpele dingen lopen er goed. Doet me ook een beetje denken aan die stroopwafel verkoper, je kan allerlei producten uit NL halen en daar verkopen.
Overgrote deel zit daar. Zit nog wat in Belgie en wat in Spanje. Maargoed het zijn natuurlijk allemaal proefballonetjes. De toekomst kan nog alle kanten op.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. De markten hier zijn door en door verzadigd; alles is er al zo'n beetje. Dus weinig kansen om iets nieuws te beginnen.
Dus ik kan mij voorstellen dat je daar misschien meer kansen hebt.
Heb je daar veel familie zitten? Of is "iedereen" hier?
Kijk, dat scheelt. Nouja, veel succes met de overpeinzingenquote:Op donderdag 27 september 2007 22:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Overgrote deel zit daar. Zit nog wat in Belgie en wat in Spanje.
quote:Drugslijn van Finland naar Nederland opgerold
Uitgegeven op donderdag 27 september 2007 om 22:45:50
(Novum/AP) - De Finse politie heeft donderdag meegedeeld dat zij een drugslijn van Nederland naar Finland heeft opgerold.
...
http://www.depers.nl/Binnenland/?ID=107163&ref=rssquote:Lesbisch raadslid ChristenUnie weg
Gepubliceerd: vandaag 08:14
Update: vandaag 08:42
Het enige gemeenteraadslid van de ChristenUnie in Wageningen is opgestapt vanwege haar geaardheid. Monique Heger heeft donderdagavond bekendgemaakt dat ze ontslag neemt als volksvertegenwoordiger in de gemeenteraad 'wegens persoonlijke omstandigheden'. Heger is enige tijd geleden een relatie aangegaan met een vrouw, licht de partij het ontslag toe.
Een deel van haar steunfractieleden en bestuur liet weten moeite te hebben met 'deze nieuwe situatie' nadat Heger om hun mening had gevraagd. Heger zou daaruit zelf de conclusie hebben getrokken dat zij als raadslid geen volledig draagvlak heeft bij de mensen met wie zij een team vormt. "Dat is jammer, maar ik heb hier wel begrip voor", zegt Heger op de lokale website van haar partij. "Uiteindelijk gaat het mij niet om mijzelf, maar om de politieke standpunten van de ChristenUnie. Daar moet je met elkaar voor kunnen gaan."
De voorzitter van ChristenUnie Wageningen Hendrik Jan Berenschot stelt dat er formeel geen bezwaar zou zijn als Heger door zou gaan. "Dat zij desondanks plaats wil maken voor een ander, is een teken van kracht." Ze blijft lid van de gemeenteraad totdat haar opvolger bekend is en zou overwegen op de achtergrond actief te blijven voor haar partij.
Eitje.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:46 schreef sigme het volgende:
Oracle is een ramp.
Oracle is de natte droom van de echte nerd.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:46 schreef sigme het volgende:
PL-SQL.
Ik heb destijds op vakantie in Marokko het boek af en toe opengeslagen (en snel weer dichtgeslagen), terwijl mijn klasgenoten braaf de lessen probeerden te volgen.
En vervolgens als een van de zéér weinigen het tentamen gehaald. Maar dat kwam meer doordat ik de antwoorden bij me had dan doordat ik er iets van begreep.
Oracle is een ramp.
Het blijft gewoon Engels.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
ha! vandaag college over het vervolg PL/SQL ipv SQL alleen...
Had je toch maar beter puberleraar moeten blijven.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
ha! vandaag college over het vervolg PL/SQL ipv SQL alleen...
Een deel van de bouwers hier kan d'r niks mee, sommigen alles.quote:
Zo erg is het allemaal niet. Het zijn vaardigheden en bijvoorbeeld de taal zijn gereedschappen bij het gebruiken van die vaardigheden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Had je toch maar beter puberleraar moeten blijven.![]()
In de informatica werken is zo ongeveer het laatste wat ik zou willen. Alleen die branche al. De veranderingen gaan daarin zo snel, dat je je leven lang kapot moet blijven leren.
SQL prutsen is juist het leukste.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Bovendien hoef ik zelf ook niet meteen te prutsen in sql, zit meer in het traject daarvoor..
Wat is daar leuk aan?quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
SQL prutsen is juist het leukste.
Mijn vriend vindt juist die veranderingen zo leuk. Zo blijft hij leren, nieuwe dingen ontdekken, zichzelf opnieuw uitvinden. Het is een constante ontdekkingsreis zeg maar. Spannend dus, en helemaal niet 'je leven lang kapot blijven leren'.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Had je toch maar beter puberleraar moeten blijven.![]()
In de informatica werken is zo ongeveer het laatste wat ik zou willen. Alleen die branche al. De veranderingen gaan daarin zo snel, dat je je leven lang kapot moet blijven leren.
Vroeger vond ik het ook leuk. Ik vind het eerlijk gezegd veel leuker om concepten uit te denken. Dat implementeren dat geloof ik wel.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:15 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het is gewoon een ontdekkingstocht. En dat is leuk
Stel die vraag over 20 jaar nog eensquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:16 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Mijn vriend vindt juist die veranderingen zo leuk. Zo blijft hij leren, nieuwe dingen ontdekken, zichzelf opnieuw uitvinden. Het is een constante ontdekkingsreis zeg maar.
Als een branche kennisintensief is, dan is het de IT wel. Als een branche conjunctuurgevoelig is dan is het de IT wel. Het is hollen of stilstaan. In tijden van bloei werk je je kapot; als het een beetje tegenzit sta je zo weer op straat.quote:Spannend dus, en helemaal niet 'je leven lang kapot blijven leren'.
Uit bergen ongestructueerde gegevens de juiste eruit plukken. Zegmaar een geautomagiseerde naald in een hooibergzoeker maken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat is daar leuk aan?
Hij zit nu al zo'n twaalf jaar in het vak. Zal ik 'm het over 8 jaar vragen dan? Overigens is 'ie al bijna 30, en hij hoeft nergens tegen op te boksen. Hij zorgt gewoon dat 'ie goed is én blijft in wat hij doet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Stel die vraag over 20 jaar nog eensDan ligt ie er waarschijnlijk al lang uit, want je kunt dan niet meer opboksen tegen de jonge twintigers.
Maar wat heeft dat met 'je kapot leren' te maken? Gewoon steeds jezelf blijven ontwikkelen, doorontwikkelen zeg maar. Je hoeft niet álles te weten, je hoeft niet in alle talen te kunnen programmeren.quote:Als een branche kennisintensief is, dan is het de IT wel. Als een branche conjunctuurgevoelig is dan is het de IT wel. Het is hollen of stilstaan. In tijden van bloei werk je je kapot; als het een beetje tegenzit sta je zo weer op straat.
Jouw afkeer van de branche ligt niet aan de branche, maar aan jouw onvermogen erin mee te komen.quote:Nee dan liever doodgraver worden.
Maar ja, gelukkig dat er overal mensen voor zijn.![]()
Nou vraag het hem als is 45 of ouder is ofzo.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:32 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Hij zit nu al zo'n twaalf jaar in het vak. Zal ik 'm het over 8 jaar vragen dan? Overigens is 'ie al bijna 30, en hij hoeft nergens tegen op te boksen. Hij zorgt gewoon dat 'ie goed is én blijft in wat hij doet.
Uiteraard is er een nuance in. In elk vak moet je je ontwikkelen en dat is goed natuurlijk. Andes dut je in.quote:Maar wat heeft dat met 'je kapot leren' te maken? Gewoon steeds jezelf blijven ontwikkelen, doorontwikkelen zeg maar. Je hoeft niet álles te weten, je hoeft niet in alle talen te kunnen programmeren.
Uiteraard verschilt het per baan. Maar grosso modo is er in de IT een veel grotere onzekerheid in tijden van conjuncturele tegenspoed. Zeker als iemand op leeftijd raakt.quote:En het is nogal makkelijk het over de IT-branche te hebben alsof alles voor de hele branche geldt. Er zijn duizenden verschillende banen binnen de branche, en bij de ene zit je wat meer op de tocht dan bij de andere baan.
Dat laatste kan je niet weten. Ik spreek regelmatig mensen die in de branche werken of hebben gewerkt.quote:Jouw afkeer van de branche ligt niet aan de branche, maar aan jouw onvermogen erin mee te komen.
Ik ben geen IT-er en ik hoop het ook nooit te worden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:49 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je kent het woord "automagisch" niet?
Het was ook min of meer een publiek geheim. Er is natuurlijk een bepaalde wetmatigheid met betrekking tot hoe liberaal een regeling is en de vatbaarheid voor misbruik.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:59 schreef Gabry het volgende:
Erm, 'Regeling gezinshereniging fors misbruikt'
Dit stond al lang in één van mijn sociologie boeken.
Natuurlijk, als je graag wilt dat het een rotbranche is, dan is het dat ook.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou vraag het hem als is 45 of ouder is ofzo.
[..]
Uiteraard is er een nuance in. In elk vak moet je je ontwikkelen en dat is goed natuurlijk. Andes dut je in.
[..]
Uiteraard verschilt het per baan. Maar grosso modo is er in de IT een veel grotere onzekerheid in tijden van conjuncturele tegenspoed. Zeker als iemand op leeftijd raakt.
[..]
Dat laatste kan je niet weten. Ik spreek regelmatig mensen die in de branche werken of hebben gewerkt.
Nou ieder zijn meug natuurlijk.
Begreep toen ik er was dat mensen die in Marokko hoger opgeleid zijn maar zeer moeizaam banen op niveau konden vinden.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Diploma's , daar kijken ze niet eens naarLigt natuurlijk ook aan wat voor branche je wilt gaan werken. Maar over het algemeen zien ze mensen met Europees erkende diploma's graag binnenstromen. Spreken namelijk vaak meerdere talen en zijn bekend met de handelsgebieden namelijk.
Anders, niet per definite beter, hoor erg wisselende verhalen van emigranten.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
dat draadstaal was leuk inderdaad. Hopen dat ze het op prime time uit blijven zenden door de week (zal wel nietquote:
Mja, wat verwacht je als een 60-jarige vent zegt dat 'ie IT'er is omdat 'ie Windows kan installeren en E4000 per maand vraagt - die prutsers zijn er bij de IT-crisis uitgefilterd. Ik bedoel, dat ligt niet aan de sector en het grote boze kapitalisme. Feit is gewoon dat aan de top van IT-organisaties 9 van de 10 keer een oudere zit, volgens mij nog vaker dan bij andere sectoren want als er een ding is waar IT'ers normaalgesproken slecht in zijn, is de communicatie.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard verschilt het per baan. Maar grosso modo is er in de IT een veel grotere onzekerheid in tijden van conjuncturele tegenspoed. Zeker als iemand op leeftijd raakt.
Ja, mooie prenten zijn dat van Escher. Dus deze kunnen wel ja.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:52 schreef Elseetje het volgende:
EG, zoiets had ik in gedachten. Maar dan niet per se Escher.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is dezelfde als gister ... oh en soms kan je dingen maken beter over laten aan mensen die het wel kunnen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, mooie prenten zijn dat van Escher. Dus deze kunnen wel ja.
Maar ik zal mijn creativiteit ook maar eens los laten.Ik maak graag dingen zelf.
Deze ?
[afbeelding]
Volgens mij was die al weggestemd.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, mooie prenten zijn dat van Escher. Dus deze kunnen wel ja.
Maar ik zal mijn creativiteit ook maar eens los laten.Ik maak graag dingen zelf.
Deze ?
[afbeelding]
Ik dacht het even na te zoeken in ons grootste Escher boek, maar daar is helaas de laatste van verkocht.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Weet iemand hoe deze heet: http://www.miwian.nl/images/escher.jpg ?
[afbeelding]
Er lopen hier veel lui die al minimaal 10 jaar bij het bedrijf rondlopen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mja, wat verwacht je als een 60-jarige vent zegt dat 'ie IT'er is omdat 'ie Windows kan installeren en E4000 per maand vraagt - die prutsers zijn er bij de IT-crisis uitgefilterd. Ik bedoel, dat ligt niet aan de sector en het grote boze kapitalisme. Feit is gewoon dat aan de top van IT-organisaties 9 van de 10 keer een oudere zit, volgens mij nog vaker dan bij andere sectoren want als er een ding is waar IT'ers normaalgesproken slecht in zijn, is de communicatie.
Ja.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:20 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik dacht het even na te zoeken in ons grootste Escher boek, maar daar is helaas de laatste van verkocht.Tenminste, ik neem aan dat je dan het origineel zoekt?
Deze misschien?quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:19 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Volgens mij was die al weggestemd.
Als je van new age kunst houdt wel ja.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Deze misschien?
[afbeelding]
Heeft toch een hoog artistiek gehalte?
New age, dat niet. Wel spiritueel ingesteld. Ik ben dol op dit soort plaatjes. Ik maak een hele verzameling. Rustgevend enzo.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je van new age kunst houdt wel ja.
Anders, tja...
dat kan, het is mijn ding nou niet bepaaldquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
New age, dat niet. Wel spiritueel ingesteld. Ik ben dol op dit soort plaatjes. Ik maak een hele verzameling. Rustgevend enzo.
Jij bent denk ik niet spiritueel ingesteld. Daar ben je ietwat te nuchter voor. Jij drinkt liever bier.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
dat kan, het is mijn ding nou niet bepaald.
Over het algemeen ben ik juist erg genuanceerdquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar ja, je haat een vorm van kunst of je loopt er helemaal mee weg. Vaak zit daar niets tussen. Dat vind ik het mooie van kunst.
Ja, ik ken je als erg genuanceerd ja. Toch zijn er altijd onderwerpen die genuanceerde mensen in twee groepen kan spijten. Mij lukt dat dat soms.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Over het algemeen ben ik juist erg genuanceerd. Vind niet zo snel iets heel erg mooi of heel erg lelijk.
Je bent artistiek ingesteld of niet.quote:
quote:Kunst is typisch iets waar labiele matige havo klanten zich op storten.
Een keer trek je de conclusie.quote:Kunst wordt in mijn optiek te vaak meer van gemaakt dan het is. Het semi-filosofisch gelul erover is in mijn optiek niks anders dan een dun laagje chroom over een stapel oud schroot.
Een trivialiteit die er mag wezen.quote:Kunst doet iets met je of niet. Klaar.
Ik zag het laatst een VWO6-scholiere op tv goed samenvatten tijdens haar schilderles, onbewust:quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Kunst wordt in mijn optiek te vaak meer van gemaakt dan het is. Het semi-filosofisch gelul erover is in mijn
http://www.nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWOA_77FESJ?Opendocumentquote:Spectaculaire vondst werpt nieuw licht op Leidens Ontzet
27 september 2007
bron: Dit is een gezamenlijk persbericht van het NWO-Instituut voor Nederlandse Geschiedenis en het Nationaal Archief
Historica Els Kloek van het NWO-Instituut voor Nederlandse Geschiedenis (ING) en het Onderzoeksinstituut voor Geschiedenis en Cultuur (OGC) van de Universiteit Utrecht heeft met een modern leesapparaat in het Nationaal Archief definitief aangetoond dat Magdalena Moons, heldin van het Leidens Ontzet, getrouwd was met belegeraar Francisco Valdez. Deze ontdekking toont het ongelijk aan van historicus Robert Fruin (1823-1899), die eerder concludeerde dat het hier om een mythe ging.
Historici hebben uitvoerig gedebatteerd over de rol en betekenis van Magdalena Moons. Zij woonde volgens de overlevering in Den Haag op het moment dat de Spanjaarden de stad Leiden belegerden. Francisco Valdez, de Spaanse bevelhebber die vanuit Den Haag leiding gaf aan het beleg, raakte verliefd op haar. Toen in de nazomer van 1574 de stad helemaal was uitgehongerd en het einde voor Leiden nabij leek omdat de wind voor de watergeuzen verkeerd stond, speelde Magdalena Moons haar troef uit.
Tijdens een etentje haalde zij Valdez over om de aanval op de uitgehongerde stad uit te stellen. In ruil daarvoor beloofde zij met hem te trouwen. Valdez liet zich overhalen, en dat had hij beter niet kunnen doen, want juist toen kwam er een storm opzetten. Op 3 oktober sloegen zijn manschappen op de vlucht voor het wassende water en kon de geuzenvloot ongehinderd de stad binnenvaren. De discussie onder historici spitste zich onder meer toe op de vraag of Moons en Francisco Valdez ooit met elkaar waren getrouwd. Fruins onderzoek naar het vermeende huwelijk liep op niets uit en hij trok de conclusie dat het hier wel om legendevorming moest gaan. Daarmee was de zaak afgedaan.
Onleesbare tekst ontrafeld
Els Kloek heeft nu echter aangetoond dat de twee toch daadwerkelijk getrouwd zijn geweest. In een kopie-extract van huwelijkse voorwaarden van Willem de Bye met Magdalena Moons van 23 oktober 1597 (Brabants Historisch Informatie Centrum te Den Bosch) bleek de tekst achter de naam van de bruid grondig onleesbaar te zijn gemaakt. Met behulp van de Hyperspectral Imager in het Nationaal Archief en digitale bewerking in Photoshop bleek het uiteindelijk mogelijk bijna de volledige doorgehaalde tekst te reconstrueren.
De Hyperspectral Imager maakt bij verschillende golflengtes opnames van de tekst, zodat verschillende lagen inkt van elkaar onderscheiden kunnen worden. Er stond: ‘wede wijlen don F[ra]nc[i]sco de Baldees’ waarmee vaststaat dat Magdalena Moons zich in 1597 weduwe van Francisco Valdez noemde. In 1610 vonden zij en haar nieuwe echtgenoot, die een hoge functie bekleedde in het Staatse leger, het niet langer opportuun om aan dat huwelijk met deze Spaanse militair herinnerd te worden, vandaar de doorhaling.
Het stikt in mijn omgeving van die types die denken dat ze weten wat kunst is. Ze spugen op initiatieven als open atelier routes e.d., omdat het 'gewone mensen' het idee zou geven dat ze kunstenaars zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Kunst
Kunst is typisch iets waar labiele matige havo klanten zich op storten.
Kunst wordt in mijn optiek te vaak meer van gemaakt dan het is. Het semi-filosofisch gelul erover is in mijn optiek niks anders dan een dun laagje chroom over een stapel oud schroot.
Kunst doet iets met je of niet. Klaar.
En we hebben nog wel zo ons best gedaan, met internationale aandacht enzo...quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:52 schreef Sidekick het volgende:
DEN HAAG - Het aantal mensen dat in Nederland asiel vraagt, neemt af. In het eerste halfjaar zijn er ongeveer 4600 asielverzoeken ingediend, 14 procent minder dan in het laatste halfjaar van 2006.
Die aanzuigende werking wil nog niet echt op gang komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |